Gå til innhold

Stabæk - Viking


geirti
 Del

Anbefalte innlegg


Var en mann med ball og 9 andre som sto stille og så på gjennom hele kampen. Så latterlig stillestående burde det ikke være mulig å være. Pluss et titalls feilpasninger og hundre millioner støttepasninger gjorde vel dette til en skikkelig dritkamp.

 

Hvor/hvem/hvordan kalger man på dommeren? Noe av det latterligste jeg har sett på lenge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gledelig å se samarbeidet og rollefordelingen mellom Morten og Jørgen, særlig i førsteomgang. Før pause var det egentlig mye som var bra, foruten tempoet og to kanter som ikke fungerer. (JL liker tydeligvis å bruke midtbanespillere som spisser og spisser på midtbanen...)

 

Det begynner å bli mange kamper siden Henning var god. Han skal være en av dem som tar ekstra tak i kampene, men gjør det ikke. Altfor svakt av en etablert landslagsspiller.

 

Lurer for øvrig på om annulleringen ikke var korrekt, eller i det minste mulig å forsvare selv om den bar billig. Tror det var en dytt i forkant der, og at det var det som ble dømt på, ikke den situasjonen der de løp i hverandre.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


JKL - blottet for egenskaper på bakkeballer.

 

En smule patetisk å melde det etter et skudd fra 15 meter godt plassert nede i hjørnet mener nå jeg..

 

At vi ikke vinner i dag er på grunn av 2 ting. En håpløs annullering og en håpløs/idéløs andre omgang. At JL velger TAA på kant i stede for Skjelvik er for meg en gåte. Skjelvik åpner jo meget bra og vi har alle muligheter til å ta ledelsen på det raidet han har, men ingen er interessert i å komme etter.

 

Etter det spiller vi oss gang på gang inn i midten og arbeider oss inn i 10-mannsmuren til Viking og bruker ikke farten til Skjelvik én gang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 av 9 poeng denne uken, tross spillemessig og sjansemessig overtak i alle kamper. At gutta er slitne i dag tilskrives en tynn tropp med lite muligheter for bytter. Når Pontus er syk, Olle Olle er suspendert og Veigar småskadet måtte det gå som det gikk i dag. Nå venter heldigvis to vanskelige bortekamper i TIL og Brann, 6 sikre poeng. Det begynner virkelig å tette seg til på tabellen, foruten TIL og Molde som ser ut til å få en luke, det hadde vært veldig morsomt med et par seire nå, slik at vi har heng på bronseplass ut sesongen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tviler litt all den tid han er trønder. Men det har uansett ingenting å si. Avgjørelsen burde ankes eller noe slikt til NFF. Det skjer sikkert ikke noe med kampen, men dommern MÅ få merke det her på pungen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ikke rart dommern dømte som han gjorde... etter hva jeg fikk vite, så ankom han stadion før kamp iført sitt stygge VIF sjerf.... HVA FAEN???? han burde vel ikke dømt denne kampen,

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tviler litt all den tid han er trønder. Men det har uansett ingenting å si. Avgjørelsen burde ankes eller noe slikt til NFF. Det skjer sikkert ikke noe med kampen, men dommern MÅ få merke det her på pungen.

 

Derfor han dømmer Rosenborg mot AIK?

 

220px-Dag_Vidar_Hafs%C3%A5s.JPG

magnify-clip.pngDag Vidar Hafsås i en kamp mellom RBKog AIK

For å unngå spekulasjoner sendte jeg ham en melding og spurte ham om han møtte opp i VIFskjerf i dag. Det skal ikke være mulig å provosere med skjerf tilhørende erkefienden når du skal ha en avgjørende rolle på banen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dag Vidar Hafsås (født 26. juni 1973) er en norsk fotballdommer som representerer Kolstad Idrettslag. -

 

Kolstad Idrettslag (stiftet 5. oktober 1972) er et fleridrettslag fra Trondheim, som omfatter områdene Kolstad, Saupstad, Huseby og Nyveilia.

 

 

For all del. Mulig han bare har flyttet opp dit for å kunne dømme sitt favorittlag Enga.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sitat fra Vg.

