Gå til innhold

Kamptråd Stabæk-Aalesund


fantomet
 Del

Anbefalte innlegg


tror nok det kommer noen fra sundmøre og men kampen, vinner de hvertfall ikke !

Det er ikke organisert tur fra Aalesund, for de klarte ikke å fylle en buss. Vi kan derimot forvente noen fra Stormen Oslo, men de kommer neppe til å synge oss ut.

 

Edit: Hadde det vært organisert tur, hadde de vel neppe kommet fram på grunn av stengte veier...

Endret av Haze
Lenke til innlegg
Del på andre sider


tror nok det kommer noen fra sundmøre og men kampen, vinner de hvertfall ikke !

Det er ikke organisert tur fra Aalesund, for de klarte ikke å fylle en buss. Vi kan derimot forvente noen fra Stormen Oslo, men de kommer neppe til å synge oss ut.

 

Edit: Hadde det vært organisert tur, hadde de vel neppe kommet fram på grunn av stengte veier...

 

konge! da vinner vi både på tribunen og på banen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 . I dag kan vi lede serien.

2. Serien er den øverste av ni -9- nivåer i Norge.

3. Ingen andre lag i Bærum har noen gang gjort det.

4. Når var sist gang vi ledet serien? -og hvor mange ganger (mellom hvor mange runder) har vi totalt fra tidenes morgen gjort det? (uansett, det hører forståelig nok til sjeldenhetene)

5. Spillet vi konkurrerer i er i størrelse ikke marginalt. (Det er verdens største idrett - både målt i publikumsinteresse, og i antall deltakende i organisert lagspillsaktivitet) (

6. Vi vil pr idag kanskje være best i landet, og landet vil pr idag kanskje være nr 10 i verden. (slik hhv tippeligatabellen og FIFA-rankingen settes opp)

7. Vi ligger altså langt oppe og langt fremme, men det er vel bare på ett punkt vi inntar den absolutte topplassering - antall tomme seter som ligaleder. Både i forhold til tidligere ligaledere i Norge, og også i forhold til ligaledere i de 50 best rangerte nasjonene på FIFA-rankingen. Blant FIFA 50-120 er det etter hva jeg kommer frem til - 3 nasjoner som har tilnærmet like lite populære ligaledere. (Dog ikke mindre/dårligere)

8. Vi er den klubben / det laget i Norge som spiller penest / flottest / mest severdig fotball. ( fra tre tidligere quasiundersøkelser, to i 2008, og en i 2010, hvorav en av disse baserte seg på de ulike tippeligaklubbenes publikum)

9. Vi holder Fair-Play moralen høy, og er de siste årene både nasjonalt og internasjonalt rangert svært høyt

10.Det hører til sjeldenhetene at publikum i forbindelse med Stabæks hjemmekamper blir banket opp eller invalidisert. (Noen hjernedøde supportere har også vi, med det er ofte en tilstand som ikke først og fremst har oppstått i forbindelse med kamparrangement i bærumsregionen)

11. Vi har den sikreste og minst væravhengige kampavviklingsplassen av samtlige. (Det er lite vind, alltid tørt, og til dags dato fritt for kuldegrader. Høysnue skal heller ikke kunne påvirke vår publikumsmasse verken negativt eller variabelt knyttet til den nordlige hemisfæres sesongrelaterte blomstring )

12. Klubbens ledere er mennesker som ikke bruker sin status til å blamere klubben. Klubbens spillere er pene, nyvaskede, flerkulturelle, og stort sett svigermorsdrømmer fra G-15 og helt frem til senior's i Stabæks tredjelag. (Damelaget og jentejuniorene like så)

13. Aldermannsligaen i Stabæk er den mest "classy act" av noen frivillighetsorganisasjon innenfor fylkets grenser.

 

 

Av disse 13 punktene gjemmer det seg en Judas (ikke Waldo) + (forøvrig også en mindre innlagt feil i en setningene)

Finn ham (Judas), og forklar for meg hans (dens) berettigelse, begrunnelse og forbannelse !

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Også tar du den gjennomgangen i garderoben før kampstart og, takk! :)

 

(vi har vel både ledet og vunnet ligaen i Norge før, men likte det punktet uansett om det ikke var helt korrekt (eller uklart formulert mht 10. serierunde?)

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæks antatte lag mot Aalesund: Jan Kjell Larsen–Vegar Eggen Hedenstad, Jørgen Hammer, Morten Morisbak Skjønsberg, Bjarni Ólafur Eiríksson–Pálmi Rafn Pálmason, Henning Hauger, Pontus Farnerud, Alain Junior Ollé Ollé–Veigar Páll Gunnarsson, Mikkel Diskerud  

Endret av Mr.Stabæk!!
Lenke til innlegg
Del på andre sider


JK er ikke spilleklar?

 

Ellers virker laget sterkt, liker å se Mix på topp.

