Gå til innhold

La Manga 2012


BlaaSeier
 Del

Anbefalte innlegg


Tror ikke folk skal ta helt av mtp hva som ble vist mot adeccolagene start og kongsvinger.

 

Motstanden i Spania sier dessverre ikke mye om hvilket nivå Stabæk laget besitter. Selvfølgelig hyggelig med 3 på rad, men dette er vel som forventet mot motstanden man har møtt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt enig med PerS.

 

Det er fascinerende at enkelte klarer å være negative etter tre rake seiere, sett i lys av klubbens store problemer det siste året. Hva mer skulle man gjort? Vunnet tosifret?

 

Selvsagt ser alle at motstanden ikke har vært den aller beste. Det betyr ikke dermed at man ikke har gjort bra prestasjoner, alt tatt i betraktning.

 

Heia Stabæk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Greit - nå er jeg skit lei.

Forventes det at vi skal være i 2008-modus etter de siste par års hendelser og erfaringer?

 

Selv er jeg overlykkelig over at det ser ut til at vi klare å stille et slagkrafrig lag. Og tilsvarende imponert over de som har klart å få det til.

 

Positivitet etterlyses.

 

Jeg er også overlykkelig over at vi i det hele tatt har ett lag å stille med. Ett lag som er mye bedre enn det mange fryktet når man flyttet ut av satans arena.

 

Det jeg prøvde å fremheve er at det er vanskelig å spå hvor godt dette laget blir før man har møtt motstand av samme kvalitet som man vil gjøre hver helg når serien starter.

 

De to første mot adeccomotstand er helt ok gjennomførte kamper mtp at man knapt har hatt treninger sammen, mens motstanden på la manga har vært av laber kvalitet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nivået på motstanden vi har møtt i Spania kan sikkert diskuteres, men selv om den har vært svak, betyr ikke det automatisk at det har vært et dumt trekk mht å etablere noen grunnprinsipper og komme igang med samhandlingen i et lag der de fleste ikke har spilt sammen før.

 

Totalt sett i løpet av hele sesongoppkjøringen møter vi kanskje litt for dårlig motstand, men det viktigste er hvordan kampene brukes mht å innarbeide det det jobbes med på treningene også i kampsituasjon. Det meste av forberedelser til sesongen foregår tross alt på treningene. Treningskampene er et verktøy i forlengelsen av det.

 

Konklusjon: Det hadde kanksje vært ønskelig med bedre motstand i hvert fall i enkelte kamper, men det viktigste er hvordan vi selv bruker hver anledning til å øve.

 

Til slutt vil jeg bare rette en takk til StabækLars og hans hjelpere for alle klipp og oppdateringer fra Spania.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Evaluering La Manga 2012:

 

Negativt:

- For svak motstand.

 

Positivt:

- Meget gode resultater

- Nesten helt tett bakover, hvilket har vært fokusområde. Ett mål på frispark er mer enn godkjent.

- Hyggelig bekjentskap med nye spillere!

- Meget oppmuntrende opptrendener av usikre kort fra junior/egen stall

- Trivelig å se at "Stabæk-stilen" fortsatt lever, til en viss grad.

- Lite/ingen skader

- Bra testing av prøvespillere.

- Seiere gir god selvtillitt - alltid, uansett.

- Media har fått noe annet å skrive om, denne gangen med positivt fortegn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig med deg PerS!

 

Minner om noen av Valencias fremste egenutviklede spillere: Silva, Villa og så kan jeg jo gå litt lenger tilbake i tid og si; Canizares, Albelda, Marchena og Barraja. Ikke så aller verst spillere.

 

Valencia er blant de aller flinkeste i Europa til å utvikle spillere, faktisk kan jeg egentlig bare tenke meg Barcelona sitt akademi som har fått frem flere toppspillere enn Valencia i nyere tid (ja det er sikkert andre).

 

Jeg er følgelig henrykt over at vi slår en av Europas fremste talentfabrikker, selv om det er i en treningskamp.

 

Ekranes, Mineiro og Valencia B/C er dessuten en helt ålreit parameter for hva vi kan møte i de innledene rundene i Europa-League kvalikken. Jeg minner om at VIF røk for Vlada Boleslav, Brann for Åtvidaberg og at vi røk for KF Tirana - ikke akkurat lag det lukter svidd av det heller...

 

edit: sorry! husket feil: vi slo KF Tirana, men røk for Dnepr Mogilev i 2010 etter to uavgjorte kamper...

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Lars er sliten og trøtt. Sammendraget kommer i morgen

Forståelig!

