Gå til innhold

CL


Rich
 Del

Anbefalte innlegg


Ser ut som vår neste motsander sliter litt foran mål for tiden. Scoret et i hver av kampene mot Zürich (en på straffe), og målløse i de to siste seriekampene hvor motstanderen ikke har vært en toppklubb. Lyon venter dem på lørdag. Laget har dermed 2 1 1 i serien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hmm, går hjemmekampen onsdag 31/10 eller torsdag 1/11 tro?

 

Uansett betyr returkamp torsdag at siste runde ikke kan gå på lørdagen for vår del - men er det ikke et krav om at de to siste rundene skal gå samtidig? Da betyr det vel at alle kampene flyttes til søndag? ...når gutta har hjemmekamp - det passa ganske dårlig, egentlig...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vår neste motstander Juvisy spilte det som skulle vært en toppkamp hjemme mot Lyon i dag. Det ble 0-4, og laget har nå spilt tre seriekamper på rad uten å score. Lyon på sin side har 40-0 i målforskjell på fem kamper. Riktignok er Lyon det beste laget, men det Juvisy presterer om dagen er skremmende lite skremmende (om noen skjønner den). Forøvrig er det jo vært snakk om at Stabæk har en del "aldrende" spillere. Da kan nevnes at kapteinen på Juvisy er 39.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Angående nasjonsranking for fremtidige år:

 

De 8 beste landene får som kjent to lag med i CL. Norge ligger nå meget godt an til å ta tilbake åttendeplassen, slik at sølvvinneren i 2013 også får spille CL. Det er jo denne åttendeplassen som gjør at vi er kvalifisert for CL-spill i år, siden vi ikke vant serien i fjor.

 

Det er to land vi kniver med om åttendesplassen: Spania og Tsjekkia.

  • Ettersom Barcelona allerede er ute, er vi garantert foran Spania med mindre vi og Røa taper begge kampene. Med fire strake tap er jeg usikker på hvem som rangeres først av Norge og Spania. Da ligger man nemlig likt i rankingpoeng.
  • Sparta Praha er med til neste runde, men er avhengige av å gå videre også fra denne runden for at Tsjekkia skal ha mulighet til å passere oss på rankingen. Det avansementet får de neppe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor har du de tallene fra? Stemmer ikke med de jeg har, og også kontrollert med en annen. Jeg har at Spania har 28,5 poeng, Norge har 30, mens Tsjekkia har 31,5. Dermed skulle Spania være ute, mens Norge mest sannsynlig må ha et lag videre for å passere tsjekkerne.

 

Tallene jeg har for de siste fem sesongene (inkl denne) er som følgende (fra 08/09-12/13): Tsjekkia 2,5 6 8 7 8 31,5 totalt. Norge 4 5,5 8 5 7,5 30 totalt. Spania 4,5 3 9 9 3 28,5 totalt.

 

Forøvrig er jeg heller ikke helt sikker på at Sparta Praha ryker. Stoler ikke helt på deres russiske motstandere, og tror i det minste landet kan få et poeng til. Så sånt sett kan det faktisk bli Danmark man tar plassen fra, men som sagt dette er de tallene jeg har funnet (om vi fortsatt ikke er enige skal jeg se om jeg finner igjen siden jeg fant tallene på).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Liten feil i regnearket mitt med store konsekvenser. Helt enig med tallene dine nå. Og det gjør det langt mer usikkert om Toppseriens sølvvinner 2013 kommer til euråpa. Hvis vi f.eks. antar følgende resultater:

 

Røa ryker med to strake tap mot Wolfsburg. => Norge har 30,0 rankingpoeng

Sparta Praha ryker mot russisk motstand. => Tsjekkia får mellom 31,5 og 33,5 rankingpoeng

Stabæk vinner over Juvisy med seier i begge oppgjør => Norge får 32,5 rankingpoeng

 

Tror vi får legge denne tellinga til side inntil videre, det er et godt stykke opp til Tjekkia.

