Gå til innhold

Europa League 2012-2013


gufa
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg bare ler av Davy Wathne. Twitteren hans er morsom å lese for øyeblikket.

 

Davy Wathne på Twitter: Nei, plassen går til det best plasserte laget på en egen fairplay-tabell viser det seg. Stabæk i Europa. Uten bane. Uten ære.

Pardon my french:

 

 

FUCK DAVY WATHNE!!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Listen regnes ut etter en helt klar formel, der kampobservatørenes rapporterte, numeriske verdier er input. Mange av momentene er punkter der kampobservatørene skal synse seg til en mening.

 

Dette betyr at de rapportene som er levert inn er signert og ikke mulig å endre. Jeg antar, uten å vite, at disse rapportene også er kjent for klubbene. Det er altså ikke rom for NFF å justere regnestykker på bakrommet.

 

De som vil konspirere kan spekulere i at NFF sender ut observatører med krav om å få lave karakterer tilbake, jeg tror ikke på det.

Du skriver her at det kun er kamper som teller i forbindelse med denne tabellen.

Med andre ord betyr ikke overgangssaken en dritt i fair play-sammenheng. Score!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser ingenting i kriteriene til UEFA, som NFF følger, hvor VGP-saken kan ha innvirkning.

 

1. Røde og gule kort: maks 10 poeng

Gult kort = 1 poeng, rødt kort = 3 poeng. To ganger gult tilsvarer rødt, men gult + direkte rødt = 4 poeng fradrag. Summen av dette punktet gir negativ kararkter.

2. Positivt spill: minimum 1 poeng, maksimum 10 poeng

Positive aspekter: angripende taktikk, balltempo, innsats for å fortsatte å jakte mål.

Negative aspekter: dra ned tempoet i spillet, drøye tid, taktikk basert på stygt og destruktivt spill, skuespill, etc. I tillegg regnes sjanser skapt og antall mål scoret.

3. Respekt for motstanderen: minimum 1 poeng, maksimum 5 poeng

Lagene bør ha positive holdninger (for eksempel hjelpe en skadet motstander). Dobbelttelling av punktet "røde og gule kort" bør unngås, dette skal altså ikke telle i dette punktet. Uklanderlig atferd, men uten spesielt positive holdning, bør vurderes med karakteren 4 i stedet for 5.

4. Respekt for dommeren: minimum 1 poeng, maksimum 5 poeng

En positiv holdning til dommeren (og assistentdommere), herunder aksept av tvilsomme avgjørelser uten protest, bør belønnes. Dobbelttelling av punktet "røde og gule kort" bør igjen unngås. Normal oppførsel, men uten spesielt positiv holdning, bør vurderes med karakter 4 fremfor 5.

5. Lagledelse/treneres adferd: minimum 1 poeng, maksimum 5 poeng

Postive og negative aspekter av atferden til lagledelsen bør vurderes. F.eks om de opptrer rolig eller provoserer sinte spillere eller fans, hvordan de reagerer på dommerens avgjørelser, etc. Samarbeid med mediene betraktes også som en faktor. Uklanderlig atferd, men uten spesielt positiv holdning, bør vurderes med karakteren 4 i stedet for 5.

6. Supporteres adferd: minimum 1 poeng, maksimum 5 poeng

Oppmuntring av laget ved å rope, synge etc. kan ha en positiv innvirkning på atmosfæren. Tilskuerne er imidlertid forventet å respektere motstanderlaget og dommeren. Det bør sette pris på ytelsen til opposisjonen/motstandersupporterne/laget selv om de fremstår som vinnere. De må på ingen måte skremme og provosere motstanderlaget, dommeren eller motstanderens supportere (dette bedømmes kun hvis et betydelig antall av fansen fra laget er med på det).

