Gå til innhold

Stabæk - Strømsgodset


Bendel
 Del

Anbefalte innlegg


Da er braker det løs igjen i det som kan klassifiseres som en toppkamp.

 

Godset ligger på 2 plass 1 poeng foran Stabæk på 3 plass.

 

Godset vant Torsdagskampen denne uken mot brann

 

Antatt start 11`er for STB

 

----------------JKL/JK

 

Vegar-MMS--Hammer-Bjarni

 

Mix - Pontus--Henning- Ollé Ollé

 

-------------Veigar

-------------------Aase

 

Regner med Ollè så lenge foten hans blir bra igjen.

 

 

Antatt start 11`er Godset

 

------Adam Larsen Kwarasey

Krister Aunan - Alexander Aas - Glenn Andersen - Lars Christopher Vilsvik

Omar Elabdellaoui - Anders Konradsen - Fredrik Nordkvelle

Øyvind Storflor- Ola Kamara - Muhamed Keita

Med 3 poeng her vil vi krype oss opp på en 2 plass i det minste. og hvis tromsø ikke makter mer enn uavgjort eller tap vil vi ta førsteplassen.

Samme hvis Tromsø er i streik fortsatt og ikke får spilt kampen sin :)

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Palmi gjorde seg ikke bort mot Odd, så er det forventet at Ollé Ollé kommer inn på midten?

 

For Godset har Ola startet på benken 2 av de 3 siste kampene. I går så jeg at han egentlig ikke skulle starte, men Jo Inge Berget har forsvunnet både fra startoppstilling og benken. Med bare tre dager til vår kamp er det håp om at Berget er skadet på søndag også?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Palmi gjorde seg ikke bort mot Odd, så er det forventet at Ollé Ollé kommer inn på midten?

 

Enig i at palmi ikke gjorde seg bort og var klart bedre enn Olle Olle forrige kamp.

Oppstillingen jeg tok utgangspunkt i det jeg antok var JL ønsket på torsdag.

 

Blir spennende å se i løpet av dagen om kampen blir avlyst eller om den kommer til å gå som planlagt.

Selv håper jeg på kamp på søndag og godt med liv etter seieren over Odd.

 

jeg klarte ikke finne noe om JIB noe sted, så om han starter er jeg veldig usikker på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med årets terminliste kan det se ut som om denne kampen blir spilt i romjula eller noe.

Kan vi konkurrere med Premier Leagues tradisjon for 2. juledag?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At klubbene kan selge 'reklameplass' på skoene er med på å betale lønna til spillerne - om de vil gå ned i lønn for å bruke de skoene de vil, vær så god! Men det tviler jeg på at de er villige til...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Taper hundretusener.

 

Jeg regner med at de ansvarlige for avlysningen av denne kampen (som fint kunne blitt spilt som planlagt)kompenserer Stabæk her.

NFF burde dekke tapet, men det skal vi i hvertfall ikke regne med... De andre lagene som har spillere i streik "tjener" vel penger på at de slipper å betale lønn til de streikende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja det er jo ikke Stabæk som har avlyst noe arrangement. Det er det NFF som har gjort. De som ønker billettene sine refundert, kan kontakte NFF

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Streik.

 

Dette moderne pressmiddelet fra den industrielle revolusjons tidsalder. Da folk tilbrakte størsteparten av dagene sine i ekstremt dårlige arbeidsomgivelser, til ekstremt dårlig lønn, og med tilnærmet null lovbestemte rettigheter.

 

Dette benytter altså godt gasjerte sirkusartister for å presse frem et prinsipp om å få bruke de "dødskule oransje Adidasene" i stedet for de "dritkjipe hvite Umbroskoene". At det potensielt kan påføre deres allerede skakkjørte klubber ytterligere problemer mtp utstyrsavtaler, samt hundretusener i ekstra utgifter pga utsatte kamper, synes ikke å plage disse sirkusartistene nevneverdig.

 

Dersom begrunnelsen for dette håpløse kravet er at enkelte spillere får skader av visse skotyper, så er det jo grunn til å minne dem på at de plagete da kan skaffe seg legeattest på plagene sine, og således stå fritt til å velge de skotypene som passer dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Man må huske på én ting oppi dette: Klubbene er også en part i dette og bruker sine egne pressmidler. At dette med sko vil ramme klubbene hardt økonomisk tror jeg vi skal ta med en stor klype salt. Ta det for det det er: motpartens taktiske utspill. Uansett er det vel andre saker som står mer sentralt enn dette med sko, selv om de blir mindre omtalt.

