Gå til innhold

Støtte Stabæk med å kjøpe aksjer


Meningsfull
 Del

Anbefalte innlegg


Ser det er 370k nå. Det begynner jo å nærme seg dritbra :) Håper bare det blir enda mer, slik at Stabæk er sikret for neste år!

 

 

Håper det kommer mer! Må innrømme at jeg faktisk synes 370.000,- er litt skuffende etter nesten en uke.

De fleste gir ca 1000,-, noen mer og noen mindre. La meg forsiktig tippe at snittet ligger på 1250,-.

Det betyr at kun snaue 300 personer har støttet. Det synes jeg er skuffende få. Kommer sikker flere etterhvert men

nyhetens interesse faller nok etterhvert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser det er 370k nå. Det begynner jo å nærme seg dritbra :) Håper bare det blir enda mer, slik at Stabæk er sikret for neste år!

 

 

Håper det kommer mer! Må innrømme at jeg faktisk synes 370.000,- er litt skuffende etter nesten en uke.

De fleste gir ca 1000,-, noen mer og noen mindre. La meg forsiktig tippe at snittet ligger på 1250,-.

Det betyr at kun snaue 300 personer har støttet. Det synes jeg er skuffende få. Kommer sikker flere etterhvert men

nyhetens interesse faller nok etterhvert.

 

370K er mer enn hva de hadde. Ingo hadde en optimistk tanke på 500K, så det er ikke så mye som skal til. Når jeg leser litt på hjemmesidene i komentarene virker det som det kommer endel etter lønninger/studielån osv blir utbetalt. Det hadde jo vært flott om det kom inn millioner, men jeg tror Stabæk tar imot alt de kan få med åpne armer. La oss bare håpe at det kommer inn nok. Jeg donerer igjen når jeg får lønn nå på mandag. Jeg prøver hardt å få kompiser til å kjøpe "gullrekka", og jeg håper og tror at Stabæk også jobber med andre metoder for å samle inn hva de trenger av midler for å overleve i mange år fremover. Dette er bare en av mange bekker små.. (...håper jeg)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser det er 370k nå. Det begynner jo å nærme seg dritbra :) Håper bare det blir enda mer, slik at Stabæk er sikret for neste år!

 

 

Håper det kommer mer! Må innrømme at jeg faktisk synes 370.000,- er litt skuffende etter nesten en uke.

De fleste gir ca 1000,-, noen mer og noen mindre. La meg forsiktig tippe at snittet ligger på 1250,-.

Det betyr at kun snaue 300 personer har støttet. Det synes jeg er skuffende få. Kommer sikker flere etterhvert men

nyhetens interesse faller nok etterhvert.

 

370K er mer enn hva de hadde. Ingo hadde en optimistk tanke på 500K, så det er ikke så mye som skal til. Når jeg leser litt på hjemmesidene i komentarene virker det som det kommer endel etter lønninger/studielån osv blir utbetalt. Det hadde jo vært flott om det kom inn millioner, men jeg tror Stabæk tar imot alt de kan få med åpne armer. La oss bare håpe at det kommer inn nok. Jeg donerer igjen når jeg får lønn nå på mandag. Jeg prøver hardt å få kompiser til å kjøpe "gullrekka", og jeg håper og tror at Stabæk også jobber med andre metoder for å samle inn hva de trenger av midler for å overleve i mange år fremover. Dette er bare en av mange bekker små.. (...håper jeg)

 

For all del er jo 370.000,- bra (og kommer sikkert mer). Men at ca kun 300 (kun ca 6% av sesongkortholdere) personer har støttet, det synes jeg er litt lite.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det kommer nok til å rulle inn kroner på forskjellige måter. Selv satte jeg inn kroner på oppsatt kontonummer, samtidig som jeg bestilte losje til Stb-Molde... Disse kronene vil ikke synes enda.... selvom de er på gang inn..... :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser det er 370k nå. Det begynner jo å nærme seg dritbra :) Håper bare det blir enda mer, slik at Stabæk er sikret for neste år!

 

 

Håper det kommer mer! Må innrømme at jeg faktisk synes 370.000,- er litt skuffende etter nesten en uke.

De fleste gir ca 1000,-, noen mer og noen mindre. La meg forsiktig tippe at snittet ligger på 1250,-.

Det betyr at kun snaue 300 personer har støttet. Det synes jeg er skuffende få. Kommer sikker flere etterhvert men

nyhetens interesse faller nok etterhvert.

