Gå til innhold

Kamptråd: Ulf - Stabæk, søndag 22. april, 18:00


d*u*b
 Del

Anbefalte innlegg


Ser ingen kamptråd til denne kampen, og registrerer at folket virker resignert. Å være skuffet er en menneskerett, men å gi opp er å tape.

 

Ulf ligger pr. tid på plassen over oss, med deres solide 15. plass. De har dobbelt så mange poeng som oss, og samtlige poeng er tatt på hjemmebane. Det betyr at vi stiller til start med et klart underdog-stempel, med våre null poeng og pinlige 1-8 i målprotokollen fra årets bortetokter.

 

Ulf er ikke et pottetett lag, med sitt snitt på over 2 i sekken pr kamp, og innslupne i alle kamper så langt. Dette kan bli vår mulighet. De har riktignok også scora i hver kamp, så at vi skal klare å holde nullen i denne kampen er vel utopi.

 

Det lille jeg har sett av Ulf kan virke som om de er veldig hissige på bakrommet, og har gode oppspill og gode løp fra vår venn Ondo. Dette fordrer kjappe og samkjørte midtstoppere, og jeg tror vi er tjent med å spille litt "sogndal" i morgen, ved at back-fireren legger seg forholdsvis lavt.

Endret av d*u*b
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Debatten om denne kampen har vel egentlig gått i Hønefoss-tråden.

 

To spørsmål går igjen:

 

- Skal vi endre på oppstillingen?

- Når får vi vår første seier?

 

Jeg synes vi skal endre oppstillingen minst mulig. Vegar er vel klar for spill igjen, og skal selvfølgelig starte. Hammer var positiv mot Hønefoss, så jeg synes ikke Vegar bør inn og ta over plassen hans - da er det kanskje lenger framme på banen han kan erstatte noen. F.eks. kan Vegar spille på kanten med Haidar sentralt (ut med Kleiven?). Men selv dette er kanskje større endringer enn Belsvik tør/vil prøve seg på i den situasjonen vi er i nå?

 

Enten kommer vår første seier i løpet av de to neste bunnoppgjørene (Ulf og Odd), eller så ser jeg ikke for meg hvordan vi skal berge plassen denne sesongen. For etter det skal vi opp mot RBK, Molde, VIF, FKH og Viking. Her blir det få poeng, spesielt hvis vi går inn i denne rekka med selvtillit helt på bånn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeg tror ikke på særlig store forandringene til denne kampen her, men siden Budstikka spekulerer i om Hedenstad vil bli prøvd litt høyere i banen så er det vel mest sannsynlig at han i såfall tar plassen til Haidar. Om Haidar i såfall blir plassert på benken, eller flyttet over til venstre og Sortevik benket er helt åpent synes jeg.

 

Heldigvis soner Sandnes-Ulf sin gode stopper Frejd karantene, hvilket svekker de noe i forsvar. Jeg tror det bli en skikkelig tupp og mæl kamp mellom to lag som begge preges av mer innsats enn ferdighet. Spiller for spiller er vi sannsynligvis et lite hakk bedre besatt en Ulf, men jeg tror dessverre at kondisjon og hjemmebanefordelen vil bikke denne kampen i favør av Ulf. Vår sjanse ligger, slik jeg ser det,i å sette en kassa tidlig. Jo lenger det går før vi sprekker byllen, desto mindre er sjansen for tre poeng. Har vi ikke produsert før en time er spillt, er jeg redd løpet er kjørt for oss.

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Klarer vi å spille i 90 minutter vinner vi kampen.

Trist at ikke er like stor aktivitet som før sesongen, men det snur nok med noen seire nå!

 

Virker som Stokkelien og Kleiven er sugne på å få vist at de faktisk duger i TL, enn så lenge har de vel ikke vist allverden...

