Gå til innhold

Etterspillet – Brann - Stabæk 2011


alltidblaa
 Del

Anbefalte innlegg


Som noen allerede vet ble de skadedes anke konsekvent avvist av ordensmakten i Bergen. Hele klagen vår advokat skrev, og avslaget, pluss en kuriositet til kan leses her.

 

http://www.ultras191.../eins-zwei-drei

 

 

Er det et ord det bør nedlegges absolutt forbud mot å bruke, så er det "totalvurdering", sitat fra avslaget: "I praksis er en imidlertid ut fra en total vrdering av saken kommet til å ikke ville kunne føre bevis utenfor rimelig og forstandig tvil så lenge andre utøvere ikke er kjent."

 

Det de egentlig sier er vel omtrent: Vi orker ikke gå inn på våre egentlig grunner, da de vil avdekke lathet og inkompetanse, vi velger derfor å dekke oss bak begrepet "totalvurdering".

 

Sivilt søksmål?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan skal vi ha råd til det? Har vært nok kronerullinger i stabæk i det siste føler jeg.. Et sivilt søksmål er vel gratis så lenge man vinner, men taper man (noe som åpenbart er mer sannsynlig enn man skulle tro) så er vel regningen relativt stor? Er så skuffet som det er mulig å bli over rettsstaten Bergen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg mottok et brev fra Bergenspolitiet noen få dager før jul, og etter som jeg antok at det ikke hadde noe positivt innhold og at jeg kom til å få flere dager ødelagta i frustrasjon og sinne over disse innkompetente idiotene ved politiet i Bergen lot jeg være å åpne det til jula var over. Jeg åpnet det forige helg og så vidt jeg kan forstå av brevet så er den pågrepne Ruben Mehl Heggernes men etter søk på nettet finner jeg bare 5144 Fyllingsdalen, men noe mer korekt adress finner jeg ikke. Dermed må jeg sende et nytt brev til Politiet for å få mere personalia på denne personen.

Jeg finner også ut at han er født i 87 og tjente rett under 50.000 i 2009 (finner ikke data for 2010) Skulle gjerne hatt navn på de andre gjerningsmennene også,.Det er litt lettere å kreve 60.000 av 3 enn 180.000 av 1 person.

 

Jeg lurer på hvor mange år denne saken kommer til å ta før alt er avsluttet??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mottok et brev fra Bergenspolitiet noen få dager før jul, og etter som jeg antok at det ikke hadde noe positivt innhold og at jeg kom til å få flere dager ødelagta i frustrasjon og sinne over disse innkompetente idiotene ved politiet i Bergen lot jeg være å åpne det til jula var over. Jeg åpnet det forige helg og så vidt jeg kan forstå av brevet så er den pågrepne Ruben Mehl Heggernes men etter søk på nettet finner jeg bare 5144 Fyllingsdalen, men noe mer korekt adress finner jeg ikke. Dermed må jeg sende et nytt brev til Politiet for å få mere personalia på denne personen.

Jeg finner også ut at han er født i 87 og tjente rett under 50.000 i 2009 (finner ikke data for 2010) Skulle gjerne hatt navn på de andre gjerningsmennene også,.Det er litt lettere å kreve 60.000 av 3 enn 180.000 av 1 person.

 

Jeg lurer på hvor mange år denne saken kommer til å ta før alt er avsluttet??

 

Det ryktes at de andre navnene raskt lekket til STB-miljøet.

 

Forøvrig er Ultras1912.no's nettredaksjon i intens dialog med Innkrevningssentralen og Politiet i Bergen om frafallelse av forelegget våre folk ble ilagt, på bakgrunn av hvordan foranledningen var.

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mottok et brev fra Bergenspolitiet noen få dager før jul, og etter som jeg antok at det ikke hadde noe positivt innhold og at jeg kom til å få flere dager ødelagta i frustrasjon og sinne over disse innkompetente idiotene ved politiet i Bergen lot jeg være å åpne det til jula var over. Jeg åpnet det forige helg og så vidt jeg kan forstå av brevet så er den pågrepne Ruben Mehl Heggernes men etter søk på nettet finner jeg bare 5144 Fyllingsdalen, men noe mer korekt adress finner jeg ikke. Dermed må jeg sende et nytt brev til Politiet for å få mere personalia på denne personen.

Jeg finner også ut at han er født i 87 og tjente rett under 50.000 i 2009 (finner ikke data for 2010) Skulle gjerne hatt navn på de andre gjerningsmennene også,.Det er litt lettere å kreve 60.000 av 3 enn 180.000 av 1 person.

 

Jeg lurer på hvor mange år denne saken kommer til å ta før alt er avsluttet??

