Gå til innhold

Den store fremtidstråden


Potter
 Del

Anbefalte innlegg


Det viktigste nå er at man tenker langsiktig. Ikke bare skal man begynne å planlegge neste år, men man bør planlegge for de neste 3-5 årene som kommer. Hvordan skal Stabæk, i fravær av en rik onkel, kunne driftes uten at man hvert år ender opp med røde tall? Hvordan skal dette kombineres med å bli best i Adeccoligaen? Hvordan skal dette kombineres med å overleve i Tippeligaen etter opprykk? Hvordan skal dette kombineres med å satse på topplasseringer i Tippeligaen?

 

Svaret gir seg ikke selv, men vi er nødt til å kunne vise frem noe mer enn Nadderud stadion slik den fremstår i dag. Vi er nødt til å øke inntektene og vi er nødt til å produsere egne spillere som kan ta nivået i addeco og tippeliga. Oppi det hele skal vi sette oss hårete mål samtidig som vi må beholde realisme og nøkternhet.

 

Herfra er det hardt arbeid, samhold og optimisme som må råde. Derfor ønsker jeg at vi driter i årets sesong og tenker på hva vi skal gjøre for at ting blir beste mulig fra og med 2013.

 

- Hva kan vi gjøre for at ting skal bli bedre og for å sikre at fremtiden er blaa?

- Hva kan vi gjøre med Nadderud stadion?

- Hva kan vi gjøre med økonomien?

- Kan vi gjøre noe for administrasjonen, spillerne, trenerne?

 

- Hva kan vi gjøre for at Stabæk Support skal bli bedre, stoppe fallet i antall medlemmer, øke antall medlemmer?

 

Vi tjuvstarter 2013 nå!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det første Stabæk burde gjøre er å få tilbake de gamle draktene (Vet at Legea kom inn sent, og at årets drakter var en nødløsning).

Uansett, med årets drakter og resultater føles det nesten ikke som vi heier på Stabæk lenger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For min egen del syntes jeg det er gøy med lokale unggutter som får muligheten til å spille fast for laget. Som f.eks Jørgen Hammer eller tilsvarende unggutter som har "vokst opp" i Stabæk miljøet.

 

Lokal forankring i laget vil derfor være viktig og kan være med å skape interesse, derfor er det fantastisk gøy med f.eks Herman Stengel!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For min egen del syntes jeg det er gøy med lokale unggutter som får muligheten til å spille fast for laget. Som f.eks Jørgen Hammer eller tilsvarende unggutter som har "vokst opp" i Stabæk miljøet.

 

Lokal forankring i laget vil derfor være viktig og kan være med å skape interesse, derfor er det fantastisk gøy med f.eks Herman Stengel!

 

Hokksund-gutten

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For min egen del syntes jeg det er gøy med lokale unggutter som får muligheten til å spille fast for laget. Som f.eks Jørgen Hammer eller tilsvarende unggutter som har "vokst opp" i Stabæk miljøet.

 

Lokal forankring i laget vil derfor være viktig og kan være med å skape interesse, derfor er det fantastisk gøy med f.eks Herman Stengel!

 

Hokksund-gutten

 

Det var derfor jeg poengterte "vokst opp" i Stabæk miljøet. Han har vel vært her siden han var 14 og blir da en del av miljøet for min del. Jeg vet ikke hvordan du definerer det!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


(Dette er ikke nødvendigvis prioritert rekkefølge)

1. Bruk penga på å få Norges beste ungdomsavdeling mtp på samarbeid med lokale klubber, gode trenere og speidere.

2. Kjøp billig, selg dyrt.

3. Fortsett med arbeid for å skape lokal forankring ved å besøke barneskoler og arrangementer. Fortsett med intervjuer og saker på stabak.no, og gjerne enda fler! Jeg og sikkert fler har ikke noe imot å komme enda nærmere gutta, og ting som for eksempel "mix-duellen" og "blaa-nøtter" er artig.

