Gå til innhold

Stabæk - Odd Grenland


Harry
 Del

Anbefalte innlegg


Glem skuespiller Høyland og myra i Sandnes, på lørdag er det VI som skal ha flaks og ta frem skuespillertalentet innenfor 16. metern til Odd!

 

Jeg gleder meg til å se Haidar sentralt, tror han har mye å tilføye sentralt på midtbanen. Men hva skjer med Stokkelien, får han fornyet tillit?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg håper og tror at vi kan få bedre resultatmessig uttelling nå. Dette blir en helt annen kamp. Vi spiller mot Odd som må ha 3 poeng og er storfavoritter. Vi har levert bra spillemessige prestasjoner hjemme, og kan kanskje overraske her. Det er bare å mobilisere på tribunen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men hva skjer med Stokkelien, får han fornyet tillit?

 

Jeg velger å tolke dobbeltbyttet i går som et tydelig signal om at spissene våre må begynne å levere. Kanskje Stokkelien og Boli får starte en kamp til, eller kanskje det blir minst en ny spiss allerede mot Odd.

 

Ellers må det være lov å håpe at Clark og Grommis i utvisningsboksen vil kunne gi plass for Stengel og/eller Benjaminsen. Hvis det er en gang det skal satses på egne talenter så må det være når vi er blakke og har sendt vekk alle de gode gamlingene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ellers må det være lov å håpe at Clark og Grommis i utvisningsboksen vil kunne gi plass for Stengel og/eller Benjaminsen. Hvis det er en gang det skal satses på egne talenter så må det være når vi er blakke og har sendt vekk alle de gode gamlingene.

Det er lov å hope. Dette synes jeg nesten er det aller verste. Det verste er ikke at vi taper og presterer elendig, men vi gjør det mens vi har våre egne talenter fra junioravdelingen som venter på muligheter til utvikling på benken til fordel for et par merkelige signeringer, en tenåring som tilhører Molde, sentrale midtbanespillere på begge kanter osv.

 

Belsvik skuffer på absolutt alle områder.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja, nå må det gjøres grep. Som nevnt i en annen tråd, så reddet Sogndal plassen ifjor ved å bytte litt på formasjonen, siden troppen deres best kledde å spille 5-3-2. Her er et forslag:

 

Larsen

 

Hammer Cunningham Bjarni

Hedenstad Haidar Hanssen Kleiven Sortevik

 

Boli---Åsa

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sutre sutre

 

Belsvik skuffer på absolutt alle områder.

 

Et usedvanlig dårlig innlegg fra P7 som gjonnomgående holder en god standard

 

Spillemessig har vi vært jevngode med Aafk, TIL, HBK og Ulf. Kun FFK-kampen er ikke bra nok. Vi sliter i perioder av kampene og i avgjørende situasjoner foran begge mål med å være tøffe/besluttsomme/gode nok, og har derfor "marginene mot oss".

 

Alle ser at det bor mer i laget og at vi i perioder spiller meget bra fotball.

 

Det er nå vi supportere stiller opp for klubben i det som kan bli tidenes mest spennende sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brustad har nå 2 mål på 2 dager (scoret i dag for stb2). Virker som han har funnet scoringsformen. Jeg tror han hadde gjort det bra både som spiss, og/eller høyrekant på førstelaget. Hvis han ikke starter, så burde det være vårt første offensive bytte. Farten hans skaper hodebry for de fleste forsvarere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


-------------------------Larsen------------------------

 

--Hanssen-Hammer-Bjarni-Cunningham--

 

-- Vegar - Haidar - Kleiven - Sortevik --

 

-------------Aase (evt Stokkelien)-------------- Sliter litt med å bestemme meg her..

------------------------Boli----------------------------

 

Mitt forslag... Altså 4-4-1-1

 

Med Clark ute er Belsvik nødt til å gjøre noen grep, og blir nødt til å teste ut andre ting..

Endret av amuoest
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor typisk er det ikke om Frode Johnsen får sin 100. goal mot oss...

 

Tenkte akkurat det samme. men som flere har nevnt, nå er Belsvik tvunget til å endre "the loosing team", så håper på Haidar og Kleiven på midt sammen. Tror det blir bra! Hadde også vært bra dersom Brustad kan komme på kant! med Aase og Boli på topp!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brustad har nå 2 mål på 2 dager (scoret i dag for stb2). Virker som han har funnet scoringsformen. Jeg tror han hadde gjort det bra både som spiss, og/eller høyrekant på førstelaget. Hvis han ikke starter, så burde det være vårt første offensive bytte. Farten hans skaper hodebry for de fleste forsvarere.

