Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - Rosenborg


amuoest
 Del

Anbefalte innlegg


Okei, nå må vi bare nullstille oss og tenke videre mot Rosenborgkampen. Var lite i Haugesundkampen vi kan ta med oss videre, så vi må se lengre tilbake for å finne noe positivt. Dessuten vil vi vel ikke at JJ og MIX skal få ett hyggelig møte med Nadderud?

Hvilket lag håper dere på at vi stiller med her? Kjør debatt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mener vi nå har to valg de neste 6-7 kampene:

 

1. Slåss som gribber for flest mulig poeng. Da må vi sørge for å tette igjen bedre bakover. Det betyr først og fremst at flere spiller må tenke hjemover først. Sentrale midtbanespillere velges ut etter hvem som best kan gjøre ryddejobben foran forsvaret. Forsvarsspillere etter defensiv kapasitet (her kan f.eks. Bjarni ryke).

 

2. Slutte å bry oss om poengfangst og spill resten av sesongen, og kun fokusere på neste sesong. Da må spille som ikke skal være med neste sesong prioriteres bak potensielle førstelagsspillere som blir med neste sesong (f.eks. Boli foran Stokkelien, Stengel foran Kleiven, Hammer foran Cunningham og Elfarsson osv).

 

Jeg innrømmer at det virker litt overilt å gå for plan 2 allerede nå (hvertfall å gjøre det helt og fullt, offisielt og tydelig), men det er nok kun et spørsmål om tid før vi gradvis bør forlate plan 1 og gå over til plan 2. Foreløpig aner jeg at vi er på plan 3 (vi skal spille som vi alltid skal gjøre i adecco, men med et mannskap hvor halvparten kan forsvinne før neste sesong).

 

Forsøk på framtidslag:

Jan-Kjell (evt. Sayoba)

Hammer-Ville-Elfar*-Benjaminsen

Brustad-Stengel-Kassi-Haugsdal

Veigar-Boli

 

* = han forsvinner vel ved nedrykk, men vi har kanskje andre alternativer blant våre unge spillere? Her har jeg rett og slett ikke oversikt.

 

Det lukter at det er to ting vi trenger før starten av neste sesong: en ny Jeppe og en ny Segers

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så lenge vi har en halvseriøs mulighet for å berge plassen, bør vi gå for alternativ 1. Etter min mening er mye av det opp til oss nå. Fredrikstad kommer ikke til å ta stort flere poeng i år. Heller ikke Sogndal eller Sandnes Ulf. Disse lagene har alle sammen falt siden begynnelsen av sesongen, og er så å si ferdige med å plukke poeng. Det er mest sannsynlig vi også, men ettersom vi vel ikke kan bli noe verre enn vi var i dag, og heller ikke har hatt noe ordentlig fallkurve (stabilt elendige), så ligger initiativet hos oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Greit nok at Geir(ti) har gitt opp. Verre er det at Belsvik virker å ha gjort det samme. Kan vi håpe på at han strukturerer spillemønster etter kvaliteter? M. A O.:

 

Sayoba

 

Haugsdal (evt. Brustad) - Hammer (Jalasto) - Helgason - Eiriksson

Jalasto (evt Haugsdal)

Stengel - Kleiven - Hanssen

 

VPG

Boli

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Greit nok at Geir(ti) har gitt opp. Verre er det at Belsvik virker å ha gjort det samme. Kan vi håpe på at han strukturerer spillemønster etter kvaliteter? M. A O.:

 

Sayoba

 

Haugsdal (evt. Brustad) - Hammer (Jalasto) - Helgason - Eiriksson

Jalasto (evt Haugsdal)

Stengel - Kleiven - Hanssen

 

VPG

Boli

 

Hæ? :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Greit nok at Geir(ti) har gitt opp. Verre er det at Belsvik virker å ha gjort det samme. Kan vi håpe på at han strukturerer spillemønster etter kvaliteter? M. A O.:

 

Sayoba

 

Haugsdal (evt. Brustad) - Hammer (Jalasto) - Helgason - Eiriksson

Jalasto (evt Haugsdal)

Stengel - Kleiven - Hanssen

 

VPG

Boli

 

Hæ? :)

 

Enklere:

 

Sayoba

 

Haugsdal - Hammer - Helgason - Eiriksson

 

Jalasto

 

