Gå til innhold

Etterspillet – Brann - Stabæk 2011


alltidblaa
 Del

Anbefalte innlegg


Heads up!

Alle som var på bussen og kan avgi sitt vitnesbyrd må ta kontakt ASAP. En av personene som tok igjen steinkasteren har fått frist fra sent på ettermiddagen i dag, fredag, til å stille i retten og stevne sine vitner innen mandag morgen. Han må selv møte i Bergen, men vitneavhør kan gjøres lokalt. Dette er helt absurd, så hinsides all fornuft. Politiet har brukt et halvt år på å forkludre en sak, og presterer å gi sitt hovedmål 0 - null timer med effektiv arbeidstid til å stille sitt forsvar.

 

Send meg en PM, mail på posse@stabaek.no eller sms på 93289158 for å bli satt i kontakt med personen. Vi må bare gjøre det vi kan for å bremse denne galskapen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Heads up!

Alle som var på bussen og kan avgi sitt vitnesbyrd må ta kontakt ASAP. En av personene som tok igjen steinkasteren har fått frist fra sent på ettermiddagen i dag, fredag, til å stille i retten og stevne sine vitner innen mandag morgen. Han må selv møte i Bergen, men vitneavhør kan gjøres lokalt. Dette er helt absurd, så hinsides all fornuft. Politiet har brukt et halvt år på å forkludre en sak, og presterer å gi sitt hovedmål 0 - null timer med effektiv arbeidstid til å stille sitt forsvar.

 

Send meg en PM, mail på posse@stabaek.no eller sms på 93289158 for å bli satt i kontakt med personen. Vi må bare gjøre det vi kan for å bremse denne galskapen.

 

DETTE ER DET VIKTIGE NÅ!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Heads up!

Alle som var på bussen og kan avgi sitt vitnesbyrd må ta kontakt ASAP. En av personene som tok igjen steinkasteren har fått frist fra sent på ettermiddagen i dag, fredag, til å stille i retten og stevne sine vitner innen mandag morgen. Han må selv møte i Bergen, men vitneavhør kan gjøres lokalt. Dette er helt absurd, så hinsides all fornuft. Politiet har brukt et halvt år på å forkludre en sak, og presterer å gi sitt hovedmål 0 - null timer med effektiv arbeidstid til å stille sitt forsvar.

 

Send meg en PM, mail på posse@stabaek.no eller sms på 93289158 for å bli satt i kontakt med personen.

Vi må bare gjøre det vi kan for å bremse denne galskapen.

 

Jepp galskap er det dette er. Her skal man begå justismord for å få dømt et volds offer.

Sier litt om den rasismen overfor utlendinger fra østlandet som preger bergen og bergenspolitiet.

 

Jeg har "desverre" avgitt min forklaring i denne saken så jeg kan ikke være med å avgi forklaring, men jeg stiller med den største glede i bergen på mandag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Man må jo bare håpe at saken blir utsatt, men det er få timers varsel fra man står opp mandag til man plutselig må være i Bergen. Hvis saken blir utsatt og berammet med litt frist kan folk ihvertfall planlegge å få avgitt vitnesbyrd eller ta turen til Bergen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg fikk i går brev fra Dusteforbundet i bergen. Denne, vår helt, med bosted i fyllingsdalen fikk ikke bot men forelegg på 5000,- for skadeverk.

Gjerningsmannen hadde sin 1års fødselsdag den dagen i 88 jeg tok lappen på bil. (med andre ord en forferdelig dag både for tryggheten til folk i bergen og for trafikkantar :unsure:)

 

I Hemsedal, Oppdal, på Geilo og andre turiststeder har de spasialrabatt på sessongkort i skisenteret for bygdas innbyggere. Har de spesialrabatt på forelegg for byens innbyggere i bergen????

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg fryktet det var et lavt beløp han fikk. 1/4 av hva våre folk får for å stoppe gjerningsmannen! Jeg har bestilt en pokal av denne typen (selvsagt den største) inngravert med "Årets narr 2011-2012 - Politiet i Bergen" og regner med en rask overrekkelse om ikke begge våre folk blir frikjent.

file_258_216.jpg

 

Også bestilte jeg en i reserve siden Politiet der er kjent for å loke noe voldsomt.

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg fikk i går brev fra Dusteforbundet i bergen. Denne, vår helt, med bosted i fyllingsdalen fikk ikke bot men forelegg på 5000,- for skadeverk.

Gjerningsmannen hadde sin 1års fødselsdag den dagen i 88 jeg tok lappen på bil. (med andre ord en forferdelig dag både for tryggheten til folk i bergen og for trafikkantar :unsure:)

 

I Hemsedal, Oppdal, på Geilo og andre turiststeder har de spasialrabatt på sessongkort i skisenteret for bygdas innbyggere. Har de spesialrabatt på forelegg for byens innbyggere i bergen????

 

Det er det værste jeg har hørt!!! Drittungen som virkelig setter andres liv og helse i fare får 5000 i forlegg! Jeg har ikke ord! :o

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I dag er alle dommere og saksbehandlere syke, og siktede har fått beskjed om at saken er sendt videre. Nå, 11:35, vet han fortsatt ikke om noen andre har tatt saken og om han har 10 minutter på å komme seg til Bergen for å unngå å bli siktet for å ha unnlatt å møte i retten. Det har nå gått så langt at han har sett seg nødt til å engasjere advokat, som øyeblikkelig fant kritiske punkt i saken fra Bergens side.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne saken kan vel beskrives som det som er inni hodet til bergens politiet: farse. Hjerne virker det ikke som de har.

