Gå til innhold

Alt er håpløst og vi gir oss ikke!


arni
 Del

Anbefalte innlegg


Ingen grunn til at en 20-åring ikke skal kunne løpe like mye som en 30-åring, heller motsatt.

Jeg synes likevel ikke dette bør være utslagsgivende for våre resultater; det er langt viktigere å løpe riktig enn mest mulig. Var det Guus Hiddink som sa at målet er å løpe så lite som mulig? Det var selvsagt sagt for å illustrere et poeng, men det ligger noe i det. Økt kvalitet gir mindre behov for kvantitet.

 

Sant sant. Jeg mener dog at er det er grep vi kunne tatt som ikke hadde kostet oss et øre så er det å være blant de best trente lagene. Kondis koster kun innsats og treningsvilje. I lys av at samspillet i laget fungerer såpass dårlig og troen på egne ferdigheter nå nok er ganske skrall synes jeg det er rart ikke Belsvik fokuserer mer (eventuelt fokuserte i forsesongen) på dette. Men nå har ikke jeg vært tilstede på noen treninger i år så skal ikke uttale meg for sterkt om treningsopplegget..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lillestrøm økte treningsmengden sin i årets forsesong med 30% for å bli bedre fysisk rustet. Mao, de løp ræva av seg gjennom vinteren og våren. Vi ser jo hvor bra de gjør det for tiden...

 

Fokuset man har (hatt) i Norge på at man på død og liv skal løpe rundt i skogen hele oppkjøringen for å bli bedre, er etter min mening galt, og tar fokus bort fra de delene av fotballspillet som vi her i landet er dårligere enn andre på.

 

Vi ønsker å utvikle et FOTBALLAG med gode FOTBALLSPILLERE, ikke et maratonlag med maratonløpere. Det er derfor fotballferdighetene som må stå i fokus. Det er uansett klart at fotballspillere i dag er godt nok trent til å holde 90 minutter kamp! Å hevde noe annet er basert på uvitenhet. Jeg har personlig observert Stabækgutta løpe intervall på intervall på vinteren.

 

Vi taper ikke kamper fordi vi er for dårlig trent eller ikke kjemper nok. Vi taper fordi vi ikke er gode nok, enten generelt eller akkurat den dagen, på å SPILLE FOTBALL, både individuelt og som lag.

 

Hvem hadde vunnet en kamp mellom 11 kloninger av Bjørn Dæhlie og 11 kloninger av Messi?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror i likhet med Kap at det handler om at hver enkelt spiller er enda mer i kontakt med fotballen på trening og i oppkjøring. Intervalltrening i skog og mark trenger ikke nødvendigvis være feil måte å trene på, men da burde man samtidig ha hver sin ball i beina. Da jekker man to ølkorker i én bevegelse; både nærteknikk óg kondis! Å løpe over stubber og stein på skogsstier med en ball i beina ser kanskje idiotisk ut, men jeg tror utbyttet over tid er alt annet enn idiotisk. Da Messi var liten løp han ofte til skolen med en ball i beina, med ballkåte løshunder i helene, noe som sikkert har bidratt til at han har blitt den teknikeren han er i dag. Samhandling, relasjoner og spillesystem er vi generelt ok på i Norge, men tempo blir ofte dratt ned fordi orientering og nærteknikk hos hver enkelt spiller er for dårlig. Konklusjon; ball!

Endret av Robinho
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jogging og løpsøvelser på fotballtrening er ærlig talt det dummeste jeg ser. Alle trenere bør ha nok kompetanse og fantasi til å implementere denslags i tekniske og taktiske øvelser uten å gjøre det til et hovedpoeng; spillerne bør definitivt utfordres langt mer enn til bare å løpe uten å måtte bruke hodet og ballen samtidig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sant,

 

Men jeg tror ikke det står på treningsmetodene, den ene eller andre veien. Vi har nok bare jevnt over litt for dårlige spillere. Det finnes potensial i de fleste av dem, men det skal godt gjøres at alle tar steget samtidig. Samtidig så må de som liksom skal ha nivået inne - Jan Kjell, Bjarni og Hedenstad ta lederansvar. Slik det er nå er det omtrent bare Clark som stort sett har levert jevnt over godkjente prestasjoner og da blir det totalt sett litt for spedt.