4. Skap holdniger i A-laget og i ungdomsavdelinger at når man er Stabæk spiller er man 100 prosent seriøs når det kommer til innsats på banen, trening og kosthold.

 

Å få løpebanen vekk fra Nadderud hadde vært herlig, men det er vel dessverre en veldig vanskelig prosess. Eneste løsning da er vel å lage en ny friidrettstadion. Da er det kanskje lettere å flytte tilbake til Telenor Arena. Ønsketenkning er at de går konk og gir den til kommunen på billigsalg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sannsynlige motstandere i Adecco:

 

Fredrikstad: må begynne en økonomisk og sportslig gjenoppbygging i Adecco, og har i tillegg konkursfaren hengende over seg. Kommer til å slite mer enn oss, men kan likevel ikke avskrives.

 

Sarpsborg 08: Trolig favoritter til opprykk neste år, om de ikke går opp allerede i år.

 

Ranheim: Rosenborg har trukket tilbake samarbeidspenger, tror klubben kommer til å synke som en stein. Om ikke nedrykk, så ihvertfall ingen trussel i opprykkskampen.

 

Mjøndalen: Middels Adeccolag, uten stor økonomisk handlekraft.

 

Bodø/Glimt: Konkurrenter til opprykk som vanlig, dog kan det virke som de har stagnert ganske kraftig.

 

Ull/Kisa: Spiller fotball som får det til å grøsse kaldt nedover ryggen min, men har overprestert denne sesongen og er kanskje ikke noen trussel neste år.

 

HamKam: Også en konkurrent, men tror de kommer til å havne på midten enda en gang. Har vist seg som ganske ustabile.

 

Strømmen: Et eneste stort meh, med mindre Lillestrøm bestemmer seg for å pengedope dem.

 

Kongsvinger: Dersom Nordlie fortsatt er trener der neste år, tror jeg vi kan avskrive dem. Når han har sittet der så lenge pleier det å gå galt. Middels og underpresterende stall forøvrig.

 

Bryne: Ustabile, men sultne på opprykk. Kanskje en trussel, men er for øyeblikket nedrykkstruet.

 

Tromsdalen: Meh. Fin bortetur, men ellers ingenting å bemerke.

 

Nybergsund: Tror de vinner sin 2. div-avdeling, men kommer da også til å havne midt på tabellen/under midten i Adecco. Bør slås.

 

Kristiansund BK: Har seier i sin avdeling nærmest i lomma og har mye støtte fra Molde, har i tillegg vår gamle venn Jan Banan på laget. Kan fort bli et av disse lagene som slåss om kvalikplasser hele veien inn neste år, a la Ranheim.

 

(I avd 3 er det helt umulig å spå hvem som rykker opp)

 

Follo/Asker: Begge disse lagene byr på korte borteturer og bør være greie å hente poeng fra.

 

Sandnes Ulf eller Sogndal tar trolig kvalplassen i TL i år, dersom de skulle tape kvaliken og rykke ned er de naturligvis også en opprykksfavoritt.

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tromsdalen: Meh. Kjip bortetur, men ellers ingenting å bemerke.

 

Follo/Asker: Begge disse lagene byr på morsomme borteturer og bør være greie å hente poeng fra.

Her har du mistforstått ganske kraftig. Asker og Follo morsomme borteturer? Tromsdalen blir nok for mange et av årets høydepunkter når det kommer til turer. Det gjelder også Alta, hvis de skulle holde seg.

Endret av Mikki
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tromsdalen: Meh. Kjip bortetur, men ellers ingenting å bemerke.

 

Follo/Asker: Begge disse lagene byr på morsomme borteturer og bør være greie å hente poeng fra.

Her har du mistforstått ganske kraftig. Asker og Follo morsomme borteturer? Tromsdalen blir nok for mange et av årets høydepunkter når det kommer til turer. Det gjelder også Alta, hvis de skulle holde seg.

