Gå til innhold

STB - MFK


@ringo
 Del

Anbefalte innlegg


Hepp,

 

Er det bare jeg som blingser, eller nærmer vi oss straks 24 timer til kampstart uten at vi har laget en kamptråd?

 

Det sier igrunn mye...

 

Uansett,

 

Hvem vil vi se fra start?

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vegar-Gromstad-Hammer-Bjarni

 

Clark-Kleiven

 

Boli-Haidar-Sortevik

 

Brustad

 

Helt klart veien å gå! Kanskje starte med Stokkelien (not by choice), så kan Brustad komme på når de andre er slitne. Virker som han er litt mer effektiv når motstanderen er slitne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg håper vi starter med 11 spillere på banen, samt at vi har trenere og innbyttere på benken.

 

Utover det har jeg ingen særlige preferanser.

 

I morgen går toget. Vi MÅ vinne!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vegar-Gromstad-Hammer-Bjarni

 

Clark-Kleiven

 

Boli-Haidar-Sortevik

 

Brustad

 

Kan vel være enig i den offensive delen her, men jeg mener at vi blir bedre bakover av å dytte Vegar opp og Hammer ut på kanten. Cunningham gjør vel en tilnærmet like god jobb som Hammer i midten, Hammer virker som en bedre back en Vegar (ser ikke bort ifra at Hammer kan bli en bedre midtstopper av å få være på backen en stund), og Vegar styrker helt klart midtbanen. Dersom Vegar skal inn på midtbanen din antar jeg at det er Sortevik som ofres?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vegar-Gromstad-Hammer-Bjarni

 

Clark-Kleiven

 

Boli-Haidar-Sortevik

 

Brustad

 

Kan vel være enig i den offensive delen her, men jeg mener at vi blir bedre bakover av å dytte Vegar opp og Hammer ut på kanten. Cunningham gjør vel en tilnærmet like god jobb som Hammer i midten, Hammer virker som en bedre back en Vegar (ser ikke bort ifra at Hammer kan bli en bedre midtstopper av å få være på backen en stund), og Vegar styrker helt klart midtbanen. Dersom Vegar skal inn på midtbanen din antar jeg at det er Sortevik som ofres?

 

Jeg vet ikke helt om jeg vil ofre Sortevik eller Haidar. Jeg har fått med meg at mange her er veldig fornøyd med Haidar sentralt i banen, jeg må være ærlig og si at jeg syntes han tilførte laget veldig lite når han fikk sjangsen sentralt. Jeg syntes han ble anonym (ikke at det er noe bedre med han på kant).

 

Vegar vil jeg ha på høyreback fordi da kan vi doble på kant igjen og innleggsfoten til Hammer viste han flere ganger at ikke akkurat er den aller beste. Men du har vel ett poeng i at vi ikke er gode nok bakover og da bør vel Hammer spille høyreback. Belsvik nevnte ett eller annet sted at han mener Cunningham har en ærgjærrighet i egen boks, jeg forstår ikke helt hva han mener med det men jeg sytnes Cunningham virker veldig uferdig og vil helst ikke ha han i midtforsvaret. Hva med Cunningham som back?

 

Brustad bør spille av den grunn at han er den eneste som sålangt har vist litt scoringsform, det bør være nok alene til å få spille.

 

Cunningham-Hammer-Gromstad-Bjarni

 

Clark-Kleiven

 

Vegar-Haidar/Sortevik-Boli

 

Brustad

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Denne startoppstillingen skjer vel aldri, men personlig skulle jeg gjerne sett denne:

 

Hanssen - Hammer - Gromstad - Cunningham

 

-------------- Clark -------------------

 

Hedenstad----- Haidar --------Eiriksson

 

------------- Boli -------------------

 

----------- Brustad ------------------

 

Eiriksson synes jeg er rimelig oppskrytt defansivt. Han er god på hodet, men langs bakken er han ganske håpløs duellspiller. Så og si allle langballene han skyter bakfra ender også opp et sted hvor ingen av medspillerne er. Der han imidlertidig er god, er når han kommer opp langs kanten og kan slå innlegg. Venstrekanten i år har slitt av at det stadig vekk er høyrebente spillere som spiller der.

