Gå til innhold

Kampfiksing


fantomet
 Del

Anbefalte innlegg


Ingen fra Stabæk. (ingen fra Eliteserien engang). Feil sted å ha en slik tråd. Synes hvertfall jeg.

 

Vel. det er vel bare et tidspørsmål før det dukker opp navn fra tippeligaen også, like greit å være forberedt på det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ettersom det er tv2 og nff som har kommet med denne saken finner jeg det litt vanskelig å stole på at noe som helst av det som står er sant.

 

Hverken Tv2 eller NFF prøver å bake sin egen kake her. Klubbene som selv har varslet om at det kan ha foregått noe muffens.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hittil har politiet måttet ty til heleriparagrafen for å "anlegge saker/siktelser". Det skal i de neste månedene bli mye virrvarr (nynorsk;virvar) mellom hva som skal utledes som hypoteser for brudd på idrettsforbundenes regler og moralkodekser på den ene side - og på den annen side hva som skal ansees som brudd på Noregs lover og straffelovene spesielt.

 

Som eksempel, hva med en sådan "innrømmelse":

Jeg veddet dagen før serierunden, med en innsats på NOK 10.000, at vi kom til å vinne kampen med mer enn ett mål og uten at jeg ble bytta ut.

Trener,n sa i pausen, når vi ledet 1-0, noe sånt "Gutta, ikke risiker så mye, trekk heller ut tiden fordi uavgjort vil være nok til å få Europacupplass nå som det laget i Rogaland som vi kjemper om den samme plassen med, ligger under 4-0 til pause i sin kamp."

Jeg vet ikke om det at jeg allikevel ga alt og kjørte hardt på etter pause skyldtes at jeg hadde satt penger på kampresultatet, eller om det var fordi jeg var uenig med den feige holdningen som trener'n tilkjennega mot slutten av sesongen og som begynte å spre nervøsitet i hele spillergruppa.

 

 

Politisak?

Mot spiller eller trener?

 

Disiplinærsak for nemda?

Mot spiller, eller trener, eller begge?

 

Neppe heleri, ........eller?

Endret av fantomet
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hittil har politiet måttet ty til heleriparagrafen for å "anlegge saker/siktelser". Det skal i de neste månedene bli mye virrvarr (nynorsk;virvar) mellom hva som skal utledes som hypoteser for brudd på idrettsforbundenes regler og moralkodekser på den ene side - og på den annen side hva som skal ansees som brudd på Noregs lover og straffelovene spesielt.

 

Som eksempel, hva med en sådan "innrømmelse":

Jeg veddet dagen før serierunden, med en innsats på NOK 10.000, at vi kom til å vinne kampen med mer enn ett mål og uten at jeg ble bytta ut.

Trener,n sa i pausen, når vi ledet 1-0, noe sånt "Gutta, ikke risiker så mye, trekk heller ut tiden fordi uavgjort vil være nok til å få Europacupplass nå som det laget i Rogaland som vi kjemper om den samme plassen med, ligger under 4-0 til pause i sin kamp."

Jeg vet ikke om det at jeg allikevel ga alt og kjørte hardt på etter pause skyldtes at jeg hadde satt penger på kampresultatet, eller om det var fordi jeg var uenig med den feige holdningen som trener'n tilkjennega mot slutten av sesongen og som begynte å spre nervøsitet i hele spillergruppa.

 

 

Politisak?

Mot spiller eller trener?

 

Disiplinærsak for nemda?

Mot spiller, eller trener, eller begge?

 

Neppe heleri, ........eller?

 

Spillere skal ikke vedde på eget lag heter regelen. Så enkelt er det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Spillere skal ikke vedde på eget lag heter regelen. Så enkelt er det.

 

Og så var det vel det å sjekke hvor den "regelen" står?

I Norges lover?

I politivedtektene?

I NFFs lover?

I NIFs lover?

I spillerkontraktene for profesjonelle fotballspillere?

I amatørkontraktene for fotballspillere?

I egenerklæringen for å oppnå trenerlisens/spillerlisens/rettighet til å være materialforvalter etc i 8.div?

I cup-reglementet for sommeraktivitetene på Ekeberg?

I tippekommisjonærens håndbok?

I reglementet for omsetning av verdipapirer ved Oslo Børs?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kampfiksing
×
×
  • Opprett ny...