Gå til innhold

Etterspillet – Brann - Stabæk 2011


alltidblaa
 Del

Anbefalte innlegg


Sånn, da har jeg fikset opp i osteproblematikken. Alle penger som er unclaimed, kan man ta unclaim på. Håper noen kan fortelle meg hva de to gutta virkelig gjorde med han dudern i Bergen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Brann suporteren som kastet sten på bussen og skadet passasjerer er utestengt ifra alle Branns kamper ut 2012, sesongkortet for 2011 er også inndratt.

 

Selv om det fint at Brann tar grep, må jeg si at jeg synes dette er en meget mild straff. Den økonomiske skaden alene utgjør adskilig mer enn et skarve partoutkort og dette er før vi i det hele tatt begynner å snakke om de personlige skadene og ikke minst det skadepotensialet det å kaste en brosten gjennom et vindu utgjør.

 

Håper og regner med at politiet straffeforfølger vedkommende såvel som at NFF burde ta grep. Dersom det belønnes med bøter i titusenkronersklassen for å blusse / hive smågjenstander på stadion, bør det vel gis en reaksjon for å kaste sten, selv om dette skjedde utenfor stadion.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brann suporteren som kastet sten på bussen og skadet passasjerer er utestengt ifra alle Branns kamper ut 2012, sesongkortet for 2011 er også inndratt.

 

Selv om det fint at Brann tar grep, må jeg si at jeg synes dette er en meget mild straff. Den økonomiske skaden alene utgjør adskilig mer enn et skarve partoutkort og dette er før vi i det hele tatt begynner å snakke om de personlige skadene og ikke minst det skadepotensialet det å kaste en brosten gjennom et vindu utgjør.

 

Håper og regner med at politiet straffeforfølger vedkommende såvel som at NFF burde ta grep. Dersom det belønnes med bøter i titusenkronersklassen for å blusse / hive smågjenstander på stadion, bør det vel gis en reaksjon for å kaste sten, selv om dette skjedde utenfor stadion.

det er problemet med naar noe skjer:

a) paa banen under kampen = strengest straff

b ) paa banen för/etter kampen = mildere straff (av og til latterlig mild straff)

c) paa tribunen under kampen = noen kroner i bot

d) för/etter kampen utenfor stadionanlegget = ingen straff fra nff

 

sett fra nff`s vinkel slipper du billigere unna naar du kaster stein i en eller annen supporterbuss og skader personer enn naar du kaster en eneste mynt paa banen som - helt tilfeldig - treffer dommeren paa skulderen.

 

jeg haaper iherdig at alle ekstrakostnader marius og de skadde hadde blir videresendt til gjerningsmannen/-mennene slik at de ender opp med aa batele hele driten de lagde selv.

Endret av pauligirl
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor langt går egentlig NFF's myndighetsområde utenfor stadion? Husker godt når klubben AIK måtte punge ut med 550.000kr fordi noen hadde kastet stein på Levski Sofia's spiller/delegasjonsbuss i fjor. Det var UEFA som gav bøter og klubben som fikk de (om det var AIK fans som sto bak er vanskelig å vite da det er nok potensielle steinkastere i Solna).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han som hev biljardkulen på banen under kampen de hadde mot Everton for noen år siden, ble ikke han utestengt på livstid? En utestengelse på en og en halv sesong er patetisk. Hvorfor ikke ta i litt og statuere et eksempel? Hvis de ikke ville hive ham ut på livstid, så i det minste, tja, skal vi si de neste ti-femten årene?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I og med at gjerningsmannen kommer til å få en skikkelig bot og må ut med erstattninger på litt i underkant av 200.000kr så er vel dette en grei straff fra Brann sin side, resten blir overlatt rettsvesenet når saken kommer opp i, antakelig vis oktober.

Jeg er derimot spent på hva boten blir på. Han har vært med på å skade noen, han har vært med på å gjøre herverk for betydelig beløp og han har nektet å oppgi navnet på sine kammerater som var med på morroa. Etter min menign bør boten ligge rundt 30-40.000 og så var de minst 5. Det bør ikke være økonomisk lønnsomt å skjule de andre gjerningsmennene, så da bør han få boten til alle 5 altså 200.000. Men om retten er enig i dette resonementet er en annen sak...