 

Nå blir det spennende å følge laget gjennom sommervinduet. Det er ikke helt umulig at vi kommer ganske godt ut av det...

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå blir det spennende å følge laget gjennom sommervinduet. Det er ikke helt umulig at vi kommer ganske godt ut av det...

 

Sikter du til at vi kan berger økonomien ved gode salg eller at vi kan få inn gode spillere som kan løfte laget?

 

Personlig ser jeg vel kun for meg det første alternativet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå blir det spennende å følge laget gjennom sommervinduet. Det er ikke helt umulig at vi kommer ganske godt ut av det...

 

Sikter du til at vi kan berger økonomien ved gode salg eller at vi kan få inn gode spillere som kan løfte laget?

 

Personlig ser jeg vel kun for meg det første alternativet.

Hepp,

 

Jeg har lønnlig håp om begge deler.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Interessant lesning i Budstikka idag om den store fotballnedturen i Asker og Bærum det siste året!

 

Må ha endel å lære av hva Strømsgodset har gjordt i Drammens-området de siste årene!?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Daigo Kobayashi, Fredrik Risp, Fredrik Berglund, Zdenek Senkerik, Espen Hoff og Kristian Flittie Onstad = 10 mill? Trenger ikke bruke godset som forbilde for å vite at det kanskje ikke var spesielt lurt, i etterpåklokskapens ånd. Men man må jo gi kred til konteinerungene i Drammen.

 

http://www.budstikka.no/sport/er-det-bare-pengene-1.7429323

 

Syns forøvrig kommentaren illustrerer utfordringen med Budstikkas tilnærming til toppfotballen i nærområdet. Det er umulig å dekke Stabæk, Bærum og Asker like lidenskaplig og lokalpatriotisk i en og samme lokalavis. Er bare Oslo-klubbene og Stabæk som ikke har en avis i ryggen, som dekker klubben slik fansen forventer. Synd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lillestrøm økte treningsmengden sin i årets forsesong med 30% for å bli bedre fysisk rustet. Mao, de løp ræva av seg gjennom vinteren og våren. Vi ser jo hvor bra de gjør det for tiden...

 

Fokuset man har (hatt) i Norge på at man på død og liv skal løpe rundt i skogen hele oppkjøringen for å bli bedre, er etter min mening galt, og tar fokus bort fra de delene av fotballspillet som vi her i landet er dårligere enn andre på.

 

Vi ønsker å utvikle et FOTBALLAG med gode FOTBALLSPILLERE, ikke et maratonlag med maratonløpere. Det er derfor fotballferdighetene som må stå i fokus. Det er uansett klart at fotballspillere i dag er godt nok trent til å holde 90 minutter kamp! Å hevde noe annet er basert på uvitenhet. Jeg har personlig observert Stabækgutta løpe intervall på intervall på vinteren.

 

Vi taper ikke kamper fordi vi er for dårlig trent eller ikke kjemper nok. Vi taper fordi vi ikke er gode nok, enten generelt eller akkurat den dagen, på å SPILLE FOTBALL, både individuelt og som lag.

 

Hvem hadde vunnet en kamp mellom 11 kloninger av Bjørn Dæhlie og 11 kloninger av Messi?

 

Kloningene hadde nok dratt seier'n i land.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

http://fotball.aften...ticle243845.ece Veigar har det kjipt i VIF, hente han hjem igjen?

Da vi solgte Veigar, var det ikke først og fremst på grunn av den millionen vi fikk for ham, og definitivt ikke på grunn av de fire millionene for Stengels opsjon.

Salget av Veigar var først og fremst en konsekvens av at vi skulle spare lønnskostnader.

 

Hva får deg til å tro at vi har råd til å lønne ham nå?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

http://fotball.aften...ticle243845.ece Veigar har det kjipt i VIF, hente han hjem igjen?

Da vi solgte Veigar, var det ikke først og fremst på grunn av den millionen vi fikk for ham, og definitivt ikke på grunn av de fire millionene for Stengels opsjon.

Salget av Veigar var først og fremst en konsekvens av at vi skulle spare lønnskostnader.

 

Hva får deg til å tro at vi har råd til å lønne ham nå?

 

Vi klarer ikke lønne Veigard etter dagens krav. Kanskje han har lyst til å spille fotball igjen og aksepterer et lavere lønnsnivå? Eller "låneavtale" med VIF? :-)

 

Noen som har litt "oversikt" over greit erfarne spillere som "er ledige"?