 

Angående Danmark har vi 4 rankingpoeng opp til dem. Dersom Røa ryker med to strake mot Wolfsburg, betyr det at det Fortuna Hjørring må ryke rett ut denne runden, samtidig om vi må nå semifinale for å være i nærheten av å passere dem. Det er også ganske mye forlangt. Skal vi tippe at vi ender på den forhatte niendeplassen (=beste nasjon uten to lag i CL) etter denne sesongen?

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Liten feil i regnearket mitt med store konsekvenser. Helt enig med tallene dine nå. Og det gjør det langt mer usikkert om Toppseriens sølvvinner 2013 kommer til euråpa. Hvis vi f.eks. antar følgende resultater:

 

Røa ryker med to strake tap mot Wolfsburg. => Norge har 30,0 rankingpoeng

Sparta Praha ryker mot russisk motstand. => Tsjekkia får mellom 31,5 og 33,5 rankingpoeng

Stabæk vinner over Juvisy med seier i begge oppgjør => Norge får 32,5 rankingpoeng

 

Tror vi får legge denne tellinga til side inntil videre, det er et godt stykke opp til Tjekkia.

 

Angående Danmark har vi 4 rankingpoeng opp til dem. Dersom Røa ryker med to strake mot Wolfsburg, betyr det at begge de danske må ryke rett ut denne runden, samtidig om vi må nå semifinale for å være i nærheten av å passere dem. Det er også ganske mye forlangt. Skal vi tippe at vi ender på den forhatte niendeplassen (=beste nasjon uten to lag i CL) etter denne sesongen?

Nja, mener å huske at det ene danske laget allerede er slått ut.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veldig viktig!

Er det noen som er dyktige i fransk, Stabæk (kvinner) trenger en som kan fungere som tolk når vi møter Juvisy hjemme (en som kan henge med i de ulike sammenhengene den dagen,

alt fra kampmøte til off.mottakelse til evt mediakontakt.) krever noen år på baken? Ta kontakt med Kari Styren.

Endret av gwestlund
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den kampen endte 3-0 til Juvisy. Om noen syntes dette hørtes skremmende ut kan nevnes at motstanderen tapte 13-0 mot Lyon, samt er det eneste laget som har avgitt poeng mot bunnlaget Toulouse. Dog etter de siste kamper i hjemlig serie er det ingen grunn til å undervurdere en seedet motstander.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Humøret på dagens trening var upåklagelig, og var 17 stk. Ada er dessverre skadet. Banen var børstet ren for snø, og så egentlig veldig grønn ut. Juvisy skulle visstnok trene 17:30, men dag jeg dro 17:20 var de ikke ankommet. Har visst oppført seg i vanlig fransk arrogant stil, så skal bli deilig å knuse froskespiserne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan virke som de sliter litt i Moskva. Kampen Zorkiy-Lyon skulle startet 15:00, men ingen oppdatering fra kampen. Det står dog at banen er dekket av sne. Ser nå at det sner, men spillerne er ute og varmer opp, og er ikke så mye sne på banen.

 

Man skal prøve å starte 15:30. Får håpe de kommer i gang tidsnok til ikke å forstyrre sendingen fra Stabæks match.

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lyon vant til slutt imponerende 9-0. Imponerende fordi russiske lag ikke akkurat regnes som dårlige. Dermed var kanskje ikke Juvisys 0-4 mot Lyon så ille. Skal faktisk være så ærlig å innrømme at jeg undervurderte det franske laget. Det var bedre enn jeg trodde. Dermed drar vi til returkampen med det dårligste utgangspunktet vi har hatt hvis vi ser på resultatet av hjemmekampen. Ser vi derimot på spillet ble man langt fra rundspilt som mot Frankfurt. Faktisk vil jeg si at Stabæk hadde de farligste sjansene, og med farten fremme kan vi ta dette i bortekampen. Ida var outstanding med unntak av at hun ikke scorte. Kanskje vil det også være en fordel om Caroline trekkes lenger tilbake. Dog savner helt klart en Ada (Maiken), som kunne kriget en ball i mål.