 

"Indridi Sigurdsson gikk ned i eget felt, men TV-bildene viste at det var hans egen stopper-makker som felte han.

 

- Den ser billig ut. For å være helt ærlig hadde jeg blitt forbanna om det hadde blitt dømt mot oss i en lignende situasjon, sier Viking-kapteinen ærlig"

 

Sier jo bare at denne Dommeren bør få seg en kraftig smekk over pungen og sendes ned til 2 div der han hører hjemme.

Endret av blaasoldat
Lenke til innlegg
Del på andre sider


JKL - blottet for egenskaper på bakkeballer.

 

En smule patetisk å melde det etter et skudd fra 15 meter godt plassert nede i hjørnet mener nå jeg..

 

At vi ikke vinner i dag er på grunn av 2 ting. En håpløs annullering og en håpløs/idéløs andre omgang. At JL velger TAA på kant i stede for Skjelvik er for meg en gåte. Skjelvik åpner jo meget bra og vi har alle muligheter til å ta ledelsen på det raidet han har, men ingen er interessert i å komme etter.

 

Etter det spiller vi oss gang på gang inn i midten og arbeider oss inn i 10-mannsmuren til Viking og bruker ikke farten til Skjelvik én gang.

 

Spot on. Særlig hvis du legger til at 5 mann står og ser på at Vikingspilleren fullstendig upresset fra 16 meters hold får både rope "varsko her", "legg an" og "fyr". UTROLIG svakt forsvarsspill på 0-1. Keeper kan ikke på noen måte lastes. Bortsett fra den premieblemma synes jeg forsvarsspillet i dag er noe av det aller beste vi har prestert denne sesongen. Jeg synes også vi skaper mye fram til 0-1, så går på en måte lufta ut av ballongen.

 

Skjelvik er et MYE bedre alternativ enn TAA på kant. TAA virker som om alt går 20% for fort for ham, og defensivt er han ikke med i det hele tatt. Skjelvik har fart og smartness som kler en kantspiller betydelig bedre. Å sette inn Haris på topp var et bra grep av JL, men gutta beveger seg alt for lite rundt ballfører. Det svake MEDSPILLET gjør jobben maksimalt vanskelig for ballfører, og vi ender opp med dusinvis av støttepasninger i stedet for smarte gjennombrudd i en solid forsvarsmur.

 

Positivt i dag: Vi spiller en meget god match totalt sett, og Mix (med unntak av siste 20 min) viser at PF slett ikke er avgjørende for dette laget. Men vi må ha flere og bedre alternativer på benken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjelvik har fart og smartness som kler en kantspiller betydelig bedre.

 

Det er egentlig bare en ting Jørgen mangler og det er smartness, men det kommer det også forhåpentligvis. Kommer den blir han ustoppelig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sorry for å kaste litt eder og galle her men:

 

1. Hvorfor får TAA så mye tillit? Enormt talent, men selv i dag har vi bedre alternativer (Skjelvik). Det er jo i de andre kampene litt typisk at når Olle Olle kommer inn for han, så snur kampbildet seg en del. I dag unngikk han jo konsekvent å slå innlegg, spilte mest tilbake de gangene han fikk ballen på kant. Vi har jo lykkes stort i år med å gå forbi på kant, 45 ut og i mål, evt direkte i mål fra kant. Virker som TAA forventer at man på et så defensivt sterkt (eller fokusert) lag som VIking kan drible seg gjennom sentralt. Bare tull.

 

2. Vi legger kampen veldig i Viking sitt spor, altså slå baller i luften mot boksen. Der er Viking definitivt overlegne, og Jarstein har god rekkevidde. Vikings svakhet er når ballen går raskt langs bakken. Dette er en strategisk feil som jeg ikke synes burde gjøres.

 

3. Målet imot: Ingen tabbe av JKL. Mistenker at JK i superform kunne tatt den, men det er så sin sak.

 

4. Faen ta dommeren.

 

Ellers kunne jeg vel satt en tusenlapp på at vi ville tape denne kampen. Typisk veldedighet, på samme måte som mot Hønefoss, Sogndal, etc. Vi er visst glade i det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Begynner vi å nærme oss en ny oppdatering i rekordtråden? Det må da være en god stund siden sist vi tapte 3 hjemmekamper på rad?

