Gå til innhold

Kamptråd TROMSØ - STABÆK


fantomet
 Del

Anbefalte innlegg


Men for faen JL... Bytte ut Hauger når det står på som verst også sette inn Gromstad på venstrekant??? :blink:

 

Bare å bli vant til det, kan hende jeg tar feil men kan hende at JL tenker langsiktig her. Gromstad er midtstopper, omskoler han til midbame anker når HH stikker. Kan fungere..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror Bakke og Lennartsson skal ta seg et lite taktikk-kurs. Bare fordi vi har vunnet endel bortekamper tross færre sjanser enn motstanderen og tapt endel hjemmekamper tross flere sjanser, så må man FOR FAEN I HELVETE ikke slutte å spille bare fordi vi leder kampen.

 

 

RÆVVAFOTBALL OG KYNISK FOTBALL ER IKKE DET SAMME!

 

Må innrømme at Geir Bakke (norges beste gjennom tidene til å stjele meter på innkast) ikke oser av tillit for min del. Han har vært med JJ og nå JL. Men virker jo faen meg ikke som han lærer av feil trenerne gjør opp igjennom. Feks når Stabæk hjemme spiller ball og blir kontret i senk. Det burde jo ikke være noe stor overraskelse for JL, dersom GB gjør jobben. Dette har alle lag gjort mot Stabæk siden 2008, eller kanskje enda lenger. Men den motstandertaktikken virker det ikke som GB har formidlet videre. Når JL tydeligvis var totalt blottet for å demme opp mot dette i første serierunde. GB virker mer som en "jatte med trener" enn en sparringspartner for JL. Nei, få opp en ung jypling som tør å utfordre JL litt. Det er jeg ganske sikker på at JL setter pris på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må innrømme at Geir Bakke (norges beste gjennom tidene til å stjele meter på innkast) ikke oser av tillit for min del. Han har vært med JJ og nå JL. Men virker jo faen meg ikke som han lærer av feil trenerne gjør opp igjennom. Feks når Stabæk hjemme spiller ball og blir kontret i senk. Det burde jo ikke være noe stor overraskelse for JL, dersom GB gjør jobben. Dette har alle lag gjort mot Stabæk siden 2008, eller kanskje enda lenger. Men den motstandertaktikken virker det ikke som GB har formidlet videre. Når JL tydeligvis var totalt blottet for å demme opp mot dette i første serierunde. GB virker mer som en "jatte med trener" enn en sparringspartner for JL. Nei, få opp en ung jypling som tør å utfordre JL litt. Det er jeg ganske sikker på at JL setter pris på.

 

Rimelig spesielt å gi assistent-treneren såpass ufin omtale når vi ligger på 5. plass etter å ha gått på 0-7 i første kamp. For det første aner ikke du noenting om hvorvidt Geir Bakke er en jatte-med-trener, og for det andre så er Geir Bakke høyt verdsatt og respektert i spillergruppen og klubben forøvrig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må innrømme at Geir Bakke (norges beste gjennom tidene til å stjele meter på innkast) ikke oser av tillit for min del. Han har vært med JJ og nå JL. Men virker jo faen meg ikke som han lærer av feil trenerne gjør opp igjennom. Feks når Stabæk hjemme spiller ball og blir kontret i senk. Det burde jo ikke være noe stor overraskelse for JL, dersom GB gjør jobben. Dette har alle lag gjort mot Stabæk siden 2008, eller kanskje enda lenger. Men den motstandertaktikken virker det ikke som GB har formidlet videre. Når JL tydeligvis var totalt blottet for å demme opp mot dette i første serierunde. GB virker mer som en "jatte med trener" enn en sparringspartner for JL. Nei, få opp en ung jypling som tør å utfordre JL litt. Det er jeg ganske sikker på at JL setter pris på.

 

Rimelig spesielt å gi assistent-treneren såpass ufin omtale når vi ligger på 5. plass etter å ha gått på 0-7 i første kamp. For det første aner ikke du noenting om hvorvidt Geir Bakke er en jatte-med-trener, og for det andre så er Geir Bakke høyt verdsatt og respektert i spillergruppen og klubben forøvrig.

 

Som nevnt min oppfatning, og ja jeg kjenner ikke til hva som skjer internt. Jeg stiller bare spørsmålet. Men at han var flink til å stjele meter på innkast er du vel enig..;-)

 

Forøvrig så er det ikke bare 0-7 tapet jeg mener. Sogndal + Viking = akkurat samme greia. Vi spiller og spiller uten særlig fantasi mot svært lave motstandere. Ballposession på 70% hjelper lite når det ikke skapes noe. Her mener jeg GB bør bidra mer som bør ha en viss erfaring fra tilsvarende kamper? Feks har vi gjerne 4 mann på midten der ingen er utpregede kantspillere (vel å merke når AJOO ikke spiller) . Vi blir veldig smale og det er svært vanskelig å tyne oss igjennom midten mot 10 mann fra 20 meter og inn. Når vi hadde Alan ++ så var det mulig, men nå er vi lett bytte for motstanderen. Som trener er taktikkkoden mot Stabæk knekt forlengst og derfor etterlyser en plan når vi ikke lykkes med plan A. Får vi første målet så er jo ofte dette ikke ett problem, men vi får jo aldri første målet...

Endret av Marco
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må si jeg lurer litt på hva som Bakke / JL kunne gjørt annerledes i går. På benken satt: Ondo, Aase, Skjelvik og Gromstad i tillegg til Jan Kjell.