 

Noen benkeslitere i europa "Henning Hauger" som trenger kamptrening ut høsten?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

http://fotball.aften...ticle243845.ece Veigar har det kjipt i VIF, hente han hjem igjen?

Da vi solgte Veigar, var det ikke først og fremst på grunn av den millionen vi fikk for ham, og definitivt ikke på grunn av de fire millionene for Stengels opsjon.

Salget av Veigar var først og fremst en konsekvens av at vi skulle spare lønnskostnader.

 

Hva får deg til å tro at vi har råd til å lønne ham nå?

 

Vi klarer ikke lønne Veigard etter dagens krav. Kanskje han har lyst til å spille fotball igjen og aksepterer et lavere lønnsnivå? Eller "låneavtale" med VIF? :-)

 

Noen som har litt "oversikt" over greit erfarne spillere som "er ledige"?

 

Noen benkeslitere i europa "Henning Hauger" som trenger kamptrening ut høsten?

 

Veigar er 32, og når man nærmer seg slutten av karrieren som fotballspiller vil man generelt sett heller bli godt lønnet enn å spille for å vise seg fram.

For all del, jeg ser ham gjerne tilbake, men jeg mener det er svært lite realistisk at det skjer.

 

Det siste du skriver kan være løsningen. Det kan godt tenkes det finnes noen spillere rundt omkring som trenger kamptrening for å komme i form igjen for sine egne klubber. Som du nevner, kan Henning være en av dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Endelig uttalelser om tippeligaambisjoner også neste år.

 

Ser ut som det trengs minimum 30 poeng for å oppnå dette. Med 14 matcher igjen trengs altså drøye 1.5 poeng i snitt pr. match og det er rimelig heftig!

 

Ergerlig at vi må gå enda en bortekamp uten forsterkninger på plass, men tvi,tvi..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Endelig uttalelser om tippeligaambisjoner også neste år.

 

Ser ut som det trengs minimum 30 poeng for å oppnå dette. Med 14 matcher igjen trengs altså drøye 1.5 poeng i snitt pr. match og det er rimelig heftig!

 

Ergerlig at vi må gå enda en bortekamp uten forsterkninger på plass, men tvi,tvi..

 

Per nuh: 11 Sogndal 16 4 7 5 17 - 20 19 12 Odd 16 5 4 7 23 - 28 19 13 Lillestrøm 16 4 6 6 23 - 28 18 14 Sandnes Ulf 15 4 5 6 19 - 25 17 15 Fredrikstad 16 3 3 10 24 - 30 12 16 Stabæk 16 2 1 13 13 - 37 7

 

Lillestrøm virker å være i bedre form og kommer seg nok ut av uføret. Odd tror jeg ikke får en like fantastisk høst som tidligere år, fordi de må selge spillere, men redder seg nok inn med grei margin. Sogndal tror jeg KANSKJE er verdt å regne med, men ville ikke satset på det. Fredrikstad rykker ned, og kommer til å bli der nede en stund fordi klubbledelsen der nede fortsatt går på et eller annet og virker fullstendig handlingslammet.

 

Våre kamper:

- Det ville vært en skrell av dimensjoner om vi tok med oss poeng fra Aalesund på søndag...

- Brann hjemme helgen etter tror jeg det kan bli poeng av, av den grunn at Brann spiller elendig og forutsigbart på bortebane i år.

- Så er det ny hjemmekamp mot Sandnes Ulf, denne MÅ vinnes, og kan sannsynligvis vinnes også.

- Haugesund borte er en umulighet med mindre de forverrer den dårlige formen de er i nå.

- *BK hjemme, det ville ikke overrasket meg om vi tok med oss poeng herfra. På den annen side forventer jeg det heller ikke.

- Odd borte har vært 3 poeng for oss de siste årene, men i år forventer jeg ingenting herfra.

- Fredrikstad hjemme, MÅ vinnes og laget virker å være i oppløsning så det er absolutt mulig.

- Molde borte, vinner vi her skal jeg prøve å gå på Oslofjorden samme kveld.

- Tromsø hjemme har vært en lei nøtt for oss, men kanskje 1 poeng er verdt å håpe på?

- Hønefoss borte bør vi raske med oss poeng fra.