Vil med det samme også rose deg for den fantastiske innsatsen du(dere?) gjør for oss som sliter med Stabæk-abstinenser. Det er en fantastisk luksus å få nyte sammendrag etter hver treningskamp, samt intervjuer og tilogmed en og annen livestream. Tusen takk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var da voldsomt som folk kom i forsvarsposisjon når man forsiktig nevner at det kanskje ikke er helt ideell motstand man har møtt i Spania sammenlignet med oppkjøringen til de andre Tippeligalagene. Vi har slått et spansk amatørlag samt et B-preget bunnlag i spansk tredjedivisjon avdeling 3 (enda så fint navnet er...). Vitner om uvitenhet å sammenligne dette med Mlada Boleslav, sølvvinnere i det aktuelle året i den tsjekkiske ligaen, som er ranket foran den norske serien, noe forøvrig også den hviterussiske er..

 

Alle er vel enige i at laget ser mye bedre ut på papiret enn noen hadde trodd i desember, men Hønefoss er vel fortsatt det beste laget vi har møtt i år. Skulle gjerne sett gutta prøve seg mot hardere motstand, skjønner ikke hvordan det kan bli tolket som negativitet? Ellers setter også jeg pris på meget bra dekning av Spania-oppholdet på stabak.no.

Endret av Sindre
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal vi ikke heller ta oppkjøringa kamå for kamp? er vel bare TL-motstand igjen. så nå får vi smakt litt på nivået fremover. så kan vi heller være glade på guttas, og egne, vegne for 3 seiere på rad i spania, forhåpentligvis begynner gutta å bli litt kjent med hverandre påde på og utenfor banen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal vi ikke heller ta oppkjøringa kamå for kamp? er vel bare TL-motstand igjen. så nå får vi smakt litt på nivået fremover. så kan vi heller være glade på guttas, og egne, vegne for 3 seiere på rad i spania, forhåpentligvis begynner gutta å bli litt kjent med hverandre påde på og utenfor banen.

 

Vi skal slå strømmen og lillehammer, før vi møter TL-motstand, og da har vi morsom fotball i vente når vi møter Godset, og tilslutt en skikkelig gjennomkjøring mot Brann før seriestart.

Jeg er helt enig med deg. Det er bedre å vinne mot dårlig motstand, enn å sitte hjemme å prøve å bygge et lag mot lag som KIL og Hønefoss (to kamper jeg godt kan glemme)

Jeg gleder meg skikkelig til TL start, og er mye mer postiv nå enn jeg var før La Manga.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er en klar fordel at vi utvikler laget progressivt i takt med at motstanden øker. For meg fremstår det som smart å trene samspill, etablering og formasjon mot motstandere som ikke er drit gode når laget består av så mange nye spillere. Kan det tenkes at vi nedvurderer motstanderlagene noe nettopp fordi vi har vunnet alle kampene i Spania og det liksom ikke skal være mulig i den situasjonen vi er i nå?

 

Det er positivt at vi har møtt den motstanden vi har møtt og jeg ser frem til at gutta får brynet seg på mer typisk norske lag fremover.

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var da voldsomt som folk kom i forsvarsposisjon når man forsiktig nevner at det kanskje ikke er helt ideell motstand man har møtt i Spania sammenlignet med oppkjøringen til de andre Tippeligalagene. Vi har slått et spansk amatørlag samt et B-preget bunnlag i spansk tredjedivisjon avdeling 3 (enda så fint navnet er...). Vitner om uvitenhet å sammenligne dette med Mlada Boleslav, sølvvinnere i det aktuelle året i den tsjekkiske ligaen, som er ranket foran den norske serien, noe forøvrig også den hviterussiske er..

 

Alle er vel enige i at laget ser mye bedre ut på papiret enn noen hadde trodd i desember, men Hønefoss er vel fortsatt det beste laget vi har møtt i år. Skulle gjerne sett gutta prøve seg mot hardere motstand, skjønner ikke hvordan det kan bli tolket som negativitet? Ellers setter også jeg pris på meget bra dekning av Spania-oppholdet på stabak.no.

 

Vi har slått de Litauenske mestrene, fått en fin pekepin på hvor b-laget vårt står og fått mulighet til å eksperimentere med nye spillere og spillere i uvante posisjoner. Vi har slått en av Europas beste talentfabrikker, sokm unektlig må sies å ha møsntret et bedre lag enn Hønefoss, en kjapp gjennomgang av de 11 Valencia stilte med viser at nesten hele oppstillingen har vært gjennom akademiet deres og har figurert på Spanias u-19 og u-17 lag.

 

Gitt situasjonen vår og troppens sammensetning ville jeg si at La-Manga oppholdet har vært vellykket. Stor takk til Lars og Mads som har gitt oss muligheten til å følge kampene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Høydepunkter 1. omgang

http://www.youtube.com/watch?v=y8nUTaBAhLo

2. omgang er klar om et par timer

 

Boli har noen vanvittig deilige løp, men avslutningene hans må det jobbes MYE med, skal man dømme utifra det vi har sett hittil i preseason. Det som er positivt er at Belsvik sannsynligvis er blant de beste til å kunne lære bort nettopp det, og gutten er jo ung i tillegg. Har troen på Boli.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan det tenkes at vi nedvurderer motstanderlagene noe nettopp fordi vi har vunnet alle kampene i Spania og det liksom ikke skal være mulig i den situasjonen vi er i nå?

