Gå til innhold

Kamptråd: Viking-Stabæk


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Vi må dra til Stavanger for å flytte fjell!

 

Tro kan flytte fjell sies det. Gutta må virkelig tro på egne ferdigheter for å ta med seg poeng fra Stavanger. Vi har ikke vunnet siden 2000, og på nye Viking Stadion har vi kun tatt 1 poeng på 6 forsøk. Vi har rett og slett en elendig statistikk mot Siddisene de siste årene, og det eneste jeg finner håp i er moralen i årets Stabæklag og evnen til å prestere på bortebane. Vi er fortsatt Tippeligaens beste bortelag.

 

Innbyrdes oppgjør

Hjemme: 6-4-6, 21-21

Borte: 4-3-8, 24-34

Totalt: 10-7-14, 45-55

 

Etter nyopprykket har vi 2-2-6

Motsatt oppgjør i år: 0-1

Største seier: 4-1, Stavanger stadion (2000)

Største tap: 1-5, Stavanger stadion (1997)

 

Tabeller

Tabellen

4. Stabæk 10-3-6, 36-33, 33p

13. Viking 6-5-9, 21-29, 23p

 

Hjemmetabell

8. Viking 4-4-2, 13-9, 16p

 

Bortetabell

1. Stabæk 5-2-2, 22-18, 17p

 

Formtabell

3. Stabæk 4-1-1, 12-6, 13p

7. Viking 3-0-3, 10-10, 9p

 

 

Mål og sjanser

Målsjanser for

1. Stabæk 105 (snitt 5.53)

11. Viking 86 (snitt 4.30)

Sjanseutnyttelse

7. Stabæk 34,3%

15. Viking 24,4%

 

Målsjanser mot

4. Viking 78 (Snitt 3,90)

8. Stabæk 84 (Snitt 4,42)

Avverging av målsjanser

13. Viking 62,8%

14. Stabæk 60,7%

Stabæk har for første gang denne sesongen klatret bort fra bunnplasseringen når det kommer til avverging av målsjanser

 

Skader og karantener

Stabæk: Ondo soner 2. og siste kamp for rødt kort. Hammer tilbake etter supensjon for 3 gule.

Viking: Danielsen tilbake etter sykdom. Sæternes skadet (legg). Ingen karantener

 

Oppsummering:

Gutta har vist strålende form etter ferien og leder "Høsttabellen" 1 poeng foran Molde. Viking har også funnet formen, i hvertfall på hjemmebane der de har vunnet 3 strake etter ferien. Vi har kun en bortekamp etter ferien, den vant vi 2-1 i Fredrikstad. Tabellplassering til tross, med sin sterke statistikk mot Stabæk og spesielt de siste årene, må Viking finne seg i å være store favoritter på hjemmebane, så får vi har TRO på våre gutter, slik at de kan flytte fjell!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ang lagoppstilling blir det spennende å se om Hammer får tilbake plassen. Vet ikke helt hvor hodesterke viking er offensivt, men det kan være en faktor som spiller inn på valget av makker til MMS. Ellers stiller vi vel med samme mannskap som sist. Tror Ollé får fornyet tillit, men det skyldes mest mangel på konkurranse på de offensive plassene. Håper likevel spilletiden bidrar til å styrke selvtilliten hans, som Lennartsson antydet var noe dårlig. Fyren trenger en scoring!

 

Jon

 

 

Hedens - Skjønsis - Hammer/Gromstad - Bjarni

 

 

Palmi - Farnis - Mix - Ollé

 

Johan - Aase

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi må vel forvente oss et Vikinglag som forsøker å styre kampen. Hadde forsåvidt vært spennende å se Brustad på topp, da jeg regner med at vi vil bli presset bakover i første del av kampen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel egentlig ingen som har vært gode offensivt. At Aase blir for isolert på topp og det er altfor dårlig bevegelse foran Ollé betyr ikke at de har vært noe dårligere enn Palmi og Johan. Synes det er laget som helhet som ikke gjør hverandre gode offensivt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


uten at jeg ser matchen, må si jeg liker at Lennartson tar tak tidligere enn JJ når ting ikke stemmer. Brukt alle byttene etter 69 min....

selvfølgelig litt risky om det skulle komme skader, men liker at han tar grep!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bjarni ut med skade i dag og Hedenstad suspendert i neste kamp, hjemme mot Tromsø... Blir interessant å se hvordan back-rekken blir seende ut! :huh:

den blir ikke seende ut!

TMG - JH - MMS - FB?

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


uten at jeg ser matchen, må si jeg liker at Lennartson tar tak tidligere enn JJ når ting ikke stemmer. Brukt alle byttene etter 69 min....

selvfølgelig litt risky om det skulle komme skader, men liker at han tar grep!

Forsåvidt sant at det er positivt å benytte seg av bytter tidlig, men de byttene der var dessverre irrelevante med tanke på hva som ikke fungerer i laget i dag. Det blir vel mest å gjøre noen bytter for byttenes skyld, uten å endre på noe relevant. Men vi har ikke en stall som muliggjør de byttene som kunne utgjort en forskjell. Tror det hadde vært mer å hente på en formasjonsendring og en liten omfordeling av roller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nei.. Det ender nok desverre med att Viking stikker av med de 3 poengene vi hellst skulle hatt, og det er ikke ufortjent.. Er ikke den dagen jeg kommer til å se tilbake til og være stolt med stabækøyne. Satse på att vi kommer tilbake mot Tromsø, selv om Vegar har karrantene og Bjarni skada..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Viking-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...