 

Startoppstillingen gav egentlig få overraskelser. Det har vært disuktert hvorvidt Palmi skal starte og hvorvidt Mix er en egnet spiss, samt etterlyst kontinuitet på topp. Men med tanke på stallen og skader har det vært vanskelig å starte antatt førstevalg Pall-Ondo. Ondo kom inn og viste vel også at han er et lite stykke unna formen. Aase ble prøvd i mai-juni men slet med å ta nivået, sånn sett er det forståelig at JL må prøve noe nytt.

 

Mix har dessuten endel av egenskapene som trengs som spiss han er smart, bevegelig, har ett godt skudd og er etablert på TL-nivå. I mangel av andre alternativer kan jeg godt forstå at JL derfor fortsetter å bruke Mix på topp. Det gir dessuten rom for Palmi. Jeg er noe usikker på Palmi totalt sett, men han scoret ett og la opp til et annet mål i går. Dessuten har han et godt samspill med Mix og Vegar på høyresiden. Merk at alle tre målene våre kom etter spill på høyresiden, hvor alle de nevnte var involvert. Forøvrig er det vanskelig å benke en spiller som på 6 starter har scoret 4 mål (bare Pall leverer bedre ift. målpoeng).

 

Jon kunne kanskje tatt det første målet, men redder straffe, og leverer en god kamp ellers. Forøvrig kommer alle tre målene som følge av slapp markering på dødballer / innlegg.

 

Jeg har derfor vansker for å kritisere laguttaket. Eneste endring jeg kan se pr. dags dato er Ondo for Palmi, men Ondo viste at han er et stykke unna matchform, og Palmi var involvert i alle tre målene.

 

Når det gjelder byttene hadde ikke JL allverdens alternativer. Byttene kom etter hhv. 53, 74 og 77 min iflg VG.

Veigar gikk og holdt seg til låret og slik sett et bytte som kanskje ble påtvunget Jørgen. Ondo inn tilførte forøvrig duellstyrke i begge bokser, og var et tryggere valg enn Aase.

Byttet av Henning kan virke underligere, men vi ble overkjørt på midten, og Henning virket sliten. Å sette inn Skjelvik på topp og trekke ned Mix var fornuftig i den forstand at Skjelviks fart kunne brukes på kontringer og at man kunne forsvare seg i en 4-5-1- variant.

At Olle Olle blir tatt ut midtveis i andre omgang begynner jo å bli en vane, han har fremdeles ikke kondisjonen til å spille 90 min og det er desverre blitt vanlig at han fusker hjemover i 2. omg. Forøvrig ingen stor kamp av han. Gromstad på kant var uortodokst men valget stod mellom han og Aase. Slik vi ble presset er vel en forsvarsspiller å foretrekke fremfor en spiss? Mulig Bjarni burde gått opp i en slags vingeback rolle og Gromstad inn som en tredje stopper, men samtidig er Bjarni vår sikreste man bak. Gromstad hadde dessuten friske ben og sånn sett bedre egnet til å ta kanten og være med fremover på kontring.

 

Planen for andre omgang syntes å være at man skal forsvare seg og satse på kontringer, og gitt resultat til pause og begrensete alternativer på benken syntes det som en fornuftig en. Minner også om at vi var en fot (4-2) og 15 sekunder unna 3 poeng.

 

Konklusjonen må bli den at jeg har vansker for å kritisere JL for taktikken, det ble gjort korreksjoner for TILs formasjonsendring, og de bytter som ble gjort var de eneste / beste som kunne gjøres mtp. på benken. Ja det er bittert med poengtap 4:45 på overtid, men U på TLs vanskeligste bortebane skal vi isolert sett være fornøyde med. Synes forresten at det var mye hjemmedømming.

 

Legg til at vi ligger på 5. plass med en tropp som består av 18 utespillere, hvor flere nøkkelspillere har vært ute med skader og med flere uetablerte juniorspillere, så har faktisk Jørgen gjort en meget solid jobb.

 

 

 

 

 

ps: to innvendinger har jeg likevel til JL: den begredelige hjemmeformen (som er en annen analyse / diskusjon) og bruken av Haris generelt. Noen som vet hvorfor han ikke var med til Tromsø forresten?

 

 

 

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk viste nok en gang at de ikke er gode til å ri av en ledelse. Jeg hadde vel helst sett at man endret til 4-5-1 (om man da har trent på det). Med det kampbildet man måtte forvente etter reduseringen, ville jeg ha foretrukket Skjelvik fremfor Ondo pga farten mtp kontringer.

 

Det er surt å få 5 poengtap pga busser som blir parkert og så ytterligere 5 poengtap på dommertabber (Vikingkampen og 5(!) min tillegg). I en rettferdig verden burde vi i hvertfall fått 5 og ikke 2 poeng på siste 4 kamper. Vi får bare glede oss til dommeren igjen blåser vår vei.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ps: to innvendinger har jeg likevel til JL: den begredelige hjemmeformen (som er en annen analyse / diskusjon) og bruken av Haris generelt. Noen som vet hvorfor han ikke var med til Tromsø forresten?

Haris er ikke i troppen til andrelagskampen i dag heller. I forrige andrelagskamp ble han byttet ut etter 1. omgang (med Gromstad). Han er vel enten skadet eller på vei bort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd TROMSØ - STABÆK
×
×
  • Opprett ny...