Gå til innhold

til helvete med Hallén


Alzheimer
 Del

Anbefalte innlegg


Skjønner ikke helt begrunnelsen:

"Utvalget anser at opptreden både var upassende, samt at det som fremkom av bannerne er egnet til å skade fotballarbeidet eller fotballens anseelse."

Synes heller det kunne fremmet fotballarbeidet og fotballens anseelse i Norge, nå man skal bli kastet ut av Norges nyeste og flotteste fotballarena må man få uttrykke seg..

 

Fikk ihvertfall mediadekning og vårt syn på saken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pyrosaken er jo som forventet. At NFF griper inn i ytringsfriheten synes jeg mildt sagt er tvilsomt, uansett begrunnelse. Nå styrket det vel ikke akkurat vår sak at SS beklaget banneret.

 

Merkelig at Budstikka bruker anledningen til enda en gang å trekke fram hjemmevideoen til

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg var med på å bære inn banneret, vel vitende om hva som sto, og jeg var gladelig med på å holde det opp. Men i ettertid har jeg innsett at banneret var skivebom. Det var et sjakktrekk, hvis målet hadde vært å gjøre Stabæk (evt. oss) til de slemme, og arenaeierene som de snille man skulle synes synd på. Schnitler & Co tok klubben forfra og bakfra med flisete balltre, men klarte å ende opp som offeret. Ikke vår mest geniale stund, dessverre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


geirti, skjönner hva du mener.

i den situasjonen og paa dette öyeblikket syntes jeg at banneret var helt ok. en ganske hjelpelös maate aa slippe fri en del negative emosjoner (les: sinne/frustrasjon).

 

ang. pyro saken:

har vi i stab sup saa mye penger at vi kan (og vil) betale slike böter?

tenk hva man ellers kunne ha gjort med pengene...

jeg synes det er dumt at vi slöser bort penger for saanne ting som pyro/röykbomber. selv om det noen ganger kan se bra ut.

og det jeg lurer mest paa er: hva er vitsen i aa tenne paa bluss osv. naar man skjuler det under et stort overheadflagg?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ang. pyro saken:

har vi i stab sup saa mye penger at vi kan (og vil) betale slike böter?

tenk hva man ellers kunne ha gjort med pengene...

jeg synes det er dumt at vi slöser bort penger for saanne ting som pyro/röykbomber. selv om det noen ganger kan se bra ut.

og det jeg lurer mest paa er: hva er vitsen i aa tenne paa bluss osv. naar man skjuler det under et stort overheadflagg?

 

Jeg kan absolutt anbefale å lese tidligere poster fra styreleder, samt intervju med ham i Budstikka. Samt at det ikke ble brukt bluss i Sogndal, men det ser ut til å være en utbredt misforståelse hos flere som ikke ser forskjell på blinkende hvitt og lysende rødt. Du møter neppe noen fra Påtalenemda på trikkefører-personalmøte!

 

Men hvis du fortsatt tror SS betaler for dette så stemmer ikke det. Boten for Sogndal dekkes i sin helhet av en mystisk og myteomspunnet kraft som sømløst går gjennom supportermiljøet. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pyrosaken er jo som forventet. At NFF griper inn i ytringsfriheten synes jeg mildt sagt er tvilsomt, uansett begrunnelse.

 

Enig, men det er vel for lengst fastslått at NFF ikke lar seg stoppe av slike bagateller som likhet for loven, ytringsfrihet og andre grunnleggende demokratiske prinsipper...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ang. pyro saken:

har vi i stab sup saa mye penger at vi kan (og vil) betale slike böter?

tenk hva man ellers kunne ha gjort med pengene...

jeg synes det er dumt at vi slöser bort penger for saanne ting som pyro/röykbomber. selv om det noen ganger kan se bra ut.

og det jeg lurer mest paa er: hva er vitsen i aa tenne paa bluss osv. naar man skjuler det under et stort overheadflagg?

Hvem mener du bør betale slike bøter?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ang. pyro saken:

har vi i stab sup saa mye penger at vi kan (og vil) betale slike böter?

tenk hva man ellers kunne ha gjort med pengene...

jeg synes det er dumt at vi slöser bort penger for saanne ting som pyro/röykbomber. selv om det noen ganger kan se bra ut.

og det jeg lurer mest paa er: hva er vitsen i aa tenne paa bluss osv. naar man skjuler det under et stort overheadflagg?

