Gå til innhold

På vei til Åråsen


sexxes
 Del

Anbefalte innlegg


Har det noen gang vært færre innlegg her inne om en gledelig Stabæk-nyhet - enn det har vært TV-innslag om det samme?

 

Kan ikke huske det, gitt.

Endret av Slum
æøå fix
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor vil man stå på Åråsen med kanskje 4-5000 tilskuere totalt på arenaen? Jeg synes våre gode gamle plassser på kortsida til bortesupporterne er helt ok, selv om langsida der kanaris står utvilsomt har best akustikk (mest lyd) og best sikt. Hvem bestemmer forresten plasseringa - Nøff eller Åråsens arr. ansvarlige?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Faen, den seier'n der satt langt inne gitt skummet gjennom NRKs fyldige semifinaledekning på webben uten å vite resultatet på forhånd, og begynte å bli litt tvilende på slutten. Men så løsna det.

 

Mot slutten av kampen slo det meg:

 

Kaurin

Stensland

2 x Hegerberg

 

Fy faen for noen forsterkninger vi fikk i vinter! alle fire har jo slått til så det synger. to fantastiske frisparkføtter, en ving som er utrolig trygg med ballen, og en spiss som faen med putter enten det en sjanse eller ikke.

 

Nå mangler vi bare en midtstopper med hodestyrken til IA, og blikket til Pontus.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal selvfølgelig ikke klage for mye på dommeravgjørelser, men inntrykket mitt også etter å ha sett det på TV er at AD2 ikke har kontroll på offsiden. Av fem mot i 1. er det vel bare en som kanskje er grei, mens en kan TV-bildene lure. De tre siste virker feil, og spesielt en er ikke i nærheten. AD1 ser ut til å ha mer kontroll på sine offsideavgjørelser. Faktisk er det Leni som bommer mest da hun dropper å ta en ball da Amazons midstoppere er flere meter innenfor.

 

Noen som har tanker om cupfinalesang som kan komme opp mot fjorårets?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor vil man stå på Åråsen med kanskje 4-5000 tilskuere totalt på arenaen? Jeg synes våre gode gamle plassser på kortsida til bortesupporterne er helt ok, selv om langsida der kanaris står utvilsomt har best akustikk (mest lyd) og best sikt. Hvem bestemmer forresten plasseringa - Nøff eller Åråsens arr. ansvarlige?

 

NØFF bestemmer allt ang dette arrangementet, arrangementsansvarlig på Åråsen har jo ikke noen erfaring med slike kamper heller, men kan vel komme med råd angående stadion. Siden Stabæk er en av finalelagene, og vi er de eneste som har supportere, så blir det strengere segregering på oss enn om det hadde vært ellers. Slik som i fjor på TA. Ellers pleier de å dele tribunen i to og oppfordrer folk til å sitte sammen med de andre som støtter samme lag som deg. Men det er ikke et must, du sitter der du vil. Nøff har også hatt en stygg tendens til å åpne en og en tribune etterhvert som det fylles opp med tilskuere. $$ ytret sterkt ønske om å stå på vårt eget felt i fjor, og fikk selvfølgelig lov til det.

Endret av nøtte
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå som vi kan være drøye 39 timer unna serieledelse. Nå som vi bare er en "enkel" Røa-kamp på naturgress unna nok et norgesmesterskap. Nå som vi allerede har oppnådd suksess i Europa, men likevel kan få mer suksess om få uker. Nå kan det være godt å mimre litt. Dette er en av mine beste opplevelser med SFK:

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da har det gått over 1 uke siden det ble klart at vi skal spille Cupfinalen også i år, noe som overhode ikke var overraskende da vi var storfavoritter mot et lag vi alltid har slått. Etter som hverken SFK ansvarlig eller leder i $$ har omtalt hendelsen på dette forum så lurer jeg på om eller hva slags arrangement $$ har planlagt i anledning Cupfinalen. Kommer SF til å arrangere sekkeløp, eggeløp og "sett hale på grisen" på Bekkestua, som oppladning til Cupfinalen, Så skal vi i $$ delta på dette, før vi blander oss godt og havner på buss med med småjentelag fra Fossum og Haslum til Åråsen og for å feire seieren etterpå så går vi hver til vårt?

Kan man kanskje i alle fall gi noen hint om hva som er planlagt eller hvilke tanker ledelsen i $$ har om hvordan dette skal markeres? Feiringen av fjorårets cup guld var jo mye dårligere en hvordan vi feiret tapet i cupfinalen i 2008.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mortimer, klart det er helt feil å forlange at folk skal gå på damekamp med Stabæk bare fordi de er på herrekamp med Stabæk, men det er ikke det dette handler om. Dette handler altså ikke om at vi som er på damekamp slenger dritt til de som ikke er på damekamp.

 

Dette handler om at en som er på damekamp slenger dritt til andre som er på damekamp.

 

Uforståelig? Ja.

 

Trist? Ja.

 

Men skjer det like fullt? Ja.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må få komme litt med noe her. Jeg følte vel ikke at cuptapet i 2008 ble feiret mer. For min del ble det ihvertfall rett hjem, og egentlig hadde jeg inntrykk av at de fleste hadde festet nok når det kom til den kampen. Så sånt sett føler jeg at det ikke var verre ifjor.