Jeg mistet litt troen på han etter det jeg så ifjor og i årets treningskamper, og hvertfall som spiss. Hvis han skal spille tror jeg mest på han som høyrekant, hvor han til tider har vist prov på lovende arbeid. Håper han får et til innhopp for å bevise at scoringen mot Sandnes Ulf ikke bare var et blaff, men at han faktisk kan tilføye laget noe bedre enn det vi har akkurat nå. Det gir selvtillit å score, en selvtillit det virker som våre to nåværende spisser mangler. Kanskje jeg tar feil og at vi faktisk bør bruke Brustad som spiss fremover.

 

Mon tro om han i fremtiden kunne blitt en lovende høyreback. Med farten hans kan det bli en del dødsfarlige løp fremover. Han ville tatt igjen de fleste angripere som prøvde å løpe fra ham pluss at han har virket som ganske god på hodet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ellers må det være lov å håpe at Clark og Grommis i utvisningsboksen vil kunne gi plass for Stengel og/eller Benjaminsen. Hvis det er en gang det skal satses på egne talenter så må det være når vi er blakke og har sendt vekk alle de gode gamlingene.

Det er lov å hope. Dette synes jeg nesten er det aller verste. Det verste er ikke at vi taper og presterer elendig, men vi gjør det mens vi har våre egne talenter fra junioravdelingen som venter på muligheter til utvikling på benken til fordel for et par merkelige signeringer, en tenåring som tilhører Molde, sentrale midtbanespillere på begge kanter osv.

 

Belsvik skuffer på absolutt alle områder.

 

Må jo innrømme at det er ganske spesielt at med dårligere råd og lavere nivå på troppen enn "noen gang" bruker vi også færre lokale spillere enn noen gang...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


My 2 cents.

 

Viktigste i denne kampen er at vi får en sjef i det bakre leddet, to stoppere som kommuniserer og ikke går ut av pos samtidig; en går i duell, den andre sikrer.

 

I denne rollen bør naturligvis den som har lengst erfaring være og da ender vi opp med BE. Hammer sammen med BE tror jeg kan være en ok duo og hvis vi virkelig skal ta det litt videre hadde det vært gøy å se Benjaminsen på venstre back og Antonius motsatt.

 

Videre håper jeg å se en Brustad på venstresiden som kun konsentrer seg på det offensive og ligger limt til krittet. Sentralt Kleiven(off), Haidar(def) og til slutt VEH som en boks til boks på høyrekanten.

 

Sortevik som må skaffes plass i mellomrommet med Boli foran seg.

 

-----------Boli--------------

-----FB------SS------------

-----------CK---------VH---

------------------AH----------

----EB--BE---JH--DAH--

------------JKL---------------

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sutre sutre

 

Belsvik skuffer på absolutt alle områder.

Jeg har pådratt med personlighetsforstyrrelser etter å ha blitt traumatisert av at Ingo ved en anledning kjeftet på meg for å ha skrevet et kritisk innlegg. Siden da har jeg vært selvutnevnt Vokter av Posivitetens Lys og gjort det til min hobby å mase og klage på alle foruminnlegg som viser spor av kritisk sans. Jeg tror jeg er positiv, men egentlig er jeg bare like slitsom med et nytt fokus. (PS: Håper Ingo blir stolt av meg nå!)

Sympatisk av deg å bytte ut hele meningen i innlegget mitt, som faktisk beskriver en ubestridelig realitet, med "sutre sutre". Jeg tok meg den frihet å gjøre noe lignende med ditt innlegg og endret det du skrev til hva som faktisk sto der. Tar for gitt at denne diskusjonspraksisen aksepteres begge veier.

 

Dersom du faktisk mener det du skrev og i fullt alvor påstår at kun FFK-kampen ikke var god nok og at det ikke finnes grunnlag for å si at Belsvik nedprioriterer talenter fra egen stall til fordel for dårlige laguttak og signeringer, har du en virkelighetsoppfatning som en psykolog ville kalt schizofreni.