 

Jeg kan absolutt anbefale å lese tidligere poster fra styreleder, samt intervju med ham i Budstikka. Samt at det ikke ble brukt bluss i Sogndal, men det ser ut til å være en utbredt misforståelse hos flere som ikke ser forskjell på blinkende hvitt og lysende rødt. Du møter neppe noen fra Påtalenemda på trikkefører-personalmøte!

 

Men hvis du fortsatt tror SS betaler for dette så stemmer ikke det. Boten for Sogndal dekkes i sin helhet av en mystisk og myteomspunnet kraft som sømløst går gjennom supportermiljøet. :)

 

Sett på en annen side var det de i Sogndal som virkelig viste hvem STB var og de ivrigste som dro. At da SS som supporterklubb står bak disse individene som viser en klubbfølelse og iver for å støtte gutta i mørkere tider synes jeg bare skulle mangle. Selvfølgelig er dette en uttalelse med noen begrensninger, men regner med de fleste skjønner hva jeg mener.

 

Som ikke medlem har jeg vel ingen stor stemme, men det handler om å stå bak hverandre, banner eller blinkere, alltid uansett.

 

Heia utradisjonelle og litt hardt slående bannere, heia blinkere og heia de som drar over hele norge for å støtte klubben.

 

EDIT: hardt slående

Endret av frilin
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Boten for Sogndal dekkes i sin helhet av en mystisk og myteomspunnet kraft som sømløst går gjennom supportermiljøet. :)

fint. da er alt i orden. (og ja, jeg husker at det finnes denne mystiske kraften du snakker om)

 

hebbe: de som tenner paa slike röykbomber/bluss og kanskje de som synes det er kult aa ha pyro paa tribunen.

 

frilin: videreförer jeg tankegangen din er det aa fyre av pyro altsaa likebetydende med aa vise klubbfölelse og stötte laget? og iveren av en supporter kan telles ved antall tente bluss? selv om slike aksjoner koster penger og klubben en elsker faar refs av nff. interessant staasted. merkelig nok kommer det fra en som ikke er medlem i stab. sup. (no offense) men som tross alt mener at "hele" supporterklubben burde staa bak de pyro elskende personene...hmmm....hmmm...hadde du sagt det samme om du hadde vaert medlem i stab. sup. og det hadde blitt brukt dine penegr til aa betale slike böter?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


frilin: videreförer jeg tankegangen din er det aa fyre av pyro altsaa likebetydende med aa vise klubbfölelse og stötte laget? og iveren av en supporter kan telles ved antall tente bluss? selv om slike aksjoner koster penger og klubben en elsker faar refs av nff. interessant staasted. merkelig nok kommer det fra en som ikke er medlem i stab. sup. (no offense) men som tross alt mener at "hele" supporterklubben burde staa bak de pyro elskende personene...hmmm....hmmm...hadde du sagt det samme om du hadde vaert medlem i stab. sup. og det hadde blitt brukt dine penegr til aa betale slike böter?

Det er fortsatt ikke SS sine penger som dekker dette.

 

At du klarer å vinkle innlegget til frilin dithen du gjør er ganske utrolig. Hvis denne gjengen det er snakk om velger å bruke pyro som et virkemiddel for å vise sin støtte til laget er jo det èn måte å gjøre det på. At det også går an å gjøre det på andre måter ser vi jo eksempler på hele tiden. Man kan selvsagt ikke måle klubbfølelse i antall tente bluss.

 

Er forresten fortsatt rimelig irriterende at du kun skriver med små bokstaver.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Boten for Sogndal dekkes i sin helhet av en mystisk og myteomspunnet kraft som sømløst går gjennom supportermiljøet. :)

fint. da er alt i orden. (og ja, jeg husker at det finnes denne mystiske kraften du snakker om)

 

hebbe: de som tenner paa slike röykbomber/bluss og kanskje de som synes det er kult aa ha pyro paa tribunen.

 

frilin: videreförer jeg tankegangen din er det aa fyre av pyro altsaa likebetydende med aa vise klubbfölelse og stötte laget? og iveren av en supporter kan telles ved antall tente bluss? selv om slike aksjoner koster penger og klubben en elsker faar refs av nff. interessant staasted. merkelig nok kommer det fra en som ikke er medlem i stab. sup. (no offense) men som tross alt mener at "hele" supporterklubben burde staa bak de pyro elskende personene...hmmm....hmmm...hadde du sagt det samme om du hadde vaert medlem i stab. sup. og det hadde blitt brukt dine penegr til aa betale slike böter?

