Gå til innhold

Øyvind Eide


Tom Bruaset
 Del

Anbefalte innlegg


NFF om trakasseringssaken: – Kunne ikke fortsatt som landslagstrener
Fotballforbundet har forklart seg for Idrettsforbundet i trakasseringssaken.

 

Stabæk ga trener Øyvind Eide en skriftlig advarsel for upassende oppførsel mot tidligere spiller Leni Larsen Kaurin.

Nå involverer Norges Idrettsforbund (NIF) seg i saken. De ønsker å ettergå prosessen som ledet frem til avgjørelsen.

Fornøyd med NFF

– Vi har vært i kontakt med Fotballforbundet for å høre hvordan de har håndtert og vurdert saken. Etter det vi har fått vite så langt så har de fulgt opp denne saken grundig, sa Håvard Øvregaard i Idrettsforbundet da han gjestet TV 2 Sport tirsdag.

Det var NRK som først skrev om NIFs involvering.

NFF har lagt frem det de har gjort i saken til Idrettsforbundet og er klar på at Øyvind Eide ikke kunne fortsatt i en trenerrolle hos dem basert på hva som er kommet frem.

– Vi kjenner ikke alle detaljer i denne saken, og det er klubben som arbeidsgiver som må fatte beslutningen på selvstendig grunnlag. Men basert på det som treneren faktisk har erkjent, ville det ikke vært mulig for en landslagstrener å fortsette i jobben, sier NFFs kommunikasjonsdirektør Svein Graff til Dagbladet.

Stabæk forstår lite av den vurderingen all den tid de har kommunisert noe annet til dem.

– Det jeg er blitt infomert om er at NFF har gransket denne saken. Jeg har forstått det slik at de er fornøyd med det Stabæk har gjort. Det er det de har kommunisert til oss, sier sportslig leder for Stabæk fotball kvinner Richard Jansen som ikke har noen ytterligere kommentarer.

Jansen er for øvrig også nestleder i Serieforeningen for kvinnefotball og sitter i valgkomitéen i NFF.

Håvard Øvregaard er rådgiver i prosjektet mot seksuell trakassering i idretten, og Idrettsforbundet ønsker å kvalitetssikre prosessen som er gjennomført.

– Det er viktig for oss i NIF og norsk idrett at man har tro på at det er nulltoleranse for seksuell trakassering i idretten, at det skal være verdt å si fra og at når utøvere gir beskjed så blir det tatt på alvor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Men hvem av dere er det som egentlig VET hva som har skjedd?

 

Ganske unødvendig å påberope seg sannheten dersom man ikke har den.......

 

Denne saken diskuteres også på interne grupper her på SS-forumet. Vi er derfor mange som vet hva som har skjedd.

Så dere VET hva som har skjedd fordi dere har informasjon fra innsiden i Stabæk? Skjønner du hva du sier, Slum?

 

I min jobb sitter jeg til stadighet i retten og hører folk fortelle SIN sannhet. Det betyr ikke alltid at det de sier stemmer. Det betyr ikke engang alltid at de tror på det selv.

 

Inntil du selv har hørt LLK fortelle deg hvordan hun har opplevd ting, sett det som finnes av bevis på hennes ende, eller tatt inn over deg at dine kilder kan ha grunner til å være sparsom med sannheten, synes jeg du skal være forsiktig med å uttale deg så bastant.

 

Jeg har ikke noe problem med at mange av dere har blitt innviet i opplysninger jeg ikke kjenner, men å gjøre seg til dommer på bakgrunn av disse opplysningene, virker rett og slett ureflektert.

 

Hva med å ta inn over seg at ØE har innrømmet upassende adferd og at klubben har gitt han en advarsel?

 

Det i seg selv viser at noe galt har skjedd.

 

Disse innrømmelsene er ikke "mediehåndtering", for det finnes ikke den medierådgiver som ville anbefalt slik håndtering hvis målet var å stille stormen.

 

At flere av dere til og med trekker inn at LLK er eldre enn ØE, samt rakker ned på utseende hennes, får meg til å lure på hvilket samfunn dere er oppdratt i? Slum, jeg sier ikke at du har sagt alt dette, men kan dere ikke tenke dere om?

 

Akkurat nå viser dere kollektive holdninger som er utrivelig og langt over grensen.