 

Tre gule kort hvor av to som er for filleting. Ingvild for å ta frispark for tidlig. Kan vel etter boka forsvares, men allikevel. At Ida får for ikke å stoppe på sin gjennomløping synes jeg rart. Ikke så lett å stoppe med en gang. Det gule kort franskmennene får for bortsparking er jo helt grei, og de hadde fått et til om dommeren hadde vært like streng som med Ida. Det gule kortet til Trine er helt greit slik jeg ser det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det gule for for tidlig frispark var latterlig. Markeringbehov fra dommer, rett og slett.

 

Ellers en OK match - og veldig godt å unngå baklengs.

 

Ellers så må vi få Siri ut på back igjen asap. Livredd hver gang hun får ball i midten der.

 

Også var det imponerende å oppleve at kommentatorene på Eurosport hadde såvidt mye detaljkunnskap om lagene og spillerne. Selv om uttalen av spillere og lag var rimeilg fornøyelige til tider.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det gule for for tidlig frispark var latterlig. Markeringbehov fra dommer, rett og slett.

 

Samtidig så skal det jo være rimelig greit å klare å vente til dommer blåser når du har fått beskjed om det... Unødvendig kort, men dommeren har sitt på det rene. Det gule til Ida var også fryktelig unødvendig, tviler litt på at hun ikke fikk med seg at dommeren blåste før hun skjøt. At offsideavgjørelsen var helt på tryne er en annen sak.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Angående forsvar, og ønsket om å unngå livsredsel, ser jeg for meg at følgende kan være beste backfirer:

 

Bakke-Rønning-Akerhaugen-Dekkerhus

 

Sistnevnte synes har vært langt bedre enn man kunne frykte av en midtbanespiller som blir dratt ned i forsvar. Siri synes jeg litt for ofte går inn i 50/50-situasjoner. Noe som medfører at man passerer henne en del ganger hvor en enkel klarering hadde forhindret sjanse imot.

 

Men jeg synes helt klart vi savner et mer kynisk forsvar

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Røa ryker 4-1 etter å ha tatt ledelsen på et mål som minnet litt om hvordan de gjorde det mot oss (skudd fra nesten 40m). Litt overraskende vant Arsenal 2-1 over Potsdam. Ledet 2-0 frem til helt på slutten av kampen. Litt synd for det kan bli tøft å holde på (regner Arsenal som est overkomlig). Det tjekkiske laget taper så tar inn 1/2 poeng, men er fortsatt bak, og er dermed avhengig av at vi avanserer, evt. at Røa vinner i returoppgjøret.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Røa greide uavgjort mot sin tyske motstander så da er det opp til oss. Ellers kjørte Lyon tydeligvis på sparebluss, og vant kun 2-0 hjemme. Arsenal overrasket med å vinne også bortekampen mot Potsdam. Dermed en relativt svak dag for de tyske lagene. Göteborg vant 3-2 over Fortuna Hjörring, noe som ikke akkurat skremmer. Til slutt avanserte Malmö etter å ha vunnet i Verona.

 

Vet ikke den eksakte lagoppstilling. Kan vel alltids være noen som er usikre. På topp skal det imidlertid være Ida, Kristy og Leni. Ser dermed ut tl at man satser på mer fart, og at man ser fordelen av å ha Caroline på midten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Laget:

 

 

Ingrid Hjelmseth

Siri Nordeide Grønli - Trine Rønning - Toril Hetland Akerhaugen - Ingrid Bakke

Ingvild Stensland - Katrine Pedersen - Caroline Graham Hanssen

Ida Elise Enget - Kristy Moore - Leni Larsen Kaurin

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette laget mangler egentlig bare Ada på topp. Dette er en kjempeoppstilling, og her må det være lov å forvente et godt resultat. Men mye vil nok avgjøres av hvilket lag som scorer først.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


JAA!

 

Kristy alene med keeper - og setter'n i kassa selvfølgelig!

 

 

Forresten fikk dere som står og kauker på tribunen nettopp skryt av kommentatoren "Stabækupporterne imponerer - hjemmepublikummet overdøves fullstendig" eller noe slikt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

CL
×
×
  • Opprett ny...