Gå til innhold

Kamptråd; Stabæk-Haugesund


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Årets siste hjemmekamp på Telenor Arena. Siste hjemmekamp på Telenor Arena? Fjoråret var et dårlig hjemmebaneår for Stabæk, og vi vil mest sannsynlig gjøre det enda dårligere i år, med mindre vi vinner 5-0 i denne kampen. Da får vi heller håpe på at innsatsen i Molde-kampen er tilbake, og at vi kommer opp på 23 poeng på hjemmebane i år, det samme som i fjor. Poeng i denne kampen vil også bety at vi får flere poeng totalt enn i fjorårssesongen Det kan bli hardt nok. Haugesund har som vanlig ikke skremt noen på bortebane i år, men jager en topp-5 plassering med seier mot oss

 

Innbyrdes oppgjør i Tippeligaen

Hjemme: 2-2-0, 5-2

Borte: 4-0-1, 11-5

Totalt: 6-2-1, 16-7

 

I vår: Haugesund-Stabæk 3-4 (Gunnarsson 2, Olle Olle 2)

Fjorårets hjemmekamp: 0-0

Største seier 4-0 /Haugesund Stadion 2000)

Største (og eneste) tap: 1-2 (Haugesund 2010)

 

Tabeller

Tabellen

8. Haugesund 12-5-11, 48-41, 41p

10. Stabæk 11-6-11, 43-46, 39p

 

Hjemmetabell

14. Stabæk 6-2-6, 20-23, 20p

 

Bortetabell

12. Haugesund 3-1-10, 14-25, 10p

 

Formtabell

10. Haugesund 2-2-2, 6-6, 8p (0-3-1-3-0-1)

13. Stabæk 1-3-2, 4-5, 6p (0-3-1-1-0-1)

 

Kan vi bli like gode som i fjor på hjemmebane? Da hadde vi 7-2-6, 24-22, 23p

 

Mål og sjanser

Målsjanser

4. Stabæk 137 (snitt 4.89)

12. Haugesund 113 (snitt 4.04)

 

Sjanseutnyttelse

2. Haugesund 42.5%

9. Stabæk 31.4%

 

Målsjanser mot

10. Stabæk 121 (snitt 4.32)

11. Haugesund 126 (snitt 4.50)

 

Avverging av målsjanser

9. Haugesund 67.5%

15. Stabæk 62%

 

Karantener

Stabæk: Ingen

Haugesund: Umaru Bangura

 

Med tanke på all negativ oppmerksomhet som klubben har fått de siste ukene, hadde det vært godt å få til en sterk sportslig sesongslutt som kan løfte laget noen plasser på tabellen, selv om spenningen kanskje knytter seg til om hvorvidt gresset fjernes eller ikke etter kampen. Med de 2 siste års relativt svake resultater på hjemmebane får gutta nok en gang brette opp ermene og vise at de også trives inne i Telenor Arena, ellers er det kanskje like greit med Nadderud?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde vært godt med en skikkelig verdig avslutning på sessongen! Må bare få spillerne til å ha fullt fokus gjennom 2x90 min..

2x45 til helgen holder lenge for min del, men jeg tar gjerne med full innsats og seier mot VIF også :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde vært godt med en skikkelig verdig avslutning på sessongen! Må bare få spillerne til å ha fullt fokus gjennom 2x90 min..

2x45 til helgen holder lenge for min del, men jeg tar gjerne med full innsats og seier mot VIF også :P

 

Haha, det er fredag, litt sliten, så skrivefeil dukker opp! Skylder på det iallefall ;-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ser gjerne at Andersson og andre som slikker konkurrenter nedover ryggen kan få sitte på benken i de to siste kampene.

La ham nå heller spille. Få poeng kan utgjøre mange plasser nå, og for en gangs skyld trenger vi ikke være sååå redd for at han skal bli skadet som vi er vanligvis (uten at jeg direkte ønsker at han skal bli det)

 

Men hvem stiller på keeperplass i dag, begynner Jon å nærme seg gammel form igjen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jan Kjell  Vegar            Gromstad                  Morten                   Bjarni   Herman           MIX                       Palmi                    Olle Olle                                      Fredrik                   Johan.

 

 

 

 

 

   POntus spiller ikke PGA. familiære årsaker.