 

Fix'd. Rablet ned litt vel fort.

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sannsynlige motstandere i Adecco:

 

Nybergsund: Tror de vinner sin 2. div-avdeling, men kommer da også til å havne midt på tabellen/under midten i Adecco. Bør slås.

 

 

"Sundet" er ett veldig opp-ned lag.. I fjor slo de Ham-Kam 4-1 i en kamp og tapte for Alta ganske stort tror jeg vel det var i neste kamp. Er selv litt keeper i G16-laget til Nybergsund, og jeg vet at de er litt som oss, har mange talenter som virkelig vil frem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva kan supportere og menigmann på tribunen gjøre:

 

1. God stemning rundt klubben: bortsett fra sportslige resultater tror jeg det kan være viktig å skape samhold. Fortsette, så langt det lar seg gjøre økonomisk, med borteturer med buss. Blaamandager på Blaa med spillere, sportslig ledelse, klubbledelse osv. Begge disse tingene er viktige for å holde "grunnfjellet" blant supporterne.

 

2. Skulle det komme forslag til nye stadionløsninger (med mer realistiske TL-forutsetninger enn Nadderud, evt. retur til TA-uten-Ulrichsen, kan vi gjerne være mer positive til det enn vi var sist. Herregud som vi gnålte om at de grå veggene ikke var fine nok. Eller at bussystemet ikke var helt på topp. Vi får en stadion til 300 mill (eller deromkring) og klager over småpirk. Det er som å gifte seg med en toppmodell og nekte å ligge med henne fordi hun snorker. Etterpå.

 

3. Med et mulig unntak for FFK, skal vel vi være det store laget i Adecco til neste år. Det synes jeg vi skal utnytte til fulle. vi skal dominere synginga på flere av bortekampene også. Vi skal lage trafikkork i Mjøndalen, Follo og Nybergsund på kampdag!

 

4. Vi bør kanskje fokusere mer på juniorlaget, og samarbeid med alle lokale klubber. Vårt juniorlag skal være blant de beste i landet, og slå godt fra seg i JET og NM. Både for 19- og 16-åringer. Og dette skal vi berømme og forsøke å påvirke positivt minst like mye som snarlig opprykk fra adecco. Det er veldig viktig at denne satsingen ikke legges på is til vi blir et stabilt TL-lag igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Sannsynlige motstandere i Adecco:

 

Nybergsund: Tror de vinner sin 2. div-avdeling, men kommer da også til å havne midt på tabellen/under midten i Adecco. Bør slås.

 

 

"Sundet" er ett veldig opp-ned lag.. I fjor slo de Ham-Kam 4-1 i en kamp og tapte for Alta ganske stort tror jeg vel det var i neste kamp. Er selv litt keeper i G16-laget til Nybergsund, og jeg vet at de er litt som oss, har mange talenter som virkelig vil frem.

 

Hepp,

 

Du som kjenner de lokale forholdene litt, finnes det noen mulighet for at Elverum klarer å holde Sundet bak seg eller finnes det forhold her som gjør at Elverum - som Ranheim i Adecco, ikke ønsker å rykke opp? For hvis lagene fortsetter å presteer som de har gjort så lant i år bør nemlig Elverum rykke opp med grei margin i den gruppa.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Sannsynlige motstandere i Adecco:

 

Nybergsund: Tror de vinner sin 2. div-avdeling, men kommer da også til å havne midt på tabellen/under midten i Adecco. Bør slås.

 

 

"Sundet" er ett veldig opp-ned lag.. I fjor slo de Ham-Kam 4-1 i en kamp og tapte for Alta ganske stort tror jeg vel det var i neste kamp. Er selv litt keeper i G16-laget til Nybergsund, og jeg vet at de er litt som oss, har mange talenter som virkelig vil frem.

