Gå til innhold

Stallen 2012


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Skal vi tro TV2, er dette stallen vår neste år

Keeper:

 

Forsvar:

Eiriksson

Hammer

 

Midtbane/Angrep:

Brustad

Stengel

Mix?

Hedenstad

Benjaminsen

Sortevik

 

Følgende spillere kan kanskje få lov å fortsette om de signerer ny kontrakt:

Knudsen

Ondo

Gromstad

Aase

Larsen

Skenderovic

mr x

mr x

 

Følgende er bosmenn:

Palmason

Farnerud

Andersson

Olle Olle

Skjønsberg

 

Vi kan nok kanskje håpe at Skjønsberg blir med videre på et dugnadsår i Stabæk.

Trives Farnerud så godt at han tar et "dugnadsår" i Stabæk?

Palmason og Andersson har tankene sine andre steder allerede. Olle Olle kan kanskje være desperat nok til å ta et år til i Stabæk til lav pris dersom han ikke får andre tilbud?

 

Skal vi tro ryktene om at treneren er på vei bort (og det må vi vel kanskje), synes jeg det er litt rart at ny trener ikke får være med på vurderingene om hvem skal ut, kanskje sitter han som konsulent i det skjulte allerede?

 

Vi får nok se flere opprykk fra egen jr.avd. Videre er det vel åpning for at spillere uten proffkontrakt kan forsøke seg i TL, slik at benkefyllet kanskje utgjøres av jr.spillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De som var på medlemsmøtet på Blaa ble forholdsvis beroliget.

 

Og som alltid, vil det ikke bli referert fra møtet.

 

Hvorfor ikke det? Jeg er fortsatt på jobb og har ikke hatt anledning til å delta på møtet men vil veldig gjerne høre en kort oppsumering av det som ble sagt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye av grunnen til det er at dette forumet er åpent for alle og det som ble sagt på dette møtet har ikke noe i media å gjøre....

 

Riktig.

 

Kan jo nevne at en svært pågående TV2-journalist med kameramann fysisk ble kastet ut av Blaa da de stormet inn og skulle filme før møtet. De ble stående utenfor i to timer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den diskusjonen har vært forsøkt mange ganger og er fullstendig nyttesløs, tro meg. Det kan forsåvidt også begrunnes greit ut fra at det var et lukket medlemsmøte.

Blir det sendt en kort referat på mail til medlemer som ikke hadde mulighet til å stille?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den diskusjonen har vært forsøkt mange ganger og er fullstendig nyttesløs, tro meg. Det kan forsåvidt også begrunnes greit ut fra at det var et lukket medlemsmøte.

Blir det sendt en kort referat på mail til medlemer som ikke hadde mulighet til å stille?

 

Siden Stabæk Support ble stiftet i 2000 har vi aldri referert fra et slik møte, så jeg tviler på at vi gjør et unntak denne gangen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye av grunnen til det er at dette forumet er åpent for alle og det som ble sagt på dette møtet har ikke noe i media å gjøre....

 

Riktig.

 

Kan jo nevne at en svært pågående TV2-journalist med kameramann fysisk ble kastet ut av Blaa da de stormet inn og skulle filme før møtet. De ble stående utenfor i to timer.

 

Hahahahahahaha, priceless!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper Stabæk kvitter seg med spillere uten balltalent, og beholder Gromstad, Aase, JK.

 

Neste år starte å bygge opp et lag. Et ungt lag som spiller Stabækfotball. Vi vil ha unge lokale gutter som er villig til å gå ned i Adecco med klubben.

 

Vi vil ikke ha noen spillere som ønsker seg bort hvis det går litt dårlig.

 

Få inn en ny trener som vil starte på nytt med et lag uten ressurser og spillere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Egentlig fint med treningskamp i slutten av januar, det betyr at en stor del av stallen må/bør være på plass innen den tid. Det er også nødvendig for å få til samspill og gode relasjoner.

 

Det som er litt bekymringsfult er at da vi rykket ned i 04 var det samling i bånn og en ny start. Nå er det uvisst om det er begynnelsen på slutten eller om bunn allerede er nådd. Litt optimisme får jeg av årets nederlagsdømte Brann-lag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den diskusjonen har vært forsøkt mange ganger og er fullstendig nyttesløs, tro meg. Det kan forsåvidt også begrunnes greit ut fra at det var et lukket medlemsmøte.

Blir det sendt en kort referat på mail til medlemer som ikke hadde mulighet til å stille?

 

Det blir det neppe, men enkelte ting kommer vel ut likevel, så:

 

Jarl Øverby (som jeg på forhånd aldri hadde hørt om) virker som rett man i jobben han er satt til. Ryddig og tydelig. Han la fram mange gode poeng i f.eks. Gunnarsson-saken. Poeng som jeg personlig tror TV2 m.fl. garantert aldri kommer til å trykke/sende fordi det vil undergrave den retning de allerede har spikret seg fast til. Vi fikk også høre endel om planene for Nadderud (forutsatt at vi må ut av TA). Minstekravet fra NFF hva gjelder tilskuerkapasitet er på forrige års snitt, altså ca. 7300. Det betyr at nåværende Nadderud må utvides med minst 2700 fra dagens 4600. Her har man funnet flere muligheter, blant annet bak begge målene (kikkertsvingen er uaktuell som tribune). Møtet varte i litt over to timer, og jeg tviler på at noen angret på at de fikk det med seg. Ikke fordi det kom fram overraskende nyheter/hemmeligheter, men fordi vi fikk en sammenhengende redegjørelse for Stabæks nåværende situasjon og framtidsutsikter, uten medias stadige kryssklipping og billige overskrifter.

