Gå til innhold

Kamptråd: Brann-Stabæk


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Da er det en uke til ny bortekamp og nye muligheter til 3 poeng. Vi er fortsatt beste bortelag, og Brann er et middelmådig hjemmelag. Vi har et lite tak på Brann totalt sett, men de har nærmest et lite kvelertak på oss på Brann Stadion (10-1-4), selv om vi nå har 6 kamper uten tap. Siste tap kom i Bergen i 2007.

 

Innbyrdes oppgjør

Hjemme: 10-1-4, 36-14

Borte: 3-5-7, 20-41

Totalt: 13-6-11, 56-55

 

Fjorårets kamper:

Hjemme (Ullevaal): 2-1 (Hoff, Eiriksson)

Borte: 2-2 (Mix, Gunnarson)

 

Største seier: 7-1 (Nadderud 2000)

Største tap: 1-8 (Brann Stadion 2001)

Siste borteseier: 2-1 19. oktober 2008

 

Vi får en stor fordel i kampprogrammet. Gutta våre har en uke på restituering, trening og forberedelser. Brann skal spille 3 kamper neste uke. Sarpsborg08 borte 8 morgen (mandag) og Odd hjemme torsdag.

 

Skader og karantener: Vi har ingen karantener og venter i spenning på status på VPG. Vi får håpe Ojo slipper kort mot Sarpsborg slik at han kan få kort hjemme mot Odd og karantene mot oss :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det ble desverre ingen gule kort med påfølgende karantene på Ojo i kveld, forøvrig ikke på andre spillere heller. Skadesituasjonen til Brann vet jeg lite om

 

Tabellen

1. Molde 8-2-4, 25-21, 26p (14 kamper)

3. Brann 7-2-5, 24-22, 23p (14 kamper)

7. Stabæk 6-2-5, 24-27, 20p (13 kamper)

 

Hjemmetabell

7. Brann 4-1-2, 10-7, 13p

Bortetabell

1. Stabæk 4-2-1, 19-15, 14p

 

Formtabell

4. Brann 3-1-2, +2, 10p

11. Stabæk 2-2-2, +1, 8p

 

Brann har nå 2 seire på rad denne uken, dette er også rekorden i antall seire på rad for årets Brannlag. For vår del er 4 kamper uten seier negativ rekord under Lennartson. Brann har hatt en fantastisk uke med 2 seire og 7-3 i målforskjell, vi får sørge for å få de ned på jorda igjen. Vi har nå 5 bortekamper uten tap

 

Mål og sjanser

Målsjanser for

2. Brann 76, snitt 5.4

4. Stabæk 67, snitt 5.2

 

Målsjanser mot

9. Stabæk 59, snitt 4.5

11. Brann 68, snitt 4.9

 

Sjanseutnyttelse

5. Stabæk 36%

11. Brann 32%

 

Avverging av målsjanser

7. Brann 68%

16. Stabæk 54%

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brann så veldig slitne ut idag. Klarer vi å for en gangs skyld ikke gi vekk et tidlig ledermål (i løpet av første halvtimen) har jeg skikkelig tro på seier her.

 

Tror ikke dette arenamaset bør påvirke gutta så veldig. Det som har kommet fram i media idag har de sannsynligvis vært klar over en stund.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


LHS skriver at noen av gutta reagerte med sorgreaksjoner, så klart dette virker inn!

Kan være på grunn av HH da......

 

Henning bør få være kaptein i denne siste kampen, velge posisjon selv, få ta ut 11'n, plassere den, og styre den.

Det hadde vært moro, spesielt nå når vi skal belage oss på å ha det gøy fremover. Sammen. Nesten alltid, helt til Dovr.....-TA faller !

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel ikke grunn til å tro at det blir store endringer i laget som nesten slo TIL?

 

JK

VEH-MMS-JH-BOE

PRP-HH-PF-JAOO

Mix-VPG

 

Merker forøvrig at aktiviteten på forumet er dalende. For et par år siden var det ikke uvanlig med 2-3 sider i kamptråden før kamp

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel ikke grunn til å tro at det blir store endringer i laget som nesten slo TIL?

 

JK

VEH-MMS-JH-BOE

PRP-HH-PF-JAOO

Mix-VPG

 

Merker forøvrig at aktiviteten på forumet er dalende. For et par år siden var det ikke uvanlig med 2-3 sider i kamptråden før kamp

 

Håper bare vi evner å putte på en kontringssterk Skjelvik, og bruke ham riktig, hver gang vi leder og har mer enn 10min igjen av kampen.

Noe sier meg også at HH så sterkt ønsker å komme skadefri til Hannover at han derfor for første gang i karrieren antar persillebladform.