 

Vi har vært dårligst i samtlige kamper og er heldige som har fått det ene poenget vi har. Mot Aalesund hadde vi et visst grep i 30 minutter, også da uten å skape noe ut av det. Etter at vi hadde løpt oss tomme i løpet av den første halvtimen var AaFK best den siste timen og så igrunn ut til å kunne vinne. Det var sesongens foreløpige høydepunkt, og det er realiteten og kan ikke bortforklares med positivet uten forankring i virkeligheten.

 

Du må gjerne tro du "støtter klubben" ved å kalle en spade for en gravemaskin, men du kan ikke forlange at alle andre tar del i hallusinasjonene dine for at du skal føle deg bedre. Å stille opp for klubben betyr ikke at man må stikke hodet i sanden og fornekte realiteter og i hvert fall ikke diskutere dem på et diskusjonsforum.

 

Ta deg en bolle!

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Vi har vært dårligst i samtlige kamper og er heldige som har fått det ene poenget vi har.

 

Det er vel å ta litt hardt i.. 3 poeng mot aafk hadde vært rettferdig. 3 poeng mot Hønefoss hadde det ikke vært noe å si på (Vi var dårlige i den kampen, men Hønefoss var, om mulig, enda svakere), marginene er heller ikke helt på Stabæks side mot ULF.

Hadde vi vært HELDIGE hadde vi hatt 9 poeng. Poenget er at vi har vært uheldige, selvfølgelig kombinert med udyktighet, når vi står med 1 poeng

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uheldigvis er det ofte sånn at uflaks følger udyktighet. Seriemestre har marginene på sin side, lagene som rykker ned har ikke marginene på sin side.

 

Når det er sagt, tror jeg det snart vil snu for oss. Det er ikke mange poeng som skal til før vi kryper oppover på tabellen, og det hadde ikke vært noe å si på 3 poeng mot både Aafk og etter hva jeg har skjønt også Hønefoss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan ligger det ann med Andreas Leirvik? Mener å erindre at han var et stort talent iallefall?

 

Han spilte for andrelaget mot Lørenskog i går, og gjorde en god figur. Trygg og rolig midtstopper med en ganske bra fot.

 

Både han og Marius Flatebø bør være aktuelle for å tas opp på a-laget innen kort tid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Klubben må vel mobilisere mye kraftigere for å få folk på denne matchen. Ellers er jeg redd kombinasjonen av sisteplass på tabellen og vårlørdag drar tilskuerantallet godt under 3000....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har vært dårligst i samtlige kamper og er heldige som har fått det ene poenget vi har.

 

Ta deg en bolle!

 

Du kan ikke hevde saklighet og så servere slikt. Både Hønefoss og Aalesund skapte mindre enn oss. Muligens har du helt andre kriterier for å vurdere "god" enn hvilket lag som produserer flest sjanser, men da tror jeg du blir ganske alene (du kan sikkert få selskap av samtlige landslagstrenere på 70- og 80-tallet).

 

Jeg tilbyr ikke noe bakverk, men du kan prøve å ligge litt nærmere ditt vanlige saklighetsnivå, selv om urettferdighetsmåleren slår ut på maks.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Du kan ikke hevde saklighet og så servere slikt. Både Hønefoss og Aalesund skapte mindre enn oss. Muligens har du helt andre kriterier for å vurdere "god" enn hvilket lag som produserer flest sjanser, men da tror jeg du blir ganske alene (du kan sikkert få selskap av samtlige landslagstrenere på 70- og 80-tallet).

 

Jeg tilbyr ikke noe bakverk, men du kan prøve å ligge litt nærmere ditt vanlige saklighetsnivå, selv om urettferdighetsmåleren slår ut på maks.

Jeg er ikke enig i at HBK og AaFK skapte mindre enn oss. Det kommer selvsagt an på hvordan man vurderer å skape noe og hva som er en sjanse, så jeg har tilsynelatende litt andre kriterier enn deg. Dessuten, hvordan er en subjektiv definisjon av sjanser og "å skape noe" et bedre mål på hvem som var best enn å telle antall mål?

 

Min vurdering av hvem som er best går dels på hvilket lag som i størst grad lykkes med å styre kampen, gjennomføring av ønsket taktikk og får kampbildet inn i et spor de av erfaring vet favoriserer dem. Hønefoss var klart bedre enn oss hvis man vet litt om hvordan de ønsker å spille og hva som fungerer for dem. De er ikke et godt lag, men det er gode på å være dårlige. Den måten de spilte på mot oss sikret dem opprykk i fjor og så langt i år gode prestasjoner, men for dårlig effektivitet frem til kampen mot oss.