 

Alltid Uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes Sortevik har virket litt temposvak på kanten, selv om han er god når han driver inn i banen og kan komme til skudd. Er det noen som har fulgt Erik Benjaminsen på trening? Har lest at noen ønsker han bør få en sjanse på venstrekanten, men kan ikke engang huske sist han spilte en kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så lenge Haidar og Sortevik skal spille på kant så blir det nok ganske likegyldig hvem av dem som benkes til fordel for Hedenstad, ja. Må innrømme at jeg er litt usikker på gjennombruddskraften til Hedenstad også, som kantspiller i 4-4-2. Synes han først og fremst er god offensivt når han har en god ballspiller som beveger seg smart foran seg, som da han spilte back bak Diskerud. En mot en vet jeg ikke om jeg er så veldig imponert over nivået hans verken offensivt eller defensivt.

 

Benjaminsen så ganske ålreit ut i sesongoppkjøringen iallfall. Jeg er vel blant dem som gitt uttrykk for å ville se at vi gjorde et forsøk på å få ut potensialet i han, og jeg har sansen for endel av kvalitetene hans. Om det utgjør noen stor forskjell å sette han inn i en enkeltkamp sånn plutselig tviler jeg imidlertid på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Syns det er uforståelig at Hammer ikke spiller i stedet for Cunningham. Han roter til en del og timer ballen veldig dårlig.

Men offensivt virker det veldig spennende med Hedenstad på kant!

 

Trenger 3 poeng i dag

 

Stabæk <3

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det er du vel ikke alene om. Jeg er dessuten prinsipielt skeptisk til at vi skal drive talentutviklign for Molde. Men det er ikke sikkert Hammer adde gjort det så mye vassere. Morten mente han måtte duellere for to da han spilte sammen med Hammer i fjor.

 

Vi mangler egentlig en rutinert stopper i troppen.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjønner ikke hvorfor Belsvik alltid tar ut 4-5 mann av 7 lovlige på benken. Hvor er Benjaminsen, Haugsdal og Stengel for eksempel?

 

Og vingen Fredrik Torsteinbø på topp for Ulf fremfor Ondo faktisk. Hvem så den komme?

Endret av BlaaSeier
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Clark gult kort.

 

Forøvrig 2. kortet hans for hands. Ute med karantene neste match. Blir spennende å se hvordan vi komponerer sentral midtbane da...

Endret av Solobrus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Clark gult kort.

 

Forøvrig 2. kortet hans for hands. Ute med karantene neste match. Blir spennende å se hvordan vi komponerer sentral midtbane da...

 

Nok en gang et særdeles billig gult kort til Clark.

Og hvor mange angrep har blitt ødelagt av at spillerne ikke klarer å unngå offside?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jaja da blir det nok nedrykk i år desverre. Men da kan vi jo bygge oss opp nedenifra iallefall.

 

Filmer til seg straffe også ja... straffe er alltid mål mot oss uansett hvor dårlig den blir tatt så.

 

Forøvrig, jeg HATER Tommy Høiland. Ganske bittert at når en spiller(Boli) prøver stå på beina så blir det ingenting, mens når Høiland diver som en helt så blir det straffe med engang. Tragisk dømming.

Endret av Mihawk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt for jævelig dette her, men synes denne skuddstatistikken til vglive er litt spesiell... Sandes supporter?

Sandnes Ulf Stabaek

54Ballbesittelse i prosent46

12 Avslutninger 1

5Avslutninger på mål1

0Avslutninger i stengene0

5Cornere3

258Pasningsforsøk216

164Vellykkede pasninger146

13Frispark for10

3Offside

Endret av kuk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gratulerer med ditt første Stabækmål, Fredrik Brustad! Desverre var det ellers ikke mye å juble for i kveld. Vi stresser for mye fremover, og bakover.. Tja, vet ikke helt hva jeg skal si... På midten fungerer det greit, bortsett fra Clark. Kanskje en av våre beste spillere, men mister han ballen mister han også totalt fokus de neste to minuttene..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Ulf - Stabæk, søndag 22. april, 18:00
×
×
  • Opprett ny...