 

Jeg vet at dere stort sett er hyggelige karer med et STOOORT hjerte for Stabæk. Men nå holder det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alle kan ha godt av å bli minnet om å være varsomme. Det gjelder også alle synserne ute i media. Denne saken har to parter. Eide har innrømmet upaassende oppførsel, ikke seksuell trakassering. Kanksje greit å ha det med seg. Dessuten, mulig at dette er helt på siden, men det er ikke mange klubber med Richard Jansen i spissen, som har jobbet mer for at kvinnefotballen skal bli tatt alvorlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så dere VET hva som har skjedd fordi dere har informasjon fra innsiden i Stabæk? Skjønner du hva du sier, Slum?

I min jobb sitter jeg til stadighet i retten og hører folk fortelle SIN sannhet. Det betyr ikke alltid at det de sier stemmer. Det betyr ikke engang alltid at de tror på det selv.

 

Inntil du selv har hørt LLK fortelle deg hvordan hun har opplevd ting, sett det som finnes av bevis på hennes ende, eller tatt inn over deg at dine kilder kan ha grunner til å være sparsom med sannheten, synes jeg du skal være forsiktig med å uttale deg så bastant.

 

Jeg har ikke noe problem med at mange av dere har blitt innviet i opplysninger jeg ikke kjenner, men å gjøre seg til dommer på bakgrunn av disse opplysningene, virker rett og slett ureflektert.

 

Hva med å ta inn over seg at ØE har innrømmet upassende adferd og at klubben har gitt han en advarsel?

 

Det i seg selv viser at noe galt har skjedd.

 

Disse innrømmelsene er ikke "mediehåndtering", for det finnes ikke den medierådgiver som ville anbefalt slik håndtering hvis målet var å stille stormen.

 

At flere av dere til og med trekker inn at LLK er eldre enn ØE, samt rakker ned på utseende hennes, får meg til å lure på hvilket samfunn dere er oppdratt i? Slum, jeg sier ikke at du har sagt alt dette, men kan dere ikke tenke dere om?

 

Akkurat nå viser dere kollektive holdninger som er utrivelig og langt over grensen.

 

Jeg vet at dere stort sett er hyggelige karer med et STOOORT hjerte for Stabæk. Men nå holder det.

 

 

Så du VET hva som har skjedd fordi du har informasjon fra bloggen til Woods og Kaurins mange utspill i media? Skjønner du hva du sier, Bebe?

 

I min jobb sitter jeg til stadighet og hører folk fortelle SIN sannhet. Det betyr ikke alltid at det de sier stemmer. Det betyr ikke engang alltid at de tror på det selv.

 

Inntil du selv har hørt Øyvind Eide fortelle deg hvordan han har opplevd ting, sett det som finnes av bevis på hans ende, eller tatt inn over deg at dine kilder kan ha grunner til å være generøse med løgner, synes jeg du skal være forsiktig med å uttale deg så bastant.

 

Jeg har ikke noe problem med at du velger å tro på udokumenterte påstander fra folk du ikke kjenner, men å gjøre seg til dommer på bakgrunn av disse opplysningene, virker rett og slett ureflektert.

 

Hva med å ta inn over seg at ØE har innrømmet upassende adferd og at klubben har gitt han en advarsel?

 

Det i seg selv viser at svært lite galt har skjedd mellom to voksne mennesker som beviselig var gjensidig tiltrukket av hverandre.

 

Disse innrømmelsene er ikke "mediehåndtering", for det finnes ikke den medierådgiver som ville anbefalt slik håndtering hvis målet var å stille stormen.

 

At du med flere til og med trekker inn at andre jenter skal ha blitt utsatt for overtramp andre steder, samt rakker ned på at han gir blomster, får meg til å lure på hvilket samfunn dere er oppdratt i? Bebe, jeg sier ikke at du har sagt alt dette, men kan dere ikke tenke dere om?

 

Akkurat nå viser dere kollektive holdninger som er utrivelig og langt over grensen.

 

Jeg vet at du stort sett er hyggelig med et STOOORT hjerte for Stabæk. Men nå holder det. Når skal lynsjemobben la Øyvind Eide få fred?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alzheimer : hvor i mine innlegg finner du at jeg skriver at jeg vet hva som har skjedd? Jeg vet ikke det og har heller aldri skrevet at jeg vet det. Jeg har reagert på hvordan andre har påstått å sitte på sannheten.

 

Jeg har ingen egne kilder i denne saken, men liker ikke lynsjestemningen jeg leser i en rekke av innleggene her.

 

Ikke engang ledelsens håndtering klarer dere å støtte.

 

At du/dere ikke liker at jeg sier fra lever jeg ekstremt godt med. Alltid. Uansett.

