Gå til innhold

Røa-SFK tirsdag 9. august kl 18:00


Haze
 Del

Anbefalte innlegg


En uke igjen til sommerferien er over for Chixa. Ingen suksess i VM, og nå er det Toppserien som gjelder.

Er ikke helt oppdatert på skadesituasjonen, men før sommeren ble det rapportert at de fleste ville være klare til denne kampen, med unntak av Melissa Wiik, som er ute for resten av sesongen.

Denne bortekampen har endt uavgjort de siste to årene, men vi har vunnet klart på tribunen. STOR takk til NFF som har satt opp denne på en tirsdag midt i fellesferien. Det blir neppe publikumsrekord, for å si det sånn.

Det blir derfor desto lettere for oss å vinne dominere på tribunen, som vi alltid gjør.

 

Still opp og støtt Chixa på deres ferd mot seriegull. Kampstart er klokken 18.00.

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ute:

Melissa

Ingrid Camilla

Maiken

 

Resten av laget virket å være fit for fight på trening igår. Akerhaugen og Amelie trente kun halve treningen, men skal ifølge Finjord bli spilleklare. Maiken trente for fullt, men slo nok opp kneskaden etter en duell med Kristine. Ellers var Ina Skaug klart best på bip-testen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er hvertfall herlig at vi ikke mangler defensive spillere, for en gangs skyld. Vi vil selvfölgelig ha en del kamprustne spillere, men det har vel strengt tatt Röa også.

 

 

At dette er årets viktigste kamp er vel helt klart (hvertfall i serien). Jeg vil faktisk strekke det så langt at vinneren av denne kampen tar gullet.

 

 

Gleder meg til vi sees på Onkel Blaa noen timer för kampstart!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ute:

Melissa

Ingrid Camilla

Maiken

 

Resten av laget virket å være fit for fight på trening igår. Akerhaugen og Amelie trente kun halve treningen, men skal ifølge Finjord bli spilleklare. Maiken trente for fullt, men slo nok opp kneskaden etter en duell med Kristine. Ellers var Ina Skaug klart best på bip-testen.

Så 1. Omgang av gårsdagens treningskamp. Super Mario spilte ikke pga forkjølelse, men er klar på tirsdag.

Lise virket veeeldig kamprusten, håper hun er klar på tirsdag.

Ellers var Siri tibake på backplasen :)

 

Går det buss?

 

Hilsen Bendix på hytta til Atleten

Endret av atleten
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hilsen Bendix på hytta til Atleten

Så Atleten har hytte, mens du konsekvent omtaler din egen hytte som "landsted".

Forskjell på folk?

Det er egentlig en herregård, men vi må kalle det hytte av skattemessige årsaker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hilsen Bendix på hytta til Atleten

Så Atleten har hytte, mens du konsekvent omtaler din egen hytte som "landsted".

Forskjell på folk?

Det er egentlig en herregård, men vi må kalle det hytte av skattemessige årsaker.

Egentlig er det en enebolig de har i Seljord (enda mer skatt).

For å kunne benytte benevnelsen Landsted må følgende kriterier være innfridd:

*Ved sjøen (saltvann)

*Stor tomt

*Egen strand

 

Er det satt opp ny dato for kampen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det satt opp ny dato for kampen?

 

Ja. Tirsdag om to uker, klokka 18:00. Det var vel strengt tatt bedre enn den fellesferietirsdagen som var den opprinnelige planen. Blir vi mange nok til Kolbotn, kan vi kanskje vurdere buss her også?

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fremdeles ingen som veit noe sikkert om Thorsnes spiller?

 

geirti skriver i LG-tråden at om vi vinner denne kampen mot røa vinner vi serien. Det er vel å ta hardt i når seier borte mot røa innebærer at vi står likt.

 

Derimot betyr et tap borte mot røa at vi er 6 poeng bak. Det skal det godt gjøres å ta igjen.

 

Denne kampen MÅ vi ikke tape. Det er fasit.Får håpe vi gjorde det unna mot kolbotn.

 

Det vi derimot har slitt noe jævlig med denne sesongen er effektiviteten. Vi scorer på 30% av 100%-sjanser og uten Pape sliter vi med å skape sjanser mot ultradefensive lag. Nordby er en kynisk luring som kommer til å gjøre denne jobben vanskeligst mulig for oss.

 

Likevel holder jeg oss for svake favoritter, på tross av at vi har så godt som alle spissene ute: Pape, Wiik, Fosse Sætre og Olsen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med to poengtap på de fem siste kampene føles det kanskje ikke som vi er så vanvittig i siget, men nå er vi nærmere Røa enn vi har vært siden april.

 

Jeg tyvlåner deler av statistikkmalen til Håvard, og slenger opp litt tallinfo før kampen med stor K (sålangt i sesongen).

Innbyrdes oppgjør

Nadderud: 2-0-0, 9-0

Røabanen: 0-2-0, 2-2

Totalt: 2-2-0, 11-2

Fjorårets oppgjør: 2-2 (Pape x2)

Største seier: 7-0 (Nadderud, 2010)

Største tap: SFK har aldri tapt i offisiell kamp.

