Gå til innhold

Alt er håpløst og vi gir oss ikke!


arni
 Del

Anbefalte innlegg


Enda en kronerulling? Får ikke lest hele artikkelen ettersom den er i B+; står det noe interessant der?

Ikke så veldig vanskelig å få tilgang til B+, trenger jo bare telefonnummer, noe jeg regner med alle ansatte i Budstikka har, hint hint

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Han foreslår kronerulling øremerket lønninger til eksisterende spillere, og til nye spillere som forsterker laget.

Forøvrig har jeg et annet forslag, husker at Barcelona en gang i tiden betalte UNICEF for å ha logoen på drakta. Da bør da Martin Andresen kunne betale Stabæk for å spille i Stabækdrakten? Pengeproblem løst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tar rollen som den sure gamle gubben og foreslår at man driter i mer åpenbar tigging (hvis resultat blir sløst bort uansett). Nå er det på tide å ta konsekvensene av at man har sølt bort penger man ikke hadde.

 

Andredivisjon avdeling 4 neste år. Her kommer vi. Huuui som det går unna!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg laget i går et veeeeldig avansert budsjett min trange studentøkonomi for det neste året. Det er ikke mye slingringsmonn. Men jeg er med på minst en tier om dagen dersom jeg vet at pengene går til styrket sportslig satsning.

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tar rollen som den sure gamle gubben og foreslår at man driter i mer åpenbar tigging (hvis resultat blir sløst bort uansett). Nå er det på tide å ta konsekvensene av at man har sølt bort penger man ikke hadde.

 

Andredivisjon avdeling 4 neste år. Her kommer vi. Huuui som det går unna!

 

Forsåvidt enig; noen må til slutt ta konsekvensene av at klubben vel strengt tatt aldri har vært drevet forsvarlig. Like fullt: vi som supportere har fått utrolig mye moro ut av klubbens uforsvarlige holdning til penger så jeg synes det ikke er fullt så enkelt som å blankt avvise enda mer tigging.

 

Men noen må også ta konsekvensen av at utviklingen de senere årene har gått i stadig mer negativ retning på så å si alle områder knyttet til a-laget for herrer - det MÅ gjøres en real opprydding i ledelsen som følge av stadig rot med diverse kontrakter og en aktivitet på overgangsmarkedet og bygging av stall som knapt nok fortjener strykkarakter. At det må ryddes opp betyr ikke nødvendigvis at noen må sparkes; man må i det minste gjøre en skikkelig jobb med å endre rutiner og strategier på mange områder.

 

Vi kan ikke fortsette å sende vekk habile juniorspillere som aldri engang får en reell sjanse til å spille en rolle i troppen. Vi kan ikke fortsette med kortsiktige (og dyre) lån av spillere lenge etter at det er noe som helst igjen å spille om. Vi kan ikke fortsette å gå inn i sesongoppkjøringer uten å ha rikket oss en millimeter fra utgangspunktet ved foregående sesongslutt.

 

Spørsmålet er om de samme personene som har gjort jobben såpass dårlig til nå er de rette til å gjøre de riktige endringene i rutiner, arbeidsmetoder og strategi. (Personlig mener jeg det er i hvert fall én som ikke holder mål.) Noen protestaksjon mot eller åpen konflikt med ledelsen bør selvsagt være helt utelukeket. Spørsmålet jeg ønsker å lufte er om SS i forbindelse med nye runder med kronerulling kan stille noen seriøse krav til selvransakelse og revurdering av hvordan a-laget drives, for det er åpenbart at det finnes rom for forbedringer på flere områder enn det økonomiske.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tar rollen som den sure gamle gubben og foreslår at man driter i mer åpenbar tigging (hvis resultat blir sløst bort uansett). Nå er det på tide å ta konsekvensene av at man har sølt bort penger man ikke hadde.

 

Andredivisjon avdeling 4 neste år. Her kommer vi. Huuui som det går unna!

Hvilke problemer tror du løses ved at vi alle sitter og ser på at klubben går under? Hvilke problemer tror du løses ved et nytt nedrykk? Tror du det blir lettere å få med nye sponsorer, eller blir det et gjennombrudd i arbeidet med en stadionløsning?

 

Du må mer enn gjerne sitte passiv, for jeg har stor forståelse for at noen kan mene at nok er nok. Men det hjelper ikke Stabæk. Det viktigste nå er å sørge for at flest mulig drar på kamp, kjøper sesongkort, og åpner lommeboka.. igjen. Ting vil nemlig ikke gå av seg selv i 2 div, det vil bli jævlig mye tyngre.

