Gå til innhold

Aafk - STB


Celebi2
 Del

Anbefalte innlegg


Trodde det var slik at man vervet mange medlemmer for å kunne sende de ivrigste på langtur osv. jeg, men jeg tar vel kanskje riv ruskende galt?!

 

Den dagen vi kun sender avgårde busser på de turene vi går med overskudd er vi ferdige som supporterklubb.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Trodde det var slik at man vervet mange medlemmer for å kunne sende de ivrigste på langtur osv. jeg, men jeg tar vel kanskje riv ruskende galt?!

 

Den dagen vi kun sender avgårde busser på de turene vi går med overskudd er vi ferdige som supporterklubb.

 

Det er ikke vanskeligere enn at vi forholder oss til de økonomiske realitetene. Inntektene våre kan ikke sammenlignes med de vi hadde i 2008-2010. Ikke en eneste av årets turer har gått med overskudd, og det er helt greit, men vi kan ikke arrangere de turene hvor regnestykket blir meget stygt. Når vi i tillegg tar med i beregningen at flere av de som står vakt på feltet vårt reiser gratis blir regnestykket enda mer uhyggelig.

 

Det har ved andre anledninger, når det har vært svært få påmeldte, blitt leid inn en ti-seter. Dette kan muligens gjennomføres dersom 1-2 personer melder seg om sjåfører. Ellers oppfordres det til carpooling hvor man splitter bensinregningen.

 

Når alt dette er sagt skal det nevnes at Stabæk Support har en av landets beste turoppsett for sine medlemmer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så fint at alle finner sin plass.

 

 

Men ærlig talt, hva er det vi har her?

 

- Supportere som ønsker å bruke tid på å dra selv på de lengste bortekampene, og både synge og grine for laget der. Positivt.

- Supporter(e) som sørger for at vi på relativt kort varsel og til en relativt rimelig penge får buss til de fleste kampene. Positivt.

- En supporterklubb som sørger for billige og subsidierte reisealternativer til nesten alle bortekampene våre. Positivt.

 

 

Vi får vel heller klage på at vi lever i et langstrakt land hvor det er for få måneder det kan spilles fotball slik at det fort kan bli midtukekamper med lang reisetid. Helt klart negativt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oppfordres til carpooling faktisk.. Skjønner at ikke du er tursjef ihvertfall :huh:

 

Samme for meg hvordan du kommer deg rundt i landet. Det er vel bedre å kjøre t/r Ålesund sammen med noen kompiser enn å ikke dra i det hele tatt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oppfordres til carpooling faktisk.. Skjønner at ikke du er tursjef ihvertfall :huh:

 

Samme for meg hvordan du kommer deg rundt i landet. Det er vel bedre å kjøre t/r Ålesund sammen med noen kompiser enn å ikke dra i det hele tatt?

Mener du jeg skal svare på det? Svaret er selvsagt ja, men synes det er rart at lederen av SS oppfordrer folk til å kjøre egen bil framfor å ta bussen..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oppfordres til carpooling faktisk.. Skjønner at ikke du er tursjef ihvertfall :huh:

 

Samme for meg hvordan du kommer deg rundt i landet. Det er vel bedre å kjøre t/r Ålesund sammen med noen kompiser enn å ikke dra i det hele tatt?

Mener du jeg skal svare på det? Svaret er selvsagt ja, men synes det er rart at lederen av SS oppfordrer folk til å kjøre egen bil framfor å ta bussen..

 

Han mener selvfølgelig EL-bil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg håper vi får arrangert tur til Aalesund. Samtidig håper jeg vi slipper å arrangere busstur dersom det er ca ti påmeldte. Vi er dessverre ikke i den posisjon at vi kan bruke penger som fulle sjømenn. Det er for galt om vi skal bruke såpass mye penger på en tur som muligens kommer et veldig lite mindretall av medlemmene til gode. (Til sammenlikning kan jeg nevne at Kjernen IKKE arrangerte tur mot oss for halvannen uke siden, og det var grunnet for få påmeldte.)

 

Jeg håper alle forstår at det er flere hensyn å ta her, både med tanke på å skape stemning på tribunen, og med tanke på å drifte supporterklubben på en ansvarlig, sunn økonomisk måte. Det kommer en sesong til neste år også. Forhåpentligvis...

 

Mikki, jeg registrerer at du er flink til å påpeke når det er ting du ikke er fornøyd med. Og det er fair enough. Det vitner om engasjement. Jeg håper likefullt at du av og til kan bidra med konstruktive, løsningsorienterte innspill også. Please? :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oppfordres til carpooling faktisk.. Skjønner at ikke du er tursjef ihvertfall :huh:

 

Samme for meg hvordan du kommer deg rundt i landet. Det er vel bedre å kjøre t/r Ålesund sammen med noen kompiser enn å ikke dra i det hele tatt?

Mener du jeg skal svare på det? Svaret er selvsagt ja, men synes det er rart at lederen av SS oppfordrer folk til å kjøre egen bil framfor å ta bussen..

 

Har du stått opp med feil ben eller? Vi oppfordrer folk til å tenke alternativt dersom det ikke lar seg gjøre å sette opp buss. Selvsagt vil vi at folk skal melde seg på bussen. Hadde bussen for en gang skyld vært helt full hadde ikke noe vært bedre enn det. Eller om vi hadde kommet opp i 40 stk.

 

Hva er denne 16-seteren du snakker om Hoffa?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da burde det være mulig å sette opp ny dato for denne kampen. Onsdag 14. sept er vel et alternativ. Eller så har vi onsdag 28. sept.

 

Aalesund har jo to hengekamper, så de skal sikkert spille begge disse datoene. Tar man det i kronologisk rekkefølge, skal vel Tromsømatchen (fra runde 9) komme først, og deretter vår kamp (fra runde 17).

 

I så fall vil alle hengekamper være borte før vi når oktober. Her forutsetter jeg at den siste hengekampen som heller ikke har fått noen dato, RBK-FFK, også går av stabelen en av nevnte to datoer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå skal jo Chixa spille Champions League rundt den 28. så får håpe at vi får den 14. da.

 

Både chixa og gutta sin kamp kan jo også spilles torsdag 29. Så vi må få lov til å regne med at vi ikke har så uflaks.

 

Anders C : beklager alle å-lydene etter hverandre. Det skal ikke gjenta seg.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Aafk - STB
×
×
  • Opprett ny...