Stengel- Kleiven- Hanssen

 

VPG

Boli

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Greit nok at Geir(ti) har gitt opp. Verre er det at Belsvik virker å ha gjort det samme. Kan vi håpe på at han strukturerer spillemønster etter kvaliteter? M. A O.:

 

Sayoba

 

Haugsdal (evt. Brustad) - Hammer (Jalasto) - Helgason - Eiriksson

Jalasto (evt Haugsdal)

Stengel - Kleiven - Hanssen

 

VPG

Boli

 

Hæ? :)

 

Enklere:

 

Sayoba

 

Haugsdal - Hammer - Helgason - Eiriksson

 

Jalasto

 

Stengel- Kleiven- Hanssen

 

VPG

Boli

 

Takk! Kan fungere det der, bortsett fra at jeg mener Hanssen ikke er god nok. Men det kunne vært interessant å se Brustad på venstresiden...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde ikke turt å ha Haugsdal på back. Han er så langt fra en duellmann du kan komme, virker jo av og til livredd.

 

Nei, å justere i et bunnsolid forsvar er det siste man bør gjøre.

 

Mer seriøst: Tidligere i sesongen mente jeg Brustad kunne fungere som back, på bakgrunn av farten og til tider glitrende prestasjoner. Han har imidlertid et førstetouch som blir stadig verre. At Hammer ikke egner seg som høyreback så vi overtydelig i går. Likevel; er han skadefri får han sannsynligvis fornyet tillit.

 

Når det gjelder min foretrukne oppstilling kan Hanssen godt trekkes ned som høyreback. Haugsdal flyttes opp som høyrekant og Stengel som venstre.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde ikke turt å ha Haugsdal på back. Han er så langt fra en duellmann du kan komme, virker jo av og til livredd.

 

Nei, å justere i et bunnsolid forsvar er det siste man bør gjøre.

 

Mer seriøst: Tidligere i sesongen mente jeg Brustad kunne fungere som back, på bakgrunn av farten og til tider glitrende prestasjoner. Han har imidlertid et førstetouch som blir stadig verre. At Hammer ikke egner seg som høyreback så vi overtydelig i går. Likevel, er han skadefri får han sannsynligvis fofornyet tillit.

 

Når det gjelder min foretrukne oppstilling kan Hanssen godt trekkes ned som høyreback. Haugsdal flyttes opp som høyrekant og Stengel som venstre.

 

 

Hvor skadet er Hammer? Hvis han ikke kan spille så hadde jeg brukt Jalasto på høyre back, så får vi et islandsk stopper par, og Benjaminsen på venstre. Det må jo være den beste løsningen med tanke på at de alle er forsvarspillere, og burde ikke være redde for en duel eller to.

Hanssen burde starte på benken, og Belsvik kan heller sette Stengel eller Haugsdal på venstre.

Det som er vanskligst for meg å se er hvem som skal spille på midten.. Kleiven, Haidar, Sortevik, Stengel? Syns ikke noen av dem skiller seg særlig ut fra de andre.

Er Boli tilbake? Hvis ikke burde Brustad være på topp med VPG, så får de bruke Haugsdal på høyre kant. Haugsdal satte et mål, men han virker ikke som en naturlig spiss, og ga ikke VPG så mye rom som en litt hurtigere spiller hadde gitt. Han har kanskje ikke den beste touch'n, men han har farten som litt treige stopper vil falle av for.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da slipper vi etter all sannsynlighet å møte Markus Henriksen på mandag, er på legesjekk i Nederland! Da øker jo vinnersjansene våre med hele 5% :)

 

Prica er også ute med karantene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da slipper vi etter all sannsynlighet å møte Markus Henriksen på mandag, er på legesjekk i Nederland! Da øker jo vinnersjansene våre med hele 5% :)

 

Prica er også ute med karantene.

 

Woho! Da setter jeg vinnersannsynligheten vår til 20%.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gleder meg til å oppleve et uvanlig høyt hatnivå på Nadderud!!

 

Det blir da enda morsommere med VPG tilbake på Nadderud eller? ;)

 

Ingen tvil om at det blir konge, men jeg syns det er jævlig gøy med hat på fotballkamp, og det hatet vi får oppleve på mandag tilhører jo sjeldenhetene :) La meg heller rette på meg selv: Blir fantastisk å oppleve så mye hat og kjærlighet i én og samme kamp!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg håper vi gir Morgenstierne så lite oppmerksomhet som mulig. Det er jo det han lever og ånder for, så la oss nekte ham det, og heller synge et par ganger ekstra for Veigar.