 

Ligningen hans for 2010 ser slik ut:

 

RUBEN MEHL HEGGERNES

  • Skatteåret 2010

  • Inntekt:

    169 087

  • Formue:

    0

  • Utlignet skatt:

    56 499

  • Fødselsår:

    1987

  • Postnummer/sted:

    5144 Fyllingsdalen

  • Skattekommune

    Bergen

  • J

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mottok et brev fra Bergenspolitiet noen få dager før jul, og etter som jeg antok at det ikke hadde noe positivt innhold og at jeg kom til å få flere dager ødelagta i frustrasjon og sinne over disse innkompetente idiotene ved politiet i Bergen lot jeg være å åpne det til jula var over. Jeg åpnet det forige helg og så vidt jeg kan forstå av brevet så er den pågrepne Ruben Mehl Heggernes men etter søk på nettet finner jeg bare 5144 Fyllingsdalen, men noe mer korekt adress finner jeg ikke. Dermed må jeg sende et nytt brev til Politiet for å få mere personalia på denne personen.

Jeg finner også ut at han er født i 87 og tjente rett under 50.000 i 2009 (finner ikke data for 2010) Skulle gjerne hatt navn på de andre gjerningsmennene også,.Det er litt lettere å kreve 60.000 av 3 enn 180.000 av 1 person.

 

Jeg lurer på hvor mange år denne saken kommer til å ta før alt er avsluttet??

 

Ligningen hans for 2010 ser slik ut:

 

RUBEN MEHL HEGGERNES

  • Skatteåret 2010

  • Inntekt:

    169 087

  • Formue:

    0

  • Utlignet skatt:

    56 499

  • Fødselsår:

    1987

  • Postnummer/sted:

    5144 Fyllingsdalen

  • Skattekommune

    Bergen

  • J

 

Burde man ta dette på et åpent forum?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mottok et brev fra Bergenspolitiet noen få dager før jul, og etter som jeg antok at det ikke hadde noe positivt innhold og at jeg kom til å få flere dager ødelagta i frustrasjon og sinne over disse innkompetente idiotene ved politiet i Bergen lot jeg være å åpne det til jula var over. Jeg åpnet det forige helg og så vidt jeg kan forstå av brevet så er den pågrepne Ruben Mehl Heggernes men etter søk på nettet finner jeg bare 5144 Fyllingsdalen, men noe mer korekt adress finner jeg ikke. Dermed må jeg sende et nytt brev til Politiet for å få mere personalia på denne personen.

Jeg finner også ut at han er født i 87 og tjente rett under 50.000 i 2009 (finner ikke data for 2010) Skulle gjerne hatt navn på de andre gjerningsmennene også,.Det er litt lettere å kreve 60.000 av 3 enn 180.000 av 1 person.

 

Jeg lurer på hvor mange år denne saken kommer til å ta før alt er avsluttet??

 

Ligningen hans for 2010 ser slik ut:

 

RUBEN MEHL HEGGERNES

  • Skatteåret 2010

  • Inntekt:

    169 087

  • Formue:

    0

  • Utlignet skatt:

    56 499

  • Fødselsår:

    1987

  • Postnummer/sted:

    5144 Fyllingsdalen

  • Skattekommune

    Bergen

  • J

 

Burde man ta dette på et åpent forum?

 

Hvorfor ikke? Ligningsopplysninger er fortsatt offentlige. De er bare litt vanskeligere å få fatt i fordi man må logge seg inn på Skatteetaten.

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes ikke det er noe galt i at en person som har erkjent å skade flere av oss omtales på åpent forum. Det handler om å rydde opp i en langdryg og omfattende sak, ikke om å ta hevn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mottok et brev fra Bergenspolitiet noen få dager før jul, og etter som jeg antok at det ikke hadde noe positivt innhold og at jeg kom til å få flere dager ødelagta i frustrasjon og sinne over disse innkompetente idiotene ved politiet i Bergen lot jeg være å åpne det til jula var over. Jeg åpnet det forige helg og så vidt jeg kan forstå av brevet så er den pågrepne Ruben Mehl Heggernes men etter søk på nettet finner jeg bare 5144 Fyllingsdalen, men noe mer korekt adress finner jeg ikke. Dermed må jeg sende et nytt brev til Politiet for å få mere personalia på denne personen.

Jeg finner også ut at han er født i 87 og tjente rett under 50.000 i 2009 (finner ikke data for 2010) Skulle gjerne hatt navn på de andre gjerningsmennene også,.Det er litt lettere å kreve 60.000 av 3 enn 180.000 av 1 person.

 

Jeg lurer på hvor mange år denne saken kommer til å ta før alt er avsluttet??