Og siden vi startet en kamp uten svensker i startoppstillingen.

Og at vi har 60% av utespillerne i førsteelleveren med juniorkamper i klubben (67% av utespillerne i stallen).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har vunnet noen kamper på grunn av Veigar Pall Gunnarsson. Denne ble tapt på grunn av Veigar Pall Gunnarsson.

Og det har vel ligget i luften en stund. Ikke det at han skulle bli syndebukk, men snarere bukk for selve synden.

Kapteinsbindet hører i min bok ikke hjemme hos den som minst av alle er villig til å "jage hjem" egne balltap / "jage hjem" etter egne balltap.

Det at han ofte er den med flest balltap er ikke poenget her (noe av det bør jo i formildende retning selvfølgelig forklares med hans posisjon på banen).

Endret av fantomet
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Man kan mene mye om dommeren, og noe om landslags-Henning som ikke tar tak og andre spillere som ikke løper hverandre gode, men hvis det er en person som får ta dette tapet på sin kappe så er det JL. Han virker å mislike kantspill så sterkt at det nå bare mangler at han setter ut Olle neste kamp også. Greit nok at Olle var ute med skade i dag, og at kaptein Pontus var ute med sykdom, men TAA og Palmi på kanten? Førstnevnte er blottet for selvtillit, og finner det neppe ved å spille på en posisjon han overhodet ikke kan. Palmi er overhodet ingen kantspiller han heller. Han mangler både farten, og aller mest evnen til å utfordre og passere. At Skjelvik skulle steppet inn for Olle er så innlysende at det er komisk.

 

Nei, Lennartsson. I boka mi har du overhodet ikke overbevist ennå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke begynn å kritisere Lennartsson bare fordi vi har gått noen matcher uten seier..

 

Grunnen til at TAA starter fremfor JS er nettopp at JS er en MYE bedre spiller enn TAA når alle på banen er slitne. Det er når alle er slitne JS kommer inn og lager helvete.

 

Edit: Det er 14 spillere som skal spille kampen. Ikke bare start 11ern. JL viser taktisk klokskap ved dette, noe JJ aldri viste.

Endret av joogs
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Overhodet ikke overbevist? Vi har spilt tre kamper på en uke, der den første var et poengran av dimensjoner etter at vi spilte ball i hatt med Aalesund, den andre var et poengran av dimensjoner etter at vi spilte ball i hatt med særp, og den tredje får vi annulert et mål når vi for en gangs skyld scoret først. Med en tropp på 13 mann pluss keepertrener er det ikke så rart at gutta ble slitne.

 

Dette kan da ikke tas til inntekt for at JL har gjort en dårlig jobb? Med litt flyt og marginer hadde vi ledet serien i dag. I min bok blir bare JL bedre og bedre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi eier denne kampen i 1. omgang og jeg som tidligere har ment at Mix ikke er klar for å erstatte Pontus tar det tilbake. Han spiller en strålende 1. omgang. I 2. omgang er vi svakere, om det skyldes Viking eller oss selv vet jeg ikke helt. Annuleringen er en skandale. Og til dere som kritiserer Lenartsson: På disse tre kampene burde vi i hvert fall hatt 7 poeng, at vi fikk 1, er både urettferdig og en posjon uflaks. Sånn er fotball.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Og siden vi startet en kamp uten svensker i startoppstillingen.

Og at vi har 60% av utespillerne i førsteelleveren med juniorkamper i klubben (67% av utespillerne i stallen).

 

Gøy hvordan flere av ungguttene står fram for tiden. Synes kanskje Hedenstad var vår beste i går, og nok en bra kamp av Mix. Samt at Skjelvik kom inn som et friskt pust.

 

Liten vits å gå på Lennartson etter disse tre kampene. Han bruker de få spillerne han har, og får overraskende mye ut av laget. Ei heller noe poeng å bruke mye tid på dommeren. Han gjorde en svær feil, dritt at det rammer oss, men sånt skjer. Det er langt i fra "Terje Hauge-dømming".

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Viking
×
×
  • Opprett ny...