Når nå JL sier at høyt balltempo og effektivt kombinasjonsspill vil være nøkkelen til suksess mot Brann, da er det lite tvilsomt at humøret til VPG blir fort blir den avgjørende faktor

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 poeng og vi kan klatre ganske så bra på tabellen, selvfølgelig litt avhengig av hvordan de andre lagene over oss gjør det. Men jeg har troen på seier, ingen umulighet å slå Brann selv om de er seige

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 poeng og vi kan klatre ganske så bra på tabellen, selvfølgelig litt avhengig av hvordan de andre lagene over oss gjør det. Men jeg har troen på seier, ingen umulighet å slå Brann selv om de er seige

 

Et par seire i det siste gjør at Brann blir selvgode. Det er en god forutsetning for at de skal gi litt mindre, iallefall mot et lag som ikke har vunnet på en stund. Det at Brann i tillegg allerede har spilt to kamper denne uken tror jeg får det til å bikke vår vei. Jeg har tro på 3 blaa poeng.

Endret av sauen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 poeng og vi kan klatre ganske så bra på tabellen, selvfølgelig litt avhengig av hvordan de andre lagene over oss gjør det. Men jeg har troen på seier, ingen umulighet å slå Brann selv om de er seige

 

Et par seire i det siste gjør at Brann blir selvgode. Det er en god forutsetning for at de skal gi litt mindre, iallefall mot et lag som ikke har vunnet på en stund. Det at Brann i tillegg allerede har spilt to kamper denne uken tror jeg får det til å bikke vår vei. Jeg har tro på 3 blaa poeng.

Det var vel flere av de som var slitne allerede på torsdag. Det burde være mulig å kjøre over de i andre omgang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter en rimelig god åpning, må vel 15-45 min være bortimot årsværste. MEN, Brann kommer til å bli slitne, og vi har snudd 2-0 før på bortebane. Samling i bånn i pausen, og "så kjør vi"

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veigar, bli blid!

Det skulle ikke mye til for å ta han ut av kampen. Han hadde frimerke på seg de første ti minuttene, men i stede for å utnytte det ved å starte høyt for deretter å lure midtstopperen med seg ut og dermed skape et stort hull i forsvaret til Brann, som andre kan angripe, la han seg i stedet på midtbanen. At Grorud er så fokusert på å mannsmarkere Veigar håper jeg vi velger å utnytte etter pause, uansett hvor kjipt Veigar synes det er å ha en mann tett på seg hele tiden. Generelt veldig dårlig samhandling mellom Mix og Veigar, som vanlig. Skjønner ikke hvorfor vi ikke gjør endringer på en ellever som sanker så lite poeng.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sorry JL, denne kampen tapte vi på innsats (eller mangel på sådan). Det skulle ikke skje under din ledelse. Formsvikt med 5 kamper uten seier er en av de verste de siste årene (vil komme tilbake til det etterhvert). Å bli kjempet ut av et slitent Brannlag er ikke bra. Her må det tas noen grep i sommerferien. F.eks å lage et kontringsmønster som det så ut som om Brann hadde

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stryk til samtlige spillere. Årsverste.

JL GJØR NOE! NÅ

Pontus var ikke så verst, men enig i at det var noe i nærheten av årsverste totalt sett. Synd å se Henning forlate oss på denne måten. Synes han har vært ganske svak de siste 8-10 kampene, den dårligste perioden han har hatt i Stabæk, etter noen veldig gode prestasjoner helt i starten av sesongen. Må ha vært en mental greie.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sorry JL, denne kampen tapte vi på innsats (eller mangel på sådan). Det skulle ikke skje under din ledelse. Formsvikt med 5 kamper uten seier er en av de verste de siste årene (vil komme tilbake til det etterhvert). Å bli kjempet ut av et slitent Brannlag er ikke bra. Her må det tas noen grep i sommerferien. F.eks å lage et kontringsmønster som det så ut som om Brann hadde

 

Kontringsmønster?????????

 

Vi har en trener som ikke setter laget opp for spillerposisjoner med tanke på kontringer. Da hadde Skjelvik vært med, da hadde ikke alle elleve vært i egen 16m-boks på frispark/corner imot, da hadde fler enn Bjarni fått prøve langpasningen, da hadde Alain fått medløpspasninger fra egen banehalvdel, da hadde Veigar funnet kantspillerne innen han hadde rukket å danse tango eller imitert fight-club mrd 3-4 av motspillerne, etc...

Kontringspill hører ikke med til stabækmodellen anno 2011. Tror kanskje det var NM-kampene som la en stopper for det!

 

(advarsel: noe sarkasme i siste del)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At det ikke går an å sette full fart mot Brann sitt mål!

Kan noen forklare meg hvorfor vi alltid må stoppe opp hver gang vi har mulighet til å storme i angrep? Se på Brann i kveld hvordan de angriper helhjertet og med stor fart mot vårt mål hver gang de kan. For all del, de spilte ingen stor kamp, men her har vi nye å lære.

 

Er det bare meg som er drit lei av å se at særlig vår sentrale nidtbane slår 2 av 3 pasninger enten på tvers eller bakover? Eneste trøsten er at dette forhåpentligvis tar slutt snart fordi vi må ha nye spillere på disse plassene. Tror Vegar og Mix kan bli knall på sentral midt, men da trenger vi sårt en ny høyreback. Kan Gromstad være aktuell her kanskje?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Brann-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...