 

Vi har ikke fått noen kamper inn i vårt spor. Vi har ikke engang et spor å få kampen inn, men famler fremdeles etter en måte å spille på som gir oss defensiv trygghet og offensiv skaperevne. Det eneste vi vet er at det vi har forsøkt til nå ikke fungerer eller gir resultater. Det har heller ikke vært lett å kjenne igjen noe av det Belsvik har snakket om på forhånd i kampene. Da skal det ganske kreative definisjoner på "best" til for å påstå at vi har vært det i noen kamper.

 

Hvem som har vært best definerer jeg ut fra elementene i de to ovenstående avsnittene i sammenheng med resultat. Usaklig? Deg om det.

 

Jeg er derimot enig med deg i at motstanderne våre ikke har vært gode heller. Vi har faktisk møtt fire av de fem dårligste lagene i serien til nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"flytter" denne til tråden for STB - ODD (moderator må gjerne slette posten i ULF tråden)

 

Vi scorer ikke mål og vi slipper til mål for enkelt, mao. alt er galt - men det er i motbakke det går oppover og nå er det bare å reise hjem å snu kjerringa (for å sitere to trøndere).

 

Bak tror jeg vi kan ha glede av å benke Cunningham (jeg forstår ikke hvorfor vi er framerlag for Molde, som breddespiller er det en ok deal, som starter på bekostning av en av "våre" talenter er jeg adskillig mer betenkt. Cunningham tilfører ikke laget veldig mye mer en f. eks Gromstad / Hammer), og siden vi trenger er rutinert sjel i forsvaret foreslår jeg å flytte Bjarni inn sentralt. Ihvertfall til David er skadefri igjen. Det er mulig vi har undervurdert Davids rutine i en heller ung backrekke. Vi presterte jo bra mot Brann og Aafk med DAH på banen, to lag som på papiret er bedre enn HBK og Ulf.

 

Fremover er problemet dels at Stokkelien er født og oppvokst i offside, men også mer fundamentalt: vi har ingen spillere som kan ta ballen fra forsvar til angrep. Dette var Palls største styrke og han kunne gjøre det helt på egen hånd.

 

For meg synes det som om Belsvik sin løsning er å slå langt på Stokkelien og så ha en fotrapp teknisk spiss i Boli som plukker nedfallsfrukt. Ingen dum ide, problemet har bare vært at Stokkelien er i offside og at Cunningham slår ballen uten hverken adresse eller porto.

 

Dette kan også være grunnen til at Aase har funnet spilletiden begrenset - han er for lik Boli (?), iallefall i Belsvik sine øyne. Merk at når Aase kom inn gikk Boli ut.

 

En annen tilnærming kan være å flytte Haidar tilbake sentralt. Han fungerte godt der i pre-season. Samtidig bør vi prøve å ha et mer utpreget vingspill, særlig fordi Belsvik tilsynelatende bruker mer defansivt orienterte backer. Etter min oppfattning kan både Brustad, Hedenstad og Sortevik prøves i kantroller. Muligens også Aase men jeg har sett for lite av ham.

 

På topp er vi ikke velsignet med alternativer, Boli er etter min oppfatning 1. valget også er det mer åpent hvem som blir makkeren hans, eller om man velger å bruke 5 på midten.

 

For å ikke gjøre alt for mange endringer på en gang; mot odd vil jeg se:

1. Bjarni / Hammer i midten, Benjaminsen på v. back, VEH eller DAH på h. back.

2. Haidar som sentral midt

3. Cunningham på benken

 

 

edit: Det er dog et lyspunkt: Ingen lag som har ligget helt sist etter 5 runder har rykket direkte ned siste 8 sesonger. Kilde: VG papir. Statistikk kan brukes til så mangt men det er i det minste noe =)

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Min vurdering av hvem som er best går dels på hvilket lag som i størst grad lykkes med å styre kampen, gjennomføring av ønsket taktikk og får kampbildet inn i et spor de av erfaring vet favoriserer dem. Hønefoss var klart bedre enn oss hvis man vet litt om hvordan de ønsker å spille og hva som fungerer for dem. De er ikke et godt lag, men det er gode på å være dårlige. Den måten de spilte på mot oss sikret dem opprykk i fjor og så langt i år gode prestasjoner, men for dårlig effektivitet frem til kampen mot oss.