 

Og for å svare på undertittelen til tråden: Uten at det ble spurt, leste jeg helt klart mellom linjene at vi skal holde oss til 11'er fotball også neste år. En divisjon over lillebror Bærum, og to over bittelillebror Asker... B)

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det blir spennende å følge utviklingen ihvertfall. Husk også at media også velger hva de vil presentere.

 

Jeg tror vi har mange og gode nok talenter som kan vise seg frem i TL om de blir gitt en fair sjanse. Med det mener jeg ikke nødvendigvis bare det å få muligheten, men å få muligheten i kontrollerte former. Vi kan IKKE basere oss på å bite oss fast i TL med en tropp som i all hovedsak består av ungt talent. For et lag med våre umiddelbare sportslige utsikter blir rutine uvurdelig.

 

Nå får vi først se hvor mange av de spillerne som er under kontrakt som velger å bli med videre på "Nadderudbetingelser" før vi gjør opp regnskap. Men når stallen samles over nyttår, bør den bestå av 17-18 spillere satt sammen rundt en kjerne på minst 7-9 gode klubbspillere med TL erfaring. Så kan vi fylle på med talent rundt denne kjernen.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den diskusjonen har vært forsøkt mange ganger og er fullstendig nyttesløs, tro meg. Det kan forsåvidt også begrunnes greit ut fra at det var et lukket medlemsmøte.

Blir det sendt en kort referat på mail til medlemer som ikke hadde mulighet til å stille?

 

Siden Stabæk Support ble stiftet i 2000 har vi aldri referert fra et slik møte, så jeg tviler på at vi gjør et unntak denne gangen.

Hva var ikke Jan Fredrik der og twitret?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den diskusjonen har vært forsøkt mange ganger og er fullstendig nyttesløs, tro meg. Det kan forsåvidt også begrunnes greit ut fra at det var et lukket medlemsmøte.

Blir det sendt en kort referat på mail til medlemer som ikke hadde mulighet til å stille?

 

Siden Stabæk Support ble stiftet i 2000 har vi aldri referert fra et slik møte, så jeg tviler på at vi gjør et unntak denne gangen.

Hva var ikke Jan Fredrik der og twitret?

 

Så han ikke.:rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis Stabæk sier opp spillere har man vel ikke mulighet til å hente inn nye spillere igjen med det første? Slik er det ihvertfall i næringslivet at man ikke kan sparke folk for så å ansette noen andre på lavere lønn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis Stabæk sier opp spillere har man vel ikke mulighet til å hente inn nye spillere igjen med det første? Slik er det ihvertfall i næringslivet at man ikke kan sparke folk for så å ansette noen andre på lavere lønn.

 

Lurte litt på jussen rundt dette jeg og...Og hva med Sortevik i så måte?

Også kan jeg ikke skjønne at Aase og Gromstad kan ha så himmla mye i lønn at de for permisjonsvarsel og hvem vi evt skal signere som er billigeren samtidig som de holder et akseptabelt nivå...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye av grunnen til det er at dette forumet er åpent for alle og det som ble sagt på dette møtet har ikke noe i media å gjøre....

 

Riktig.

 

Kan jo nevne at en svært pågående TV2-journalist med kameramann fysisk ble kastet ut av Blaa da de stormet inn og skulle filme før møtet. De ble stående utenfor i to timer.

 

 

Herlig! :)

 

Men det er jævlig tungt å sitte i utlendighet nå så hvis noen kunne tenke seg å sende meg en PM eller mail for å berolige meg litt også, så hadde jeg satt stor pris på det! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes egentlig situasjonen ser ganske bra ut.

 

Jeg tror ikke helt på spådommene om budsjett under 30 mill. Inntektsmessig vil det (inflasjonsjustert) være lavere enn noen gang, lavere enn sesongen i 1.divisjon. Men nok om det, kanskje det var spillersalg som dro opp inntektene.

 

De fleste klubber plages av dyre kontrakter fra tidligere år. Det er ingen bekymring nå. Det er vel kjøpers marked på spillere om dagen og man skal vel kunne sikre seg OK talenter til en rimelig pris.

 

Jeg tror det kan være realistisk med eliteseriespill også i 2013 selv om 2012 blir på Nadderud. Om 2012 mot formodning blir på Telenor Arena vil jeg tro det kan bli en MEGET god sesong, gitt en fornuftig forvaltning av pengene (les: ikke gå fullstendig berserk og kjøp det første og dyreste).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Hvis denne artikkelen stemmer er det bare Stengel igjen hvis ingen fornyer i løpet av 2012. Spørsmålet er hvor mange som kommer til å fornye med tanke på den prosessen som startes nå. Ja, spillere har lojalitet til klubben - men hvor mye lojalitet sitter igjen når de ser at klubben sparker lojale spillere som Knudsen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stallen 2012
×
×
  • Opprett ny...