Gå til innhold

Støtte Stabæk med å kjøpe aksjer


Meningsfull
 Del

Anbefalte innlegg


Tusen takk, Andreas!

 

Vi har fått en enorm respons ­ langt over forventning, og kommer til å

gjennomføre dette. Så det er bare å sjekke kontoen:-)). Betalingsinfo kommer

til uka.

 

Takk nok en gang, spre budskapet så blir vi enda flere!

 

Dere kommer også til å få en synlig bevis på bidraget, selvfølgelig, uten at

vi ennå har tatt stilling til akkurat hva det blir.

 

Dette kommer til å monne for Stabæk.

 

Ingebrigt

 

:D Bra jobbet alle sammen!

Endret av Blå_i_eksil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det ryktes at en tidligere Stabækspiller også ønsker å bidra her. Navn kan vi komme tilbake til senere, men vedkommende viser hvor hjertet hans ligger. Stay tuned!

 

Kjedelig at man får så lite for valutaen hans om dagen..........

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja, ja.... en god grunn til å kutte ut snusen.

 

Det blir en liten slump gjennom et år.

 

Hva med "stump røyken for Stabæk"?

-Jeg selv trenger i alle fall et spark i ræva for å droppe det, og hva er vel bedre motivasjon enn å bruke pengene på klubben vaar ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Hva med "stump røyken for Stabæk"?

 

 

Helt enig. Synes Stabæk kan lage flere slike konsepter. Akkurat dette med "stump røyken" er jo en veldig bra profil for Stabæk også. (jaja, vet at en del av dere ss.no-gutta er uenige) :P

I tillegg kan man ha Blaa arbeidsdag (hvor man avser en dagslønn for Stabæk), hoppe over en bytur for Stabæk, osv. Dette er tiltak man bør kunne gjøre til privatpersoner.

 

Til bedrifter i kommunen finnes det jo mange tiltak. F.eks selge en slags pakke hvor bedriften får publisere "Vi støtter Stabæk" med en logo på hjemmesiden sin, får x billetter til kampene, og kanskje noen effekter. Jeg tror det ville solgt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja, ja.... en god grunn til å kutte ut snusen.

 

Det blir en liten slump gjennom et år.

 

Hva med "stump røyken for Stabæk"?

-Jeg selv trenger i alle fall et spark i ræva for å droppe det, og hva er vel bedre motivasjon enn å bruke pengene på klubben vaar ;)

 

Sluttet med snus i sommer. Snuste rundt 1 boks i uka. Ca 80 kr per boks. 52 Uker. Blir fort 4000 til Stabæk det :) Fotball er diggere en snus!

 

Edit: leif

Endret av vikingen - blaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sukk,

 

Tøffe tider å være Blaa på gitt...

 

Inntektsbehovet er fremdeles stort og med tilskuertall som går feil veihar Stabæk for lengst innsett at kostnadene må kuttes enda mer om de skal klare lisenskravet om positiv egenkapital i slutten av året...

 

Tross de store økonomiske problemene Stabæk er i tror Jon Tunold at de skal klare lisenskravet om positiv egenkapital.

 

– Ja, det skal vi få til. Men det kan hende at vi må kutte enda mer i kostnadene for å klare det, forklarer Stabæk-lederen.

 

I praksis vil det si salg av enda flere spillere.

 

Jeg blir trist når jeg leser slikt. Det er som å drive en vanlig bedrift som sliter med omsetningen og så velge å sparke alle selgerne og legge ned markedsavdelingen i et forsøk på å spare kostnader...

 

Det hjelper ikke å redde TA hvis vi ikke har et godt nok lag dessverre...

 

Så da blir det vel opp til oss menigmenn å slanke sparekonti, grave i vinterjakker lommer (Finner alltid noen hundringser der hver høst), pante flasker, selge kunst, avstå fra forlystelser, vaske huset selv osv. osv. spa over pengene til Stabæk og sørge for at de slipper å selge flere spillere.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Slik jeg tolker utspillet er det vel ikke snakk om en reell aksje-emisjon, som noen nevner her, men mer en symbolsk støtte-"aksje", dvs. en gave til Stabæk. Ikke at det gjør noen forskjell for min del, jeg har allerede tilsagt min støtte.

Og fotball-aksjer er vel uansett ikke noe velegnet investeringsobjekt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom det blir til at de kjører en emisjon, kanskje SS kunne vært en kjøper? Jeg tenker da på at "vi" gir penger til SS (uansett størrelse) som SS kjøper aksjer for..

 

Eller er det en dårlig idé at supporterklubben blir en medeier?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da har noen prosenter av min totalkapital skiftet eier =)

 

Totalkapital eller egenkapital? :)

 

Hvis du for eksempel eier en leilighet, så er noen % av din totalkapital ganske mye penger. Da håper jeg du eier en leilighet, hehe :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da har noen prosenter av min totalkapital skiftet eier =)

 

Totalkapital eller egenkapital? :)

 

Hvis du for eksempel eier en leilighet, så er noen % av din totalkapital ganske mye penger. Da håper jeg du eier en leilighet, hehe :)

 

Med totalkapital mener jeg totalkapital, men det betyr dessverre ikke at Stabæk nå kan slutte å samle inn penger :-/

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forslag: De som kjøper "Stabæk aksjen" (deles opp i feks. 50.000, 10.000, 5.000, 2000, 1000) vil få et pent utformet bevis med beløp, takk og underskrifter fra samtlige i styret.

