Gå til innhold

VIF - STB


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


 

Dette er framtiden, lik det eller ikke.

 

Det håper og tror jeg ikke det er.

 

Fikk en kvalm følelse da noe av det samme skjedde på Norge - England. Først herper de både "God save the queen" og "Ja vi elsker" med en klovn som synger for så å ha et pauseshow med cheerleadere ned i 14 årsalderen som blir plystret på av feite engelskmenn.

 

For de 25.000 i publikum vil det også bli gode muligheter til å få en statistrolle i Joners nye konsertvideo – med en flerkameraproduksjon vil det lages en rå konsertvideo av hennes sommerhit ”Sunrise”.

 

Glad jeg er presse og regner med at dette blir en tippeliga kamp hvor flest supportere velger å gå til innkjøp av balaklava/finlandshette...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fy f...! Hvorfor i guds rike vil vi ønske å kopiere USA på dette området? Snakk om å spytte på alt arbeidet lagt ned av norske supportere og våre verdier.

 

Jeg gledet meg til å dra på denne kampen. Nå vet jeg ikke om jeg orker..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fy f...! Hvorfor i guds rike vil vi ønske å kopiere USA på dette området? Snakk om å spytte på alt arbeidet lagt ned av norske supportere og våre verdier.

 

Jeg gledet meg til å dra på denne kampen. Nå vet jeg ikke om jeg orker..

 

Fordi det er attraktivt for daukjøtt, og klubbene har en mulighet til å generere mer inntekter. Hvis ikke USA hadde hatt så mye sirkus rundt NBA og NHL så hadde ikke klubbene hatt den samme økonomiske styrken.

 

Sånn sett så kan sirkus rundt fotballkamper tjene norsk fotball på sikt, ved at klubbene får mer penger.

 

 

Ja, det er kjipt, men jeg drar på kamp uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg gledet meg til å dra på denne kampen. Nå vet jeg ikke om jeg orker..

 

Ærlig talt. Gå og kjøp deg en pølse i pausen da, hvis dette er så ille.

 

Kommer til å gå, men realiteten er at boikott er vårt eneste våpen mot slikt idioti. Dette er ille fordi man sier at ønskene til vi som allerede er på kamp er mindre viktig enn folk som kanskje går på kamp hvis de blir lokket.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis ikke USA hadde hatt så mye sirkus rundt NBA og NHL så hadde ikke klubbene hatt den samme økonomiske styrken.

 

Jeg tror du trekker en veldig enkel og forhastet konklusjon hvis du setter likhetstegn mellom sirkus i pausen og økonomisk styrke. I USA er de veldig profesjonelle og kommersielle i hele arangementet. Sett fra utsiden her i Europa er det fort gjort å bli lurt av Super Bowl og finne sammenhenger som i liten grad eksisterer. De er ekstremt gode på salg både på arenaene på kampdag og alle andre dager i året, og de har gjennom mange tiår bygget opp solide merkevarer som har nær monopol på verdensbasis. At de også har blandet inn mye glorete show er ærlig talt det siste som er verdt å lære noe av, men for oss er det kanskje den mest iøyenfallende forskjellen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis ikke USA hadde hatt så mye sirkus rundt NBA og NHL så hadde ikke klubbene hatt den samme økonomiske styrken.

 

Jeg tror du trekker en veldig enkel og forhastet konklusjon hvis du setter likhetstegn mellom sirkus i pausen og økonomisk styrke. I USA er de veldig profesjonelle og kommersielle i hele arangementet. Sett fra utsiden her i Europa er det fort gjort å bli lurt av Super Bowl og finne sammenhenger som i liten grad eksisterer. De er ekstremt gode på salg både på arenaene på kampdag og alle andre dager i året, og de har gjennom mange tiår bygget opp solide merkevarer som har nær monopol på verdensbasis. At de også har blandet inn mye glorete show er ærlig talt det siste som er verdt å lære noe av, men for oss er det kanskje den mest iøyenfallende forskjellen.

 

At de i USA ligger milevis foran Europa i markedsføring er noe jeg antar at folk er klar over, jeg så ikke noe poeng å understreke det i innlegget. Likhetstegn er vel å sette det litt vel på spissen, men sirkus tiltrekker nye segmenter til arenaen, derav fler fans, derav mer penger. Man skulle kanskje tro det er mer komplisert enn dette, men det er faktisk ikke det i dette tilfellet. Den kompliserte biten er å markedsføre produktet riktig. Dette er mitt synspunkt.

 

La oss ikke falle helt off-topic. Fortsetter gjerne debatten i annen tråd/pm.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Makan til piss. USA er ikke Europa og vice verca. Skal man snakke om økonomisk styring så er vel Tyskland det beste og nærmest eneste eksempelet som har kontroll på den biten i Europa. Samtidig så vet de å verdsette ekte supportere.

 

Boikott er ett virkemiddel, sabotasje er ett bedre. MDMF

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Makan til piss. USA er ikke Europa og vice verca. Skal man snakke om økonomisk styring så er vel Tyskland det beste og nærmest eneste eksempelet som har kontroll på den biten i Europa. Samtidig så vet de å verdsette ekte supportere.