 

Kleiven har ikke gjort det direkte dårlig i år, men han har ikke samme evnen til Haidar å holde på ballen i vanskelige situasjoner og få til uforutsigbare ting som kan åpne opp et forsvar. Jeg er enig i at Haidar har hatt enkelte kamper han har slitt, men jeg tror det bor mest potensiale i ham. Han og Boli er kanskje de beste i troppen sammen med Sortevik på små flater, så jeg har troen på at de kan finne på mye offensive delikatesser sammen i det krevende mellomrommet. Clark får jobben som ryddegutt.

 

Brustad får tillit på topp grunnet at han har puttet såpass som han har gjort. Magefølelsen min er enda ikke helt overbevist om at han vil bli en vellykket spisstype, men jeg er sikker på at jeg vil heller se ham enn Stokkelien på banen. Som backup vil jeg gjerne ha Sortevik, det virket som om han og Boli hadde spennende ting på gang i starten i vinter helt til han ble byttet ut på venstrekanten.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De to siste her har jeg mye større tiltro til enn det laget vi (hovedsaklig) har startet med.

 

Hva er det Belsvik ser som ikke vi ser? Eller er det omvendt?

 

Har Molde virkelig en kontrakt med oss som sier de betaler lønnen til Cunningham etter så og så mange spilte kampen? Er det virkelig derfor han får spille? I så fall - kan en 18-åring skape såpass med økonomisk tvilsomhet at vi må svekke det sportslige?

 

 

HVOR er Jiress? Som ble drilla som arvtageren til Henning i hele fjor!

 

Jeg merker at jeg har alt for liten kontroll over Stabæk nå. Sitter med så mange spørsmål som skaper uro!

 

 

...

 

Svar dem ved å drepe Molde. (Kun bokstavelig altså)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De to siste her har jeg mye større tiltro til enn det laget vi (hovedsaklig) har startet med.

 

Hva er det Belsvik ser som ikke vi ser? Eller er det omvendt?

 

Har Molde virkelig en kontrakt med oss som sier de betaler lønnen til Cunningham etter så og så mange spilte kampen? Er det virkelig derfor han får spille? I så fall - kan en 18-åring skape såpass med økonomisk tvilsomhet at vi må svekke det sportslige?

 

 

HVOR er Jiress? Som ble drilla som arvtageren til Henning i hele fjor!

 

Jeg merker at jeg har alt for liten kontroll over Stabæk nå. Sitter med så mange spørsmål som skaper uro!

 

 

...

 

Svar dem ved å drepe Molde. (Kun bokstavelig altså)

 

Word.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eiriksson synes jeg er rimelig oppskrytt defansivt.

Eiriksson er i bunn og grunn en offensiv vingback og passer best i lag som angriper mer enn de må forsvare seg, ja. Jeg tror imidlertid at noe eller kanskje mye av hans offensive bidrag kan forsvinne hvis han skal spille kant. Det samme mener jeg er tilfelle for Hedenstad som kant.

 

En måte å løse dette på når vi skal bruke han som back har jeg omtalt i formasjon og spillestil-tråden: Vi kan skape en trekant langs venstresiden bestående av Eiriksson som offensiv back, Hedenstad som indreløper og Boli som uforutsigbar og bevegelig trussel på venstreving.

 

Tanken bak dette er blant annet at både Eiriksson og Hedenstad er klart best når de kan bruke en annen god ballspiller til å spille seg gjennom pressledd, Hedenstad og Boli har hurtigheten som Bjarni mangler, både Bjarni og Vegar er gode pasningsspillere og flinke til å sette opp kombiansjoner og at Eiriksson har en veldig god venstrefot og Hedenstad en god høyrefot.

