Gå til innhold

Kamptråd: STB - HBK


@ringo
 Del

Anbefalte innlegg


Hvis Stokkelien kunne funnet touchen kunne han blitt veldig bra. Han river og sliter og kommer seg til sjanser.

 

Kunne vi brukt Stokkelien på topp sammen med Kleiven? Kleiven fordi han virker å ha greie avslutningsferdigheter og evne til å plukke opp løse baller.

 

Når forsvaret etter en time begynner å bli slitne av å krige med Stokkelien og følge løp fra Kleiven setter vi inn Boli til å løpe rundt trøtte forsvarere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes egentlig de fleste (alle) våre gjorde en godkjent kamp i går. Noe slurv, noe dårlig pasningsspill og avslutninger. Mest av alt synes jeg spillet vårt virker litt planløst, men det kommer seg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å benke Clark hadde vært idiotisk. Vår soleklart beste igår.

 

Ser forøvrig at Sortevik sliter litt med tempoet. Bruker alt for lang tid med ballen og vender opp sent etc. Håper det bedrer seg for han snart.

Endret av Mihawk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det som skremte meg ved kampen igår var ikke at vi tapte, men mangel på "banespill"! Vi klarer ikke å holde ballen innad i laget, strekke motstanderen, ingen har selvtilliten eller roen til å ballen i beina etc. Så vi ender med å måke ballen opp! Skremmende....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Det var fordi han gjorde den "usynlige" jobben.

 

En spiller som er usynlig kan neppe være et veldig sikkert kort i lagoppstillingen... Synes fortsatt Clark har markert seg litt lite, og mangler litt på tempo og ballkontroll. Innsaten skal han ha, men det er ikke alltid det er nok. Men han har sikkert mer inne og kan forsterke de provene han har vist.

Endret av III
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mot hønefoss synes jeg ihvertfall at det var forbedring i det defensive arbeidet og evnen til å klarere ballen ut av egen sone.

 

men når det er sagt så klør jeg meg i hodet av at ballen skal slås høyt å langt mot boli og stokkelien HVER eneste gang. Ihvertfall når de store sjansene mot hønsa kom når man hadde ballen i beina og spilte langs bakken.

 

Lafton vant vel 110 av 100 dueller?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Trenerens ordre er mange høye baller, har sett det på treninger også.

 

Men nå er det vel pinadø over 250 dager siden Belsvik som trener vant mot tippeligamotstand!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Trenerens ordre er mange høye baller, har sett det på treninger også.

Men nå er det vel pinadø over 250 dager siden Belsvik som trener vant mot tippeligamotstand!

 

Huff... Så taktikken er å kline ballen opp til Mr. Flikk så må Boli prøve å få puttet den kjipe passningen i mål? ph34r.gif

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Trenerens ordre er mange høye baller, har sett det på treninger også.

 

Men nå er det vel pinadø over 250 dager siden Belsvik som trener vant mot tippeligamotstand!

 

Hva faen er det med deg? Kan du ikke bruke din egen sutretråd?

 

Er det noe ingen trenger nå er det folk som leter i søpla (LSK) etter dritt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor denne slaktingen av Cunningham? Gromstad er ikke håret bedre. Det burde være en no-brainer at Tippeligaens svakeste stopperpar erstattes etter 1-5, 0-3 og 0-2, all den tid vi har alternativer i stallen. Clark kan bidra med ro og rutine. Hammer vil nok variere, men forhåpentligvis vil han ikke konsekvent ligge på lavestenivå.

 

De som er redde for at endringer i førsteelleveren vil medføre at laget ikke setter seg bør neppe engste seg. To (eller gjerne tre) rokkeringer vil selvsagt ikke medføre dét.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor denne slaktingen av Cunningham? Gromstad er ikke håret bedre. Det burde være en no-brainer at Tippeligaens svakeste stopperpar erstattes etter 1-5, 0-3 og 0-2, all den tid vi har alternativer i stallen. Clark kan bidra med ro og rutine. Hammer vil nok variere, men forhåpentligvis vil han ikke konsekvent ligge på lavestenivå.