 

Du må tydeligvis ha det inn med TESKJE. Ett miljø rundt Stabæk dekker boten i Sogndal. Ingen medlemmer i Stabæk Support bekymrer seg for om det er SS sine penger som blir brukt, fordi de vet at det ikke er tilfelle. Hvor vanskelig er det å forstå? Det eneste du gjør nå er å spinne videre på tankene dine som vi har vært klar over i mange år. De som liker bluss og ultras utgjør en stor trussel mot supporterklubben?

 

Merkelig nok har du ikke fått med deg at det går mot en endring i Norge nå, med mer og mer pyro i lovlige former etter avtale med NFF. Tror du det hadde kommet i stand en slik avtale om ingen gikk i bresjen for å fyre av ulovlig og vise at noen blinkere og røykbomber ikke utgjør en livsfare på stadion.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det blir litt rart å trekke inn Sogndal-kampen som et negativt eksempel. Det er vel noe av det beste Stabæk Support har prestert på en lang bortetur på lange tider. Gromstad snakket vel ikke om annet etter kampen.

 

Grunnen til at jeg synes banneret vårt mot Schnitler ble feil var ikke fordi det rasshølet ikke fortjente det, for det gjorde han, men fordi det endret mediabildet kraftig til hans fordel. Et mediabilde klubben var ganske avhengige av (etter at overgangssaken hadde satt klubben i et ganske dårlig lys).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det blir litt rart å trekke inn Sogndal-kampen som et negativt eksempel. Det er vel noe av det beste Stabæk Support har prestert på en lang bortetur på lange tider. Gromstad snakket vel ikke om annet etter kampen.

Og tilbakemeldingen fra politiet i ettertid var at vi hadde oppført oss eksemplarisk (selvsagt med unntak av noen ødelagte seter), og var det beste bortefølget som hadde vært i Sogndal i løpet av sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Grunnen til at jeg synes banneret vårt mot Schnitler ble feil var ikke fordi det rasshølet ikke fortjente det, for det gjorde han, men fordi det endret mediabildet kraftig til hans fordel. Et mediabilde klubben var ganske avhengige av (etter at overgangssaken hadde satt klubben i et ganske dårlig lys).

Ser meg enig i din tankegang. Rent PRmessig var det aldri noe sjakktrekk å gjennomføre markeringen av Hitler, men den negative effekten fra media var vel ikke værre enn å få et 21. hodespark når du allerede har fått 20 mens du ligger nede? For oss supportere (finnes det noen andre enn oss som har et nøytralt syn på Stabæk lenger?) kan vel følelsen av å faktisk kunne gi en ytring rundt saken minne om friheten fra Gjøkeredet eller scenene med rollebytter i Frihetens Regn. Synes det er helt greit at folk sprer lys rundt personer som Kony og Schnitler  

Endret av -MG
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Du må tydeligvis ha det inn med TESKJE. Ett miljø rundt Stabæk dekker boten i Sogndal. Ingen medlemmer i Stabæk Support bekymrer seg for om det er SS sine penger som blir brukt, fordi de vet at det ikke er tilfelle. Hvor vanskelig er det å forstå? Det eneste du gjør nå er å spinne videre på tankene dine som vi har vært klar over i mange år. De som liker bluss og ultras utgjør en stor trussel mot supporterklubben?

 

Merkelig nok har du ikke fått med deg at det går mot en endring i Norge nå, med mer og mer pyro i lovlige former etter avtale med NFF. Tror du det hadde kommet i stand en slik avtale om ingen gikk i bresjen for å fyre av ulovlig og vise at noen blinkere og røykbomber ikke utgjør en livsfare på stadion.

du maa ha det inn med teskje og, tror jeg.

 

for aa si det helt tydelig: ja, de som elsker og bruker pyro skaper et litt negativ bilde i media. og det kan skade supporterklubben i sin helhet - saerlig naar det staar i avisene at "supporterklubben staar bak disse personene".

 

jeg vet at det finnes en gruppe som betaler bötene sine selv. men det betyr ikke at jeg maa infinne meg i at "hele" supporterklubben skal staa bak saanne aksjoner/personer. jeg er medlem av stab. sup. og jeg stötter IKKE saanne aksjoner. saerlig ikke i saane tider som naa hvor hver eneste krone som ikke gaar til klubben er en bortkastet krone.

 

det er noe du kan sikkert forklare meg: hva er saa bra med pyro naar den skjules under et stort flagg :blink:

og hvorfor ma folk tildekke ansiktet sitt naar pyro ikke lenger er ansett som livsfarlig eller förer til store sanksjoner og problemer med loven?