 

Boikott er ett virkemiddel, sabotasje er ett bedre. MDMF

 

Innen markedsføring er da ikke dette piss..?

 

Tyskland er flinke med sitt styresett, men å undergrave betydningen av kulturimperialismen til amerikanere og deres forskjellige merkevarer generelt blir håpløst...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke glem eierskapsstruktur og hvilke summer som pumpes inn i lagene. Som noen av oss har vært inne på tidligere så bør man se på muligheten for å regulerte lønninger og budsjettet slik som de gjør i NHL.

 

Det stuntet som Rimi skal kjøre på Ullevaal i denne kampen er pinlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tviler sterkt på at et sånt arrangement trekker masse folk som egentlig ikke er interessert i fotball. Og folk som er intressert i fortball trekker det garantert ikke så da.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Meget godt innlegg! Planlegges det noen form for reaksjon fra oss eller klanen?

 

Det er vel ikke slikt man forteller om på dette ytterst åpne forumet...

 

 

Edit: men for å gjøre et poeng av den manglende fotballinteressen blant de som kommer på grunn av dette showet, kunne man jo sette igang med å heie på skeid og lyn? Tenk et "Sa-sa-sa - bra-bra-bra - Skeid-Skeid-Skeid!" rungende over hele stadion :lol::lol::lol:

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Faen så jævla pinlig. Frank Hvam kunne ikke funnet på noe verre.

 

Hva er så sykt imponerende med superbowl? Å selge ut 100.000 plasser i en cup i en union av 50 stater og 300.000.000 innbyggere tilvarer 1.700 tilskuere på Ullevaal i cupfinalen. Hvem trenger klovner og grand prix-artister for å trekke 1.700 tilskuere i en NM-finale? Selv oppgjøret Vindbjart-Heming hadde klart det enkelt.

 

USA er de store talls lov uansett hva det gjelder. Med ca 150 millioner idioter kan man selge hva som helst - endatil gjenvelge George Bush, antagelig historiens minst intelligente statsleder uansett tidsepoke og kontinent og politisk ståsted. Et flertall i denne morbide nasjonen tror i fullt alvor på skapelsesberetningen og forbyr undervisning i evolusjonslæren i 2012.

 

If it works in the USA - who fucking cares? Kan vi ikke bare ønske amerikanerne lykke til på sin langsomme ferd inn i galskapen i stedet for å kopiere de teiteste tingene de gjør?

Det eneste maktmiddelet jeg tror funker er at alle supportere boikotter kamper med sånne ablegøyer, så kan de spille for et par tusen fjortisser med teite hatter og saubjeller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er så sykt imponerende med superbowl? Å selge ut 100.000 plasser i en cup i en union av 50 stater og 300.000.000 innbyggere tilvarer 1.700 tilskuere på Ullevaal i cupfinalen. Hvem trenger klovner og grand prix-artister for å trekke 1.700 tilskuere i en NM-finale? Selv oppgjøret Vindbjart-Heming hadde klart det enkelt.

Sammeligningen er rimelig off, all den tid Super Bowl nok kunne solgt flerfoldige millioner av billetter om de hadde vært mulig. Men, jeg som er ihuga NFL-fan, finner denne amerikansieringen rimelig håpløst. Det er imgenting som er mer uinteressant under Super Bowl enn pauseshowet, og så er det dette man skal ta med seg?

 

Artig greie på facebook, hvorboikottsiden skaper mye interesse. Særlig for gamle VGD'ere fra begynnelsen av 90-tallet som kan finne gamle gjenkjennelige innlegg fra Toy Sorbitzen aka Børre Bjerkland.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At folk orker å hisse seg sånn opp over dette her?

 

Det er starten av skoleferien og enga og Stabæk har begge hatt en håpløs innledning på sesongen. Hva er så forferdelig med at de forsøker å få mer enn 6000 tilskuere på kampen?

 

La gå at det er en smule tabloid å kalle det Rimibowl, men det er da ikke verre enn at man kjøper seg en pølse under de verste klovneriene i pausen? Under de 90 minuttene det spilles ball er det jo fortsatt bare en fotballkamp, og den blir jo morsommere med folk på tribunen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

1. Helt på sin plass at denne artikkelen er på grautmål!

2. Hvorfor skriver han i vi-form?

3. Hvem er isåfall vi? Er det kun de tjukke alkissene med bukkeskjegg og drakt som har noe de skulle sagt i denne sammenhengen? Hvor lenge må man ha fulgt med før man kan mene noe om dette?

4. Fyren som skrev dette virker som om han er forholdsvis smart. Hvordan havnet han i Klanen?

5. Pauseunderholdningen er ALDRI ment for supporterne. Dette er for de litt avmålt interesserte som synes pausen er altfor lang. La dem få den tia. Blir som å sutre over dårlige reklamer på tv. Hvis du ikke vil se på, så gjør noe annet for faen...