 

Nå får vi se hva som skjer i bergen i dag. Etter det jeg har hørt er både den opprinnelige dommeren syk og det samme er politiadvokaten, vi vet jo at politiadvokaten er syk, men er det denne gangen mer en det vanlige i hodet?? Blir saken utsatt eller blir det uteblivelsesdom? blir det uteblivelsesdom blir den anket. Saken er heller ikke forkynt for tiltalte mer en 1 arbeidsdøgn før rettsaken starter. Dermed kan det stille spørsmål ved innkalesen til rettssaken. Sakspapirene skal ha blitt sendt elektronisk til Nerdheim i sandvika, men der kunne de ikke finne dem.

Personen som skulle møtt i bergen i dag har nå fått seg en skikkelig strafferetts advokat og kommer antakelig til å ha et møte med sin advokat i morgen.

 

Jeg føler vi bør ha et møte med de tiltalte, de som fikk legebehandling, de som må kunne regnes som sentrale vitner, meg, noen fra Styret i $$ og innblandete advokater. Men først må denne nye advokaten få satt seg inn i saken. Slutten av neste uke bør derfor være aktueltt, men jeg er i Frankfurt tirsdag og onsdag.

 

Er du kjempe dum og vet det, bli en snut, bli en snut

Er du kjempe dum og vet det, bli en snut, bli en snut

Er du kjempe dum og vet det er du kjempe dum og vet det er du kjempe dum og vet det bli en snut, bli en snut

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har opptak neste uke, men har sånn sett tid i helgen enten førstkommende eller neste. Det er også et styremøte innen kort tid, men mulig det er for kort frist til å få på plass noe særlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et møte er en fin idè, for å drøfte strategier og framgangsmåter.

 

Dette har utviklet seg fra å være blodig urettferdig til å bli en farse og en enorm skandale for det norske rettssystemet. Hvor er rettferdighetssansen blitt av? Det er virkelig totalt, komplett og helt hinsides all forstand hvordan noen kan utføre en urett mot medmennesker som den Politi, Politi- og Statsadvokater er i ferd med å gjøre.

 

De skal sørge for at loven følges og rettferdighet utøves, men presterer å gjøre det stikk motsatte.

 

Jeg ble skuffet og forbanna da våre saker ble henlagt, men når de da i tillegg presterer å gi 5000 kroner i forelegg til voldsmannen og følger opp med den siste skandaløse utviklingen mister jeg rett og slett troen.

 

Edit: leif

Endret av bjørk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


hva med å tipse media om denne saken?

henvise til artikkelen i Bergens tidene etc, det vil nok sette Bergens Politiet i ett meget dårlig lys.

Jo mer dynamitt i bomben jo høyere smell. Vi samler dynamitt for å få så høyt smell som mulig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For en ufattelig ansamling av inkompetente fjols og overkvalifiserte klovner. Dette er jo blitt en parodi på en farse.

 

Likevel viktig at vi skiller mellom politiet i bergen og politifolk generelt. Det finnes mange dyktige og hardt arbeidende politifolk i landet utenfor Bergen (aka "Norge").

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vår manns advokat klarte i siste lite å få utsatt saken på ubestemt tid, etter intens diskusjon med Politiadvokat Marita Dolore Leiva Mellingen.

 

I løpet av en dag eller 2 kommer vi opp med en mailadresse der vi ber dere sende inn alle bilder fra pubben, fra bussen etter vi forlater pubben og på begge åsteder. Etter å ha gått igjennom alle bilder som ligger på nettet kan vi ikke finne et eneste bilde med politifolk. Vi trenger også noen vitneutsagn, men ikke nødvendigvis fra alle 50 som var i bussen. I alle fall trenger vi fra alle som var tilstede da våre 2 og gjerningsmannen ble pågrepet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da kan de som befant seg oppe i den trange gata hvor våre ble pågrepet, ta kontakt med Truls Harstad på tlf 95121701 helst i kveld.Han trenger 3 stk vitner til ett telefonavhør med etterforskere i bergen. Han kan selv fortelle hva det dreier seg om. men det er jævla viktig at folk som var oppe i den gata tar kontakt snarest!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Hallo.

 

I forbindelse med denne steinkastingsaken i Bergen, kom det frem i løpet av denne tråden at det var noe spesielt med politiet i Bergen. Nå i ettertid ser vi at det har vært totalt kaos i hele etaten i Bergen.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/narkovarselet/varslet-om-systemsvikt-og-konflikter-i-bergen-politiet-det-var-ren-krig-paa-huset/a/23852393/

 

ARmZAfN.png

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det en eneste politileder (I Bergen eller lederen for hele distriktet) som har fått sparken som følge av alt dette? Det er jo vanskelig å se hvordan dette kunne blitt gjort verre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Altså, Bergen må være Norges mest korrupte by. Det gjelder ikke bare politi, men også rettsvesen, næringsliv, og politikere. Se bare på rotet i Bergen Høyre som på et tidspunkt involverte alle fire. Det er klart at ingen kommer til å måtte gå av på grunn av dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Etterspillet – Brann - Stabæk 2011
×
×
  • Opprett ny...