Gå til innhold

Dugnadsarbeid på Nadderud


Johnny
 Del

Anbefalte innlegg


Nå lufter jeg bare en tanke her, og bare så det er sagt vet jeg ingenting om bygging, utbyggingsregler, detaljkomplikasjoner osv. Siden Stabæk ikke har råd til å sette opp noen midlertidige tribuner på Nadderud, hva om å høre rundt blant supporterne om noen sitter med kompetansen til å kunne lede ann en frivillig bygging av tribune? Kan være absolutt ingen har kompetanse til å gjøre slikt, men man vet aldri før man har spurt. Sikkert mange som ikke har greie på slike ting som kunne tenkt seg å hjelpe til med hardt arbeid man ikke trenger utdannelse til hvis man først får muligheten. Da hadde man følt eierskap til klubben sin da.

 

Tydeligvis mange som bryr seg om klubben ved at såpass mange sendte inn penger i støtteauksjonen, kan godt være folk også er villige til å bidra med sin kompetanse på forskjellige områder slik at man sparer utgifter på å hyre firmaer og folk. Og da mener jeg ikke bare for eksempel bygging av tribune.

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.7247104

 

Kan dette koste så jævla mye a ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå lufter jeg bare en tanke her, og bare så det er sagt vet jeg ingenting om bygging, utbyggingsregler, detaljkomplikasjoner osv. Siden Stabæk ikke har råd til å sette opp noen midlertidige tribuner på Nadderud, hva om å høre rundt blant supporterne om noen sitter med kompetansen til å kunne lede ann en frivillig bygging av tribune? Kan være absolutt ingen har kompetanse til å gjøre slikt, men man vet aldri før man har spurt. Sikkert mange som ikke har greie på slike ting som kunne tenkt seg å hjelpe til med hardt arbeid man ikke trenger utdannelse til hvis man først får muligheten. Da hadde man følt eierskap til klubben sin da.

 

Tydeligvis mange som bryr seg om klubben ved at såpass mange sendte inn penger i støtteauksjonen, kan godt være folk også er villige til å bidra med sin kompetanse på forskjellige områder slik at man sparer utgifter på å hyre firmaer og folk. Og da mener jeg ikke bare for eksempel bygging av tribune.

 

http://www.nrk.no/ny...delag/1.7247104

 

Kan dette koste så jævla mye a ?

Det koster ca 1,5 millioner og må monteres opp før - og monteres ned i forbindelse med ved hver eneste kamp
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemer med kulestøtermiljøet?

 

 

Hvis man hadde laget en kulestøtbane i nærheten av Nadderud Stadion, så kunne vel kulestøterene trent der til vanlig. Og så kunne man tatt opp og ned tribunen de gangene det er nødvendig å bruke banen inne på stadion i sammenheng med konkurranse? Ser ikke at en kulestøtbane kan koste mer enn kanskje 40-50 000? Så hvis tribunen må tas opp og ned 4 ganger i løpet av en sesong, så vil man ende opp med 160 000 i utgifter i stedet for 450 000. Kanskje enda mindre?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tusen takk for all hjelpen hittil. Vi blir overlykkelige for å få mer hjelp og det er fint hvis vi kan bruke denne tråden til organiseringen.

 

Her er et nytt dugnadsprosjekt!

 

LETTVEGG TIL COOPER

 

Kan noen kan sette opp en lettvegg for oss inne i garasjeanlegget under hovedtribunen. Veggen blir vel 6-7 meter bred og skal strekke seg opp mot skråtaket under hovedtribunen. Veggen settes opp for å skaffe matrix Cooper nytt og større drakt- og utstyrslager.

 

Mail: lars.mehlum@stabak.no

Endret av stabækLars
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tusen takk til Øivind (bjørk) Bjørklund som tar jobben med lettveggen! HERLIG!

 

NY DUGNADSJOBB: FRESHE OPP GARDEROBENE

LØRDAG KL 1200

 

Vi trenger 4-5 stk til å hjelpe oss med å rydde og ordne til hjemmegarderoben, bortegarderoben og spillertunnellen sammen med oss på lørdag.

 

Meld deg til tjeneste her, og send meg en PM eller mail (lars.mehlum@stabak.no) med kontaktinfo :-)

 

Kom igjen , folkens!!!!!!

