Gå til innhold

Semifinale borte mot Kolbotn


Alzheimer
 Del

Anbefalte innlegg


Ifølge wiki går kampen 6. september.

 

 

 

Selvfølgelig skal vi vinne denne. Det at vi har noe å hevne gjør meg bare enda mer overbevist om at vi vinner. Men lett blir det selvfølgelig ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ifølge wiki går kampen 6. september.

 

 

 

Selvfølgelig skal vi vinne denne. Det at vi har noe å hevne gjør meg bare enda mer overbevist om at vi vinner. Men lett blir det selvfølgelig ikke.

 

Kampen går enten 6. eller 7. september.

Dag og klokkeslett blir endelig bestemt av NFF i morgen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6. september er en særdeles dårlig dag. Det går en ikke ubetydelig herrelandskamp i Danmark samme kvelden som sikkert en del har interesse av å få med seg. Selv om semifinalen begynner 18:00 og landskampen 20:15 blir det litt krasj her.

Det burde ikke være noe problem å spille begge den 7. - eller skal NRK direktesende fra begge kampene?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


NRK skal vel knapt nok rapportere fra kampene i ettertid, så her burde begge kampene kunne gå samtidig.

 

Semifinaler NM kvinner:

 

7.9 kl. 17.00: Trondheims-Ørn – Røa (NRK2 - sendestart 16.45)

8.9 kl. 17.00: Kolbotn – Stabæk (NRK2 - sendestart 16.45)

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kampene er nå berammet, og spilles 7. og 8. september, dvs. ingen konflikt med landskampen for herrer.

 

Vi spiller torsdag 8.september klokken 17.00. Litt tidlig, men håper det blir mange fra Stabæk som tar turen til Kolbotn.

Begge damekampene vises forøvrig på NRK2.

 

http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/NM/NM-semifinalene-berammet/

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Æsj, pokker: kl 17 hva er det for tidspunkt på en hverdag?? Vil ikke NRK ha tilskuere?? De fleste er jo knapt ferdig på jobb kl 17 og så skal man komme seg til stadion.

Dette bør tilsi avreise fra Bekkestua kl 15.45 og operaen kl 16.10 Vi må jo ta høyde for ev ulykker som skaper kaos, samt at vi må vente på Alz.

 

Røa får en litt lettere veg til Fornebu, men det blir ikke noe Walk in the park for dem heller, men Kolbotn er det laget som vi har mest problemer med, men de er fult mulig å slå. Jeg velger derfor å være opptimist og regner med at dette skal jentene klare.

 

 

Noen som blir med på Pizza på Bekkestua etterpå? Vi vil jo være der rett etter kl 20

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da betyr det vel at vi får søndagskamp helgen etter. Kan ikke spille kamp torsdag og lørdag samme uke. Ettersom dette er den helga gutta har fredagskamp mot Tromsø blir det faktisk ingen kollisjon uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kan ikke fordi jeg jobber.

 

Jeg antar at det er utfordring for de fleste spillerne også...

 

Man kan si hva man vil. Tidspunktet for kampen må være valgt fordi man ønsker færrest mulig publikum.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er vel strengt tatt ikke mulig å la kampene starte senere med tanke på at det kan bli ekstraomganger.

 

Har de ikke sterke nok lyspærer på Sofiemyr da? De kan låne noen av oss til en særs hyggelig pris, bare 11 000 kroner. (dekker sånn ca dommerutgiftene fra kvartsfinalen):lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er vel strengt tatt ikke mulig å la kampene starte senere med tanke på at det kan bli ekstraomganger.

 

Har de ikke sterke nok lyspærer på Sofiemyr da? De kan låne noen av oss til en særs hyggelig pris, bare 11 000 kroner. (dekker sånn ca dommerutgiftene fra kvartsfinalen):lol:

Det kan godt tenkes at det ikke sterkt nok. I Trondheim er det uansett ingen diskusjon, da den banen ikke har lys i det hele tatt. Var jo det samme problemet med en av herrenes semifinalekamper i fjor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Angående trekning:

I utgangspunktet det værste vi kunne få.