 

Jeg er helt klart med på å bidra, igjen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At styret og "ledelsen" evaluerer sin egen innsats, og forhåpentligvis kommer til den konklusjonen at noe har sviktet fundamentalt, bør være en selvfølge. Og jeg mener at supporterklubben om nødvendig bør være tydelige her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At styret og "ledelsen" evaluerer sin egen innsats, og forhåpentligvis kommer til den konklusjonen at noe har sviktet fundamentalt, bør være en selvfølge. Og jeg mener at supporterklubben om nødvendig bør være tydelige her.

 

Det blir svært interessant å høre hva som blir sagt på brakka i dag. De neste ukene vil forhåpentligvis vise et handlekraftig - i det minste ikke et handlingslammet - Stabæk. Det er mange som står parat til å legge ned timer for klubben. Mange har muligheten til å chippe inn en tier eller to per dag også. Det viktigste er at man gjør noe - raskt, enkelt og effektivt. Å knytte de som vil bidra med det de har av smuler i dag tettere til klubben vil gi ringvirkninger langt inn i fremtiden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så får man ta ord videre til handling, slenge ut et kontonummer på stabak.no, og skrive nøyaktig hvorfor det står der - slik det har blitt gjort før. Mange ønsker å bidra, og beste da er jo å gjøre det dødsens enkelt. Eventuelt sette opp/bruke den eksisterende sms-tjenesten. Mener også at de pengene burde bli øremerket "sportslig satsning", slik Potter nevner over her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg tar rollen som den sure gamle gubben og foreslår at man driter i mer åpenbar tigging (hvis resultat blir sløst bort uansett). Nå er det på tide å ta konsekvensene av at man har sølt bort penger man ikke hadde.

 

Andredivisjon avdeling 4 neste år. Her kommer vi. Huuui som det går unna!

Hvilke problemer tror du løses ved at vi alle sitter og ser på at klubben går under? Hvilke problemer tror du løses ved et nytt nedrykk? Tror du det blir lettere å få med nye sponsorer, eller blir det et gjennombrudd i arbeidet med en stadionløsning?

 

Du må mer enn gjerne sitte passiv, for jeg har stor forståelse for at noen kan mene at nok er nok. Men det hjelper ikke Stabæk. Det viktigste nå er å sørge for at flest mulig drar på kamp, kjøper sesongkort, og åpner lommeboka.. igjen. Ting vil nemlig ikke gå av seg selv i 2 div, det vil bli jævlig mye tyngre.

 

Jeg er helt klart med på å bidra, igjen!

 

Å bygge en fotballklubb er et langtidsprosjekt, og her er vi iferd med å miste helt oversikten i en skog av kjappe og kortsiktige løsninger.

 

Skiftende ledelser av klubben har, ved gjentatte anledninger, vist at de ikke evner å bruke etter evne, men etter et oppblåst behov. Jeg var selv for fire år siden sterkt tvilende til om jeg synes det var verdt overforbruket, selv om vi var griseheldige og klarte å klemme et seriegull ut av tuben. Nå er jeg ikke lenger i tvil om at det ikke var verdt det, den oppturen jeg var med på da, veier på ingen måte opp for den nedturen jeg siden har fått, i år etter år siden 2009.

 

Hva vil det så løse om alle gjør som meg, og lar være å bidra økonomisk denne gang? På kort sikt vil dette selvfølgelig ikke løse noen ting, men sannsynligvis bare spisse situasjonen ytterliggere. Kanskje kommer konkursen, men mer sannsynlig kommer en sportslig satsing så veik at det kan bli vanskelig å holde plassen her i adeccodassen. På lengre sikt, vil en tydelig lærdom tre fram; det går ikke bra. Framtidige ledelsesmedlemmer av Stabæk vil med tyngde kunne argumentere for seg selv og andre: "Tenk på hvordan det gikk i 2010-2015. Rett i dass. Og nå gjør vi det samme som man gjorde rett før den krisen. Vi må ta bedre var på talentene vi produserer. Vi må begrense utgiftene/drømmene/forbruket. Tæring etter næring osv..."