Endret av stabækLars
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tusen takk til Øivind (bjørk) Bjørklund som tar jobben med lettveggen! HERLIG!

 

NY DUGNADSJOBB: FRESHE OPP GARDEROBENE

LØRDAG KL 1200

 

Vi trenger 4-5 stk til å hjelpe oss med å rydde og ordne til hjemmegarderoben, bortegarderoben og spillertunnellen sammen med oss på lørdag.

 

Meld deg til tjeneste her, og send meg en PM eller mail (lars.mehlum@stabak.no) med kontaktinfo :-)

 

Kom igjen , folkens!!!!!!

 

Jobben er nå utført.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tusen takk til Øivind (bjørk) Bjørklund som tar jobben med lettveggen! HERLIG!

 

NY DUGNADSJOBB: FRESHE OPP GARDEROBENE

LØRDAG KL 1200

 

Vi trenger 4-5 stk til å hjelpe oss med å rydde og ordne til hjemmegarderoben, bortegarderoben og spillertunnellen sammen med oss på lørdag.

 

Meld deg til tjeneste her, og send meg en PM eller mail (lars.mehlum@stabak.no) med kontaktinfo :-)

 

Kom igjen , folkens!!!!!!

 

Jobben er nå utført.

Veldig bra!

 

Tusen takk! Espen Lindmark, som er stadionsjef, er helt over seg av begeistring etter dugnaden. Tusen hjertelig takk til Martin Petrie (Martin87), Trond Hansen (Hantro7) og Toril Aas for lørdagens innsats!

 

Flere dugnadsjobber kommer etterhvert

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

DUGNAD: Migrere CMS-innhold til ny web-plattform

 

Heia! 12. mars lanserer vi ny hjemmeside. jeg ligger i ok rute med den nye plattformen, men trenger sårt hjelp til å migrere innholdet fra dagens site (Escenic på TV2 sin server, og gjerne vår forrige site, Joomla på domeneshop). Jeg har fått script og greier for hvordan dette skal migreres automatsisk, men sliter veldig med kapasitet, og migrasjonserfaring på dette nivået.

 

Lønn: 3 øl på Onkel Blaa, 0,6

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk Support tar på seg jobben med å montere ned seter på ståfeltet og monterte opp seter på q-feltet. I den forbindelse trenger vi hjelp til å skru og til å bære. Klubben sparer penger og de få som jobber hardt for å få Nadderud klar til jubileet kan fokusere på andre viktige ting.

 

Kan du avse noen timer på lørdag eller søndag for å hjelpe klubben?

 

Skriv ned navn, telefonnummer og når du kan stille opp her.

 

Det settes umåtelig stor pris på alle bidrag!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk Support tar på seg jobben med å montere ned seter på ståfeltet og monterte opp seter på q-feltet. I den forbindelse trenger vi hjelp til å skru og til å bære. Klubben sparer penger og de få som jobber hardt for å få Nadderud klar til jubileet kan fokusere på andre viktige ting.

 

Kan du avse noen timer på lørdag eller søndag for å hjelpe klubben?

 

Skriv ned navn, telefonnummer og når du kan stille opp her.

 

Det settes umåtelig stor pris på alle bidrag!

 

Petter Harsem, 45403750. Kan hele lørdag bortsett fra 11:30 til 12:00, og hele søndag. Men ikke for tidlig om morgenen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


DUGNAD: Migrere CMS-innhold til ny web-plattform

 

Heia! 12. mars lanserer vi ny hjemmeside. jeg ligger i ok rute med den nye plattformen, men trenger sårt hjelp til å migrere innholdet fra dagens site (Escenic på TV2 sin server, og gjerne vår forrige site, Joomla på domeneshop). Jeg har fått script og greier for hvordan dette skal migreres automatsisk, men sliter veldig med kapasitet, og migrasjonserfaring på dette nivået.

 

Lønn: 3 øl på Onkel Blaa, 0,6

Kom innom Blaa i kveld, så tar vi en prat!