 

ja til bluss naar den er synlig og det gjöres paa en skikkelig og fin maate.

ja til god stemning paa tribunen.

ja til aksjoner som inkluderer mange supportere.

 

nei til den slags pyro jeg oppfatter som en egoistisk maate av noen faa som vil ha det göy og driter i det andre synes og i klubbens omtale.

 

geirti: hehe, da kan vel gromstad spandere de neste pyro aksjonene ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har du sett matchen du snakker om? Både media, kommentatorene, andre supporterklubber og våre spillere (klubben) skrøt av dette. De som reiste til sogndal hadde årets bortetur.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pauligirl, jeg føler debatten blir ganske dårlig når det du skriver bærer preg av at du ikke har sett hverken tifoen eller bildene fra kampen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=A1VjkqAdxhk

 

 

Som Potter sier skrøt kommentatorene voldsomt av rammen Stabæksupporterne lagde rundt kampen, vi har fått skryt fra flere andre supportergrupper, vi har fått høre om spillere som virkelig ble positivt overrasket over stemningen på en ellers ubetydelig kamp, og alt i alt var dette en veldig god opplevelse som økte engasjementet rundt klubben. DERFOR er det verd hver krone. Det er ikke nødvendigvis slik at hver krone som vi som privatpersoner velger å bruke på bøter kunne gått til klubben, derfor føler jeg ikke det er riktig å bruke det som et argument. Og når du bombastisk slår fast at de som bruker pyro skaper et negativt inntrykk i media har du egentlig bare tatt din egen mening og merket den som en sannhet. Tv2 bruker stemingsbilder med pyro hele tiden. Men de må også omtale når det blir bøter, og der er som regel supporterklubbene under bordet enige om at det er regelverket som er problemet, ikke hvordan det brytes.

 

Du skriver at pyroen var skjult under et stort flagg, det er ikke riktig. Pyroen i Sogndal ble antent under en oh, slik at et nytt ledd i tifoen startet da oh-en ble trukket ned. Og folk dekker til ansiktene sine fordi de kan risikere å få urettmessig mye pes av Fotballforbundet, som ikke går av veien for å straffe dobbelt. Supporterne som stod bak en av våre mest stemningsfulle tifoer i skjebneåret 2011 hadde allerede akseptert å betale prisen det er å få en bot. Ikke å i tillegg bli utestengt eller bøtelagt som enkeltpersoner for ordensforstyrrelse eller lignende.

 

Tifoen i Sogndal ble utført av supportere fra 3 busser som reiste på tvers av landet for å støtte klubben på en ekstraordinær måte i en vanskelig tid. Hvordan du i det hele tatt kan tenke på å kalle det egoistisk, det kan jeg ikke begripe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ja. og det er helt klart at kommentatoren skryter av saant. jobben hans er aa formidle hendelsene paa stadion og stemningen saa godt som mulig. og for aa naa maalet er det ikke saa viktig om det han snakker om kan vaere forbudt eller farlig. (jeg synes kommentatorer generelt er litt naive ang. fotballsupportere/oppförselen paa tribunen, og de har en tendens til aa hoppe fra en mening til en annen - saa lenge det de sier generer oppmerksomhet er jobben gjort)

det jeg lurer paa: hvorfor maa man dra opp til sogndal for aa vise hvor god stemning man kan lage? lar det seg ikke gjöre borte mot f. eks. ffk eller godset?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ja. og det er helt klart at kommentatoren skryter av saant. jobben hans er aa formidle hendelsene paa stadion og stemningen saa godt som mulig. og for aa naa maalet er det ikke saa viktig om det han snakker om kan vaere forbudt eller farlig. (jeg synes kommentatorer generelt er litt naive ang. fotballsupportere/oppförselen paa tribunen, og de har en tendens til aa hoppe fra en mening til en annen - saa lenge det de sier generer oppmerksomhet er jobben gjort)

det jeg lurer paa: hvorfor maa man dra opp til sogndal for aa vise hvor god stemning man kan lage? lar det seg ikke gjöre borte mot f. eks. ffk eller godset?