 

Edit: skulle være til Alzheimer, ikke Slum. Min feil.

Endret av Bebe
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Slum: hvor i mine innlegg finner du at jeg skriver at jeg vet hva som har skjedd? Jeg vet ikke det og har heller aldri skrevet at jeg vet det. Jeg har reagert på hvordan andre har påstått å sitte på sannheten.

 

Hvilket innlegg er det du svarer?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg har ingen egne kilder i denne saken, men liker ikke lynsjestemningen jeg leser i en rekke av innleggene her.

 

 

 

Hva er din kommentar til dette, Bebe?

 

"I slutten av november 2013 kalte sportslig leder Kaurin inn til et møte. Hun dukket ikke opp til dette møtet, og forklarte senere at hun hadde glemt det. Det ble gjort et nytt forsøk i starten av desember. Hensikten med dette møtet var å legge fram Sportslig Utvalgs meninger om Kaurins fremtid i klubben. Sportslig leder forklarte Kaurin at hun ikke var med i planene videre, på bakgrunn av Sportslig Utvalgs vurdering. Det som er viktig å merke seg her er at Eide ikke hadde innflytelse på Sportslig Utvalgs avgjørelse, og Sportslig Utvalg visste heller ingenting om at Kaurin og Eide hadde hatt en flørt. Da Kaurin var informert om at hun ikke var med videre tok hun fram dette omtalte gavekortet som hun hadde fått et år tidligere. Hun fortalte så hele historien om forholdet de hadde hatt. Hun ønsket at sportslig leder skulle ta dette videre med Eide, og så ble gjort. Eide møtte opp samme kveld på Nadderud og forklarte seg. Historiene som ble gitt var nærmest helt like. Det var med andre ord ingen konflikt om hva som hadde skjedd med de to. Det hadde ikke vært sex, det hadde ikke vært klining, det hadde ikke vært møter hjemme hos den ene eller andre. Det var kun dater ute på offentlig sted. Begge var enige om at gavekortet var ment som en spøk, en spøk som Kaurin i etterkant oppfattet som upassende. Sportslig leder gjorde det klart at dette ikke var greit, fordi Eide var treneren til Kaurin, og han hadde et ansvar for å unngå dette. Ikke fordi det som hadde skjedd var uetisk eller ulovlig, men fordi flørt over tid ofte fører til forhold. Eide stod med andre ord helt på grensa til hva han kan tillate seg som trener, og gjorde et halvromantisk forsøk på å krysse den - men fikk avslag. Dagen etter disse møtene fikk Kaurin en bekreftelse fra sportslig leder om at han hadde hatt møte med Eide. Det man skal huske her er at det ikke var Kaurin som ba om et møte med sportslig leder, slik det har blitt påstått. Det var et møte sportslig leder kalte inn til, som omhandlet Sportslig Utvalgs vurdering der hun ble veid og funnet for lett for å få ny kontrakt - og de visste ingenting om Eide og Kaurin. Det var først da Kaurin ble fortalt at hun ikke fikk ny kontrakt at hun trakk fram gavekortet. Eide fikk etter dette møtet en muntlig irettesettelse av sportslig leder."

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Slum: hvor i mine innlegg finner du at jeg skriver at jeg vet hva som har skjedd? Jeg vet ikke det og har heller aldri skrevet at jeg vet det. Jeg har reagert på hvordan andre har påstått å sitte på sannheten.

 

Hvilket innlegg er det du svarer?

My bad, sorry. Er endret nå.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Jeg har ingen egne kilder i denne saken, men liker ikke lynsjestemningen jeg leser i en rekke av innleggene her.

 

Hva er din kommentar til dette, Bebe?

 