- Viking hjemme; de har kommet inn i et godt spor med Jonevret og det er heller ikke her vi pleier å plukke poeng. 0 herfra.

- Lillestrøm borte er en skjebnekamp, er vi fortsatt med her er det absolutt ingen unnskyldning for ikke å stille opp på Åråsen selv om gradestokken måtte vise -25.

- Sogndal hjemme må vinnes.

- Strømsgodset borte regner jeg ikke med noenting fra, jeg forventer heller at vi må forlate stadion med en gang kampen er over for å slippe å se tidenes mest harry gullfeiring.

 

Alt i alt tror jeg vi ender på et sted mellom 20 og 30, og dermed kvalikplass. Hovedkonkurrenten vår blir Sandnes Ulf, de har et relativt tøft kampprogram (har unnagjort de fleste enkle hjemmekampene og har mange gode hjemmelag borte), og sviktende form.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noe håp om å redde plassen. De årene det har vært 16 lag i TL har 34-36p vært nok til å slippe kvallik, mens 29 poeng har vært nok til å ikke rykke ned. Vi må med andre ord ha minst 22 poeng til og aller helst 29p. Vi har nå 14 kamper igjen og 42 poeng å spille om. Vi har fremdeles vår egen skjebne i egne hender, og trenger "bare" å vinne 9-10 av de gjenstående kampene.

 

Under følger tabellplasseringen for bunnlagene de årene TL har hatt 16 lag

2011

13. plass 34p

14. plass 34p

15. plass 26p

16. plass 21p (Sarpsborg)

 

2010

13. plass 34p

14. plass 27p

15. plass 20p

16. plass 12p (Sandefjord)

 

2009

13. plass 36p

14. plass 34p

15. plass 28p

16. plass 16p (Lyn)

 

Under følger statistikk over lagene vi har igjen å spille mot. Statistikken omtaler kun hjemme- eller bortebane, avhengig av hvor Stabæk skal møte lagene.

 

Aalesund-Stabæk

Totalt 2-2-2, 9-8, snitt 1,3p

0-1-2 siste 3 kamper

 

Stabæk-Brann

Totalt 10-2-4, 37-15, snitt 2p

2-1-0 siste 3 kamper

 

Stabæk-Sandnes Ulf

Ikke møtt på Nadderud tidligere

 

FK Haugesund-Stabæk

Totalt 4-0-1, 11-5, snitt 2,4p

2-0-1 siste 3 kamper

 

Stabæk-Rosenborg

Totalt 7-5-4, 24-20, snitt 1,6p

1-0-2 siste 3 kamper

 

Odd- Stabæk

Totalt 5-2-4, 18-18, snitt 1,1p

3-0-0 siste 3 kamper

 

Stabæk-Fredrikstad

Totalt 4-1-1, 14-8, snitt 2,1p

3-0-0 siste 3 kamper

 

Molde-Stabæk

Totalt 3-5-7, 15-22, snitt 0,9p

0-0-3 siste 3 kamper

 

Stabæk-Tromsø

Totalt 5-2-9, 23-28, snitt 1,1p

0-0-3 siste 3 kamper

 

Hønefoss BK-Stabæk

Totalt 1-0-0, 4-0, snitt 3p

 

Stabæk-Viking

Totalt 6-4-6, 21-21, snitt 1,4p

1-0-2 siste 3 kamper

 

Lillestrøm-Stabæk

Totalt 6-7-3, 22-19, snitt 1,6p

1-2-0 siste 3 kamper

 

Stabæk-Sogndal

Totalt 5-0-2, 19-6, snitt 2,1p

1-0-2 siste 3 kamper

 

Strømsgodset-Stabæk

Totalt 2-2-6, 15-15, snitt 0,8p

1-0-2 siste 3 kamper

 

Tar vi like mange poeng som vi pleier i snitt, vil vi ta 22 nye poeng og ende på 29 poeng totalt. Vi skal helst være bedre. Vi kan starte med å vinne hjemmekampene, da vil det ruller det inn 21 poeng, da trenger vi ikke mange poeng på bortebane.

 

Jeg vil minne om Odds sluttspurt i fjor, 13-2-1 ble fasiten. Kan de, kan vi

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noe håp om å redde plassen. De årene det har vært 16 lag i TL har 34-36p vært nok til å slippe kvallik, mens 29 poeng har vært nok til å ikke rykke ned. Vi må med andre ord ha minst 22 poeng til og aller helst 29p. Vi har nå 14 kamper igjen og 42 poeng å spille om. Vi har fremdeles vår egen skjebne i egne hender, og trenger "bare" å vinne 9-10 av de gjenstående kampene.