 

Ligningen hans for 2010 ser slik ut:

 

RUBEN MEHL HEGGERNES

  • Skatteåret 2010

  • Inntekt:

    169 087

  • Formue:

    0

  • Utlignet skatt:

    56 499

  • Fødselsår:

    1987

  • Postnummer/sted:

    5144 Fyllingsdalen

  • Skattekommune

    Bergen

  • J

 

Burde man ta dette på et åpent forum?

 

Jeg skal fjerne navnet hans når han sier hvem som var med ham å kaste brostein på bussen vår i Bergen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Hvorfor ikke? Ligningsopplysninger er fortsatt offentlige. De er bare litt vanskeligere å få fatt i fordi man må logge seg inn på Skatteetaten.

 

Var ikke akkurat ligningsopplysningene jeg siktet til, mer utlevering av navnet til kasteren. Helt greit for meg, tenker bare på om det kan få etterspill, og om det hjelper saken. Var ikke et forsøk på å skjerme mannen, han fortjener alle mulig rettslige problemer han kan få! Jeg klapper igjen og lar dere ordne opp smile.gif

Endret av elaang
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis det er slik Ruben Mehl Heggernes påstår at hans stein ikke traff noen av våre, vel så er det jo bare å punge ut for skadene på bussen da. Han har helt klart et rykte å forbedre. Skikkelige folk gjør opp for seg. Feiginger stikker av.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var ikke akkurat ligningsopplysningene jeg siktet til, mer utlevering av navnet til kasteren. Helt greit for meg, tenker bare på om det kan få etterspill, og om det hjelper saken. Var ikke et forsøk på å skjerme mannen, han fortjener alle mulig rettslige problemer han kan få! Jeg klapper igjen og lar dere ordne opp smile.gif

Jeg har vært inne på tanken, men dersom han har noe å klage på, så får han ta det opp med Idiotene på politihuset i bergen, som etter et halvt år enda ikke har klart å informere meg om mer en navn på denne personen. Jeg vet altså ikke hans riktige adresse og skal man gå til sak så kan det være greit å ha minst fødselsdato. Dessuten har han ikke oppgitt hvem han har gjort dette sammen med og han har heller ikke tatt kontakt for å gjøre opp for seg. Når jeg ikke finner tlf nr eller annen info på siden til noen av nummer opplysningene så kan dette hende han har valgt å være vanskelig å få tak i.

Det kan også hende noen her inne klarer å finne vedkommendes adresse eller tlf nr eller annen informasjon som kan være greit å ha kunnskap om. Det er også ganske mange aktive på dette forum som er fornermede i saken.

 

De som har noe å klage på kan ta det opp med påtale ansvarlig Leiva Mellingen og Marita Dolore eller etterforsker Torstein Skeie

Saksnummer er 11717491

 

Dessverre må vi drive etterforskningen selv, det er jo noe politiet ikke evner.

Endret av elaang
Lenke til innlegg
Del på andre sider


På grunn av den siste utviklingen åpner vi innsamlingen igjen for å beskytte de to som nå er kattens leketøy i Bergen.

 

http://www.ultras191...retten-i-bergen

 

 

Ultras1912.no samler inn penger for å betale ned på bøtene til 2 personer, i størrelsesordenen 10 000,- hver. Beløpet kan bli større eller mindre etter rettergang. Pengene vil bli likt fordelt mellom de to om begge blir bøtelagt. Dersom det skulle være overskytende beløp av noe slag, eller at sakene avsluttes, vil dette gå uavkortet til Tommy Nilsens Karanba.

Bidrag kan gies på følgende måte:

 

special-7.png Nettbankoverføring til konto 97232246638. Skriv "Bergen" og evt en liten hilsen i kommentarfeltet.

special-7.png Paypaloverføring til Post@ultras1912.no. Merk bidraget med "Bergen".

 

Stabæksupporterne har allerede samlet inn 10 000,- kr, dette er veldig sterkt. Straffen kan imidlertid beløpe seg til over det dobbelte, så jeg håper de som har evne kan avse litt.

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Milde måne, jeg trodde det var ett vist snev av inteligens i bergenspolitiet, ikke mye, men bitte litte grann, sånn ca så mye IQ som skal til for å knyte en skolisse eller åpne en dør. Og at de hadde brukt denne bitte lille inteligensen til å henlegge hele saken. Men at de ikke har gjort det er helt helt utrolig. Hvilken gjeng med Idioter og brøhuer bergenspolitiet er. Akkurat nå føler jeg for å reise til bergen å knuse alle ruter på bilen til hver Forb.. nerd som jobber i den vernede bedriften som heter politiet. Samt saksøke helsevesenet for å ikke ha abortert de som jobber i bergenspolitiet slik at verden var spart for slike hodeløse amøber. Jeg vil forøvrig sende mine kondolanser til foreldrene til alle norges politifolk og kondolere med avkommet.