"I slutten av november 2013 kalte sportslig leder Kaurin inn til et møte. Hun dukket ikke opp til dette møtet, og forklarte senere at hun hadde glemt det. Det ble gjort et nytt forsøk i starten av desember. Hensikten med dette møtet var å legge fram Sportslig Utvalgs meninger om Kaurins fremtid i klubben. Sportslig leder forklarte Kaurin at hun ikke var med i planene videre, på bakgrunn av Sportslig Utvalgs vurdering. Det som er viktig å merke seg her er at Eide ikke hadde innflytelse på Sportslig Utvalgs avgjørelse, og Sportslig Utvalg visste heller ingenting om at Kaurin og Eide hadde hatt en flørt. Da Kaurin var informert om at hun ikke var med videre tok hun fram dette omtalte gavekortet som hun hadde fått et år tidligere. Hun fortalte så hele historien om forholdet de hadde hatt. Hun ønsket at sportslig leder skulle ta dette videre med Eide, og så ble gjort. Eide møtte opp samme kveld på Nadderud og forklarte seg. Historiene som ble gitt var nærmest helt like. Det var med andre ord ingen konflikt om hva som hadde skjedd med de to. Det hadde ikke vært sex, det hadde ikke vært klining, det hadde ikke vært møter hjemme hos den ene eller andre. Det var kun dater ute på offentlig sted. Begge var enige om at gavekortet var ment som en spøk, en spøk som Kaurin i etterkant oppfattet som upassende. Sportslig leder gjorde det klart at dette ikke var greit, fordi Eide var treneren til Kaurin, og han hadde et ansvar for å unngå dette. Ikke fordi det som hadde skjedd var uetisk eller ulovlig, men fordi flørt over tid ofte fører til forhold. Eide stod med andre ord helt på grensa til hva han kan tillate seg som trener, og gjorde et halvromantisk forsøk på å krysse den - men fikk avslag. Dagen etter disse møtene fikk Kaurin en bekreftelse fra sportslig leder om at han hadde hatt møte med Eide. Det man skal huske her er at det ikke var Kaurin som ba om et møte med sportslig leder, slik det har blitt påstått. Det var et møte sportslig leder kalte inn til, som omhandlet Sportslig Utvalgs vurdering der hun ble veid og funnet for lett for å få ny kontrakt - og de visste ingenting om Eide og Kaurin. Det var først da Kaurin ble fortalt at hun ikke fikk ny kontrakt at hun trakk fram gavekortet. Eide fikk etter dette møtet en muntlig irettesettelse av sportslig leder."

Jeg har ALDRI uttalt meg om hvorvidt LLK fortjente ny kontrakt.

 

Jeg har ingen grunn til å tvile på vurderingene til Richard og resten og sportslig utvalg. Slik jeg kjenner Richard er han hel ved. Men i likhet med styret har jeg altså reagert på at han ikke tok saken opp med dem umiddelbart.

 

Har lest hele posten til Posse. Uten egne kilder kan jeg ikke vurdere om det er den hele fulle sannhet. At jeg ikke er like konspiratorisk i tankegangen som han fremstår i innlegget tror jeg vi alle kan leve godt med ;-).

 

Jeg har sagt det jeg har følt behov for i denne saken. Jeg kommer altså ikke til å skrive flere innlegg i hverken denne tråden eller i LLKs tråd. Regner med at det gleder opptil flere her inne :-).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bra skrevet. Viktig skrevet. Dessverre vil 90% ha gjort opp sin mening og det som skrives her http://www.stabaek.no/ur-drift/1373-sextrakasseringen vil ikke komme for øyne på de fleste. Lov å håpe at artikkelen vil spre seg og at Rich og andre kan få frem viktige poenger i de riksdekkende medier for deretter å legge denne saken død.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bra skrevet. Viktig skrevet. Dessverre vil 90% ha gjort opp sin mening og det som skrives her http://www.stabaek.no/ur-drift/1373-sextrakasseringen vil ikke komme for øyne på de fleste. Lov å håpe at artikkelen vil spre seg og at Rich og andre kan få frem viktige poenger i de riksdekkende medier for deretter å legge denne saken død.

 

Det ryktes at det etter noen få timer igår kveld var over 2500 som hadde lest artikkelen, så den når frem til en god del.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Bra skrevet. Viktig skrevet. Dessverre vil 90% ha gjort opp sin mening og det som skrives her http://www.stabaek.no/ur-drift/1373-sextrakasseringen vil ikke komme for øyne på de fleste. Lov å håpe at artikkelen vil spre seg og at Rich og andre kan få frem viktige poenger i de riksdekkende medier for deretter å legge denne saken død.

Det ryktes at det etter noen få timer igår kveld var over 2500 som hadde lest artikkelen, så den når frem til en god del.

6000 nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Bra skrevet. Viktig skrevet. Dessverre vil 90% ha gjort opp sin mening og det som skrives her http://www.stabaek.no/ur-drift/1373-sextrakasseringen vil ikke komme for øyne på de fleste. Lov å håpe at artikkelen vil spre seg og at Rich og andre kan få frem viktige poenger i de riksdekkende medier for deretter å legge denne saken død.

Det ryktes at det etter noen få timer igår kveld var over 2500 som hadde lest artikkelen, så den når frem til en god del.

6000 nå.

 

Good

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Øyvind Eide
×
×
  • Opprett ny...