 

For noen år siden så jeg Ingo intervjuet på TV2 om pengegaloppen i Stabæk (og forøvrig flere andre klubber) på slutten av 90-tallet. Han uttalte seg bare noen år etter at de drøyeste bølgene hadde gitt seg, men proklamerte tydelig at man hadde lært. Man hadde overpriset egen verdier (spillere, framtidig suksess og inntekter osv). Man ville ikke gå i samme fella igjen. For man hadde lært. Vel, ser det virkelig ut som man lærte? Nei, for det fikk egentlig ikke allverdens konsekvenser. Greit nok, det førte trener Linderoth på gråten at et påtvunget spillersalg hadde "forstört mitt lag", men vi rykket ikke ned engang. Vi begynte bare å samle på femteplasser. Nå derimot, med den smellen som nå kan være på gang, forestiller jeg meg ikke at det er en leder som ikke ser årsak-virkning klart og tydelig, og forstår hva som for all framtid aldri må gjentas. Det er det jeg tror blir bedre hvis det går til helvete nå.

 

Men jeg skal på ingen måte forholde meg passiv. Jeg skal på møtet/pressekonferansen i kveld, jeg skal på Supportårsmøtet neste uke, jeg skal på treningskamper og en jævla haug med serie- og cupkamper (for begge kjønn) og jeg skal ikke synge/skrike/kauke/rope det grann mindre enn før. Men nødhjelpen er det slutt på. For jeg tror ikke lenger at den hjelper. I det hele tatt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg hadde vært enig om det ikke var for en ting; jeg ser ikke lenger noe vanvittig overforbruk, skyhøye lønninger og sirkustilstander. Jeg er kanskje naiv nok til å tro at når vi blir ferdige med overgangssaken, så har vi nådd bunnen.

 

Burde du ikke heller gå på Stabæk Fotballs årsmøte og få valgt inn folk som "har lært"? Det blir jeg gjerne med deg på. Da tror jeg turen ned i 2 div, eller mye verre, en konkurs, er helt unødvendig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg hadde vært enig om det ikke var for en ting; jeg ser ikke lenger noe vanvittig overforbruk, skyhøye lønninger og sirkustilstander.

 

Skyhøye lønninger og sirkustilstander er det kanskje ikke så mye av, men senest i sommmer klarte vi å overforbruke nok til å gå 4-6 millioner i underskudd - prosentvis er det et ganske dramatisk budsjettunderskudd - uten at vi fikk stort mer igjen for det enn noen uforståelige signeringer og en håndfull kortvarige lån av dårlige spillere.

 

Vi hadde fremdeles et overforbruk i 2012, men enda verre er måten pengene ble brukt på: hvilke spillere som ble signert og mengden kortsiktige lån uten mål og mening.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Burde du ikke heller gå på Stabæk Fotballs årsmøte og få valgt inn folk som "har lært"? Det blir jeg gjerne med deg på. Da tror jeg turen ned i 2 div, eller mye verre, en konkurs, er helt unødvendig.

 

Dette er et veldig godt poeng.

 

 

Som jeg må innrømme at jeg ikke har tenkt på (det sier vel litt om meg). Hvordan melder man seg inn? Er det for sent for gjeldende årsmøte?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sikker på at det var et overforbruk og ikke et fall i forventede inntekter? Uansett, ser fram til hva klubben har å si i kveld, og jeg ser ihvertfall fram til å ta del i å bygge klubben opp igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde vært veldig fint om noen hadde giddet å gitt et lite referat etter møtet ikveld.

 

Vi får håpe at de har lagt opp en god slagplan for sesongen og hvordan klubben skal utvikle seg på langsikt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sikker på at det var et overforbruk og ikke et fall i forventede inntekter? Uansett, ser fram til hva klubben har å si i kveld, og jeg ser ihvertfall fram til å ta del i å bygge klubben opp igjen.

 

De ansvarlige vil sikkert kalle det det. Den unnskyldningen synes jeg ikke holder sett i lys av alle korttidssigneringene vi gjorde etter vårsesongen, da vi ikke lenger hadde noe realistisk håp om å berge plassen og hadde oversikt over hvor budsjettet bar. Hadde det enda vært fornuftige investeringer med tanke på å ha et ok utgangspunkt i førstedivisjon, kunne det forsvares. Den type signeringer vi gjorde på sommeren i fjor kan vanskelig kalles annet enn hodeløst overforbruk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde vært veldig fint om noen hadde giddet å gitt et lite referat etter møtet ikveld.

 

Vi får håpe at de har lagt opp en god slagplan for sesongen og hvordan klubben skal utvikle seg på langsikt.

