Gå til innhold

Klepp - SFK


Hantro76
 Del

Anbefalte innlegg


Søndag møter vi Klepp borte i det som normalt er en av sesongens tøffeste kamper.

Likevel litt vanskelig å si hvor vi har Klepp da de varierer veldig i prestasjonene.

Kampen kan fort komme til å ligne på den vi hadde der borte i fjor 16 mai. Da som til helgen er det forventet regn og gresset er helt sikkert ikke klippet denne gangen heller.

I fjor endte det 2-2 etter at vi lå under 2-1 til pause med to litt unødvendige mål i mot. Klepp tok vel ledelsen veldig tidlig også om jeg ikke husker feil.

Forhåpentligvis unngår vi det i år og holder nullen enda en gang og sikrer oss den tredje toppserierekorden med antall minutter uten baklengsmål. 50 minutter fra nok en rekord

Første sesongen vår i 2009 slo vi dem 4-1 borte og men klarte bare 0-0 hjemme.

 

Cathrine Dekkerhus skal være friskemeldt og får vel da mest sansynlig sin debutt i den vakre blå drakta i Toppserien

Klepp ligger forøvrig før denne åttende serierunden på en 8 plass med 9 poeng etter 2 seire, 3 uavgjort og 2 tap. 10-10 i målforskjell.

 

 

Guttas kamp mot Strømsgodset er utsatt. Noen som tar turen over til Jæren i stedet og hjelper Chixa frem til ny seier og forhåpentlivis kutter forspranget til Røa som møter LSK borte?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Utrolig. Enda en gang har vi rota bort 2 poeng mot en gjeng amatører. Vi trenger en målscorer ASAP! Det er jo lite trøst i at Røa roter bort 3 når vi roter bort 2. Tabbekvoten er brukt opp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Strengt tatt burde vi klare å slå Klepp, og de fleste andre lag for den sak, selv om både Lise og Melissa er ute. Hadde Klepp utrolig flaks? var det dommeren? fantastiks keeperspill hos Klepp? Brandt vi 10stk 100% sjanser nå også? Eller er det det psykiske i hodene på våre spillere?

Burde vi hatt en kvinnelig trener med i trenerteamet, som har bedre forståelse for kvinnfolk-psykologi og kvinnfolk-logikk? På meg virker det å være psyken og ikke ferdighetene, som er problemet.

Uansett er det ikke i mange flere kamper vi kan avgi poeng, før vi må se langt etter seriegullet. Slår Arna-Bjørnar, Kolbotn i morgen er de bare 2 poeng bak oss, plutselig ender vi opp på 3dje, da blir det i alle fall ikke noe CL i 2012

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Faaaaaaaan också, kändes som att det var nu eller aldrig det var tvungen att vända... men vi får hoppas på nästa kamp!

 

Var på sista halvleken av LSK - Røa och båda lagen kändes rätt tandlösa även om det skapades en del chanser från framförallt Røa-hållet, men det var ju riktigt skönt att de förlorade!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Utrolig irriternende at vi rett og slett ikke klarer å skore nok mål, Røa har jo nesten dobbelt så god målforskjell som oss jo. Og 32 skorte mål mot våre 17... det positive er jo at Røa beviste at de ikke er uovervinnelige, og at vi kan ta de, men da må vi vinne slike kamper som i dag!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Endelig hjemme.

 

Stabæk hadde banespillet, men slet med å skape de store sjansene. Har vi hørt det før?

Positivt at vi akkurat klarer å slette den gamle Toppserierekorden til Trondheims-Ørn mtp antall minutter uten å slippe inn mål, om enn bare såvidt. Og dette med to antatt faste spillere fra forsvarsrekka ute med skade hele sesongen så langt (Toril og Amelie).

Men jeg skulle gjerne sett at vi ble litt giftigere i den siste tredjedelen. Kristy scorte målet vårt, og hun er vel den eneste naturlige målscoreren som er skadefri for øyeblikket.

 

Det kan ellers meldes om regn og sterk vind under kampen i dag. Ikke gode forhold, men det var muligens likt for begge lag.

Og vi kunne ikke høre bønda synge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi hørte dog bønda mumle om fjøset (sikkert et eller annet om at i dette været hadde det vært bedre å vært i fjøset).

 

 

Angående manglende mål : jeg føler jeg gjentar meg selv, men det vi må klare langt bedre er å utnytte de glimrende spillerne vi har sine offensive ferdigheter. Siri, Trine og Caroline er tre spillerne jeg jevnt over gjerne skulle sett høyere opp i banen. Og det skulle være rom for det - i går sto vi ofte igjen med hele forsvarsrekka på midtsterken selv når Klepp hadde alle andre enn spissen rundt egen sekstenmeter. Vi må tørre å stå høyere, prøve å gjenvinne høyere og komme kjapt de få gangene vi får ballen og Klepp har mange spillere på feil side av ballen.

 

Det er uansett deilig at Røa endelig fikk avsluttet den lange serien med seire på rad. Dersom vi vinner de to neste kampene er vi faktisk a poeng med serielederen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Klepp - SFK
×
×
  • Opprett ny...