 

Uansett kjipt med streik, og enda kjipere av NFF å utsette en kamp som kunne blitt spillt. Jeg kjøpre ikke argumentet om Fair Play. At de andre klubbene ville fått et tettere kampprogram en eller annen uke senere i sesongen er vel ikke noe verre enn at vi og Strømsgodset hadde fått et tettere program enn dem nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uansett er det vel andre saker som står mer sentralt enn dette med sko, selv om de blir mindre omtalt.

 

Begge parter har vel uttalt at det er skopunktet det er størst avstand på, og at de kunne klart å bli enige om det andre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uansett kjipt med streik, og enda kjipere av NFF å utsette en kamp som kunne blitt spillt. Jeg kjøpre ikke argumentet om Fair Play. At de andre klubbene ville fått et tettere kampprogram en eller annen uke senere i sesongen er vel ikke noe verre enn at vi og Strømsgodset hadde fått et tettere program enn dem nå.

Det argumentet fra NFF vil dessuten sette en stopper for enhver norsk deltakelse i Europacupene. Ikke at det har gått så strålende der i det siste, men uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er streiken over, når skal kampen spilles mon tro

 

Håper de flytter hele den utsatte serierunden til midt i sommerferien til spillerne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er streiken over, når skal kampen spilles mon tro

 

Håper de flytter hele den utsatte serierunden til midt i sommerferien til spillerne.

 

 

 

Nei uff da kommer de tilbod streike over det i stedet.

Endret av Stairs
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er streiken over, når skal kampen spilles mon tro

 

Håper de flytter hele den utsatte serierunden til midt i sommerferien til spillerne.

 

 

 

Nei uff da kommer de tilbod streike over det i stedet.

Ja - i nøyaktig en serierunde, for så å gi seg uten å oppnå noen ting. Untatt å måtte ta igjen enda en serierunde. I høstferien (og streiker de for det også går siste serierunde i juleferien).

 

Så at Henning, Mix og IA var på TV2 tidligere i kveld og sa sin mening. Det virker ikke som streiken var spesielt godt forankret i Stabæks spillergruppe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Runde 9:

Onsdag 29/6:

Fredrikstad - Haugesund 18.00

Lillestrøm - Start 18:00

Stabæk - Strømsgodset 18:00

Vålerenga - Molde 20.00

 

Torsdag 30/6:

Viking - Sarpsborg 08 19.00

Brann - Odd Grenland 19.00

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Usjda, hadde egentlig håpet noen i NFF hadde hatt baller til å legge kampene til 10/7 - midt i spillerferien, så kunne Walltin&Co sitter med skjegget fullt av postkasser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Usjda, hadde egentlig håpet noen i NFF hadde hatt baller til å legge kampene til 10/7 - midt i spillerferien, så kunne Walltin&Co sitter med skjegget fullt av postkasser.

 

Men kanskje ikke fullt så fett for spillerne som kanskje har booket inn feriereiser osv eller?

 

Walltin og NISO har fremstått som de amatørene de er i denne streiken, men det mange spillere i eliteserien som ikke engang er medlem av organsisasjonen. Da blir det litt vel bråkjekt å ønske at alle sammen mister den ene sommeruken de kan gjøre noe hyggelig med familie og venner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Usjda, hadde egentlig håpet noen i NFF hadde hatt baller til å legge kampene til 10/7 - midt i spillerferien, så kunne Walltin&Co sitter med skjegget fullt av postkasser.

 

Men kanskje ikke fullt så fett for spillerne som kanskje har booket inn feriereiser osv eller?

 

Walltin og NISO har fremstått som de amatørene de er i denne streiken, men det mange spillere i eliteserien som ikke engang er medlem av organsisasjonen. Da blir det litt vel bråkjekt å ønske at alle sammen mister den ene sommeruken de kan gjøre noe hyggelig med familie og venner.

 

 

Du er alt for snill Anders :lol:

 

 

Men selvfølgelig har du helt rett...

 

Edit: dessuten har jeg selv booket inn ferie 10. juli, når jeg tenker meg om.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kampen er flyttet til ubestemt dato pga at arenaen er opptatt 29juni! Ref stabak.no

Nå er den vel strengt tatt ikke opptatt den 29... Foo Fighters spiller den 24.juni, og Iron Maiden 6.juli, så det burde jo ha vært plass til en kamp imellom de datoene?

Men de har vel basert seg på å bruke mye av samme rigging til de to konsertene, og vil unngå ekstra kostnader på å fjerne dekket i hallen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Med Godset ute av cup-en er det vel sannsynlig at denne kampen blir spilt samtidig med kvartfinalene? Det skjer i så fall i helgen 13.-14. august. Hvis ikke NFF vil frede den helgen og ikke ha kamper som konkurrerer med cup-en...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Strømsgodset
×
×
  • Opprett ny...