 

Jeg ser ikke bort fra at TV2 og/eller budstikka tar den jobben.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I Januar fikk jeg 5500 i stipend. Jeg betaler 3200 på husleie. Sitter igjen med 2300. 1000 på mat og nødvendig utstyr, og 300 på unødvendig utstyr. Den siste tusenlappen gir jeg til Stabæk.

 

My 2cents

 

Jeg skjønner du er ivrig, det skal jeg ikke ta fra deg og det er i hvert fall ikke min jobb å si hvordan du skal disponere pengene dine, men tenk deg om to ganger før du bruker det resterende av hva du har igjen av stipendet for å støtte STB.

 

Det er ingen som ønsker å legge den tyngste byrden på den yngre garde og det er lov å gi etter det man har råd til. Selvfølgelig vil mer penger være gull, men i din case og slik du fremlegger det høres det ut som du må ut og tigge for at det skal gå rundt...

 

33 kr dagen på mat og nødvendig utstyr? Hva er det, 3 cheese og fjerde dagen en oppvaskbørste?

 

EDIT: Tanken og engasjementet er fantastisk forresten!

Endret av frilin
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg vurderer å støtte på ny, men syns ærlig talt jeg har bidratt ganske mye i det siste allerede uten å helt vite hva pengene har gått til.

 

Først gav jeg så det monnet ved forrige tiggerunde, så kjøpte jeg saker og ting for flere tusen på Stabækbutikken, deretter sesongkort for 2012 og 2013. I fjor betalte jeg til og med dobbelt og trippelt flere ganger fordi jeg tok med familien på hovis ved noen anledninger. Nå venter jeg i grunn bare på å få kjøpe den nye drakta med striper.

 

Før man kan gi enda mer er det viktig å føle at alt det man allerede har gitt og ofret faktisk fører til noe konkret, helst noe positivt – et vendepunkt. Akkurat nå er jeg ikke helt trygg på at klubben vet hva de driver med. Inntil jeg blir overbevist holder jeg ytterligere støtte tilbake.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

I Januar fikk jeg 5500 i stipend. Jeg betaler 3200 på husleie. Sitter igjen med 2300. 1000 på mat og nødvendig utstyr, og 300 på unødvendig utstyr. Den siste tusenlappen gir jeg til Stabæk.

 

My 2cents

 

Jeg skjønner du er ivrig, det skal jeg ikke ta fra deg og det er i hvert fall ikke min jobb å si hvordan du skal disponere pengene dine, men tenk deg om to ganger før du bruker det resterende av hva du har igjen av stipendet for å støtte STB.

 

Det er ingen som ønsker å legge den tyngste byrden på den yngre garde og det er lov å gi etter det man har råd til. Selvfølgelig vil mer penger være gull, men i din case og slik du fremlegger det høres det ut som du må ut og tigge for at det skal gå rundt...

 

33 kr dagen på mat og nødvendig utstyr? Hva er det, 3 cheese og fjerde dagen en oppvaskbørste?

 

EDIT: Tanken og engasjementet er fantastisk forresten!

Vel, 33 kr dagen holder lenge. Første dagen har muttern sendt med meg kjøttkaker som jeg bare varmer opp til middag, ellers koster ett brød 6 kr, og det holder hele uka. Andre dagen går det stort sett i nudler. Tredje kjøper jeg ei pakke pølser, og poteter og salt har jeg fra før, så lager meg potetstappe, osvosv. I helgene er jeg stort sett hjemme igjen eller hos kjæresten, og svigermor hater meg ikke såppas ennå at jeg må kjøpe maten selv. Alt ordner seg for snille gutter! ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper noen kan gi et lite referat fra møtet i dag .... for oss som både har for lang vei, og som har hatt andre "hindringer"...

 

Ser ikke ut som Stikka er interessert i hva som skjer med Stabæk. Så hadde vært fint om noen som var på møtet kunne gitt et lite referat.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tok ingen notater, og alt i alt sitter jeg faktisk med en god følelse, heller enn annet jeg hadde fryktet. Veldig kort oppsummert:

Økonomi: Vi har skrapet helt inn til beinet, regner med 3 mill i bill.inntekter, var det 20 mill i spons? Alt over dette er hurra. Selvom vi har skrapet ferdig, er det fokus på å ha frivillige til å vaske brakka, stå i billettluken, fylle opp kiosken osv.. Ta kontakt med hvem som helst i styret for å bidra.