Endret av Mr.Stabæk!!
Lenke til innlegg
Del på andre sider


For de som lurer på hva som stod på bannerne: Saddam Hussein ☑ - Osama Bin Laden ☑ - Gaddafi ☑ - Didrik Schnitler ☐

Og vi ser at Stabæksupporterne ikke har så altfor smakfulle bannere der der prøver å si noe om de som eier Telenor Arena

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Èn seier på de siste ni kampene.. Skjer?

 

Jan Møkk Larsen i mål... Vi tapte masse i starten av sesongen når han stod, vi fikk en del poeng med Jon i mål, og nå er Jan Møkk tilbake - og da ser man jo hvor det bærer!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Èn seier på de siste ni kampene.. Skjer?

 

Jan Møkk Larsen i mål... Vi tapte masse i starten av sesongen når han stod, vi fikk en del poeng med Jon i mål, og nå er Jan Møkk tilbake - og da ser man jo hvor det bærer!!

 

Faen til måte å omtale klubbens spillere på. At det blir 0-2 skyldes vel så mye passivt forsvarsspill som at JKL ikke holder frisparket i fast grep. Jon har heller ikke god statistikk på å holde slike baller i fast grep.

 

Visste man ikke bedre skulle man tro det var skrevet av en 13-åring.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det blir for lamt å skulle legge skylda på keeper i den kampen her. Offensivt er vi jo helt ubrukelige - det er kun de fem siste minuttene det er innsats mot/foran målet til Haugesund. Har man så dårlig kondis at man må slå støttepasninger i 85-90 minutter før vi kan begynne å jobbe skikkelig? Eller er det viljen det står på?

 

 

Her vil jeg ikke ta enkeltpersoner, verken på banen eller benken, men det kan kanskje være like greit å komme tilbake på Nadderud nå. Nye trenere, mange nye spillere osv. En skikkelig opprydning virker å være det laget trenger nå. Samling i bånn. En ny start. Med håp om å berge plassen neste år, og så får vi ta det derfra.

 

 

Skulle vi komme tilbake til Fornebu i 2013, kan Nadderudåret 2012, jubileumsåret 2012, bli akkurat den vitamininnsprøytningen klubben trenger. Akkurat som 2005 viste seg å bli. Jeg er faktisk litt optimist med tanke på fremtiden. Til tross for at jeg (i motsetning til enkelte andre her inne) ser på nedrykk som en liten katastrofe...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva skjer med alltid å spille bakover. Spill fremover og prøv heller på skudd enn å gå seg fast gang på gang. Pasningene var ikke så sykt gode idag heller.

 

Håper på noen nye spillere som kan komme inn og gi litt nytt liv i laget. For virker som at det ikke er noen plan i spillet fortiden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Faen til måte å omtale klubbens spillere på. At det blir 0-2 skyldes vel så mye passivt forsvarsspill som at JKL ikke holder frisparket i fast grep. Jon har heller ikke god statistikk på å holde slike baller i fast grep.

 

Visste man ikke bedre skulle man tro det var skrevet av en 13-åring.

 

 

Tolker jeg det til at du synes JKL har spilt godt de siste 10 kampene? Jeg snakker ikke om 0-2 målet i dag, jeg snakker om sesongen 2011. Alle kan gjøre feil, men for min del har det blitt vel mange..

 

Jeg sliter med å forstå hvorfor JKL blir prioritert foran JK.

 

På den andre siden av banen er jeg helt enig mer Gerti, vi er for dårlige foran mål og har ikke den målskåreren vi trenger!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Faen til måte å omtale klubbens spillere på. At det blir 0-2 skyldes vel så mye passivt forsvarsspill som at JKL ikke holder frisparket i fast grep. Jon har heller ikke god statistikk på å holde slike baller i fast grep.

 

Visste man ikke bedre skulle man tro det var skrevet av en 13-åring.

 

 

Tolker jeg det til at du synes JKL har spilt godt de siste 10 kampene? Jeg snakker ikke om 0-2 målet i dag, jeg snakker om sesongen 2011. Alle kan gjøre feil, men for min del har det blitt vel mange..

 

Jeg sliter med å forstå hvorfor JKL blir prioritert foran JK.

 

På den andre siden av banen er jeg helt enig mer Gerti, vi er for dårlige foran mål og har ikke den målskåreren vi trenger!

 

Hva man synes og hvordan man uttrykker det er ikke samme sak.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd; Stabæk-Haugesund
×
×
  • Opprett ny...