Nå skjønner jeg ikke hva du mener lenger. Du lager dine egne sannheter og for hvert innlegg du skriver blir det pyntet på med nytt juggel. Tror du ikke vi var i Fredrikstad og Drammen også? I Fredrikstad hadde vi til og med invitert en ultrasgruppering fra Sverige for å krydre stemningen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ja. og det er helt klart at kommentatoren skryter av saant. jobben hans er aa formidle hendelsene paa stadion og stemningen saa godt som mulig. og for aa naa maalet er det ikke saa viktig om det han snakker om kan vaere forbudt eller farlig. (jeg synes kommentatorer generelt er litt naive ang. fotballsupportere/oppförselen paa tribunen, og de har en tendens til aa hoppe fra en mening til en annen - saa lenge det de sier generer oppmerksomhet er jobben gjort)

det jeg lurer paa: hvorfor maa man dra opp til sogndal for aa vise hvor god stemning man kan lage? lar det seg ikke gjöre borte mot f. eks. ffk eller godset?

 

Hvorfor svarer du ikke på noe av det folk har stilt spørsmålstegn ved i innleggene dine, fremfor å bare komme med nye innlegg basert på hvor mange kilometer det er hit eller dit?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så lenge pyroen dekkes av de som sto for det kan da ingen klage?

 

Bøtelegginga av banneret er en annen sak. Helt vanvitttig å bruke bøteterror mot et så velplassert ballespark mot en av norsk næringslivs mest usympatiske og inkompetente personer som akkurat Schnitler, som endatil bryter kommunens regulering av bygget bare for å kaste ut klubben vi elsker. Når jeg kommer til helvete vil jeg grille Schnitler.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


ja. og det er helt klart at kommentatoren skryter av saant. jobben hans er aa formidle hendelsene paa stadion og stemningen saa godt som mulig. og for aa naa maalet er det ikke saa viktig om det han snakker om kan vaere forbudt eller farlig. (jeg synes kommentatorer generelt er litt naive ang. fotballsupportere/oppförselen paa tribunen, og de har en tendens til aa hoppe fra en mening til en annen - saa lenge det de sier generer oppmerksomhet er jobben gjort)

det jeg lurer paa: hvorfor maa man dra opp til sogndal for aa vise hvor god stemning man kan lage? lar det seg ikke gjöre borte mot f. eks. ffk eller godset?

 

FFK og Godset har vært turer som har tatt av før, men som med alle andre bortekamper spesielt sist sesong tok det forståelig ikke helt av.

 

MEN igjen som jeg sa; Sogndal turen (som jeg så på tv) var for min og tydeligvis mange andre også et bevis på at i SS støtter man klubben uansett; med eller uten blinkere/bluss/hardtslående bannere. At klubben får negativ omtale er et bilde du sitter igjen med, ikke mange andre.

 

Hvis du er opptatt av å følge NFF's normer og regler etter boka er du i feil supporterklubb.

 

Melder meg gjerne inn (igjen), betaler pauligirl's medlemsavgift i 3 år fremover mot en garanti for at de pengene går til eventuelle bøter til de som følger klubben over hele landet og finner på en eller annen pøbelstrek i ny og ne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så lenge pyroen dekkes av de som sto for det kan da ingen klage?

 

Bøtelegginga av banneret er en annen sak. Helt vanvitttig å bruke bøteterror mot et så velplassert ballespark mot en av norsk næringslivs mest usympatiske og inkompetente personer som akkurat Schnitler, som endatil bryter kommunens regulering av bygget bare for å kaste ut klubben vi elsker. Når jeg kommer til helvete vil jeg grille Schnitler.

 

 

Word!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor svarer du ikke på noe av det folk har stilt spørsmålstegn ved i innleggene dine, fremfor å bare komme med nye innlegg basert på hvor mange kilometer det er hit eller dit?

du krever at jeg svarer paa spörsmaal mens du selv kommer med spörsmaal om ting som ikke engang ble nevnt av meg (hvor skrev jeg noe om at distansen til et sted spiller en rolle?)

ellers ser jeg ikke poenget i aa svare paa noe folk allerede har et fast svar til.

 

mikki: fint aa höre at det var like god stemning i fredrikstad. utrolig kult aa invitere andre ultrasgrupperinger til aa piffe opp tribunelivet. jeg kan anbefale ultras gruppene til hansa rostock eller eintracht frankfurt - de har aarevis av erfaring med "aa kryddre stemningen"

 

frilin: hva er saa galt med aa fölge regler? i mine 23 aar som fotballsupporter (10 aar som stabaek fan) har jeg aldri hatt et önske om aa bryte regler. uansett har jeg moro paa tribunen og klarer aa stötte laget mitt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

til helvete med Hallén
×
×
  • Opprett ny...