 

Dog er det jo absolutt ikke gitt at Norge får en av de tre Fair Play-plassene. Spørs om UEFA-president Platini er så happy med Stabæk ser ut til å ha forsøkt å svindle gamleklubben hans.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6. Supporteres adferd: minimum 1 poeng, maksimum 5 poeng

Oppmuntring av laget ved å rope, synge etc. kan ha en positiv innvirkning på atmosfæren. Tilskuerne er imidlertid forventet å respektere motstanderlaget og dommeren. Det bør sette pris på ytelsen til opposisjonen/motstandersupporterne/laget selv om de fremstår som vinnere. De må på ingen måte skremme og provosere motstanderlaget, dommeren eller motstanderens supportere (dette bedømmes kun hvis et betydelig antall av fansen fra laget er med på det).

 

Dog er det jo absolutt ikke gitt at Norge får en av de tre Fair Play-plassene. Spørs om UEFA-president Platini er så happy med Stabæk ser ut til å ha forsøkt å svindle gamleklubben hans.

Pyro teller ikke?

Gikk vi i pluss etter Sogndalkampen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6. Supporteres adferd: minimum 1 poeng, maksimum 5 poeng

Oppmuntring av laget ved å rope, synge etc. kan ha en positiv innvirkning på atmosfæren. Tilskuerne er imidlertid forventet å respektere motstanderlaget og dommeren. Det bør sette pris på ytelsen til opposisjonen/motstandersupporterne/laget selv om de fremstår som vinnere. De må på ingen måte skremme og provosere motstanderlaget, dommeren eller motstanderens supportere (dette bedømmes kun hvis et betydelig antall av fansen fra laget er med på det).

 

Dog er det jo absolutt ikke gitt at Norge får en av de tre Fair Play-plassene. Spørs om UEFA-president Platini er så happy med Stabæk ser ut til å ha forsøkt å svindle gamleklubben hans.

Pyro teller ikke?

Gikk vi i pluss etter Sogndalkampen?

 

Aalesund ble jo kåret til verdens suverent og desidert beste supportere forever av NFF tidligere, men nå har de også begynt med denne pyroteknikken og nå er det neimen ikke lett å vite hvor lista skal ligge...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


6. Supporteres adferd: minimum 1 poeng, maksimum 5 poeng

Oppmuntring av laget ved å rope, synge etc. kan ha en positiv innvirkning på atmosfæren. Tilskuerne er imidlertid forventet å respektere motstanderlaget og dommeren. Det bør sette pris på ytelsen til opposisjonen/motstandersupporterne/laget selv om de fremstår som vinnere. De må på ingen måte skremme og provosere motstanderlaget, dommeren eller motstanderens supportere (dette bedømmes kun hvis et betydelig antall av fansen fra laget er med på det).

 

Står ingenting her om at man må respektere eieren av hjemmebanen sin. Så banneret mot Diderik Hore trekker kanskje heller ikke ned? :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.tv2.no/sp...en-3647990.html

 

Tv2 har forresten prestert å lage en negativ vinkling på det her også ...

 

 

Edit:

Etterforskes av politiet - men får Fair-Play plass

 

Stabæks eventuelle deltakelse i kraft av Fair Play-billett er omstridt, ettersom klubben for tiden er under etterforskning. Torsdag ble det kjent at politiet ser for seg at over ti personer blir innkalt til avhør knyttet til Veigar Pall Gunnarsson-saken, der sportssjefene i Vålerenga og Stabæk er siktet for grovt økonomisk utroskap.

Klubben er også hardt økonomisk rammet. En rekke spillere er enten varslet oppsagt, eller i ferd med å foralte klubben gratis som såkalte Bosman-spillere.

 

Endret av Marius
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå må gjennomsnittet i ligaen riktignok være på 8, noe det ikke ser ut til å være etter en rask kikk

Det stemmer ikke. Det gjennomsnittet går på internasjonale kamper med landslagene og klubblangene. Snittet i den norske serien ligger vel som regel under 8.

 

Dessuten om Norge er på topp tre med mindre enn 8 poeng, så kutter man vel ikke i antall lag.