 

370K er mer enn hva de hadde. Ingo hadde en optimistk tanke på 500K, så det er ikke så mye som skal til. Når jeg leser litt på hjemmesidene i komentarene virker det som det kommer endel etter lønninger/studielån osv blir utbetalt. Det hadde jo vært flott om det kom inn millioner, men jeg tror Stabæk tar imot alt de kan få med åpne armer. La oss bare håpe at det kommer inn nok. Jeg donerer igjen når jeg får lønn nå på mandag. Jeg prøver hardt å få kompiser til å kjøpe "gullrekka", og jeg håper og tror at Stabæk også jobber med andre metoder for å samle inn hva de trenger av midler for å overleve i mange år fremover. Dette er bare en av mange bekker små.. (...håper jeg)

 

For all del er jo 370.000,- bra (og kommer sikkert mer). Men at ca kun 300 (kun ca 6% av sesongkortholdere) personer har støttet, det synes jeg er litt lite.

 

Jeg er forsåvidt enig at det burde være større støtte! Som du sier er 300 pers altfor lite. Bærum er jo en komune der de fleste har litt ekstra kroner, men skal man se negativ eller positivt på saken? Det er nok mange faktorer som spiller inn her. Vi har solgt mange spillere, og har ingen garanti hvor vi skal spille neste år. Kanskje de føler at de gode penger etter dårlige, og vil heller vente å se hva som kommer til å skje. Det er nok mange som også håper at redningen kommer uansett. Stabæk har jo vært i pengekrise før, og klart seg.

Vi som supportere får bare gjøre det vi kan, så må klubben gjøre det de kan, og sammen skal vi nok greie å snekkre sammen en klubb og herlig fotball i lang tid fremover:)

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ikke bli lurt til å bli blank i øynene av 500.000 - hva er det liksom? 2-3 mnd lønner til Farnerud. Seff fantastisk av alle som har bidratt uansett...

 

Joda, men lønnen til Farnerud er jo budsjettert med. Det er jo ikke slik at Stabæk ikke har andre inntekter også. Etter hva jeg forstår er vel hensikten å bidra med den siste dråpen, samt sende et signal til sponsorer og andre bedrifter om at når "grasrota" bidrar, bør også resten bidra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ikke bli lurt til å bli blank i øynene av 500.000 - hva er det liksom? 2-3 mnd lønner til Farnerud. Seff fantastisk av alle som har bidratt uansett...

 

 

Hvis det først skal tenkes slik, tror jeg heller jeg vil kalle dette noen måneder med full juniorlagsatsing enn lønn til en bestemt spiller. Farnerud forsvinner snart, og det forventer jeg at også de andre lønningene på det nivået (alt langt over en mill i året) gjør. Men juniorsatsinga håper jeg er like frisk som den har vært de siste årene.Uten den hadde vel både første- og andrelaget kjempet om nedrykk nå...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De fleste gir ca 1000,-, noen mer og noen mindre. La meg forsiktig tippe at snittet ligger på 1250,-.

Det betyr at kun snaue 300 personer har støttet. Det synes jeg er skuffende få. Kommer sikker flere etterhvert men

nyhetens interesse faller nok etterhvert.

Jeg tror snittet er lavere. Det er riktignok noen som har gitt 10 og 20 tusen, men flertallet ligger nok på 2-500 (det er bare å titte litt bakover i tråden). Det betyr i såfall at det er mange fler enn 300 som har støttet. Det hadde jo vært interessant å få vite antallet innskudd på den kontoen etterhvert...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette vil nok ta seg opp. Aksjonen startet jo når folk flest var på siste halvdel av lønningsposen og rett etter ferien så mange var nok godt over halvveis også. Selv holder jeg igjen litt til så jeg kan legge ved bursdagspengegavene også, og når jeg først er inne på..... Den festen/kollekten ble utsatt så da lurer jeg vel egentlig på om det er noen frist? Det er vel kanskje ikke noen sluttdato i seg selv, men noen som vet om det kanskje er en dato det hadde vært kjekt at jeg rakk?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingo driver jo og snakker om i morgen (Godset-kampen og mye vi kan få inn til da. Ettersom det vel er det eneste tidspunktet som nevnes, er det vel naturlig å tenke på det som en slags frist. Men ettersom det fortsatt stiger voldsomt, kan man vel mistenke at dette kommer til å vokse en del også etter lørdag, og jeg håper summen fortsatt oppdateres med jevne mellomrom (om enn ikke daglig), hvertfall så lenge det fortsatt er noen vekst å snakke om...

