Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Sandnes Ulf


frilin
 Del

Anbefalte innlegg


Haidar er stor i dag sentralt! Strør presise baller og nekter å miste den selv. Jalasto er litt rotete i forsvar, men han spiller med en guts og bestemthet vi har manglet i hele år. Hele forsvaret er gode i dag pluss keeper, Herlig! Sortevik gjør mye bra, men det lugget ganske mye for spisspartnerne hans i dag.

 

Synes trekket med å ta Sæthre på høyrekant fungerte veldig dårlig, som det meste gjorde de siste ti minuttene. Litt skummelt å putte innpå urutinerte spillere når vi må dra i land en seier. MEN, vi vant, og det er det som gjelder nå!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


DEILIG!!!

 

Brukbart spill i angrep i dag. Får inntrykk av at vi klarer å holde et overtak (noe vi jo har hatt i ganske mange kamper, fram til vi får et mål imot) hvis gutta får en tidlig bekreftelse på at ting STEMMER, noe det gjør når vi scorer to tidlige mål. JKL fikk velfortjent hyllest fra hovedtribunen, mange flotte redninger og ingen åpenbare tabber. Kleiven scorer den typen mål han gjorde i begynnelsen i Start :D

 

Men de siste ti minuttene der kunne jeg klart meg fint uten...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Flere enn meg som synes Jalasto-Helgason minner litt om Skjønsberg-Segerstrøm i 08?

 

Litt i tidligste laget å felle noen dom. Synes det var veldig åpenbart at de aldri har spilt sammen før; det var til tider litt rot med arbeidsfordeling og kommunikasjon. Men men, første kamp sammen og det endte godt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet ikke om vi skal være glade eller ikke for 3 ukers kamppause frem til neste kamp. På en måte bra å få litt tid til å spille inn nye spillere og få spillere tilbake fra skade, det blir jo likt for alle lag. Vi kan jo håpe at Haugesund svekkes i løpet av vinduet og at vi kan strykes ytterligere (Gunnarson?). Seieren gir sikkert selvtiliit inn i pausen, men det hadde jo vært fint å raske med seg en seier eller to til i august...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Syntes Hammer spilte en veldig god kamp og at det tyder bra for den nye forsvarsrekka idag egentlig!!

Tror den kan sitte bra med litt mer spill sammen!!

 

Stusset litt på byttet til Belsvik påslutten, kunne gjerne ventet å sett hvordan det gikk med Bjarni ettersom han lå nede i situasjonen før, slik at kanskje Benjaminsen kunne kommet inn for Bjarni!!

Men KONGE spill av Bjarni idag, bra defensivt og kjempe framover!! For noen innlegg han slår!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


til alle dere som sa adnan var i dårlig form. Hva har dere å si nå? Det var han som startet angrepet på de to målene stb scoret på!

 

Du har en merkelig retorikk. Det virker som du har et æresbegrep som er litt for sterkt.

 

Forskjellen i mellom deg og meg er at jeg heier på Stabæk Alltid. Uansett! Du heier kun på Adnan og driter egentlig i Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


til alle dere som sa adnan var i dårlig form. Hva har dere å si nå? Det var han som startet angrepet på de to målene stb scoret på!

 

Mulig Adnan er i god form, men vi blir veldig sårbare med Herman og Adnan sammen på midten. Vinner svært få dueller og er ikke dyktige nok på å dekke rom og presse slik at motstander ikke kan spasere seg helt inn til midtstopperne. Hadde konstant angst i 2. omgang mot Ulf, som tross alt ikke er all verden på midten!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes ikke at Adnan var sååå god på søndag. Som Heinz nevner så er det ikke mye duellkraft i karen, og til å skulle ligge defensivt på midten så mangler han litt på posisjoneringen sin. I tillegg surret han seg bort litt for ofte med ball i bena. Ikke at Budstikka er så veldig mye å gå etter, men han fikk vel ikke mer enn en firer på børsen der heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når det gjelder kampen på søndag så synes jeg Adnan faktisk leverte årsbeste. Duellkraft synes jeg da han viste flere ganger? Flere gode pasninger, og det var andre som surret mer med ball i bena enn ham. I 2 omgang så vi jo at hele laget roet ned og så fornøyde ut, som igjen gjorde at vi ble presset mer og mer tilbake. Angsten min mot Ulf kom vel ikke før de siste 15 minuttene, selv om jeg så tidlig at gutta omtrent frivillig ga fra seg initiativet og at vi kunne gå på en smell pga. det. Men vi vant, og jeg synes det var JKL, backrekka og Adnan som virkelig stod frem på søndag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes ikke at Adnan var sååå god på søndag. Som Heinz nevner så er det ikke mye duellkraft i karen, og til å skulle ligge defensivt på midten så mangler han litt på posisjoneringen sin. I tillegg surret han seg bort litt for ofte med ball i bena. Ikke at Budstikka er så veldig mye å gå etter, men han fikk vel ikke mer enn en firer på børsen der heller.