 

Under følger tabellplasseringen for bunnlagene de årene TL har hatt 16 lag

2011

13. plass 34p

14. plass 34p

15. plass 26p

16. plass 21p (Sarpsborg)

 

2010

13. plass 34p

14. plass 27p

15. plass 20p

16. plass 12p (Sandefjord)

 

2009

13. plass 36p

14. plass 34p

15. plass 28p

16. plass 16p (Lyn)

 

Under følger statistikk over lagene vi har igjen å spille mot. Statistikken omtaler kun hjemme- eller bortebane, avhengig av hvor Stabæk skal møte lagene.

 

Aalesund-Stabæk

Totalt 2-2-2, 9-8, snitt 1,3p

0-1-2 siste 3 kamper

 

Stabæk-Brann

Totalt 10-2-4, 37-15, snitt 2p

2-1-0 siste 3 kamper

 

Stabæk-Sandnes Ulf

Ikke møtt på Nadderud tidligere

 

FK Haugesund-Stabæk

Totalt 4-0-1, 11-5, snitt 2,4p

2-0-1 siste 3 kamper

 

Stabæk-Rosenborg

Totalt 7-5-4, 24-20, snitt 1,6p

1-0-2 siste 3 kamper

 

Odd- Stabæk

Totalt 5-2-4, 18-18, snitt 1,1p

3-0-0 siste 3 kamper

 

Stabæk-Fredrikstad

Totalt 4-1-1, 14-8, snitt 2,1p

3-0-0 siste 3 kamper

 

Molde-Stabæk

Totalt 3-5-7, 15-22, snitt 0,9p

0-0-3 siste 3 kamper

 

Stabæk-Tromsø

Totalt 5-2-9, 23-28, snitt 1,1p

0-0-3 siste 3 kamper

 

Hønefoss BK-Stabæk

Totalt 1-0-0, 4-0, snitt 3p

 

Stabæk-Viking

Totalt 6-4-6, 21-21, snitt 1,4p

1-0-2 siste 3 kamper

 

Lillestrøm-Stabæk

Totalt 6-7-3, 22-19, snitt 1,6p

1-2-0 siste 3 kamper

 

Stabæk-Sogndal

Totalt 5-0-2, 19-6, snitt 2,1p

1-0-2 siste 3 kamper

 

Strømsgodset-Stabæk

Totalt 2-2-6, 15-15, snitt 0,8p

1-0-2 siste 3 kamper

 

Tar vi like mange poeng som vi pleier i snitt, vil vi ta 22 nye poeng og ende på 29 poeng totalt. Vi skal helst være bedre. Vi kan starte med å vinne hjemmekampene, da vil det ruller det inn 21 poeng, da trenger vi ikke mange poeng på bortebane.

 

Jeg vil minne om Odds sluttspurt i fjor, 13-2-1 ble fasiten. Kan de, kan vi

 

Jeg har tro på en avslutning på linje med Wigans aslutning i PL siste sesong, plutselig sitter spillet vårt og da blir det ikke bare poeng, men bra fotball også. Hvertfall lov å håpe :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fredrikstads eneste taktikk i kveld virker å være å løpe rett på Godset-forsvaret med 4-5 mann og håpe på det beste. Kan ikke skjønne at vi skal havne bak den gjengen der...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det mulig? Permanente greier?

Og hvem har bekostet herligheten?

Jeg er stum av beundring.

 

Nå mangler bare den lysende logoen fra TA over hovedtribunen.

 

Bidrar mer enn gjerne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det ryktes at dette er murmaling av beste kvalitet fra Martinsen på Stabekk. I trappene, inngangene, alle frontpanelene midt på tribunen, bakveggen under vinduene og spillertunellen. Når det gjelder finansiering kan man vel si at det som utgangspunkt er lagt ut av privat lomme med mulighet for refusjon dersom-ikke-shitstorm.

 

Jeg er også keen på lyslogo på midten av hovistaket, i det tilfellet bør man kanskje spørre kommunen om lov først...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

Alt er håpløst og vi gir oss ikke!
×
×
  • Opprett ny...