Hepp,

 

Han gjorde veldig mye bra da han ble flyttet frem sist. Meget interessant også i et litt lengre perspektiv...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 . I dag kan vi lede serien.

4. Når var sist gang vi ledet serien? -og hvor mange ganger (mellom hvor mange runder) har vi totalt fra tidenes morgen gjort det? (uansett, det hører forståelig nok til sjeldenhetene)

6. Vi vil pr idag kanskje være best i landet, og landet vil pr idag kanskje være nr 10 i verden. (slik hhv tippeligatabellen og FIFA-rankingen settes opp)

7. Vi ligger altså langt oppe og langt fremme, men det er vel bare på ett punkt vi inntar den absolutte topplassering - antall tomme seter som ligaleder. Både i forhold til tidligere ligaledere i Norge, og også i forhold til ligaledere i de 50 best rangerte nasjonene på FIFA-rankingen. Blant FIFA 50-120 er det etter hva jeg kommer frem til - 3 nasjoner som har tilnærmet like lite populære ligaledere. (Dog ikke mindre/dårligere)

8. Vi er den klubben / det laget i Norge som spiller penest / flottest / mest severdig fotball. ( fra tre tidligere quasiundersøkelser, to i 2008, og en i 2010, hvorav en av disse baserte seg på de ulike tippeligaklubbenes publikum)

9. Vi holder Fair-Play moralen høy, og er de siste årene både nasjonalt og internasjonalt rangert svært høyt

11. Vi har den sikreste og minst væravhengige kampavviklingsplassen av samtlige. (Det er lite vind, alltid tørt, og til dags dato fritt for kuldegrader. Høysnue skal heller ikke kunne påvirke vår publikumsmasse verken negativt eller variabelt knyttet til den nordlige hemisfæres sesongrelaterte blomstring )

 

1. Men vi gjør det neppe, selv om vi skulle bryte mønsteret og vinne tre seriekamper på rad.

 

4. Ganske sikker på at det må ha vært ved serieslutt 2008. (i så fall vil dette kunne utledes til - sist vi ledet serien vant vi den - men den blir for billig)

 

6. Viktig å skille mellom rangring av landslag og landenes klubblag.

 

7. Historieløst og tullete. Vi har ca. 8000 tomme seter i snitt. Bare for å ta lagene nærmest oss: Lyn ledet for 10 år siden serien med 20.000 tomme seter, Engen lå for syv runder siden a poeng med ligalederen. Med 12.000 ledige seter.

 

8. Vi spiller definitivt ikke som vi gjorde i 2008. Velkommen til 2011.

 

9. De viktigste elementene i fairplayrangeringen er ikke lenger antall kort, men at man scorer mye mål og lager mange sjanser, i tiilegg til et par andre faktorer som favoriserer lagene øverst på tabellen.

 

11. Man skal vel være forsiktig med å skryte for mye av at vi "har" TA. Vi kan vel fort ende opp med tippeligaens mest upraktiske hjemmebane...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Men vi gjør det neppe, selv om vi skulle bryte mønsteret og vinne tre seriekamper på rad.

 

Jo, med tanke på at hverken Tromsø eller Godset spiller i dag, så leder vi om vi 'skulle bryte mønsteret og vinne tre seriekamper på rad'.

 

 

Dessuten velger jeg heller å se på et annet mønster; Aalesund er stort sett sjanseløse når vi er på hjemmebane.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JK er ikke spilleklar?

 

Ellers virker laget sterkt, liker å se Mix på topp.

Hepp,

 

Han gjorde veldig mye bra da han ble flyttet frem sist. Meget interessant også i et litt lengre perspektiv...

 

@ringo

 

?!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er bare et lag på banen, helt utrolig at Aafk leder.

 

Kjedelig mål å slippe inn for vi er jo i overtal i den situvasjonen, Vegar passer ikke på hva som kommer bak/på siden av han og må ta skylda for den scoringen der

Endret av fredfred
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men hvor blir det av Jon?! At keeperen som har sluppet inn flest mål i tippeligaen i år får fornyet tillit - med Norges beste keeper på benken, er for meg et stort spørsmålstegn.

 

Jeg kan ikke forstå det på noen annen måte enn at Jon ikke er 100% enda!?!?!

Endret av Erik_
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bittert bittert bittert. Total enveiskjøring og mye glitrende angrepsspill og høyt tempo, spesielt i første omgang, også sitter vi igjen med nada. Føles ufortjent.

Stiller dog spørsmål med byttene i dag, vi tok vel ut våre 2 beste og satte inn en spiss på kant som ikke hører hjemme der overhodet.

 

Hønnør for innsats og vilje i dag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja, for det er jo Jan Kjells feil alt sammen...

Og herionistene som sier det var alle andres skyld at de ble slik...

 

 

 

 

 

JKL er svak i feltet, svak på presise igangsettinger (dog forbedret), har en del glipper på baller/enkle mål vi kunne vært foruten i mot. Hva som skjedde i en enkelthendelse til en enkelt kamp er for meg riv ruskende uinteressant.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi fortsetter med Tap-Seier-Seier-serien vår.