 

Vi har ikke fått noen kamper inn i vårt spor. Vi har ikke engang et spor å få kampen inn, men famler fremdeles etter en måte å spille på som gir oss defensiv trygghet og offensiv skaperevne. Det eneste vi vet er at det vi har forsøkt til nå ikke fungerer eller gir resultater. Det har heller ikke vært lett å kjenne igjen noe av det Belsvik har snakket om på forhånd i kampene. Da skal det ganske kreative definisjoner på "best" til for å påstå at vi har vært det i noen kamper.

 

Hvem som har vært best definerer jeg ut fra elementene i de to ovenstående avsnittene i sammenheng med resultat. Usaklig? Deg om det.

 

Jeg er derimot enig med deg i at motstanderne våre ikke har vært gode heller. Vi har faktisk møtt fire av de fem dårligste lagene i serien til nå.

 

 

Dette var så subjektive kriterier at det er ikke vanskelig å forstå hvordan du får den faktaoppstillingen du vil. Hønefoss var best fordi de er god på å være dårlige?

 

Jeg tror ikke det bør være spesielt vanskelig å telle sjanser i de to nevnte kampene og komme til at vi har flest. Men det tror altså du.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


I den grad statistikk fra VG er i nærheten av fakta:

 

Tabellen viser snitt sjanser for, snitt sjanser mot, relativt forhold, plassering på denne tabellen vs reell tabell

 

Rosenborg_______7,8___2,4___3,3____0

Strømsgodset____6,6___4,6___1,4___+1

Hønefoss________5,4___4,2___1,3___+2

Tromsø__________5,6___4,6___1,2___-2

Viking__________3,4___2,8___1,2___+3

Molde___________5,4___4,6___1,2____0

Odd_____________4,4___4,4___1,0___+6

Aalesund________3,6___3,6___1,0___+2

Lillestrøm______5,6___5,8___1,0___+6

Sandnes Ulf_____4,4___5,2___0,8___+2

Sogndal_________4,2___5,4___0,8___-7

STABÆK__________3,8___5_____0,8___+4

Haugesund_______5_____6,6___0,8___-6

Fredrikstad_____3,4___4,6___0,7___-3

Vålerenga_______5,2___7,4___0,7___-6

Brann___________4_____6,6___0,6___-2

 

Utifra dette er Sogndal og Haugesund lagene som har vært heldige så langt. Odd, Lillestrøm og Stabæk har vært uheldige.

 

Våre kamper, sjanser, avslutninger og ballbesittelse

 

Stabæk - Aalesund______4-1___14-_9___40-60

Fredrikstad - Stabæk___7-1___16-10___56-44

Tromsø - Stabæk________9-4___15-14___59-41

Stabæk - Hønefoss______6-3____9-11___44-56

Sandnes - Stabæk_______5-4___16-_8___52-48

 

Mest påfallende er det at vi i år har veldig lite ball i laget. Tidligere år har vi hatt mye ball uten å skape noe. Nå har vi lite ball uten å skape noe.

Endret av gufa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var så subjektive kriterier at det er ikke vanskelig å forstå hvordan du får den faktaoppstillingen du vil. Hønefoss var best fordi de er god på å være dårlige?

 

Jeg tror ikke det bør være spesielt vanskelig å telle sjanser i de to nevnte kampene og komme til at vi har flest. Men det tror altså du.

 

Hønefoss var best fordi de spilte sånn som de pleier, ønsker og får resultater av. De spiller lite imponerende fotball, men har trent på det over lengre tid og er gode på å skape resultater på den måten. (Ganske motsatt av Sarpsborg i fjor.)

 

Du mener det er subjektivt - underforstått usaklig etter tidligere påstander - å vurdere gjenkjennelsesfaktorer fra lagets definerte suksessoppskrift og tidligere resultater i motsetning til ditt personlige "sjanseregnskap". Min vurdering støttes av resultatet i kampen og Hønefoss sine tidligere kamper, hva underbygger din vurdering?