 

Jeg er hellig overbevist om at de fleste i bærum, ønsker at bærum skal ha et lag i tippeligaen. Telenor arena som hjemmebane vil bli reddet hvis Ingebrigt & co starter opp med å utstede "Stabæk Aksjen". Det er et konsept som fungerer! Og navnene til alle aksjonærene trykket på stabæk-drakten med liten skrift, slik at alle får plass! Skriften kan være utydelig på avstand, slik at de ikke trekker oppmerksomheten bort fra sponsormerker. Noe nytt og kreativt trengs.

 

Hadde vært litt tøft hvis man fikk navnet sitt på drakten eller??! Det tror jeg er nøkkelen som gjør at pengeinnsamlingen blir en suksess!

Endret av KristianO
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med et eget skjerf-design til de som har chippet inn penger, som vi kan bære stolt?

 

 

Hvor er der folk setter inn penger nå? Er dette en egen SS-innsamling? For detaljene rundt emmisjonen er vel ikke klart ennå..

Endret av hebbe
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med et eget skjerf-design til de som har chippet inn penger, som vi kan bære stolt?

 

 

Hvor er der folk setter inn penger nå? Er dette en egen SS-innsamling? For detaljene rundt emmisjonen er vel ikke klart ennå..

 

Ja, det er et godt forslag. Da tror jeg samtlige supportere etc vil bidra med kroner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med et eget skjerf-design til de som har chippet inn penger, som vi kan bære stolt?

 

 

Hvor er der folk setter inn penger nå? Er dette en egen SS-innsamling? For detaljene rundt emmisjonen er vel ikke klart ennå..

 

Riktig at detaljene ikke er klare enda, men stb har gått ut med kontonr man kan sette inn pengene; 90011277267 (ref Stabæk sin Facebook side)..

 

Skjønner ikke helt hvorfor alle vil ha en plakat, et skjerf eller hva det måtte være for sitt bidrag.. Dette medfører bare kostnader, uansett hvor lite det måtte bli, for Stabæk.. Som med annen veldedighet ser jeg helst at hele beløpet brukes til det det er ment til: redde lisensen til klubben! Men det er nå bare meg..

 

Edit; var ikke ment som kritikk mot de som gir.. Bare synes det er litt underlig(i mangel av et bedre ord)

Endret av Forza Stabæk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjønner ikke helt hvorfor alle vil ha en plakat, et skjerf eller hva det måtte være for sitt bidrag.. Dette medfører bare kostnader, uansett hvor lite det måtte bli, for Stabæk.. Som med annen veldedighet ser jeg helst at hele beløpet brukes til det det er ment til: redde lisensen til klubben! Men det er nå bare meg..

 

Helt enig. Her er 1. pri å redde lisensen, da er det unødvendig å bruke en haug av penger på å trykke opp skjerf ol. Skal klubben gi noe tilbake til giverne kan de sende ut et diplom på mail som mottaker kan skrive ut selv og henge på veggen, da slipper vi å bruke penger på papir, trykksverte og frankering. Håper virkelig ikke de av oss som gir i en så presset tid forventer å få noe tilbake. Og ja, av samme grunn synes jeg det er å skyte seg i beinet ved å gi giverne andel i en spiller. Ved et eventuelt salg skal disse pengene tilfalle Stabæk slik at vi kan opprettholde ambisjonene ved å handle nye spillere. Skal vi ha andeler i spillere får det heller settes opp et SS-fond hvor vi stiller fondet til disposisjon dersom det er en spiller klubben vil ha. Har forøvrig luftet dette før: send ut en giro på f.eks. 200,- til alle som "liker" Stabæk Fotball på Facebook, da får vi inn drøyt 2 mill om alle betaler. Kan få en habil spiller for dette?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom et skjerf, et diplom, et dokument eller whatever er det som skal til for å få flere til å bidra, er det vel en god ting? Kostnadene er ikke store, så hvis man får inn noen tusen ekstra på det vil dette også bidra til at "prosjektet" går i pluss. Ser ikke helt problemet med det, egentlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her må målet være å oppmuntre massene til å ville gi mest mulig. Det er 2 ting jeg mener kan bidra:

 

I) Et skjerf feks til de som bidrar, kanskje over et visst beløp. Om man får et slikt synlig bevis kan det virke samlende på supporterne og også motivere flere til å gi.en mulighet er at et slikt støtte-skjerf kunne I seg selv koste 2000 og være noe man kunne ha tilgang til å kjøpe over en lengre periode.

 

II) Aksjer med en eierandel fremfor ren vedledighet:

Jeg tror en del ville ønske bidra med større beløp dersom man får aksjer I klubben, fremfor en kortsiktig mindre engangsbetaling. Jeg tror slike supportere også får et mer knyttet forhold til klubben og stiller opp I andre anledninger$

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kostnadene forbudet med en aksjeemisjon på småbeløp og framtidige administrasjonskostnader vil overstige det klubben får til disposisjon.

 

Skal det gjennomføres en åpen aksjeemisjon må det inn 6 sifrede beløp og antallet aksjonærer bør være færrest mulig.

 

Om noen ønsker å skyte inn større beløp i klubben mot aksjer er jeg overbevist om at de vil bli tatt vel i mot av Ingo. Bare ring!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Støtte Stabæk med å kjøpe aksjer
×
×
  • Opprett ny...