Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Brann


 Del

Anbefalte innlegg


Cunningham er ræva som vanlig. Må være dårligste dealen vi har gjort siden opprykket omtrent(Rotta teller ikke, for det var dårligere enn dårlig).

Problemet med hele SC dealen er at han ikke var en stor forsterkning i forhold til våre egne jr. spillere. I fjor spilte ikke SC et minutt i TL for Molde og da han spilte i NM spilte han venstre back mot enkel motstand.

 

Hvilke oversikt hadde vi over hans egenskaper bortsett fra Moldes ord og deres håp om at den høye amerikaneren kunne utvikles som stopper hos oss? I tillegg har vi trolig gjort en deal som gjør at han har klippekort uansett hvordan han spiller.

 

Den mest positive i dagens kamp er uten tvil Helfar. Holdt for det meste posisjonen sin(0-1 misset han Ojo), vant dueller og vil uten tvil være vårt kort på dødballer utover høsten. .

 

Ellers synes jeg Stengel ligner mye på Henning i sine første år. Teknisk god og ekstrem fotballforståelse for så ung alder, men blir et offer for en uorganisert midtbane som ikke klarer helt å jobbe sammen. Elegansen i utsidepasningen han hadde i dag er de øyeblikkene vi må ta vare på.

 

Våre 2 andre ungutter gir også oss løpskraft selv om man ser nervene er godt tilstede, Jan Kjell får også godkjent+.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Cunningham er ræva som vanlig. Må være dårligste dealen vi har gjort siden opprykket omtrent(Rotta teller ikke, for det var dårligere enn dårlig).

Den mest positive i dagens kamp er uten tvil Helfar. Holdt for det meste posisjonen sin(0-1 misset han Ojo), vant dueller og vil uten tvil være vårt kort på dødballer utover høsten.

 

Synes nå også at Helfar får ta på seg en del av skylden for 0-4 også. Der er han svak i presset sitt. Ellers solid, og en klar forsterkning i midtforsvaret.

Endret av Schnellfahrer
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men greit. Mot Sandnes Ulf er det siste sjans. Det er russisk rullett, med fem kuler. Det tomme kammeret heter "tre poeng". Husk at det fortsatt er "bare" ti poeng opp til kvalik, og vi har en del hjemmekamper mot svak motstand utover høsten. Kan vi heve oss, a la Odd etter 0-7 på Lerkendal i fjor?

 

...Jeg tviler. Men det er lov å håpe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Vi er blottet for selvtillit (Naturlig nok). Gutta tør ikke by på seg selv og opfører seg som om ballen holder 1000 grader. Istedenfor å utfordre eller søke å gjøre noe konstruktivt så triller man kula til sidemann og håper at han får til noe. Frykten for å gjør feil er påtagelig og spillerne gjemmer seg bort... Det er den største utfordringen akkurat nå!

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Belsvik får stadig mindre ut av disse gutta, så et trenerskifte nå er eneste lille sjans.....

 

Er vel like sannsynlig at det skal hjelpe, som det er at du skal skrive noe positivt om Petter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Belsvik får stadig mindre ut av disse gutta, så et trenerskifte nå er eneste lille sjans.....

 

Er vel like sannsynlig at det skal hjelpe, som det er at du skal skrive noe positivt om Petter.

Kan ikke skrive noe positivt når laget har satt negativ norgesrekord med 15 tapte på 18 forsøk, synes de blir svakere for hver kamp nå dessverre

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Belsvik får stadig mindre ut av disse gutta, så et trenerskifte nå er eneste lille sjans.....

 

Er vel like sannsynlig at det skal hjelpe, som det er at du skal skrive noe positivt om Petter.

Kan ikke skrive noe positivt når laget har satt negativ norgesrekord med 15 tapte på 18 forsøk, synes de blir svakere for hver kamp nå dessverre

 

Du mangler et viktig subjekt i starten av den setningen: "Jeg". For det er helt tydelig at du ikke kan skrive noe positivt.

 

Klart det går an å si noe positivt, og selv når man skal skrive noe negativt, så er det klassisk tanketomt å gripe til "trener'n må gå".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Tror vi har vært inne på det her før, MEN hvem vil du skal ta over for Belsvik da?

 

Før sesongen var det INGEN andre som var villige til å ta jobben med de økonomiske rammene vi har. Hvorfor skal det være annerledes nå?