 

Målscorere for Stabæk:

3 Pape

2 Woods

1 ICFS

1 Supermario

1 Soofi

1 Pedersen

1 Klaveness

1 Gulbrandsen

 

Av disse er det kun de tre nederste som kan spille kampen på tirsdag.

Tabeller

Tabellen

1. Røa 10-0-2, 41-10, 30p

2. SFK 8-3-1, 34- 5, 27p

Hjemmetabellen

3. Røa 5-0-1, 26-6, 15p

Bortetabellen

5. SFK 3-1-1, 12-4, 10p

Formtabellen

1. SFK 4-1-1, 22-4, 13p

5. Røa 4-0-2, 11-7, 12p

 

Av statistikk som ikke fremkommer her, kan nevnes at vi ikke har vunnet en bortekamp siden 1. mai. Sånn, der var det sagt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det hadde jo vært ok om SS om ikke annnet i hvert fall hadde tatt med kampen på toppen av hjemmesiden der alle kamper (kun herrer) kommer på løpende bånd.

Meg bekjent er det vedtatt at SS skal støtte både herre og damelaget......

 

Egentlig er det helt skandaløst at det ikke settes opp en buss.

 

Etter 2 år i styret med SFK som ansvarsområde er jeg vant til at det å jobbe for kvinnefotballen med/mot NFF, aviser, radio og TV osv er som å jobbe i sterk motvind.

Jeg hadde ikke drømt om at det skulle være det samme med styret i SS

Det gjør meg:

-trist

-flau

-forbanna

Endret av Bendix
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg gleder meg uansett til kampen i morra, og har, etter å ha sett Røa-Kolbotn på sumo, fått fornyet tillit til at vi kan vinne på Røabanen. Og, som en vis mann har sagt, da blir det gull!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt enig.

Var på sørlandet i helgen og turte ikke tro på resultatene før bekreftet fra flere.

Jeg har plass til 2-3 supportere i bilen

Avreist fra parkeringslokket over Onkel Blaa

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det hadde jo vært ok om SS om ikke annnet i hvert fall hadde tatt med kampen på toppen av hjemmesiden der alle kamper (kun herrer) kommer på løpende bånd.

Meg bekjent er det vedtatt at SS skal støtte både herre og damelaget......

 

Egentlig er det helt skandaløst at det ikke settes opp en buss.

 

Etter 2 år i styret med SFK som ansvarsområde er jeg vant til at det å jobbe for kvinnefotballen med/mot NFF, aviser, radio og TV osv er som å jobbe i sterk motvind.

Jeg hadde ikke drømt om at det skulle være det samme med styret i SS

Det gjør meg:

-trist

-flau

-forbanna

Synes det er enda verre at kampen ikke er markedsført på hjemmesiden til Stabæk annet enn i kalenderen (hvor den kom inn først i går eller i forigårs) og i kampreferatet fra kampen mot Linderud. Det kommer sikkert en sak på hjemmesiden senere i dag eller i morgen, men det er i seneste laget med tanke på mobilisering.

Endret av Langemann
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gikk inn på Røas hjemmeside og der sto det heller ingenting om kampen... dette gjør jo at rammen rundt kampen blir mye dårligere enn den burde vært. Synes det er rart siden det kun er lagene som taper på det

 

Uansett har jeg troen på seier og gleder meg til en virkelig viktig kamp!

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Deler frustrasjonen her.

 

Dette er inntrykket klubben gir på sin hjemmeside:

Stabæk Fotball driter i chixa og driter i sitt eget rekruttlag - 2. laget. Antagelig tror de at de da tekkes sponsorene sine og får flere til Telenor Arena. Alle nyheter om disse to (for mange) viktige lagene skyves ned i adressefeltet på siden.

 

Eller kanskje de simpelthen ikke klarer å ha mer enn én tanke i hodet? Det vrimler jo ikke med a-lagsnytt heller...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ærlig talt, det er omtrent 250 på damekampene og andrelagskampene. På herrekampene er snitt 30 ganger høyere. Da forstår jeg godt at noen av nyhetene kan havne en halv skjermhøyde lenger nede for de langt mindre interessant lagene. Vi kan ikke be hele verden late som vi er flere på disse kampene, vi må bli flere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ærlig talt, det er omtrent 250 på damekampene og andrelagskampene. På herrekampene er snitt 30 ganger høyere. Da forstår jeg godt at noen av nyhetene kan havne en halv skjermhøyde lenger nede for de langt mindre interessant lagene. Vi kan ikke be hele verden late som vi er flere på disse kampene, vi må bli flere.

 

sant

 

men synes det er ganske utrolig at Røa ikke har nevnt kampen på sin hjemmeside som kun er for kvinnene, de vil heller ha på den øverste artikkelen at det er nasjonal innsamling av mobiler og at Røa deltar på den:P haha

Endret av Herman.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kan plukke opp 3 til 4 pers på bekkestua før kamp.

 

Ser ut som vi kanskje kan være noen som samles på Bekkestua før kamp.

Kan vi si noe tidspunkt? Avreise 1720? Regner med å kjøre selv også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Røa-SFK tirsdag 9. august kl 18:00
×
×
  • Opprett ny...