 

Dette er F.. ikke mulig....

 

Dersom dette blir sak, så gjør ikke politiet sin jobb dersom ikke jeg blir innkalt som vitne.....

 

Jeg har forberedt meg på å dra til denne skammens by for å møte i retten, men ikke mot en Stabæk supporter.

 

Ser vi på hvaslags straff denne idioten i bergen har fått så skulle vi banket han helseløs......

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det skal vel bli en tøff jobb for politiet å bevise hvem som har gjort hva, når de ikke klarer (=gidder) bry seg med å finne ut hvem som kasta brosteinene på våre fans. Dette vil fort bli påstand mot påstand. Jeg kan vanskelig se for meg slik saken har avviklet seg hos Bergensinkompetansepoliti at noen som helst av våre har sett noe, snarere tvert imot.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det skal vel bli en tøff jobb for politiet å bevise hvem som har gjort hva, når de ikke klarer (=gidder) bry seg med å finne ut hvem som kasta brosteinene på våre fans. Dette vil fort bli påstand mot påstand. Jeg kan vanskelig se for meg slik saken har avviklet seg hos Bergensinkompetansepoliti at noen som helst av våre har sett noe, snarere tvert imot.

De har ett vitne utsagn å forholde seg til, å det er mitt. Jeg har fortalt Idiotene i bergen akkurat hva som har skjedd uten å fordekke eller å legge skjul på noe som helst. MEN jeg er også den eneste som har opplevd noen konsekvens av oppførselen til våre menn. Hadde våre oppført seg som jeg sa så hadde vi fått tatt bilder av gjerningsmannen, vi hadde fått frem lommeboken og tatt personalia på idioten og vi hadde sikkert klart å fremskaffe info om bosted osv. Nå ble alt dette overlatt til snuten og resultatet er at jeg fremdeles ikke vet annet en navn på gjerningsmannen, med den konsekvensen at jeg fremdelse ikke har fått startet på prosessen med å kreve penger tilbake. Desverre begynner min økonomi å lide litt av dette når det nå har gått så lang tid.

 

Hadde Bergenspolitiet brukt 1/4 av den energien de bruker på å føre denne saken for retten, til heller å etterforske den, så burde de ha klart å finne de andre gjerningsmennene, men her mangler en vktig ting: Hjerne. Og det er det etter mine ca 20 besøk i bergen ingen i politiet som har.

Selv har de jo sagt til meg at: "Vi er ikke så dume som du kan få inntrykk av" De innrømmer altså at de er dumme, men ikke så dumme som jeg følte. Kan da legge til at jeg ikke følte de var noe mindre dumme etter den uttalelsen.....

Jeg venter forøvrig på et nytt "god dag man økseskaft" svar fra bergens politiet, etter mitt siste brev til dem, sendt sist helg, så det får jeg vel rett før påske.

Standrard minstesats for ordensforstyrrelse er 10.000,- men kommer saken for retten så er det ikke standard sattser fastsatt av Nerdekongen(les politimesteren) men da skal alle momenter taes hensyn til og her er det mange formildende momenter. Dessuten, har de forstyrret orden? Er det å forfølge en gjerningsmann å forstyrre orden? Men ikke minst er det almenpreventive hensyn å ta, gjør aldri noe mot en bergenser uansett....

Etterforsknings ansvarlig som jeg var til avhør hos mente forøvrig at denne juristen som hadde villet bøtelegge våre menn måtte ha hatt en dårlig dag på jobben og at bekgrepet "berettiget harme" overhode ikke var tatt hensyn til. han hadde også bedt henne revurdere denne boten.

 

Det mest horrible er at de forfølger våre menn som også er voldsoffre, mens gjerningsmennene tar de på med silkehansker.

 

 

 

 

 

Det vi derimot får se på som possitivt er at bergenspolitiet tar sin oppgave seriøst, de skal beskytte byens innbyggere og det gjør de. vi derimot er ikke inbyggere og har derfor hverken krav på eller behov for beskyttelse fra bergens snuten Denne stakkars Ruben er jo utsatt en forferdelig behandling fra oss utlendinger, det er klart stakkaren skal beskyttes og de slemme utlendingene straffes.

 

Noen som har klart å fått fatt i nasjonen bergens lover? og er det republikk eller kongerike? er det siste riktig så er vel Nils Tottland konge.

 

Kunne ikke ABB tatt snuteborgen i Bergen, så hadde gjennomsnitts IQn gått betraktelig opp og verden hadde blitt et bedre sted.

 

Vel, på tide med litt mer vodka her i Hemsedal :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Etterspillet – Brann - Stabæk 2011
×
×
  • Opprett ny...