 

Topplag har en helt jevn fordeling av angrep langs høyresiden, venstresiden og gjennom midten. Jeg tror vi må ta konsekvensen av at vi ikke er i nærheten av et topplag og satse mer på å samle offensiv kraft på ett område i stedet for å ha en jevn fordeling av halvdårlige løsninger over hele banen. Da er venstresiden det mest logiske valget når man ser på spillermaterialet. Så får vi heller spille litt skjevt med en mer defensiv høyreside med Kleiven som høyre indreløper og Hammer på høyreback.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ad Eiriksson: Jeg har alltid holdt ham for å være en venstrebæk av klasse. Mot RBK var vår defensive venstreside vidåpen. Enten hadde han en dårlig dag på jobben, eller så er forsvarsproblemene våre større enn i hvertfall jeg har kunnet forestille meg. Har det defensive spillet fungert fungert i mer enn enkeltkamper etter at Segerstrøm forlot bygningen? Petter har en alt annet enn enkel jobb.

 

Molde har visst tapt borte mot Haugesund Sogndal og Viking? Det betyr at det skal være muligheter for oss å lage en skikkelig oddsbombe i dag. Det er på høy tid at det er vi som har stang inn i en kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper på denne 11'eren fra start:

 

 

 

Larsen

 

 

 

Hedenstad -------- Hammer ------ Gromstad ------- Eiriksson

 

---------------------------------- Clark--------------------------------

 

Haidar ------ Kleiven --------- Sortevik

 

---------------------------------- Boli ----------------------------------

 

------------------------------Brustad----------------------------------

Endret av Mr.Stabæk!!
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eiriksson synes jeg er rimelig oppskrytt defansivt.

Eiriksson er i bunn og grunn en offensiv vingback og passer best i lag som angriper mer enn de må forsvare seg, ja. Jeg tror imidlertid at noe eller kanskje mye av hans offensive bidrag kan forsvinne hvis han skal spille kant. Det samme mener jeg er tilfelle for Hedenstad som kant.

 

 

Har tenkt samme tanken at de er best de gangene de blir spilt igjennom et pressledd, og at da kanskje særlig Eiriksson ville slite som kant. Hver gang det stopper opp pleier han å få til fint lite, og mulig det hadde blitt litt for mange sånne situasjoner med han på kant. Formasjonsendringen du foreslår er jo selvfølgelig interessant. Boli på venstrekant kan godt hende ville fungert bra. Likevel er det synd når mange angrep stopper opp fordi venstrekanten må legge over til høyrefoten slik at innlegget kommer bakfra, eller prøver å bruke venstre som ender opp i elendigheten.

 

Synes derimot Hedenstad spilte veldig bra som kant mot Sandnes Ulf, og skjønner ikke helt hvorfor han ikke har fått tilliten på nytt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Eiriksson synes jeg er rimelig oppskrytt defansivt.

Eiriksson er i bunn og grunn en offensiv vingback og passer best i lag som angriper mer enn de må forsvare seg, ja. Jeg tror imidlertid at noe eller kanskje mye av hans offensive bidrag kan forsvinne hvis han skal spille kant. Det samme mener jeg er tilfelle for Hedenstad som kant.

 

 

Boli på venstrekant kan godt hende ville fungert bra. Likevel er det synd når mange angrep stopper opp fordi venstrekanten må legge over til høyrefoten slik at innlegget kommer bakfra, eller prøver å bruke venstre som ender opp i elendigheten.

 

Må han på død og liv gå ned til dødlinja og slå innlegg da? Hvilken interesse har vi egentlig av det? Vi har jo ingen sterke duelspillere i boksen nå som Aase er ute. Stokkelien er grei, men han blir for lett mot de fleste stopperparene i TL. Brustad; ja... Jeg tror Boli kunne vært god i en smal, offensiv kantrolle der han skjærer inn og avslutter eller spiller igjennom, men da er forutsetningen at han spiller som ving i en 4-3-3/4-2-3-1. Som kantspiller i 4-4-2 tror jeg ikke han vil fungere i det hele tatt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

STB - MFK
×
×
  • Opprett ny...