 

Det er rett og slett ikke mulig å nedvurdere Mineiro nok! 4. nivå i Spania (i alle fall i dette området) er hårreisende dårlig

 

Derimot skal vi ikke undervurdere det Valencia-laget vi slo. Vi var gode nok til at samtlige tilskuere var pottesure (deriblant minst 1 representant for klubben)!!! :)

 

Alt i alt ser jeg mye lysere på sesongen nå enn før La Manga...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan det tenkes at vi nedvurderer motstanderlagene noe nettopp fordi vi har vunnet alle kampene i Spania og det liksom ikke skal være mulig i den situasjonen vi er i nå?

Det er rett og slett ikke mulig å nedvurdere Mineiro nok! 4. nivå i Spania (i alle fall i dette området) er hårreisende dårlig

Derimot skal vi ikke undervurdere det Valencia-laget vi slo. Vi var gode nok til at samtlige tilskuere var pottesure (deriblant minst 1 representant for klubben)!!! :)

Alt i alt ser jeg mye lysere på sesongen nå enn før La Manga...

 

 

Altså er jo ikke mange år siden en gjeng med juniorer fra Manchester Unitet banket oss på vår egen hjemmebane. Det at vi slår unggutter fra Valencia skal på ingen måte undervurderes. I tillegg klarer vi å dominere med vårt eget spill mot svakere motstandere, det er også en styrke.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Var da voldsomt som folk kom i forsvarsposisjon når man forsiktig nevner at det kanskje ikke er helt ideell motstand man har møtt i Spania sammenlignet med oppkjøringen til de andre Tippeligalagene. Vi har slått et spansk amatørlag samt et B-preget bunnlag i spansk tredjedivisjon avdeling 3 (enda så fint navnet er...). Vitner om uvitenhet å sammenligne dette med Mlada Boleslav, sølvvinnere i det aktuelle året i den tsjekkiske ligaen, som er ranket foran den norske serien, noe forøvrig også den hviterussiske er..

 

Alle er vel enige i at laget ser mye bedre ut på papiret enn noen hadde trodd i desember, men Hønefoss er vel fortsatt det beste laget vi har møtt i år. Skulle gjerne sett gutta prøve seg mot hardere motstand, skjønner ikke hvordan det kan bli tolket som negativitet? Ellers setter også jeg pris på meget bra dekning av Spania-oppholdet på stabak.no.

 

I live in the Czech Republic at the moment and it is probably difficult to compare the strength of the Czech League to others because of the Prague clubs (esp. Sparta).

They can afford to pay reasonable salaries which other clubs have difficulties to do. The other teams loose their good players pretty fast to international or the Prague clubs.

Guess this pushes the League Coefficient to some degree even though the average quality of the games is not that good.

One of the players who was signed for Eintracht Frankfurt lately and who did not manage to assert himself was Leonard Kweuke who has a good record at Sparta Praha, though.

So I am really curious how well Ricardo Clark will do in the Tippeligaen, I rate him to be overall an even better player then Kweuke.

Just learned that my favourite Czech club Banik Ostrava almost played EL-Q 3rd vs Stabaek in 2010, but Dnepr Mogilev won in 2nd round and later vs Banik.

The world is small :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

So I am really curious how well Ricardo Clark will do in the Tippeligaen, I rate him to be overall an even better player then Kweuke.

Just learned that my favourite Czech club Banik Ostrava almost played EL-Q 3rd vs Stabaek in 2010, but Dnepr Mogilev won in 2nd round and later vs Banik.

The world is small :D

 

Ricardo Clark will probably be one of the better players in Tippeligaen. For the record: We still have nightmares about the loss against Dnepr. An embarrasing moment in recent club history.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


So I am really curious how well Ricardo Clark will do in the Tippeligaen, I rate him to be overall an even better player then Kweuke.

Just learned that my favourite Czech club Banik Ostrava almost played EL-Q 3rd vs Stabaek in 2010, but Dnepr Mogilev won in 2nd round and later vs Banik.

The world is small :D

 

Ricardo Clark will probably be one of the better players in Tippeligaen. For the record: We still have nightmares about the loss against Dnepr. An embarrasing moment in recent club history.

 

I guess so, sucks to be beaten only by the away goal rule.

Nonetheless Eintracht Frankfurt managed to collect only 8 points in 17 games last season after 26 points in the first 17 games of the season.

So we managed getting sent to 2nd Bundesliga in the end even though we were 7th place after 17 games. Now that hurts :blink:

Clark was one of the few players fighting even though being thrown into cold water and playing mainly as centre back which is not his main position.

Still his performance was ok and I really hope that he will rock the Tippeligaen with Stabaek now :)

Btw that game tomorrow vs Kongsvinger is another test?

Endret av Biotic
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

La Manga 2012
×
×
  • Opprett ny...