 

 

Hilsen tørst web-ansvarlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Til alle $tolte blaa i $tabæk $upport: Da demonterer vi seter på Lørdag kl 11 og Søndag klokken 14. Kom gjerne med skrallesett med 10 og 13. Hvis noen har batteridrill og overgang til piper er det ett kjærkomment hjelpeverktøy. Jeg kan nås på tlf 46652960. Setene på Q feltet skal også opp igjen. Dere er hjertlig velkommen så mange som mulig :-)

Endret av BjørnC
Lenke til innlegg
Del på andre sider


SETEDUGNADEN FORTSETTER

 

Stabæk Supports ståfelt er klargjort for sesongen og jobben på feltet på hovedtribunen er godt i gang. Vi trenger hjelp til å sette i ny ekspansjonsbolter og å skru på plass setene. Setene er båret opp på tribunen så arbeidet blir ikke spesielt tungt fysisk.

 

Følgende verktøy er kjærkomment: skrallesett med 10 og 17 nøkler samt hammer.

 

Vi jobber fra kl. 1800 på tirsdag (i morgen) og kl. 1630 på onsdag.

 

Bli med å ta i et tak for klubben, - NFF kommer på inspeksjon på torsdag...

 

Har du spørsmål kan du kontakte Bjørn på telefon 46652960

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har et par dager ledig denne uken, så jeg sendte en mail til Stabæk Lars i går å lurte på om de trengte noe hjelp, og det trengte de. Først tok vi ut av esken og monterte 30 Walkie-talkier. Deretter dro vi til lageret Posse og jeg bar masse esker inn i under flyttingen i november. Nå tok vi en del av disse eskene ut, deretter ble det en tur til Jula for å handle litt verktøy og så begynte vi å montere bord i pressebrakka, oppå de gamle garderobene, rett bak vårt felt. Vi klarte 14 av 20 bord, så det er fremdeles noen timer igjenn. og så er det masse annet som skal gjøres, i morgen kommer dessuten brakkene som skal stå ved spiller inngangen og fungere som mixed-sone.

Stabæk er i rute og har kontroll, men pluttselig er det noe som er glemt eller skjer, skulle de/vi klare å ligge litt forran skjema så skader det derfor ikke.

Er det noen som har litt tid å avse på dagtid denne uken, så er det bare å ta kontakt med Lars så får dere helt sikkert noe passende å holde på med.

I morgen holder vi på i pressebrakka til ca kl 13 og etter det er vi ett annet sted på ommerådet så det er bare å ta turen inniom.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har et par dager ledig denne uken, så jeg sendte en mail til Stabæk Lars i går å lurte på om de trengte noe hjelp, og det trengte de. Først tok vi ut av esken og monterte 30 Walkie-talkier. Deretter dro vi til lageret Posse og jeg bar masse esker inn i under flyttingen i november. Nå tok vi en del av disse eskene ut, deretter ble det en tur til Jula for å handle litt verktøy og så begynte vi å montere bord i pressebrakka, oppå de gamle garderobene, rett bak vårt felt. Vi klarte 14 av 20 bord, så det er fremdeles noen timer igjenn. og så er det masse annet som skal gjøres, i morgen kommer dessuten brakkene som skal stå ved spiller inngangen og fungere som mixed-sone.

Stabæk er i rute og har kontroll, men pluttselig er det noe som er glemt eller skjer, skulle de/vi klare å ligge litt forran skjema så skader det derfor ikke.

Er det noen som har litt tid å avse på dagtid denne uken, så er det bare å ta kontakt med Lars så får dere helt sikkert noe passende å holde på med.

I morgen holder vi på i pressebrakka til ca kl 13 og etter det er vi ett annet sted på ommerådet så det er bare å ta turen inniom.

 

Tusen takk for fabelaktig innsats! Det er mange småjobber som ligger fremfor oss denne uken, og det blir satt stor pris på all hjelp vi kan få. (Pressebrakka som Marius snakker om ligger over det gamle "Fornebulandet", bak Stabæk Supports ståfelt). Vi sees :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan du liste opp småjobbene Lars?