 

Hepp,

 

Du som kjenner de lokale forholdene litt, finnes det noen mulighet for at Elverum klarer å holde Sundet bak seg eller finnes det forhold her som gjør at Elverum - som Ranheim i Adecco, ikke ønsker å rykke opp? For hvis lagene fortsetter å presteer som de har gjort så lant i år bør nemlig Elverum rykke opp med grei margin i den gruppa.

 

@ringo

 

Sånn som jeg har skjønt det i avisene og sånn så spiller Elverum for å oppnå Adecco til neste år. Nybergsund henger i en syltynn tråd økonomisk (trakk 2.laget sitt i 3.div nylig (http://www.ostlendin...laget-1.7467763), og 3.laget spiller i 5.div) og har lite penger å rykke opp med, selv om de vel egentlig kan fikse adecco..(http://www.ostlendin...obbel-1.7451991). Men for å svare på det du spurte om; Ja, Elverum spiller, og ønsker nok å rykke opp, så er ett lag vi risikerer å møte til neste år. De har, så vidt jeg vet, helt OK økonomiske rammer til å rykke opp iallefall.

 

Edit: Håper du fikk svar på det du lurte på. Om ikke får du spørre igjen så skal jeg prøve å svare bedre. Hehe.

Endret av amuoest
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er som å gifte seg med en toppmodell og nekte å ligge med henne fordi hun snorker. Etterpå.[/size]

 

Snorking kan aldri ta lett paa!

 

 

Edit: tegnproblem

Endret av mbh
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt usikker på hva som menes når det sies at vi skal bli det store laget neste år. Supportermessig ja, men akkurat nå er det lite som tyder på at vi vil være opprykksfavoritter neste år. På den annen side kan det jo hende at gutta tar noen steg. Brustad og Boli har fantastiske kvaliteter for første divisjon og kommer forhåpentligvis til å dominere ligaen. Jeg tror også gode opplevelser kan gjøre underverker for Jørgen Hammer. Han han er en ekstrem mental styrke, men er pr. nu ikke god nok for tippeligaen. Det kan han fort bli etter et år eller to i divisjonen under.

 

Når det gjelder motstandere regner jeg med at vi ihvertfall møter Asker. De er i strålende form og briljerer i 2. divisjon. Det hadde også vært herlig om Bærum klarte å ta seg litt sammen. Asker, Bærum, Stabæk - tror det kunne gitt noen morsomme oppgjør.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når det gjelder motstandere regner jeg med at vi ihvertfall møter Asker. De er i strålende form og briljerer i 2. divisjon. Det hadde også vært herlig om Bærum klarte å ta seg litt sammen. Asker, Bærum, Stabæk - tror det kunne gitt noen morsomme oppgjør.

Problemet med Asker og Bærum i samme divisjon er at vi da får flere konkurrenter å kjempe om spillere og sponsormidler med i samme region.....

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Når det gjelder motstandere regner jeg med at vi ihvertfall møter Asker. De er i strålende form og briljerer i 2. divisjon. Det hadde også vært herlig om Bærum klarte å ta seg litt sammen. Asker, Bærum, Stabæk - tror det kunne gitt noen morsomme oppgjør.

Problemet med Asker og Bærum i samme divisjon er at vi da får flere konkurrenter å kjempe om spillere og sponsormidler med i samme region.....

 

Enig i dette. Håper jeg overdramatiserer, men dette er en av mine verste mareritt akkurat nå.

 

Det skumle med Bærum og Stabæk (evnt Asker) i samme divisjon er at det aldri vil være plass til flere topplag fra et område som Bærum/Asker. Deles området, som til nå mer eller mindre har vært vårt, opp i øst (STB), vest (BSK) og Asker, tror jeg vi snakker en tilværelse mellom 1. og 2. divisjon i uoverskuelig fremtid. Vi er nødt til å ha sponsorer og tilskuere fra hele området om vi skal være et stabilt tippeligalag/topplag, i alle fall når det legges om til et dansk system med færre lag.