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Grattis til Davy Watne og resten av brosteinkasterne på den andre siden av Norge, eller som politiet i Bergen sier Bergen er ikke som Norge og derfor " FUCK YOU"

 

Hvem bryr seg om hva Watne mener. Har spilt seg ut over sidelinja for lenge siden...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er rett og slett slik det skal være! BRA svar:

 

– Jeg skjønner at spørsmålet blir stilt, men det er viktig å presisere at Fair Play-tabellen utelukkende handler om 30 kamper som er blitt spilt og poeng som er gitt basert på UEFAs Fair Play-kriterier. Det må vi forholde oss til – vi kan ikke snu opp ned på lista fordi noen mener at det passer bedre på grunn av overgangssaken som er til behandling. Vi må skille mellom den saken og det Fair Play-tabellen handler om, sier Svein Graff.

 

Vi kan vel ikke spille på Nadderud om vi skal spille EL kval?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kommunen mente vel vi kunne spille i TA om det skulle være nødvendig. Hadde jo vært ganske festlig om dette var det som gjorde at gresset uansett måtte på plass igjen, selv om jeg hadde vegret meg litt mot å sette mine bein der inne igjen..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kommunen mente vel vi kunne spille i TA om det skulle være nødvendig. Hadde jo vært ganske festlig om dette var det som gjorde at gresset uansett måtte på plass igjen, selv om jeg hadde vegret meg litt mot å sette mine bein der inne igjen..

Går ikke, de har booket inn en konsert den dagen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.budstikka...-2012-1.6645478

 

Hvor mye snillere var våre gutter og tilskuere enn laget rett bak oss på listen?

Er det snakk om ett eneste gult kort?

 

Et gult kort er et poeng, men jeg mener at kortene kun utgjør en femtedel av poengene for den enkelte kamp, og så har vi jo tredve kamper å regne ut snittet fra. Jeg tror derfor et gult kort utgjør 1/30/5=0,00666...

 

Forskjellen mellom oss og laget bak var 7,933-7,924=0,009. Dersom mine forutsetninger stemmer hadde vi tålt et gult kort til, men ikke to.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Latterlig av Bruun Hansen. Først og fremst er det latterlig fordi han virker å mene at reglene burde endres i ettertid når man har sett hvem som vant.

 

Deretter er det latterlig at dette kommer fra Bruun Hansen og Brann. Brann er en av klubbene i Norge som har syndet mest mot begrepet "økonomisk fair play". Er det fair play å kjøpe inn spillere som Martin, Helstad, Guastavino etc for investorers penger?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Bruun-Hanssen mener at Sarpsborg 08 bør tildeles plassen dersom Stabæk blir dømt i Gunnarsson-saken. Østfold-klubben tror ikke NFF vil gå tilbake på avgjørelsen sin."

 

Hahah, sku tatt seg ut å fått gnidd inn særpinga i europasuppa.. Skulle vi blitt nekta europaspill burde de som er klare for adecco bli nekta òg, mener jeg, uavhengig av fair play. Hva har de å bidra med i europa liksom..?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Bruun-Hanssen mener at Sarpsborg 08 bør tildeles plassen dersom Stabæk blir dømt i Gunnarsson-saken. Østfold-klubben tror ikke NFF vil gå tilbake på avgjørelsen sin."

 

Hahah, sku tatt seg ut å fått gnidd inn særpinga i europasuppa.. Skulle vi blitt nekta europaspill burde de som er klare for adecco bli nekta òg, mener jeg, uavhengig av fair play. Hva har de å bidra med i europa liksom..?

 

Åtvidaberg (svensk nivå 2) slo Brann i UEFA-cup i sin tid =)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Bruun-Hanssen mener at Sarpsborg 08 bør tildeles plassen dersom Stabæk blir dømt i Gunnarsson-saken. Østfold-klubben tror ikke NFF vil gå tilbake på avgjørelsen sin."

 

Hahah, sku tatt seg ut å fått gnidd inn særpinga i europasuppa.. Skulle vi blitt nekta europaspill burde de som er klare for adecco bli nekta òg, mener jeg, uavhengig av fair play. Hva har de å bidra med i europa liksom..?

 

Åtvidaberg (svensk nivå 2) slo Brann i UEFA-cup i sin tid =)

 

Jojo.. Men det var Brann da... ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Europa League 2012-2013
×
×
  • Opprett ny...