Gå til innhold

Kamptråd: Sogndal-Stabæk


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Et viktig poeng dette med hvor gode vi ville vært i adecco med dette laget. Nå er det på tide å planlegge for neste sesong. Om vi rykker ned med 7 eller 17 poeng er likegyldig. Da må man ta en oppdeling av spillerne i tre kategorier:

A Kan selges nå eller til jul.

B Villig til å bli med laget ned i adecco.

C Øvrige.

 

A- og B-spillerne bør få spille så mye som mulig i de 15 kampene som er igjen.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


I dag var alle like dårlige og vi mangler en plan med spillet. Det er helt ufattlig hvor mange klareringer som går rett til motstanderen. Clark var savnet,men han forsvinner vel uansett etter juli.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg håper og tror at det vi ser nå er et resultat av "slitasjen" over at vi har spilt to kamper i uka. Siden vi er ute av e-cupen er jo det problemet løst....

 

Uansett er derpå nadderud vi skal ta de fleste poengene :-)

Endret av Harry
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Dere skal ha for at dere beholder troen! Selv har jeg sluttet å tro, men håpet lever alltid (uansett).

 

Vi er så langt unna på så mange områder at det må mirakler til skal vi klare å innhente minst 2 lag. Vi får bare håpe at FFK, Odd og Sandnes fortsetter å avgi poeng...

 

Markering, duell og pasningsspill er på et nivå jeg tror vi må ned til 2. div for å finne maken til. Det er også dramatisk, men ikke uventet, å se hvilket gedigent hull Clark etterlater seg når han er ute.

 

Stakkars Belsvik har mye å ta tak i. Men han må nok ha hjelp. Vi har f.eks. et midforsvar med en snittalder på ca(rett under?) 20 år. En viktig possisjon som ofte bekles av de mest rutinerte spillerne i et lag. Det blir for mange nybegynner tabber. Trygghet bygges bakfra og uansett om vi skal satse på å berge plassen i år, eller rykke opp neste år så fordrer det rutinerte forsterkninger i midtforsvaret.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes også mye av ansvaret for baklengsmålene må tildeles backene våre som er forferdelig dårlig defensivt. Hvor mange ganger er det ikke Hedenstad sin mann i feltet som scorer mot oss? Hvor ofte lar ikke backene kantene slå upressede innlegg? Hvor ofte er det ikke dem som slår pasningen som ender til innkast, ingenmannsland eller motstander? Det hjelper ekstra lite når de har dager i går hvor så og si ingenting fungerer offensivt, og da særlig Bjarni.

 

Midtstopperne har heller ikke noen særlig god kamp i går, og da særlig Hammer, så i et ønskescenario fikk vi jo forsterkninger i alle ledd. Hvis vi skal erstatte Hedenstad med noen etterhvert håper jeg det blir en defensiv slugger, for skal vi klare å vinne noen fotballkamper må vi klare å holde nullen iblant også.

 

Clark var et stort savn i går. Hvis han ikke kommer tilbake tror jeg kanskje Hanssen kunne gjort det bra i hans rolle. Kleiven, Haidar og Stengel er alle alt for veike defensivt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Dere skal ha for at dere beholder troen! Selv har jeg sluttet å tro, men håpet lever alltid (uansett).

 

Vi er så langt unna på så mange områder at det må mirakler til skal vi klare å innhente minst 2 lag. Vi får bare håpe at FFK, Odd og Sandnes fortsetter å avgi poeng...

 

Markering, duell og pasningsspill er på et nivå jeg tror vi må ned til 2. div for å finne maken til. Det er også dramatisk, men ikke uventet, å se hvilket gedigent hull Clark etterlater seg når han er ute.

 

Stakkars Belsvik har mye å ta tak i. Men han må nok ha hjelp. Vi har f.eks. et midforsvar med en snittalder på ca(rett under?) 20 år. En viktig possisjon som ofte bekles av de mest rutinerte spillerne i et lag. Det blir for mange nybegynner tabber. Trygghet bygges bakfra og uansett om vi skal satse på å berge plassen i år, eller rykke opp neste år så fordrer det rutinerte forsterkninger i midtforsvaret.

 

@ringo

 

Holder med deg der @ringo. Det som er litt å bite merke i, er at flere spillere skal i utgangspunktet holde et vesentlig bedre nivå enn hva som er realitet i dag. Vet vi har mange unge og Belsvik har tatt over noe ingen andre en gang ville tatt i med grillvotter. MEN, det må være lov å sette litt spørsmålstegn til om han klarer få hodene til de unge på rett plass. Mer ro med ballen. Tørre holde ballen på bakken. Vi slår 90 % langt på ingen om dagen. Uten Aase på topp, er det DØFØDT. Kjære søte snille Belsvik. Jeg er ingen fotballekspert og ikke har jeg trenerkurs A, men for fa... Hvem i helvete er det vi slår lange baller på? Er det klareringer vi holder på med? Da savner jeg heller lompene til IAO. De kom ikke mer enn noen meter fremover om han da ikke brukte hodet vel og merke, men da kunne vi bygge opp bakfra og spille fotball. Ikke volleyball med shortsen trukket så langt opp i 2'ern at vi var redd noen skulle klare fange balla'(en). :-(

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er også dramatisk, men ikke uventet, å se hvilket gedigent hull Clark etterlater seg når han er ute.

 

Det sier egentlig alt. Når en spiller som Clark etterlater seg et hull, da er det ille da! Men midtbanen har slitt i hele år, både med og uten Clark. Tror nok at uansett hvem vi bruker sentralt så bør det være tre av dem. Vi har ikke to spillere som til sammen er gode nok med mange nok egenskaper uten hjelp fra en tredje. Forsvaret stilles i et ekstra dårlig lys fordi vi har en midtbane som gjør at forsvaret konstant utfordres på sine svakeste punkter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Markering, duell og pasningsspill er på et nivå jeg tror vi må ned til 2. div for å finne maken til.

 

Det er dette jeg syns er mest skummelt. Vanligvis er det jo slik at lag som rykker ned til 1. div håper de beholder flest mulig i stallen så de kan rykke rett opp igjen. Jeg tror, uten å overdrive, vi er nødt til å forsterke for å ikke risikere å rykke ned i 2. div. Nivået i 1. div har blitt bedre og tippeligan verre. Ta feks Ulf. De havnet på 13. plass i 1. div i 2010 og lå lenge an til å rykke ned fra 1. div i fjor, før de plutselig begynte å vinne alt. De spilte med Bjørnar Holmvik på sentral midtbane i dag. Og de har nok et bedre lag enn STB gitt. Nuff said.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For å ikke være helt negativ. Det bør jo være mulig å forsterke med en vinnerskalle i hvert ledd om vi rykker ned. Når i tillegg spillere som Stengel, Hammer, Brustad, Boli, Aase, Sortevik og Haidar blit et år eldre kan det hende vi får et bra lag til neste år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selv om ikke de 11 på banen presterte, så tar jeg av meg hatten for de 5 som hadde tatt turen og eide Fosshaugane!

 

tydeligvis ikke lært deg å telle

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Sogndal-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...