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har forstått at det vil koste 1,5 mill å løse ut Belsvik, så det er klart han holder på jobben lengst mulig. Om han ikke orker mer, kunne jeg tenke meg Harald Aabrek i den ideelle verden. En drøm kunne være å ta med Nils Arne Eggen i trenerteamet i høst!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har forstått at det vil koste 1,5 mill å løse ut Belsvik, så det er klart han holder på jobben lengst mulig. Om han ikke orker mer, kunne jeg tenke meg Harald Aabrek i den ideelle verden. En drøm kunne være å ta med Nils Arne Eggen i trenerteamet i høst!

 

Ingen vil trene oss.

 

Vi skal være jævlig takknemlige for at Belsvik sa ja til jobben ingen andre ville ha.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi skal være jævlig takknemlige for at Belsvik sa ja til jobben ingen andre ville ha.

 

Sant nok, men så skal sikkert Belsvik være jævlig glad for at han fikk jobb i Stabæk også. På samme måte skal vi være takknemlig for hver eneste spiller som vil spille for oss, men vi skal kanskje ikke glemme at de færreste av dem hadde spilt i Tippeligaen om det ikke var for Stabæk og klubbens situasjon. Poenget mitt er at takknemligheten overfor de ansatte bør ikke bli så nesegrus at vi mister enhver kritisk sans, for det kommer sesonger etter denne også, og da kan vi ikke nødvendigvis la alle få være med videre fordi de liksom har gjort et stort offer. Tjenestene går begge veier her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Belsvik får stadig mindre ut av disse gutta, så et trenerskifte nå er eneste lille sjans.....

 

Er vel like sannsynlig at det skal hjelpe, som det er at du skal skrive noe positivt om Petter.

Kan ikke skrive noe positivt når laget har satt negativ norgesrekord med 15 tapte på 18 forsøk, synes de blir svakere for hver kamp nå dessverre

 

Så du kampene mot Molde, Odd, Fredrikstad og Hønefoss?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan ikke skrive noe positivt når laget har satt negativ norgesrekord med 15 tapte på 18 forsøk, synes de blir svakere for hver kamp nå dessverre

 

Kan du ikke bruke sutretråden din til sånt?

 

Dette er tiden for å lete som etter nåla i høystakken etter noe positivt. Mot Brann spilte vi bra inntil bergensera får et billig mål (offside?) mot spillets gang. Deretter får spillerne høye skuldre, gjemmer seg (dekker opp motspillere i medspill og søker åpent rom i motspill) og vi kollapser igjen, tross at mange spillere tidvis jobber hardt.

 

Hadde vi fått et velfortjent førstemål tror jeg kampbildet kunne ha blitt annerledes. Gutta trenger en positiv opplevelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Første omgangen i går syns jeg beskriver sesongen godt, bra trykk i starten, sjansesløsing, uflaks og så ett billig mål til motstanderen (som i tillegg var offside) med medfølgende totalkollaps utover..

 

Kan heller ikke si at dommerne har imponert meg noe som helst i år, og i mitt hode ble kampen i går helt ødelagt etter at vi ble snytt for en straffe og så toppet det seg med 1-0 scoringen..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Led meg gjennom reprise av branns mål. Med unntak av offside-målet: Ved samtlige scoringer "presser" vi ballfører 2-3 meter unna ballen. Hvem som helst hadde klart å levere silkepasninger og få avslutte på mål når vi konsekvent ikke takler motspiller med ball. Dessverre er ikke dette noe som gjelder enkeltspillere - det gjelder de fleste spillerne. Clark var av dem som taklet og er nå borte. Det forundrer meg at såpass mange av forsvarsspillerne har press/taklingsvegring. Når vi er i angrep kommer forsvarerne på oss som klegg og veps seint på sommeren. Er dette "Fair Play"-handicappet vi fremdeles sliter med eller får spillerne bot hvis de pådrar seg et frispark?

 

Hva om vi samler inn til et "gult kort-fond" der spillere som pådrar seg gult kort i en takling får noen tusenlapper i premie?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Led meg gjennom reprise av branns mål. Med unntak av offside-målet: Ved samtlige scoringer "presser" vi ballfører 2-3 meter unna ballen. Hvem som helst hadde klart å levere silkepasninger og få avslutte på mål når vi konsekvent ikke takler motspiller med ball. Dessverre er ikke dette noe som gjelder enkeltspillere - det gjelder de fleste spillerne. Clark var av dem som taklet og er nå borte. Det forundrer meg at såpass mange av forsvarsspillerne har press/taklingsvegring. Når vi er i angrep kommer forsvarerne på oss som klegg og veps seint på sommeren.