Sportslig: IAO sa vi har 13 på kontrakt, Petter uttaler at han er fornøyd da vi hadde 6 på samme tid ifjor. Å feks signere en midtstopper vil koste oss 5-700000 i.å, og Pål B uttaler at han ikke synes det vil være negativt med flere juniorer i troppen. Fortsetter å satse på junior elite, dette trenger vi ikke å bekymre oss over når det kommer til det finansielle - da det er laget et avtale på at det skal kjøres for seg selv. Toni har bidrat med spanske innspill på spillerstilen vår, så kanskje det kan dra noen monner i 2013?

Styret: Angivelig jobbet som f for å gå i balanse, det er åpenbart fokus nå. Innsamlingen Ingo har dratt igang nå går 100 % utenom styret for å slippe å bruke disse på ting som kreves, det er lovet å bli brukt på sportslig satsning. Se facebooksiden til stb for å bidra. Det er bare å ta kontakt med styret dersom det er noe, man har ideer, vil jobbe som frivillig o.l, ble det fremmet.

Campus Norway, status er at det fremdeles er aktuellt i Lillestrøm, i tillegg til på Ekeberg(Bekkelaget). Her ble det oppfordret til å dra inn media, men flere ting som ventes på, så statusen er vel quo p.idag?

Kom veldig mange gode innspill fra supportere, blandt annet at man bør få til en minglekveld med spillere osv. Alle ideer ble skrevet opp av Wulff og skal tas tak i raskt.

Boken Alltid. Uansett av Ingo selges f.o.m torsdag i Stabækbutikken. Disse har vi fått GRATIS av Dynamo Forlag, og alle pengene går direkte til klubben. Spre ordet, det er 4000 av dem - det kan bli penger!

SESONGKORT, det må bare gunnes på med. Vi må spre ordet, dra med de som var på stadion for noen år siden, grasrota, få dem med, og folk som har bestilt kort må hente de i Stabækbutikken.

 

Ellers var det potetgull og brus til dem som ville ha.


Som sagt, kort oppsummert, føl dere frie til å mate på med mer her, de som var på brakka idag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan føye til litt:

 

Styret har bestemt seg for å la situasjonen 31/12/2012 være pekepinn på hvordan klubben skal styres. Altså at man ikke skulle budsjettere for fremtidige/mulige inntekter, men se på hva man har pr årsskifte og legge opp kostnader deretter.

 

Budsjettet er på 20 mill i omsetning totalt - ned fra 32 mill i fjor - og ned fra ca 70 (?) mill året før det igjen.

 

Spons er i budsjettet satt til 8 mill, 6,2 av dem er allerede signert - resten er styret helt trygge på at man får inn. Alt over 8 mill er bonus. (var det 12 i fjor?)

 

Billetter og sesongkort er satt til 3 mill, hvorav 1 mill allerede er "solgt". Med "solgt" menes at 600 000 er betalt for, mens de resterende 400 000 ligger i Stabækbutikken for avhenting. (Billettinntekter mener jeg var 6 mill i fjor? De sammenlignet forøvrig med København-kampen i 09 som alene dro inn 5-6 mill)

 

Etter min mening er både sponsor- og billettinntektene veldig forsiktige i budsjettet. Bra! Men jeg tror oppriktig vi skal klare å få flere på kamp, som igjen kan dra med noen flere sponsorer.

 

Ellers kom det et par veldige god innspill fra salen. For bare noen få år siden var vi veldig mange Stabækfans. Vi solgte ut og utvidet feltet vårt flere ganger på Nadderud i årene etter forrige opprykk, og vi fylte opp Skammens Arena ganske bra ved en del anledninger. Vi skal ta vare på de som står nærmest klubben, men vi skal også se på hvordan vi skal klare å engasjere de som sannsynligvis fortsatt har et positivt forhold til klubben, men likevel ikke drar på stadion. Det handler i så fall om å bringe litt galskap tilbake, lage noen gode historier (som media har lyst til å skrive om - kanskje er det nødvendig med en "konflikt", som Finn nevnte?) og kort sagt være tilstede i lokalmiljøet og i lokalavisen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Av et budsjett på 20 mill så trodde jeg at sponsormidler+billettinntekter ville utgjøre mer enn 11 millioner egentlig. Er det noen med peiling på fotballøkonomi som kan ha en grei formening om hva de siste 9 kan komme fra, og hvordan det er fordelt på feks mediainntekter, kioskdrift, salg av merch, og Gud forby, salg av spillere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

Alt er håpløst og vi gir oss ikke!
×
×
  • Opprett ny...