 

Problemet der var ikke Adnan, det var heller at Herman Stengel ikke jobber hardt nok i gjennvinningsfasen. Noe Belsvik påpekte ganske kraftik mot han (Stengel) under kampen. Kleiven løper mer enn Herman, det var det som var forskjellen i 2. omgang, ikke nødvendigvis Adnan... DVS: Adnan fungerer mye bedre sammen med Kleiven, enn med Stengel på midtbanen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Adnan leverer solide 75 minutter i likhet med de fleste. I mine øyne er defensiv midtbane hans naturlige posisjon på banen, men han er ennå ung og uerfaren på toppnivå og trenger rutine rundt seg. Derfor tror jeg det fungerer betydelig bedre med Adnan/Christer enn Adnan/Herman. Det synes spesielt når kreftene går tom. Adnan er en 100%-spiller og en skikkelig kriger. Jeg tror det er mye potensiale om vi får satt noen skikkelige spillemønstre - nå har vi vel snart prøvd alle tenkelige startoppstillinger....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må først bare si til alle dere stb supportere. Jeg fulgte med på adnan spesielt på starten av sesongen, men ble gradevis en "supporter". Jeg håper virkelig stb ikke rykker ned. Grunnen til at jeg følger med på adnan er fordi jeg kjenner han personlig, og jeg har spilt fotball med han i ca. tre år. Må bare minne dere på at adnan ikke er en defansiv midtbanespillere, pga formasjonen Belsvik bruker som er 4-4-2 så må adnan spille dypt på midtbanen. Jeg hadde heller foretrukket han i en slags playmaker rolle. kanskje 4-2-3-1 eller 4-3-3. Angående kampen på søndag, jeg synes adnan har forbedret passningene sine fra tidligere. hvor mange ganger så dere adnan vri ballen mot han raske vingen ( Brustad var det!) slo i tillegg presise langpassninger mot Brustad. :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Du er tydeligvis glad i å skrive navnet hans også. Seks ganger på fem linjer, tror vi skjønner hvem du prater om...

 

Jeg er kjempeglad i han! :D

 

Hva med å kjøpe "adnanhaidar.no" (det er ledig) og sette opp et forum der slik at du kan diskutere Adnan til det ustoppelige? ;-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Du er tydeligvis glad i å skrive navnet hans også. Seks ganger på fem linjer, tror vi skjønner hvem du prater om...

 

Jeg er kjempeglad i han! :D

 

Hva med å kjøpe "adnanhaidar.no" (det er ledig) og sette opp et forum der slik at du kan diskutere Adnan til det ustoppelige? ;-)

 

Jeg har allerede gjort det :) www.adnanhaidarti.no :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Du er tydeligvis glad i å skrive navnet hans også. Seks ganger på fem linjer, tror vi skjønner hvem du prater om...

 

Jeg er kjempeglad i han! :D

 

Hva med å kjøpe "adnanhaidar.no" (det er ledig) og sette opp et forum der slik at du kan diskutere Adnan til det ustoppelige? ;-)

 

Jeg har allerede gjort det :) www.adnanhaidarti.no :D

 

Næh, det er ledig. Jeg skal kjøpe både dét OG adnanhaidar.no, så kan du kjøpe det tilbake om et par sesonger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Du er tydeligvis glad i å skrive navnet hans også. Seks ganger på fem linjer, tror vi skjønner hvem du prater om...

 

Jeg er kjempeglad i han! :D

 

Hva med å kjøpe "adnanhaidar.no" (det er ledig) og sette opp et forum der slik at du kan diskutere Adnan til det ustoppelige? ;-)

 

Jeg har allerede gjort det :) www.adnanhaidarti.no :D

 

SIden finnes ikke......

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må først bare si til alle dere stb supportere. Jeg fulgte med på adnan spesielt på starten av sesongen, men ble gradevis en "supporter". Jeg håper virkelig stb ikke rykker ned. Grunnen til at jeg følger med på adnan er fordi jeg kjenner han personlig, og jeg har spilt fotball med han i ca. tre år. Må bare minne dere på at adnan ikke er en defansiv midtbanespillere, pga formasjonen Belsvik bruker som er 4-4-2 så må adnan spille dypt på midtbanen. Jeg hadde heller foretrukket han i en slags playmaker rolle. kanskje 4-2-3-1 eller 4-3-3. Angående kampen på søndag, jeg synes adnan har forbedret passningene sine fra tidligere. hvor mange ganger så dere adnan vri ballen mot han raske vingen ( Brustad var det!) slo i tillegg presise langpassninger mot Brustad. :D

 

Han hadde et par gode passninger på Søndag. Men generellt (på TL nivå)synes jeg han slår 90% støttepassninger (noe bedre det lille jeg har sett av han på 2.laget). Så noen playmaker blir han nok aldri. Det går nok generellt litt for fort for han på dette nivået. Du ser han vil mye med ballen, men det stokker seg fort litt når han får en mann på seg kjapt. Synes han stort sett også bruker litt for mange touch (som de fleste andre som har spilt sentralt i år)

 

På dette nivået er nok fysikken hans største styrke, og han bør brukes deretter..