 

De som er redde for at endringer i førsteelleveren vil medføre at laget ikke setter seg bør neppe engste seg. To (eller gjerne tre) rokkeringer vil selvsagt ikke medføre dét.

 

Helt enig. Det kreves null hjerne for å ville bytte halve forsvaret nå. :ph34r:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gromstad vant jo det aller meste i lufta mot Hønefoss, tror ikke vi får den egenskapen hos Clark eller Hammer...

 

Kanskje ikke Clark, men Hammer er bak Gromstad vår beste duellspiller. Han går ikke alltid i like mange dueller, men det tror jeg bare er sunt så lenge vi trenger noen til å demme opp bak det aggressive spillet til Gromstad. Han er også bedre med ball i bena enn begge vår nåværende stoppere. På papiret er Hammer og Gromstad to forsvarere som skal passe veldig bra sammen og jeg håper i grunn vi får se dem sammen fra start snart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Utfordringen for Belsvik er nok heller at spillerne ikke ferdighetsmessig skiller seg så voldsomt fra hverandre. Fellesnevneren for både TMG, JH oh SC er ung alder og lite rutine. VEH på høyre back hjelper lite på dette. Skal vi ha rutine bak må vi bruke BE og/eller RC. Det vil svekke oss på vb og etter mitt skjønn på def. midtbane. For min del er ringos forslag om å sette RC ned som stopper i stedet for SC, trekke AH inn på defensiv midtbane og hive utpå en toveis kantspiller med fart eller DAH med rutine et spennende forslag.

 

Mine ankepunkter om at "spillet må få satt seg" er at vi ser ofte at begge eller ingen kantspillere+off. midtbane går i angrep - eller motsatt og sikrer. Denne mangelen på koordinasjongjør at vi enten blir sårbare for brudd i mot eller for få i angrep og defensivt blir presshøyden for lav eller forsvaret vidåpent når 3 spillere blir "feilplassert". Dette er et fenomen som oppstår med spillere som spiller/tenker likt og gjør det samme samtidig. Dette går seg til etterhvert.

 

Nå har vi spilt 4 treningskamper hvorav vi burde ha vunnet de to hjemmekampene. Nå følger en utrolig viktig kamp mot Rogalands stolthet: Sandnes Leif. Det er tid for neglebiting.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Grromstad eller Hedenstad i en 4-1-4-1 formasjon ville muligens gjøre oss mer kompakte, og tryggere bak. Ergo:

 

Larsen

 

Hedenstad/Gromstad - Clark - Hammer - Eiriksson

 

Gromstad/Hedenstad

 

Hanssen - Kleiven - Haidar - Sortevik

 

Boli

 

Ikke at jeg tror det vil skje. Gromstad og Cunningham er nok fortsatt stoppere mot Sandnes Ulf - ingen grunn til å forandre på dét, som det ble påpekt over. Og Stabæk spiller 4-4-1-1.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Dessverre er jeg redd for at det står i en eller annen klausul at Cunningham må spille så og så mange kamper for Stabæk for at Molde betaler lønna hans, ikke vet jeg, men mulig..?)

 

Alt er mulig. Har du pålitelig informasjon? I så fall burde Cunningham brukes som venstrekant og Sortevik benkes. Det vil neppe svekke midtbanen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dessverre er jeg redd for at det står i en eller annen klausul at Cunningham må spille så og så mange kamper for Stabæk for at Molde betaler lønna hans, ikke vet jeg, men mulig..?)

 

Alt er mulig. Har du pålitelig informasjon? I så fall burde Cunningham brukes som venstrekant og Sortevik benkes. Det vil neppe svekke midtbanen.

 

Ja, er meget pålitelig informasjon. Det er derimot ikke sikkert, men for meg virker det veldig sannsynlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: STB - HBK
×
×
  • Opprett ny...