 

 

Jeg tillater meg dog å mistenke at vi ikke kommer til å nå en million, slik at vi nok allerede er godt over halvveis. Jeg tror behovet er langt større enn en "skarve" million, så majoriteten av pengene Stabæk trenger blir nok ikke samlet inn her. Men det er i denne aksjonen vi finner majoriteten av engasjementet. Et engasjement som forhåpentligvis kan være det som trengs for å få flere av de alvorlig pengesterke til å gå så tungt inn økonomisk som det behøves.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er vel også en del som kommer til og kjøpe gullrekka som blir lagt ut på salg imorgen. Vet hvertfall om 4 stykker ! :-]]Bøsser hadde vel også vært helt genialt! :) 20-30 tusen på kampen er 20-30 tusen mer ! :-]Heia de blaa!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingo her. Takk for alt strålende engasjement og for alle bidrag. Det strømmer fortsatt på, som dere ser på stabak.no. Nå har jo til og med Brannfansen begynt å sende penger!:-)). Det er ingen frist for å bidra, så ingen må bli stresset over å måtte vente på lønn eller studielån - bare husk som vi har sagt noen ganger; ikke blakk deg! Ikke utsett studiene i et år pga dette!

 

 

Vanskelig å si hvor det ender; jeg tipper over 750.000. Da betyr pengene veldig mye i forhold til lisensen også, ikke "bare" som uttrykk for engasjement og kjærlighet.

 

Vi går ikke med bøsser i morra, vil ikke trenge oss på folk og ønsker ikke at noen skal føle at "nå så de at jeg ikke ga". Dette kan vi kanskje se på til neste søndag, mot Brann. Hvis vi står pent og stille utenfor stadion med noen bøsser, går det kanskje bra?

 

Ellers er det bra som Daigo nr 10 sier - husk gullrekka; det gir både økonomisk bidrag, finere tv-bilder og energi på tribunen!

 

Vi sees i morgen.

 

ingo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingo her. Takk for alt strålende engasjement og for alle bidrag. Det strømmer fortsatt på, som dere ser på stabak.no. Nå har jo til og med Brannfansen begynt å sende penger!:-)). Det er ingen frist for å bidra, så ingen må bli stresset over å måtte vente på lønn eller studielån - bare husk som vi har sagt noen ganger; ikke blakk deg! Ikke utsett studiene i et år pga dette!

 

 

Vanskelig å si hvor det ender; jeg tipper over 750.000. Da betyr pengene veldig mye i forhold til lisensen også, ikke "bare" som uttrykk for engasjement og kjærlighet.

 

Vi går ikke med bøsser i morra, vil ikke trenge oss på folk og ønsker ikke at noen skal føle at "nå så de at jeg ikke ga". Dette kan vi kanskje se på til neste søndag, mot Brann. Hvis vi står pent og stille utenfor stadion med noen bøsser, går det kanskje bra?

 

Ellers er det bra som Daigo nr 10 sier - husk gullrekka; det gir både økonomisk bidrag, finere tv-bilder og energi på tribunen!

 

Vi sees i morgen.

 

ingo

La bøssene stå utenfor stadion og ved kioskene.

Slik som frelsesarmeen sine bøsser rundt om i landet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så vidt over 600 K nå, imponerende :)

 

Link

 

Støtt opp med å ta med venner og familie på kamp også, det kan fort bidra til å øke verdien vår hos sponsorene i tillegg! Jeg har med fire ekstra i dag, og satser på 2-3 neste helg også!

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider


er det mulig å få returnert et par hundrelapper? Har ikke penger til mat ut mnd...

 

Det er helt vanlig å faste for å bevise sin tro og overbevisning. Vi er stolte av deg, og oppfordrer alle andre fans til å gjøre det samme :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Elt utrolig, i så fall! Vi holder koken i hvert fall ut måneden, og slik utviklinen har vært så langt er det lite som tyder på neon bråstopp. Og snart kommer jo studielånene....:-)

 

 

Men nå gjelder det også å fylle tribunene til TV-kampen på søndag. Klarer Stabæk Support 1.000 stående/syngende? Så skal vi andre fylle Sparebank1-tribunen til siste plass. 500-800.000 mennesker kommer til å se kampen på TV. Vi kan ikke la dem se halvfulle tribuner fulle av grå seter, når de kan få smekkfulle og blå?!!!!

 

ingo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingo:

 

Takk for strålende engasjement og oppdateringer.

 

Personlig hadde jeg kanskje satt pris på litt mer opplysninger rundt følgende:

 

1. Hvis vi i år greier et bedre resultat enn forventet (f.eks medalje), vil det påvirke den økonomiske situasjonen i år, eller neste år? Hvilken plass er det "budsjettert" med i år mht medieinntekter? Eller sliter vi i år grunnet fjorårets dårlige resultat? Hvor mye penger vil noen plasser opp føre med seg? Når utbetales, og bokføres, inntektene fra medieavtalen?

 

(hvis noe andre vet svaret på noe av dette er de selvsagt velkomne til å svare)

 

2. Før denne aksjonen ble startet, hvor mye penger regnet dere med at vi manglet for positiv egenkapital?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En positiv ringvirkning av 4 strake seire og medaljekamp er (forhåpentligvis) flere tilskuere på TA og flere TV-kamper som genererer TV-inntekter, har vært dårlig med det til nå i år.