 

Sier meg veldig enig i dette. Skyldes det dårlig selvtillitt? Dårlig forballforståelse? Aggresjon er jo et personlighetstrekk, men kan ikke forstå at dette handler om en egenskap / at det er noe man trenger å lære?

 

De som mener vi vil få problemer i bakrom om vi presser for høyt har sikkert rett, men oppfatter som Alz at avstanden til ballfører og spilleren som markeres er altfor stor, altfor ofte, og at man faller av til langt inni 16. metern uten at man setter inn støtet for å hindre innlegg eller skudd. Det er jo helt surrealistisk å se på av og til.

 

For å prøve å komme med et svar selv: Jeg tror det handler om selvtillitt og frykt, troen på at taklingen sitter, og at man ikke blir finta på ræva. I de periodene og kampene hvor vi har hatt initiativet syns jeg presset og aggresjonen har vært bra.

Endret av Anders
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var vel en av styrkene til Tor-Marius, en ting er han er borte, en annen ting er hvordan det gikk når han taklet. Et rødt kort og to straffer på 5-6 kamper. Det kan vel fort ha fått forsvaret til å reservere seg litt ekstra?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har kikket enda mer på målene.

 

0-1: Det er nesten fascinerende at når vi har full balanse defensivt (vi er 7 mot 4 brannspillere i 16 meteren vår) så glipper markeringa på 3 av de 4 brannspillerne. 5 av 7 forsvarsspillere stiller seg i "ingenmannsland" og 6. mann Sean løper inn i Jan Kjell og vekk fra markeringa si (!) som får ballen og upresset kan heade til 2 umarkerte medspillere inne i vår 5-meter!

 

0-2: Her er vi 8 mot 5 og akkurat det samme skjer. "Markeringene" er 3 meter unna motspiller som enkelt kan spille videre og avslutte.

 

0-3 og 0-4: Kontringer der vi ikke går i ballfører - på tross av sikring som gjør at vi maks hadde fått gult kort for en felling av motspiller. I begge tilfeller får Brann avslutte upressa fra 15 meters hold på en sjanseløs JKL, som ikke kan lastes for noen av målene.

 

Det defensive spillet holder på ingen måte mål. Selv i Adeccoligaen vil baklengsmålene renne inn om vi ikke får ordnet dette ASAP. Petter Belsvik har en strålende karriere bak seg som spiss. Kan vi leie inn en trenerassistent som virkelig behersker defensiv organisering og effektivt forsvarsspill?

 

Jeg må også tilføye at jeg ikke kan begripe at dette er noe som ikke sitter i ryggmargen på gutta som har spilt fotball i 15 + år og i prosessen hele veien har blitt plukket ut som spesielt flinke.

 

Jeg har tipsa Stabæk om et ungt defensivt stortalent - taklingssterk, ballsikker, reask og med god pasningsfot (han ville gjerne komme) uten at STB var interessert. Sånt begriper jeg simpelthen ikke.

 

Men de har vel en plan for det de holder på med?

 

Edit: Anonymiserte spilleren.

Endret av Alzheimer
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har tipsa Stabæk om et ungt defensivt stortalent - taklingssterk, ballsikker, reask og med god pasningsfot (han ville gjerne komme) uten at STB var interessert. Sånt begriper jeg simpelthen ikke.

 

Du skulle lagt ved en liste over alle spillerkjøp og -lån vi har gjort siden januar 2010, IAOs inntreden i den sportslige ledelsen, så ville du kanskje fått større gehør. Det bør være en vekker å se den listen svart på hvitt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har tipsa Stabæk om et ungt defensivt stortalent - taklingssterk, ballsikker, reask og med god pasningsfot (han ville gjerne komme) uten at STB var interessert. Sånt begriper jeg simpelthen ikke.

 

Men de har vel en plan for det de holder på med?

 

Edit: Anonymiserte spilleren.

 

Hepp,

 

Akkurat det der er litt modus avhengig. Noen ganger er de mottagelige og sågar ber om tips, andre ganger er de ikke interessert i det hele tatt. Dessverre er det akkurat da man som regel har funnet gull...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Brann
×
×
  • Opprett ny...