Dvs seier mot Sarpsborg08 på torsdag og Viking søndag.

Vi ender opp på 60 poeng, hvilket gir medalje. :D

 

Mye bra spill i dag og irriterende at det ikke går veien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For det første: Makan til destruktivt drittlag! Legger seg ned og griner ved hver minste lille berøring fra Stabækspillere. Haler ut tiden så og si hele kampen. Jeg er overrasket over at Ålesund, på linje med Sogndal og Tromsø, i det hele tatt har supportere. Jeg vil heller tape og spille attraktiv fotball (eller i det minste prøve) enn å vinne og spille som Ålesund.

 

For det andre: Vi suger defensivt!

 

For det tredje: Kan noen forklare meg hvorfor vi er så inneffektive på hjemmebane? Vi scorer 1 mål i snitt på TA. Det er for dårlig. Sjansene skaper vi, men på mystisk vis greier vi ikke å sette de. Kampene mot VIF og LSK var vel ganske jevne sjansemessig, mens i kampene mot FFK, Sogndal og Ålesund topper vi sjansestatistikken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror ikke vi skal prøve å lage for mye retningsgivende statistikk ut av denne kampen. Vi viser at vi er istand til å spille ut et lag selv om de er heldige og får en tidlig scoring. Vi har flere ganger tidligere denne sesongen vist at vi slettes ikke har scoringsvegring (kun fugla har scoret fler). Vi holder antall målsjanser imot nede på noe jeg vil kalle høyst akseptabelt (4-5 imot). Spesielt med tanke på at AaFK er gode til å kontre og at vi jaktet utlikning nesten hele kampen).

 

 

Å klage over noe som helst annet enn resultatet i dag, er som å være fornøyd med noe som helst annet enn resultatet i f.eks bortekampen mot RBK i våres.

 

 

Tvetrt imot skal vi være fornøyd med at ting virker å begynne å sitte: Olle er jo bare drit farlig på skudd, innlegg raid inn i boksen, og i tillegg løper han som en helt hjemover. Veigar og Mix kommer til å sette grå hår i hodet på mange midtstoppere. Og vi har enda flere strenger å spille på. Jeg gleder meg til torsdag allerede!

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å klage over noe som helst annet enn resultatet i dag, er som å være fornøyd med noe som helst annet enn resultatet i f.eks bortekampen mot RBK i våres.

Vi spilte bra i dag, men hvorfor i all verden er vi så dårlige på kontringer selv? Mix, Hedenstad, Henning,Farnerud, Olle Olle, Skelvik (vet han ikke spilte i dag) og Veigar som ballfordeler. Vi brude kunne kontret de fleste lag i senk, men har vel i snitt under en ordentlig kontring pr kamp. Jeg telte 1 - ETT forsøk i dag det vi faktisk hadde fire spillere som startet samtidig, men dessverre rant det forsøket ut i sanden (tror det var en dårlig passning fra Farnerud som man trygt kan si ikke hadde dagen). Savner veldig en løpsvillig og ballsikker spiss som Daniel. Hadde vi hatt det ville vi kanskje hatt flere egne kontringer, noe som både ville gitt flere mål og kanskje skremt motstanderlaget fra å tømme seg mot oss - som det er i dag innebærer det dessverre liten fare.

 

 

Og så noe helt annet; Jeg gleder meg til Jon Knudsen er tilbake selv om vi ikke skal klage alt for mye på JKL etter denne kampen. JK vil forhåpentligvis skape en etterlengtet trygghet, om enn kun med sin blotte tilstedeværelse.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Savner veldig ........ ballsikker spiss som Daniel.

 

Daniel var vel ikke en spiller man skulle gi ballen for å holde på den... En feilvendt Daniel var vel like ballsikker og kreativ som Jon Arvid Skistad i 3. div.

 

Men jeg er helt enig i at vi burde kunne kjøre kontringer. Men synes ikke at det var alt for ille i dag..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes vi gjør årsbeste i dag! Vi styrer kampen fra enda til annen. Aafk har knapt nok ballen etter de scorer til 1-0 (med få, men farlige unntak) Veigar var tidvis strålende, men sliter fortsatt med å slippe ballen tidsnok. Mix og Hedenstad skapte en høyreside som konstant var farlig og som også resulterer i utligningen vår. Hauger var tilbake som god ballvinner, men både han - og makker - Farnerud var svake i vårt offensive spill, noe vi selvsagt lider under når vi jakter scoring.

 

Men nå har vi hatt voldsom flaks de siste 2-3 månedene, så nå var det vår tur med litt uflaks.

 

Jeg kan fint leve med dette tapet, når jeg tenker på hvilken fantastisk følelse det var å slå RBK smått ufortjent i 2. serierunde!! :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd Stabæk-Aalesund
×
×
  • Opprett ny...