 

Et spørsmål som er stilt tidligere, hvor stor andel av omsetningen av Stabæk-butikken går til klubben? Er sikker på at mange her sikkert kunne oppdatert drakten sin (eller kjøpt tidlig julegave) dersom man vet at en god del av pengene går til klubben

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingo:

 

Takk for strålende engasjement og oppdateringer.

 

Personlig hadde jeg kanskje satt pris på litt mer opplysninger rundt følgende:

 

1. Hvis vi i år greier et bedre resultat enn forventet (f.eks medalje), vil det påvirke den økonomiske situasjonen i år, eller neste år? Hvilken plass er det "budsjettert" med i år mht medieinntekter? Eller sliter vi i år grunnet fjorårets dårlige resultat? Hvor mye penger vil noen plasser opp føre med seg? Når utbetales, og bokføres, inntektene fra medieavtalen?

 

(hvis noe andre vet svaret på noe av dette er de selvsagt velkomne til å svare)

 

2. Før denne aksjonen ble startet, hvor mye penger regnet dere med at vi manglet for positiv egenkapital?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Meningsfull (alle andre som lurer):

 

Først og fremst, det er en fornøyelse å lese veldig mange av dere på Forum, utrolig mye fagkunnskap (om alt fra økonomi, hus og fotball til tinglysingsprinsipper etc!) i gjengen. Ringo, Alzheimer, Perfect7, Meningsfull....lista er mye lenger enn dået, og det er en sann svir å holde seg oppdatert.

 

Når det gjelder aksjonen: Vi hadde håpet på 250.000, noen av oss trodde på 500.000. Nå tror jeg det blir over millionen. Det dekker ikke alt vi trenger ift egenkapitalen, men det monner ordentlig. Vi vil ikke gå ut med noe eksakt beløp på hva som må til, men vi jobber steinhardt på alle nivåer for å sikre oss. Det handler om støtteaksjene og andre inntektsbringende tiltak (utrolig viktig med mange på kampene, særlig nå på søndag mot Brann siden det er tv-kamp, og tv-eksponering betyr ekstremt mye for vår andel av mediepengene. Derfor er en MAX-kamp mot Tromsø på fredag 9. september good news, selv om vi kanskje mister litt prublikum.

 

Medieavtalen innebærer at penger fordeles mellom klubbene basert på tabellposisjon og eksponering. Vi har budsjettert med en plass på øvre halvdel, men ikke helt i toppen. Skulle vi ende på bronseplass (jeg tør ikke helt tro på det, siden vi er såpass "tynne" - selv om tynningene er dritgode!) ville det bety at vi gikk en drøy million OVER budsjett på media-pengene.

 

Pengene inntektsføres på året i år. Vet ikke når de overføres. Fjorårets sørgelige tabellplassering er mao ikke noe som plager oss lenger, bortsett fra at vi ikke er med i Europaligaen, da. Men kanskje neste sesong?

 

Ingo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi hadde håpet på 250.000, noen av oss trodde på 500.000. Nå tror jeg det blir over millionen.

Det hadde vært så digg å kunne si: "Vi runder en mill i kveld, jeg har akkurat overført penger". Desverre er det ikke helt sånn. Men jeg har akkurat overført penger, altså. Bedre sent enn aldri...

 

Og takk for oppdateringen, utrolig kult at du svarer direkte på spørsmål iblant.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oppfordre alle til å gi! Spør mor og far, søsken og hva enn annet du kjenner som har lommebok! Spør bestemor om forskudd på arv ;) gjør det du kan! Stabæk skal reddes!

 

Det bor tross alt 113 000 mennesker i Bærum. Sikkert ikke alle som bryr seg om fotball eller gamle nok til å ha noe å gi. Men om 20 000 mennesker (burde da være så mange iallefall som bryr seg nok om stabæk) hadde gitt 100kr så er det tross alt snakk om 2 000 000 kr.

Endret av Kittil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Millionen er nok nådd.

 

Jeg synes man også skal ha bøsser på søndag. Ikke for å mase på folk, men for at de som ikke har fått gjort det kan få gjort det. Eller de som har noen småpenger til overs i lomma kan bli kvitt dem. Eller de som er ekstra glade etter seieren kan få bli kvitt noen lapper til i gledesrus. Eller at Brannsupportere, om de mot formodning skulle vinne, kan få gi fordi de gjerne vil vinne neste år mot oss også.

 

La noen stå ved inngangene med bøsser, evt lag en banner hvor det står "Vil du hjelpe Stabæk?" som kan være et par steder rundt stadion.

 

Ett eller annet som iallefall gjør at folk kan få gi!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Støtte Stabæk med å kjøpe aksjer
×
×
  • Opprett ny...