6. Å iallefall prøve å få til noe er fint! Denne gangen kan det virke som om de ble litt overivrige. Men responsen under artikkelen viser at det ikke er helt magaplask. Jeg tror mange unge jenter spesielt vil synes dette er stas. Hva er vitsen med å latterliggjøre dette for dem?

7. Avslutningssetningen er morsom; Eg vil berre få sjå på Vålerenga utan å verta fornedra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5. Pauseunderholdningen er ALDRI ment for supporterne. Dette er for de litt avmålt interesserte som synes pausen er altfor lang. La dem få den tia. Blir som å sutre over dårlige reklamer på tv. Hvis du ikke vil se på, så gjør noe annet for faen...

 

En gjenganger, men et totalt ugyldig argument ettersom man er "fanget" på arenaen og pauseunderholdningen ikke akkurat foregår lydløst borte i et mørkt hjørne. En TV kan man slå av, sette på lydløs eller skifte kanal. På et fotballstadion har man betalt for å komme inn for å se fotball, ikke for å påtvinges audiovisuell tortur som man ikke kan velge bort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5. Pauseunderholdningen er ALDRI ment for supporterne. Dette er for de litt avmålt interesserte som synes pausen er altfor lang. La dem få den tia. Blir som å sutre over dårlige reklamer på tv. Hvis du ikke vil se på, så gjør noe annet for faen...

 

En gjenganger, men et totalt ugyldig argument ettersom man er "fanget" på arenaen og pauseunderholdningen ikke akkurat foregår lydløst borte i et mørkt hjørne. En TV kan man slå av, sette på lydløs eller skifte kanal. På et fotballstadion har man betalt for å komme inn for å se fotball, ikke for å påtvinges audiovisuell tortur som man ikke kan velge bort.

For meg blir dette litt grinebiternes vrede. De vil heller ha ingenting enn noe som kanskje gleder noen andre. Jeg er såklart 100% enig i at dette arrangementet blir kleint som faen. Likevel gidder jeg ikke å bry meg med å gå i fistel.

 

Har sett såpass mye norsk hockey, med dertil amerikanisert stemningsskaperi, at jeg er blitt immun. Også i disse arenaene finner du de mest inntørka supporterene som sitter og forbanner seg over at det skulle være en oppvisning med duskejentene i en av de to pausene. Jeg har også sett charter-svein på skøyter, med drakt og mikrofon, stabbe seg rundt på isen og synge "Jeg er kongen av Mallorca!". Flaut som faen, men hakket mindre kjedelig enn å se vanningsbilen, eller puck-konk'en. Når jeg tar med meg sønnene mine på kamp er det fyrverkeriet før kampen de gleder seg mest til. Og de synes duskedamene er fine. Om det gjør at de får en god totalopplevelse så er jo det bra.

 

Det jeg derimot er mer opptatt av er hvor vannvittig ræva fotball som presenteres i Norge for tiden. Ligaen vår er en vits, fotballmessig, og om ikke dette bedrer seg betraktelig vil ikke engang strip-tease og gratis øl fylle tribunene.

Endret av d*u*b
Lenke til innlegg
Del på andre sider


For meg blir dette litt grinebiternes vrede. De vil heller ha ingenting enn noe som kanskje gleder noen andre. Jeg er såklart 100% enig i at dette arrangementet blir kleint som faen. Likevel gidder jeg ikke å bry meg med å gå i fistel.

 

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, ikke alle andre som er mot denne type pauseinnslag, men selvfølgelig er jeg mer opptatt av å slippe noe som jeg personlig finner direkte plagsomt enn om enkelte andre synes det er ålreit. Det har ingenting med grinebiter å gjøre, bare at man selvsagt er seg selv nærmest og ikke ønsker å plages for at noen andre skal slippe å måtte oppleve 15 minutter uten å underholdes av annet enn seg selv og/eller de(n) en er i følge med.

 

Så er det også ganske vesentlig hva slags underholdning det er snakk om. I dette tilfellet er det en eller annen obskur popartist som skal spille inn "konsertvideo" (hvorfor gjøre det på en fotballkamp i stedet for en av sine egne konserter?). Lydanleggene på fotballstadinoer er som hovedregel temmelig grufulle og Ullevaal er blant de aller verste. Når musikken i tillegg er så langt unna egen preferanse som det er mulig å komme så blir det noe i nærheten av tortur, uten å overdrive.

 

Denne type pauseunderholdning får meg til å savne "Tippetuppen", som var en type meningsløs pauseunderholdning som det tross alt gikk helt fint å ignorere og ikke bry seg om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


INFORMASJON FRA STYRET

 

Vi vil ikke la våre medlemmer og trofaste supportere betale 180 kr for å se VIF-STB på søndag, når alle andre som egentlig ikke er interessert skal slippe unna med nesten 1/4 av prisen. Vi flytter oss derfor til VG Øvre der billettene koster 50 spenn. Billetter fås kjøpt på Rimi Bekkestua og antakeligvis andre steder. IKKE KJØP BILLETTER TIL VG NEDRE! Spread it!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

VIF - STB
×
×
  • Opprett ny...