Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-Odd Grenland


Håvard
 Del

  

44 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


Vi har 9 kamper og 27 poeng igjen å spille om. Med 6 seire på de resterende kamper(ingen umulighet om alt klaffer, og vi har positiv statistikk i 8 av 9 kamper) vil vi ende på 51 poeng, en poengsum som har gitt medalje i de to sesongene det er blitt spilt med 16 lag i Tippeligaen. Dersom medaljehåpet skal leve i noe mer enn bare i teorien bør (og må?) Odd Grenland slås og aller helst knuses for å pynte på statistikken. Kanskje ingen vanskelig oppgave ettersom de nylig har gått på en stjernesmell (0-7) i Trondheim? Men Odd Grenland er faktisk et av formlagene i Tippeligaen, og de vil garantert parkere den mye omtalte bussen (jmf Jørgen Lennartson) langt inne på egen banehalvdel. Det blir ingen enkel oppgave

 

Innbyrdes oppgjør

Hjemme: 4-3-3, 14-15

Borte: 5-2-4, 18-18

Totalt: 9-5-7, 32-33

 

Største seier:

5-1 (Skagerak Arena -07)

Våroppgjøret:

3-2 (Gunnarson, Hammer, Palmason)

Fjorårets hjemmekamp:

0-3

Største tap:

2-5 (Nadderud Stadion -99)

0-3 (Telenor Arena -10, Odd Stadion - 01)

 

Tabeller

Tabellen

7. Stabæk 10-3-8, 38-38, 33p

10. Odd 8-5-9, 30-38, 29p

 

Hjemmetabell

11. Stabæk 5-1-5, 16-19, 16p

 

Bortetabell

6. Odd 4-2-5, 11-18, 14p

 

Formtabell

1. Haugesund 4-1-1, 17-6, 13p

3. Odd Grenland 4-1-1, 9-11, 13p (S-U-S-T-S-S)

6. Stabæk 3-1-2, 11-8, 10p (S-S-S-U-T-T)

 

Mål og sjanser

Målsjanser for

2. Stabæk 112 (Snitt 5.33)

14. Odd 84 (Snitt 3.82)

 

Sjanseutnyttelse

6. Odd Grenland 35.7%

7. Stabæk 33.9%

 

Målsjanser mot

6. Odd Grenland 91 (Snitt 4,14)

10. Stabæk 95 (Snitt 4.52)

 

Avverging av målsjanser

15. Stabæk 60%

16. Odd Grenland 58.2%

 

Skader og karantener

Stabæk: Ingen

Odd Grenland: Frode Johnsen (skade, prolaps), Fredrik Semb (skade?)

 

Vi har tradisjonelt et lite tak på Odd Grenland hjemme og mye tyder på at dette kommer til å bli nok en tett og spennende kamp. Vi kan nok forvente oss mye ballbesittelse, og kommer nok også til en del (halv)sjanser. Vi har en fordel i at Odd har vært gjennom 2 kamper siste uken , det er dog vært 2 seire (FFK hjemme og VIF borte) som garantert gir selvtillitt og mulig også mer energi. Vi må bare sørge for å utnytte slitne Odd Grenland ved å mørne de ytterligere, så kan det bli en morsom kveld på Telenor Arena

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skader og karantener

Stabæk: Ingen

Odd Grenland: Frode Johnsen (skade, prolaps), Fredrik Semb (skade?)

 

Bra trådstart som vanlig, Håvard.

Kan legge til at Simen Brenne slo opp en skade mot Engen i dag. Mulig han er ute mot oss?

 

Ellers lurer jeg jo på hvordan det påvirker sjansestatistikken (med tanke på utnyttelse) at Odd i dag får ett mål på null sjanser?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Odd har vel mer eller mindre sikret seg fornyet tippeligakontrakt med seieren mot VIF i midtuken, og det mot et lag som var/er tippet i medaljekampen, altså en på papiret sterk prestasjon. Før høstsesongen lå Odd an til å tilbringe høsten i nedrykktskamp, noe de nå har tatt sjumilssteg vekk fra med gode prestasjoner i det siste. Kan vi håpe på slitne bein og en mental utladning etter onsdagskampen?

 

Håper gutta går ut i 1. omgang og kjører som om de allerede ligger under 0-1. Videre håper jeg at JL lar gutta kjøre på, uansett om vi leder med 1 eller 3 mål, med manglende kontringsferdighet i laget og med defensive problemer, tåler vi rett og slett ikke å lede kampene i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha lidd meg gjennom noen kamper nå, finnes det i det hele tatt noen plan? Nå har jeg ikke sett Palmasons scoring ennå (men lest at den inntraff) men jeg sitter igjen med følelsen av at på den siste tredjedelen finnes det ingen plan. Tendenser i andreomgang ut til Brustad og innlegg fra kant hvor ... en ... spiller har tatt løpet inn i feltet.

 

Jeg er god til å fokusere på de dårlige tingene, kan noen opplyse meg om hva de positive er?

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sitter igjen med veldig blandede følelser etter kampen... Det første målet er soleklar tabbe, men selv om det ikke skal skje gjør de fleste keepere tabber av og til. Det andre målet er pur klasse, og det hadde ikke gått inn igjen om han så hadde prøvd på det samme 20 ganger til. Det siste målet er nesten litt morsomt, minner meg om fifa når man tenker at det får briste eller bære.

 

Det som bekymrer meg er heller all stang-ut vi har hatt i det siste, som man ser igjen hos lag som ligger nederst på tabellen. De har sjansene som skal til, men klarer ikke å være effektive nok samtidig som målene kommer i mot på enten tabber eller perler. Lennartson oppsummerer "krisen" bra når han blir spurt hvorfor ting ikke har fungert de siste kampene: "Jeg vet ikke, spillerne gjør gode treninger, men klarer ikke å omsette det på kampdag".

 

Hvis man ikke vet hva problemet er, og spillerne løper rundt på banen uten mål og mening skal det godt gjøres å vinne kamper.

 

Det kan nesten virke som at spillerne først nå har innsett situasjonen klubben er i (økonomi, arenasituasjon m.m...) og dermed har gitt opp før de i har begynt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser ut som om vi sliter med selvtilliten. Svært få utfordrende løp på kant, som vanlig mer bakover og på tvers enn fremover. Når den "forløsende" endelig slås fremover, f.eks. fra MMS, så blir det et forsøk på langpasning til bakrom som stort sett blir dempet ned av motstanders midstopper. Kanskje har det ikke noe å si at ballen ikke når frem? Det føles som om vi har spisser i Ondo og Aase som desverre ikke blir særlig farlig med mindre ballen er ferdigscoret uansett.. Kontringene blir det ikke satset på hardt nok heller igjen.

 

Men når "selvkritikken" så er tatt; i dag må det f@@n meg være lov å være forbanna på NFF/dommer/norsk fotball generelt!? Ja, vi har mye dårlige dommere her tillands, men Tore Hansen satte for meg et nytt lavmål i dag! Med ett mulig unntak; Terje Hauge mot Viking i Stavanger 2008. Det må være tungt for gutta å hele tiden bli avblåst for piss når de prøver å gi litt ekstra for drakta.

 

Setter pris på at Mix fortsetter å jobbe iherdig. Synes også Olle Olle hadde et bra innhopp med mye punsj.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Odd Grenland
×
×
  • Opprett ny...