Akkurat nå har jeg sikkert bedre oversikt en Lars :blink: Han ble bort litt etter lunch, hvor han var visste ingen, men vi antok han hadde en god grunn og at det helt sikkert hadde noe med Stabæk å gjøre :rolleyes:

 

Vi fikk montert resten av bordene og fjernet nesten alt som skal ut av pressebrakka. 2 av de gamle bordene ble satt ned for å kunne bli brukt til bl.a 4.dommer. Alle stoler i bilettsalg-bodene ble kastet og "nye" satt inn. Tom Stenvoll fikk 7 stoler til garderober i gamledelen. Det ble satt ut gjerder rundt omkring.Ca 30 toaletter ble satt ut, hvorav 14 bak Jr. support feltet, til bruk for oss. Utenfor spilleringangen kom det 5 brakker, 3 nederst til mixed-sone og 2 på toppen som fysio-rom. Håndverkere holder på for fult for å få ferdig mix-sone rommet, som også skal brukes til sikkerhetsmøter før kamp. Fysio rommet blir ikke påbegynt før over helgen.

Fysio-Fredrik så jeg stod å knadde på en av spillerne, som lå på benken inne i garderoben, på en masasjebenk som så ganske primmitiv ut, så jeg gikk inn å lurte på om han hadde lyst på en bedre benk, en sånn skikkelig proff, som kan heves og vinkles og koster skjorta. Han ble gledelig overrasket over at de savnede benkene som hadde vært i garderobene på TA ikke var hverken kastett eller solgt. De hadde hatt 4 skikkelige benker intill nylig, men de tilhørte Homstøl og hadde blitt borte med dem da de "sluttet". I løpet av 30 min hadde vi fått hentet 2 av de 3 benkene Posse og jeg hadde båret inn i lageret på Bekkestua i november. Det var en meget fornøyd og overasket fysioterapeut som fikk betydelig bedre arbeidsforhold :D En benk ble også satt inn i SFK/ bortelag garderoben.

I morgen kl 17 blir hele underetasjen under hovis stengt for rengjøring og boning av gulv så vi utsatte henting av den siste benken og en ergometersykkel til over helgen.

 

Akkurat nå er det ikke så mye som kan gjøres, De 40 stolene som skal ut av eskene og inn i pressebrakka blir ikke satt inn før det er skikkelig rengjort,(fredag eller lørdag) Det lille som skal inn i mixed-sone må vente til rommet er ferdig, det som skal inn under hovis må vente til det er bonet, Vip-teltene som skal stå på løpebanen rett bak bilettbodene har ikke kommet og skal sikkert settes opp av utleier. Før 2. hjemmekamp blir det satt opp en etasje til med brakker, oppå kontorbrakka, der blir det kontorer for de som hittil har sittet i det store rommet og VIP-fasiliteter med "bro" over til ommerådet inntill hovis. I morgen ettermiddag skal det komme en masse reklameskilt som skal opp(totalt ca 360m), nå er det bare noen veldig få som er oppe. De får litt oversikt over dette i morgen så det er mulig de trenger hjelp til dette på lørdag.

Alt i alt virker alt nå så under kontroll som det kan være.

 

Jeg fikk også tatt en liten kikk på Stabæk sin nye luseriøse 17 seter minibuss, den hadde fine seter som kan regulers både bakover og sidevegs, flatskjerm i taket og tilstrekkelig bagasjeplass, riktig så fin var den. Den var dekorert med "Stabæk Fotball junior Elite" og et stort 100år merke. Tidlig på ettermiddagen dro de avgårde til Lillehammer for kamp.

 

Det har kommet opp en bom ved KIWI og denne skal senere holdes stengt slik at bare de som virkelig har behov for å kjøre inn på ommerådet kan. dvs, spillerbuss, dommere, ambulanse, TV biler og vareleveranser. Spillere og ansatte må heretter parkere andre steder. Dette skal visst gjelde 24/7 og skyldes klager fra naboer pga den betydelige trafikken det har blitt siden 1 desember. Også foreldre på Internasjonale skolen og de som skal følge ungene sine til skatehallen parkerer bak hovis og skaper trafikk, derfor blir den stengt. Anbefalt parkering er plassen ved Nadderudhallen.

 

Nå gleder jeg meg bare til kampen på søndag :D:D

Endret av Mortimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan du liste opp småjobbene Lars?

Akkurat nå har jeg sikkert bedre oversikt en Lars :blink: Han ble bort litt etter lunch, hvor han var visste ingen, men vi antok han hadde en god grunn og at det helt sikkert hadde noe med Stabæk å gjøre :rolleyes:

 

Lars måtte lage ferdig kampprogram til helgen 1 dag etter deadline. Kjør på Marius!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Dugnadsarbeid på Nadderud
×
×
  • Opprett ny...