På den annen siden; den beste finalen for kvinnefotballen (tilskuere) og oss (elsker å banke Røa), er STB vs Røa. Dette er nok den eneste måten å kunne få dette til på. Røa hadde ikke hatt sjans mot Kolbotn (tror jeg).

Så vinner vi semifinalen, er det genialt. Alternativet... nix det finnes ikke noe alternativ. Semi skal vinnes.

 

Angående tidspunkt:

Dette er en glimrende mulighet for styret i SS til å lage litt bråk/blest rundt damefotballen.

De kunne like godt spilt kl 12:00 på dagen.

 

Det er ved slike anledninger styret kan benytte media. Det holder med et innlegg i Budstikka så kobler de store avisene seg på.

Endret av Bendix
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Angående trekning:

I utgangspunktet det værste vi kunne få.

På den annen siden; den beste finalen for kvinnefotballen (tilskuere) og oss (elsker å banke Røa), er STB vs Røa. Dette er nok den eneste måten å kunne få dette til på. Røa hadde ikke hatt sjans mot Kolbotn (tror jeg).

Så vinner vi semifinalen, er det genialt. Alternativet... nix det finnes ikke noe alternativ. Semi skal vinnes.

 

Angående tidspunkt:

Dette er en glimrende mulighet for styret i SS til å lage litt bråk/blest rundt damefotballen.

De kunne like godt spilt kl 12:00 på dagen.

 

Det er ved slike anledninger styret kan benytte media. Det holder med et innlegg i Budstikka så kobler de store avisene seg på.

 

Det spørs om det er mulig å få gjort så mye med det håpløse tidspunktet. Hovedproblemet er vel som sexxes sier at flomlyset på sofiemyr ikke er så veldig mye å skryte av.

Tipper det i beste fall tilsvarer lyset til kunstgresset på Nadderud. Når NRK vel i tillegg har tenkt å vise kampen blir det fort for mørkt å starte senere.

Om mulig så hadde det beste vært å få flyttet tidspunktet en time frem til kl1800, men med eventuelle ekstraomganger blir det trolig sent for Sofiemyr dessverre.

Hadde vi trukket Røa eller Ørn kunne kampen gått i flomlyset på Nadderud kl 20.

Helgen før og etter er det full runde i toppserien så det er umulig å flytte kampen dit også.

Sad but true.

 

Semifinalen mellom Follo og Rosenborg i fjor hadde samme problemstilling da det ikke er lys i Follo. Den begynnte vel også kl 17 om ikke det var kl 1600.

Spille kl 12 på dagen er vel forøvrig det Røa har gjort hjemme i Champions League de siste årene pga dårlig lys.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg mener helt seriøst at dette er den viktigste kampen i SFK sin historie.

Hvorfor?

Fordi det viktigste fremover er å få flere tilskuere.

Flere tilskuere = mer penger i kassa

Flere tilskuere = mer attraktiv for sponsorer = mer penger i kassa

Penger i kassa = sportslig satsing

 

Det finnes ingen anledning (ikke en gang en CL finale) som er bedre til og rekruttere tilskuere enn en NM finale på Telenor Arena.

For å komme dit må semifinalen vinnes.

 

Det er sikkert delte meninger om dette, men om jeg må/kan velege mellom et seriegull og en NM finale går jeg for finalen.

 

Håper mange tar seg litt fri for å støtte spillerne.

Vi skal tross alt til den eneste arenaen hvor vi har tapt 2 kamper.

Dette blir ingen "Walk in the park" og spillerne trenger all den støtten de kan få

Endret av Bendix
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mener helt seriøst at dette er den viktigste kampen i SFK sin historie.

 

Er det virkelig noen som ikke er enige i dette?

Tja

Det gjeveste å vinne for en spiller er vel serien, da det beste laget gjennom hele sesongen vinner.

CL er det største innen klubbfotball i Europa....

 

Men så lenge vi er enige må det jo være greit B)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Semifinale borte mot Kolbotn
×
×
  • Opprett ny...