Endret av Slum
æøå fix
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må først bare si til alle dere stb supportere. Jeg fulgte med på adnan spesielt på starten av sesongen, men ble gradevis en "supporter". Jeg håper virkelig stb ikke rykker ned. Grunnen til at jeg følger med på adnan er fordi jeg kjenner han personlig, og jeg har spilt fotball med han i ca. tre år. Må bare minne dere på at adnan ikke er en defansiv midtbanespillere, pga formasjonen Belsvik bruker som er 4-4-2 så må adnan spille dypt på midtbanen. Jeg hadde heller foretrukket han i en slags playmaker rolle. kanskje 4-2-3-1 eller 4-3-3. Angående kampen på søndag, jeg synes adnan har forbedret passningene sine fra tidligere. hvor mange ganger så dere adnan vri ballen mot han raske vingen ( Brustad var det!) slo i tillegg presise langpassninger mot Brustad. :D

 

Han hadde et par gode passninger på Søndag. Men generellt (på TL nivå)synes jeg han slår 90% støttepassninger (noe bedre det lille jeg har sett av han på 2.laget). Så noen playmaker blir han nok aldri. Det går nok generellt litt for fort for han på dette nivået. Du ser han vil mye med ballen, men det stokker seg fort litt når han får en mann på seg kjapt. Synes han stort sett også bruker litt for mange touch (som de fleste andre som har spilt sentralt i år)

 

På dette nivået er nok fysikken hans største styrke, og han bør brukes deretter..

 

Det er det samme jeg har sett før i år, men mener bestemt at mot Ulf motbeviste han mye av det du sier her. Om han spiller i riktig posisjon og har de rette spillerne rundt seg tror jeg faktisk også han kan fungere som en playmaker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er det samme jeg har sett før i år, men mener bestemt at mot Ulf motbeviste han mye av det du sier her. Om han spiller i riktig posisjon og har de rette spillerne rundt seg tror jeg faktisk også han kan fungere som en playmaker.

 

For all del, topp hvis han kan det..

Men jeg tror bare Ulf var dårlige i denne kampen. Noe jeg forøvrig også synes at vi var.

 

Foruten å være effektive (som selvsagt er ekstremt viktig), synes jeg det offensive spillet vårt er noe av det tynneste vi har sett i år, mulig dette skyldes karantene på topp.

 

Fortsetter vi å spille svakt fremover og samtidig vinne, så er det jo helt topp. Men tror vi fortsatt må opp noen knepp for å sanke nye 3poengere.

 

Opp i ringa og blø for drakta.

Endret av Slum
æøå fix nr 13
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er det samme jeg har sett før i år, men mener bestemt at mot Ulf motbeviste han mye av det du sier her. Om han spiller i riktig posisjon og har de rette spillerne rundt seg tror jeg faktisk også han kan fungere som en playmaker.

 

For all del, topp hvis han kan det..

Men jeg tror bare Ulf var dårlige i denne kampen. Noe jeg forøvrig også synes at vi var.

 

Foruten å være effektive (som selvsagt er ekstremt viktig), synes jeg det offensive spillet vårt er noe av det tynneste vi har sett i år, mulig dette skyldes karantene på topp.

 

Fortsetter vi å spille svakt fremover og samtidig vinne, så er det jo helt topp. Men tror vi fortsatt må opp noen knepp for å sanke nye 3poengere.

 

Opp i ringa og blø for drakta.

 

Helt enig, det var i det defensive jeg først og fremst synes vi gjorde ting bra, og Adnan var en del av det inntrykket. De offensive spillerne overbeviste ikke i det heletatt, men om vi får den defensive tryggheten nå vil forhåpentligvis dette forplante seg fremover på banen. Men du har et poeng med hvorvidt Ulf var dårlige eller vi var gode, det gjenstår å se. I andreomgangen så det forøvrig ut som at vi prøvde å trygge seieren i land og delvis frivillig ga fra oss initiativet.

Endret av Norris
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Sandnes Ulf
×
×
  • Opprett ny...