Gå til innhold

Sogndal - Stabæk


fantomet
 Del

Anbefalte innlegg


Det er ikke bare det at vi tapte i går. Vi tapte forrige gang mot Sogndal (hjemme). Og vi har ikke vunnet mer enn èn av siste ni.

 

Kanskje vi skal prøve noe nytt:

1. Få Hammer inn i back-rekka. Vips - har vi litt mer luftstyrke - begge veier.

2. Flytt Hedenstad opp sentralt på midtbanen. Vips - så slipper vi markeringsfeil - og får en uredd utfordrer med sans for fart med ball i beina og med utfordrertrang èn mot èn. Gi ham frihet til å fyre fra alle vinkler.

3. Flytt Mix opp der hvor han putta to mot Tromsø og hvor samhandlingen med Palmi og Johan pleier å sitte.

4. La Benjaminsen spille. Han bør være sulten. Så sulten at det bør være smittsomt.

5. Få inn Jon igjen som vet at han kan ta ballen med hendene utenfor 5-meter'n.

6. Ligg igjen med TO mann på topp ved corner imot, og BRUK dem. La Pontus ha pondus i overganger.

7. La aldri backrekka spille "sikrere" enn at de er kun èn mann i overtall.

8. Bytt ut den offensive spilleren som har løpt minst til pause, uansett hva han måtte hete.

9. La treneren drikke skånsk akevitt til lunch. Mye.

10. Sørg for at alle før kamp får vite at alle byttene skal nyttes, og alle skal være foretatt før det er 20min igjen.

 

Hvis ikke blir det smalahove til middag, morra og kvelds innerst i Sogndalen inntil den som Loe sist.

Hva har vi forresten å tape?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2. Flytt Hedenstad opp sentralt på midtbanen. Vips - så slipper vi markeringsfeil - og får en uredd utfordrer med sans for fart med ball i beina og med utfordrertrang èn mot èn. Gi ham frihet til å fyre fra alle vinkler.

Jeg tror dessverre ikke vi blir kvitt markeringsfeil så enkelt. Hedenstad er langt fra den eneste i forsvarsrekka som er svak på dette punktet; Hammer og Skjønsberg ligger ikke langt etter. Jeg synes Gromstad ser ut som den beste av dem både når det gjelder markering og ikke minst når det kommer til å støte på angripere i stedet for å rygge, rygge og rygge til motstanderen er på godt skuddhold uten press, som forsvarerne våre har for vane å gjøre.

 

Jeg tror at litt av problemet kan løses ved å få inn en ekstra (fysisk, energisk) spiller i rommet foran midtstopperne. Mix og Farnerud skjermer ikke forsvaret godt nok, mye pga at de ofte havner i undertall på sentral midtbane og må velge mellom å støte på ballfordelere som legger seg dypt eller å ta ut rom og/eller spillere foran midtforsvaret. Rekdal visste, ikke overraskende, å utnytte denne svakheten ved midtbanen vår (sammen med vår defensivt svake høyreside med Palmi og Hedenstad, der vi rett og slett ble overkjørt).

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi drar til saftbygda og møter Tippeligaens gjerrigste lag. Kanskje kan vi gi hjemmepublikumet noe de ikke har sett alt for mye av i år, nemlig mål! Kun Vålrenga har sluppet inn like få mål. Vanligvis er få baklengs en suksessfaktor i Tippeligaen, men når man scorer mindre enn et mål i snitt pr kamp blir det ikke mange poeng. Sogndal er fortsatt involvert i nedrykksstriden, men kan sikre fornyet kontrakt med poeng mot oss dersom Start taper sin kamp mot mot medaljejagende Odd.

 

Innbyrdes oppgjør

Innbyrdes oppgjør i Tippeligaen

Hjemme 7-0-2, 19-6

Borte 3-0-3, 15-6

Totalt 8-0-5, 34-12

 

Innbyrdes oppgjør inkl 1. div, NM og Tippeligaen

Hjemme 6-1-2, 25-10

Borte 4-1-3, 19-8

Totalt 10-2-5, 44-18

 

Siste kamp på Fosshaugane, 4. runde NM 2008: 3-1

Vårkampen (16. mai): 0-1

Største seier: 9-0 (Fosshaugane 1998)

Største tap: 0-2 (Fosshaugane 2002)

Siste tap på Fosshaugane kom i 2003, og vi har 3 kamper etter dette med 2 seire og en uavgjort

 

Tabeller

Tabellen

10. Stabæk 11-5-11, 43-46, 38p

13. Sogndal 7-9-11, 22-29, 30p

 