 

Mulig at man bla. stiller seg kritisk til at det ikke ble noen direkte feiringen av spillerne på Blaa slik det ble for herrene. Problemet her er vel kanskje vel så mye at kvinnene spiller sin finale tre timer senere på dagen, og i tillegg ble jo kampen litt lenger enn man regnet med. Litt forskjell å ta en tur bortom Bekkestua kl 20 i forhold til rundt midnatt. Det blir neppe enklere nå som finalen i tillegg skal spilles på Åråsen.

 

Forøvrig vet jeg at klubben jobber med å sette opp busser til kampen. Det ble vel ikke gjort i fjor, men er vel uansett litt mer nødvendig nå siden kampen spilles lenger unna.

 

Ved å sette opp busser fra Bekkestua er det vel også lettere å ha et lite arrangement på dagen før kampen.

 

At noen ønsker om egne supporterklubber er jeg sterkt uenig i. På en måte er det slik i dag, og det synes jeg fungerer veldig dårlig. Det er U1912 og UFQ, og så er det resten som er medlem av $$, og trodde det var det som skulle være supporterklubben.

 

Forøvrig er det jo verdt å merke seg at avansement i CL for kvinnenes del er det som kan gi klubben penger i kassen. En finaleplass der vil vel muligens gi mer penger enn man budsjetterer med for en sesong (kvinnelaget altså, ikke hele klubben).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At noen ønsker om egne supporterklubber er jeg sterkt uenig i. På en måte er det slik i dag, og det synes jeg fungerer veldig dårlig. Det er U1912 og UFQ, og så er det resten som er medlem av $$, og trodde det var det som skulle være supporterklubben.

Nå er vel alle (?) i både U1912 og UFQ medlem av $$.. Og det har vel aldri vært noen tvil om at det er det som er supporterklubben?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skrev et lengre innlegg, som tydeligvis forsvant da siden var nede en liten stund.

 

Alle? er vel medlemmer, men for meg og andre som ikke er i U1912 eller UFQ føles det som man ikke er en del av supportermiljøet, eller at man ikke er ønsket der. Styret består vel også i dag kun av personer som er sterkt knyttet til disse to grupperingene. er stygt redd for at frafallet fra $$ kan bli veldig stort nå, og ikke bare pga herrenes nedrykk. Er vel verdt å merke seg at det vel kun er fem personer utenfor disse grupperingene som regelmessig er med på borteturer (inkl bussjåfør).

 

Slik det er i dag føles det som om supportergruppen for herrene heter U1912, og den for kvinnene heter UFQ. Om jeg ikke ønsker disse grupperingene helt bort kunne jeg ønske at de var mer inkluderende, og ikke like opptatt av bare seg selv. Denne diskusjonen burde kanskje vært tatt i en egen tråd, og ikke i kvinnenes cuptråd. Slum kan kanskje fikse det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne diskusjonen burde kanskje vært tatt i en egen tråd, og ikke i kvinnenes cuptråd. Slum kan kanskje fikse det.

 

Til hvilken tråd skal jeg flytte debatten?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skrev et lengre innlegg, som tydeligvis forsvant da siden var nede en liten stund.

 

Alle? er vel medlemmer, men for meg og andre som ikke er i U1912 eller UFQ føles det som man ikke er en del av supportermiljøet, eller at man ikke er ønsket der. Styret består vel også i dag kun av personer som er sterkt knyttet til disse to grupperingene. er stygt redd for at frafallet fra $$ kan bli veldig stort nå, og ikke bare pga herrenes nedrykk. Er vel verdt å merke seg at det vel kun er fem personer utenfor disse grupperingene som regelmessig er med på borteturer (inkl bussjåfør).

 

Slik det er i dag føles det som om supportergruppen for herrene heter U1912, og den for kvinnene heter UFQ. Om jeg ikke ønsker disse grupperingene helt bort kunne jeg ønske at de var mer inkluderende, og ikke like opptatt av bare seg selv. Denne diskusjonen burde kanskje vært tatt i en egen tråd, og ikke i kvinnenes cuptråd. Slum kan kanskje fikse det.

På hvilken måte mener du disse undergruppene skal være mer inkluderende? Kan ikke svare for andre, men for meg er U1912 en gjeng med likesinnede personer som ønsker å bidra på samme måte på tribunen og andre ting. Alle med samme mentalitet er hjertelig velkomne og glir stort sett rett inn. Blir litt som i dagliglivet, personlig oppsøker jeg ikke folk frivillig som jeg ikke har noe som helst til felles med.

 

Om UFQ og Bønnies tenker på samme måte vet jeg ikke, jeg har personlig aldri blitt invitert på noe arrangert av dem, hadde ikke regnet med det heller, da disse gruppene støtter Stabæk på en annen måte enn meg. Føler meg likevel ikke ekskludert av dem.

 

Tilslutt får jeg unnskylde at jeg skriver på denne delen av forumet, da jeg egentlig har lovet å holde meg unna :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gjettum Ultras '02 inviterer alle til Hønefoss. Det blir pølser på termos, quiz, lotteri, allsang og stand up. Vi skal kåre sesongens beste china-restaurant og vi skal spille vri åtter.

 

Bli med,- her er det noe for både kreti og pleti!

Endret av Potter
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

På vei til Åråsen
×
×
  • Opprett ny...