 

Jeg teller sjanser med høy scoringssannsynlighet - trolig på en helt annen måte enn du fører sjansestatistikk. Standarden for å føre sjansestatistikk er i mine øyne en ganske meningsløs øvelse for statistikknerder. Mye av det vi skapte mot Hønefoss, som du sikkert kaller sjanser, ser jeg på som ukontrollerte situasjoner der spilleren er under press eller på annen måte har liten sannsynlighet for å score. Som et eksempel teller du sikkert en sjanse når Stokkelien får en ball i bakrom og løper alene mot keeper mens jeg vurderer mottaket og ballkontrollen hans, som gjør at han aldri har høy scoringssannsynlighet. Det handler ikke om tilfeldige avslutninger, men kontroll over situasjoner i gode posisjoner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Brustad har nå 2 mål på 2 dager (scoret i dag for stb2). Virker som han har funnet scoringsformen. Jeg tror han hadde gjort det bra både som spiss, og/eller høyrekant på førstelaget. Hvis han ikke starter, så burde det være vårt første offensive bytte. Farten hans skaper hodebry for de fleste forsvarere.

Jeg mistet litt troen på han etter det jeg så ifjor og i årets treningskamper, og hvertfall som spiss. Hvis han skal spille tror jeg mest på han som høyrekant, hvor han til tider har vist prov på lovende arbeid. Håper han får et til innhopp for å bevise at scoringen mot Sandnes Ulf ikke bare var et blaff, men at han faktisk kan tilføye laget noe bedre enn det vi har akkurat nå. Det gir selvtillit å score, en selvtillit det virker som våre to nåværende spisser mangler. Kanskje jeg tar feil og at vi faktisk bør bruke Brustad som spiss fremover.

 

Mon tro om han i fremtiden kunne blitt en lovende høyreback. Med farten hans kan det bli en del dødsfarlige løp fremover. Han ville tatt igjen de fleste angripere som prøvde å løpe fra ham pluss at han har virket som ganske god på hodet.

 

Jeg kan godt innrømme at jeg var veldig skeptisk til Brustad ifjor. Touchen var ikke så mye å skryte av, han satte ikke mulighetene, og det virket som farten var hans eneste våpen. Det føltes litt som om vi hadde kjøpt Kim Holmen 2. Nå virker han bedre og 2 mål på 2 dager betyr at han burde være spiss/kant i mine øyne. Hvordan hadde han fugert på topp med Boli?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan hadde han fugert på topp med Boli?

 

Hepp,

 

DET er jeg også nyskjerrig på...

 

@ringo

 

Dersom vi skal ha de to på topp må vi begynne å bruke midtbanen mye mer aktiv enn det vi har gjort i tidligere kamper. Og om det skulle plutselig løse seg helt magisk er jeg heller usikker på. Eller tenker dere på å ha Boli som et oppspillspunkt, og Brustad som plukker nedfallsfrukten?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Til Perfect7:

 

At sjansetelling ikke er en klart definert vitenskap, skal jeg være den første til å innrømme, blant annet fordi forskjellige personer setter terskelen for hva som er en sjanse på forskjellige nivå. Noen kan derfor mene at det i en kamp var 8-4 i sjanser, andre kan mene at den samme kampen hadde 5-3 i sjanser. Men man blir gjerne enige om hvem som hadde flest, og den (omtrentlige) relative frekvensen lagene imellom. Men det er nå engang mer faktabasert å telle hendelser, enn å føle hvilket lag som er nærmest å få viljen sin. Og å si at det laget som har fått spillet noenlunde som de vil, er det laget som dermed er nærmest seier? Hvis et lag legger seg bakpå, kan det like gjerne være for å redusere sannsynligheten for å tape. Det betyr ikke nødvendigvis at dette laget har større sannsynlighet for å vinne. Fra utfallet ditt mot "meningsløse øvelser for statistikknerder" aner jeg en underforstått påstanden om at statistikk ikke kan brukes på en fotballkamp. Det tror jeg i så fall sier kanskje mest om ditt forhold til statistikk.

 

Grunnen til at jeg mener at du er usaklig, er ikke at du ikke har peiling på fotball, det har du ved gjentatte tidligere anledninger vist. Dessverre viser du ofte en kraftig usaklighet overfor de du er uenige med. Det er vel fånyttes å håpe på at du vil forbedre deg her. Sannsynligvis vil du ikke innrømme problemet engang. Men der har du det nå hvertfall. Folk med ditt kunnskapsnivå om fotball er det få av her på forumet. Folk med ditt kunnskapsnivå og respekt for sine meningsmotstandere er det enda færre av.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Odd Grenland
×
×
  • Opprett ny...