 

Foreløpig kunne jeg ikke brydd meg mindre om Asker og Bærum SK. De er lokallag på linje med Hosle, Fossum, Haslum osv. Lik dem eller hat dem, de er ikke seriøse konkurrenter. Men med en gang oppgjørene med disse lagene blir "lokalderbyer" og ikke David mot Goliat-kamper, da er jeg redd vi bare kan beholde Nadderud som den er.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis asker og bærum muligens skulle kunne bli "konkurenter" for oss. Hvordan kunne man da sørget for at de ikke blir det? Tanken om å slå lagene sammen kan jeg virkelig ikke se for meg ville fungere, men jeg kan ta feil. Andre tanker om hvordan vi kan fjerne "konkuransen"?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis asker og bærum muligens skulle kunne bli "konkurenter" for oss. Hvordan kunne man da sørget for at de ikke blir det? Tanken om å slå lagene sammen kan jeg virkelig ikke se for meg ville fungere, men jeg kan ta feil. Andre tanker om hvordan vi kan fjerne "konkuransen"?

Ifølge Hallgeir idag kommer ikke det til å bli et problem, vi ligger milevis foran de 2 klubbene du nevner.. Vi hadde 12 000 mot molde hjemme i 2011, hvor mange var det på kadda/føyka tilsammen i 2011?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis asker og bærum muligens skulle kunne bli "konkurenter" for oss. Hvordan kunne man da sørget for at de ikke blir det? Tanken om å slå lagene sammen kan jeg virkelig ikke se for meg ville fungere, men jeg kan ta feil. Andre tanker om hvordan vi kan fjerne "konkuransen"?

Ifølge Hallgeir idag kommer ikke det til å bli et problem, vi ligger milevis foran de 2 klubbene du nevner.. Vi hadde 12 000 mot molde hjemme i 2011, hvor mange var det på kadda/føyka tilsammen i 2011?

 

Sikkert helt riktig at vi hadde 12 000 tilskuere mot molde i 2011, men ting har endret seg en del siden da, eller?

Jeg har ingen statistikk på årets tilskuertall, men tror ikke det er noen stigende kurve med tilskuere? Desverre tvert imot...

Det er ikke bare antall tilskuere jeg tenker på. Hvis det eksisterer tre "lokale lag" som befinner seg i samme divisjon vil kanskje sponsorer være usikre på hvem de ønsker å støtte? Sponsorene vil kanskje tenke "hvem når vi fram til hvis vi sponser lagX?". Og kanskje ikke stabæk havner øverst på listen til alle potensielle sponsorer. Kanskje fordi f.eks Asker da vil reklamere bedre til deres målgruppe?

 

Så hvordan kan vi prøve å snu tilskuertallene til en oppatstigende kurve?

 

Og hvordan kan vi sørge for at Stabæk blir mest ettertraktet blant sponsorer?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det viktigste er at Stabæk presser for å være et lokomotiv i positiv forstand, og at vi ikke bruker tid på å pisse ned på Bærum og Asker. Det er ingen tvil om at STB har bredest tilskuerapell og mediedekning. Nå er det uansett slik at det antakelig er billig å sponse både STB, Bærum og Asker... Så om man vil nå ut til flest, kan man jo bare sponse flere. Ikke så ulikt slik det gjøres i Molde og Aalesund. Så er alle venner. Yey.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For dere som trenger en liten søndagssnack for å se litt lyst på framtiden: Her er et av de største høydepunktene i Stabækhistorien, hvertfall for meg personlig. Høyreklikk og lagre som.

 

http://posse.no/stb/Stab%c3%a6k%20-%20Sandefjord%20SERIEFINALE%202005.AVI

 

Det er et gammelt opptak og man kan trenge et par justeringer for å få det i riktig aspect ratio.

http://www.videolan.org/

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Den store fremtidstråden
×
×
  • Opprett ny...