Hjemmetabell

12. Sogndal 5-5-3, 12-9, 20p

 

Bortetabell

3. Stabæk 5-3-5, 23-23, 18p

 

Formtabell

12. Sogndal 1-3-2, 5-7, 6p

12. Stabæk 1-2-3, 5-8, 5p

 

Mål og sjanser

Målsjanser

2. Stabæk 136 (snitt 5.04)

16. Sogndal 87 (snitt 3.22)

 

Sjanseutnyttelse

7. Stabæk 31.6%

16. Sogndal 25.3%

 

Målsjanser i mot

1. Sogndal 99 (snitt 3.67)

10. Stabæk 117 (snitt 4.33)

 

Avverging av målsjanser

3. Sogndal 70.7%

16. Stabæk 60.7%

 

Skader og karantener

(Fra Nettavisen)

Stabæk

Skaderapport: Skadefri tropp.

I faresonen: Jørgen Hammar, Vegar Eggen Hedenstad (fire gule), Pontus Farnerud, Palmi Rafn Palmason, Morten M. Skjønsberg, Jan Kjell Larsen, Bjarni Olafur Eiriksson (to gule)

Karantene: Alain Junior Olle Olle (sju gule)

 

Sogndal

Skaderapport: Vi har dessverre ikke fått skaderapport denne gangen, men Cato Hansen og Mats Solheim sto over sist.

I faresonen: Barry Kader, Eirik Bakke, Ahyee Aye Elvis (fire gule), Mats Goberg Solheim, Cato Hansen, Henrik Furebotn, Isak Scheel (to gule)

 

 

Sogndal er et lag vi normalt sett har en god statistikk mot, og vi har 8 år uten tap på Fosshaugane, desverre har ikke årets sesong vært normal. Vi møter et lag som skaper lite og scorer på enda mindre, men som også er svært gjerrige. Når vi skaper mye og slipper inn mange mål, ser det ut til å bli en åpen kamp. Medaljetoget gikk på torsdag med tapet mot AaFK, vi får heller sikte oss inn på den sedvanlige 5. plassen, hvilket vil være en sterk prestasjon gitt alle utenomsportslige forstyrrende faktorer.

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har vel kun 1 seier siste to og en halv måned, så øvre halvdel iår kan bli tøft nok. Men kanskje gutta får tak i mirakeldrikk vestpå!

 

Er de tomme for Smartfish? Trodde det skulle være mirakeldrikken jeg...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir vel en fet bot også... men den er det vel vi og ikke klubben som tar. Fett å se på kan vi være enig i :)

 

Ja alt NFF kan reagere på i forhold til Stabæk blir garantert reagert på. Og ikke minst kommer garantert colatjukken i tv2-studio til å reagere

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir vel en fet bot også... men den er det vel vi og ikke klubben som tar. Fett å se på kan vi være enig i :)

 

Er det Stabæk Support som betaler disse bøtene? Kan dere foran neste sesong lage en smørbrødliste over ting som medlemspengene går til? TIFO, turer, og andre arrangementer er vel og bra, men bøter som dette er jeg fint lite interessert i å betale for.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir vel en fet bot også... men den er det vel vi og ikke klubben som tar. Fett å se på kan vi være enig i :)

 

Ja alt NFF kan reagere på i forhold til Stabæk blir garantert reagert på. Og ikke minst kommer garantert colatjukken i tv2-studio til å reagere

 

Fuck NFF, Fuck TV2 and Fuck RævBK!!

 

My two cents.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir vel en fet bot også... men den er det vel vi og ikke klubben som tar. Fett å se på kan vi være enig i :)

 

Er det Stabæk Support som betaler disse bøtene? Kan dere foran neste sesong lage en smørbrødliste over ting som medlemspengene går til? TIFO, turer, og andre arrangementer er vel og bra, men bøter som dette er jeg fint lite interessert i å betale for.

Jeg er gjerne med å betaler for det!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er gjerne med å betaler for det!

 

Jeg har heller ingen problemer med å være med på det. Er mer opptatt av at klubben slipper flere bøter, og det gjør de vel så lenge det ikke skjer på hjemmebane.

 

Super innsats av de relativt mange blaa som har tatt turen til saftbygda!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi skal vaere glade for dene ene poenget vi tar med hjem i dag. For min del fremstaar taktiken med aa spille paa kant og slaa inn, generelt hoye innlegg, som helt feilslaatt. For omstendelig, for mye stoettepasninger osv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Sogndal - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...