 

Etter som Brann og Bataljonen har funnet ut at vedkommende har hatt paspartoo(vakke det han som var med på jorden rundt på 80 dager?) kort på stadion, så bør de også klare å finne ut hvem han pleier å være sammen med og dermed bør vi klare å finne de andre.

Desverre klarte vi ikke å få tatt bilde av gjerningsmannen heller, pga bråket våre egne laget. Hadde vi hatt bilde å legge ut på forumet til Brann, sammen signalement av de andre, så hadde vi kanskje klart å ta flere. om ikke alle.

Det er ikke lov å ta bilder i en rettsal uten tilatelse, jeg kommer derfor til å prøve å få tatt bilder av dusten før eller etter rettsaken, men utenfor byggningen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kan jo legge til at jeg vet at også en av de andre som ble truffet og måtte sy har fått tilsvarende tilbakemelding om at forholdet er henlagt med begrunnelsen at det ikke er fremkommet tilstrekkelige opplysninger til å identifisere gjerningsmannen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er med andre ord helt greit å drive med vold i Bergen, så lenge man er flere, og det ikke er helt sikkert hvem som skader hvem. De legger jammen lista lavt. Hvis 10 personer kaster stein og 9 av dem skader personer, mens én av dem bommer, kan alle si at det var de som bommet. Da vil politiet i Bergen henlegge saken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er med andre ord helt greit å drive med vold i Bergen, så lenge man er flere, og det ikke er helt sikkert hvem som skader hvem. De legger jammen lista lavt. Hvis 10 personer kaster stein og 9 av dem skader personer, mens én av dem bommer, kan alle si at det var de som bommet. Da vil politiet i Bergen henlegge saken.

 

Men boten til våre gutter blir stående?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er med andre ord helt greit å drive med vold i Bergen, så lenge man er flere, og det ikke er helt sikkert hvem som skader hvem. De legger jammen lista lavt. Hvis 10 personer kaster stein og 9 av dem skader personer, mens én av dem bommer, kan alle si at det var de som bommet. Da vil politiet i Bergen henlegge saken.

 

Men boten til våre gutter blir stående?

 

En har vedtatt forelegg under press i Bergen (mens han var beruset, smått upassende), en annen vedtok ikke. De har foreløpig ikke fått giro i posten ennå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alle henleggelser kan påklages. Jeg har sett hjulpet en venninne med det en gang. Det resulterte den gang i at saken ble tatt opp igjen, og at gjerningsmannen ble dømt til fengsel.

 

Jeg oppfordrer derfor de skadede om å påklage og minne i klagen om at det finnes bevis (brostener) og mange vitner som ikke er tatt inn eller avhørt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis noen her kjenner til de to andre som har fått henlagt anmeldelsen sin, be dem ta kontakt på posse@stabaek.no så skal jeg formidle kontakt med advokat som kan hjelpe oss med å forfatte anken. Det kommer sannsynligvis noe mer om denne saken i løpet av dagen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel ingen supportere i dette landet som lar seg overraske over at "politiet" i bergen henlegger drapsforsøk med kjente gjerningsmenn når ofrene er fra Osloområdet. Det utrolige er at våre skattepenger går til å betale lønn til de horungene av noen inkompetente politifolk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bjørk, og de andre som evt er berørt og som ikke har tatt kontakt ennå.

 

En advokat med Stabækhjerte har tilbudt sin hjelp gratis og ønsker å møte dere på torsdag. Send PM eller til post@ultras1912.no/posse@stabaek.no så skal jeg formidle kontakt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg fikk ikke P4's nettradio til å funke, så har ikke engang hørt det selv. Men det er altså to av de skadede som er på radioen, det advokaten sa kom ikke med. Men han skal være entusiastisk og ivrig etter å få en rettferdig avgjørelse for våre supportere. Jeg antar at det ikke ble kommentert noe av politiet i Bergen, ryktene sier at de ikke har tatt telefonen hverken mandag, tirsdag, onsdag eller torsdag denne uken....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Etterspillet – Brann - Stabæk 2011
×
×
  • Opprett ny...