 

Jeg gleder meg til å se Veigar få langt flere sjanser til å briljere enn han fikk mot Haugesund.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mikkel Morgensisterne Flush Dasserud får nok høre det om det går knepent dårlig. Om det går rakt åt helvete eller bra har stb en tendens til å synge bra for eget lag. Håper så mange som mulig tar turen til denne kampen. Vinner vi her kan det være helt avgjørende for om vi snur trua til gutta på at dette kan gå bra. Så syng med livet som innsats.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det hadde jo egentlig vært fint å ha Clark med i denne kampen til akkurat dét formålet...

 

JKL

Hammer - Jalasto - Elfar - Bjarni

Brustad - Haidar - Ibba - Kleiven

Veigar - Boli?

 

Lov å håpe at Ørlund har en dårlig dag på jobben, han har flere av dem enn Jens Stoltenberg har for tiden enda han har langt færre dager på jobben i utgangspunktet...

Endret av kkh94
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Statistikken

 

Teoretisk har vi fortsatt gode sjanser til å redde plassen i Tippeligaen, men i praksis må vi snart begynne å tro på mirakler. RBK er et lag mange av oss elsker å hate. Litt fordi de tidligere var Norges beste lag, men også fordi de opp gjennom tidene har forsynt seg av Stabæks spillere og trenere. Gjensyn med tidligere spillere blir det, men de får ingen lykkeønskninger på veien på mandag.

 

Innbrydes oppgjør

Hjemme 7-5-4, 24-20

Borte 5-1-11, 22-37

Totalt 12-6-15, 46-57

 

Vårkampen på Lerkendal 1-3 (Boli)

Fjorårets hjemmekamp på Telenor Arena: 2-1 (Farnerud, Aase)

Siste RBK-seier på Nadderud: april 2000, 0-2

Største seier: 6-1 (Lerkendal, okt 2003)

Største tap: 0-5 (Lerkendal, august 2997)

 

RBK har faktisk ikke vunnet på Nadderud på nesten 12,5 år (De har riktignok vunnet på Telenor Arena 2 ganger)

 

Tabeller

Tabellen

3. RBK 9-10-1, 34-16, 37p

16. Stabæk 3-1-16, 17-49, 10p

 

Hjemmetabell

16. Stabæk 2-1-7, 8-22, 7p

 

Bortetabell

1. RBK 4-5-0, 16-8, 17p

 

Formtabell

4. RBK 3-3-0, 10-3, 12p (s-u-u-s-s-u)

15. Stabæk 1-0-5, 6-18, 3p (t-t-t-t-s-t)

 

Mål og sjanser

Målsjanser

1. RBK 133, snitt 6,65

16. Stabæk 76, snitt 3,8

 

Utnyttelse

14. RBK 25,6%

16. Stabæk 22,4%

 

Målsjanser mot

1. RBK 64, snitt 3,2

16. Stabæk 132, snitt 6,6

 

Avverging av målsjanser

4. RBK 75%

14. Stabæk 63%

 

Selv om vi har et historisk tak på RBK, må de nok pent finne seg i å påta seg favorittstempelet og det blir litt David mot Goliat. Klubben med minst budsjett mot laget med størst budsjett. Dårligste hjemmelag mot beste bortelag. Laget som skaper færrest målsjanser og har flest imot mot laget som skaper flest målsjanser og slipper til færrest imot. Det eneste de ikke er overlegne på er sjanseutnyttelsen som bare er på 25%, hvilket i utgangspunktet ikke skulle være forenelig med en topp 3 plassering. Ettersom RBK i år er uoffisielle norgesmeste i å spille uavgjort, er det kanskje de vi kan håpe på i en kamp der vi definitivt er underdogs.

 

Vi trenger snart et mirakel for å redde plassen i TL, så om du tror de blaa kan slå RBK, om du tror på mirakler eller rett og slett bare hater RBK er det bare å møte opp på Nadderud og heie laget frem til en ny seier

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er Sayoba klar til kamp igjen snart? Savner han i mål ..

 

Sayouba er nok klar, men Jan Kjell sto som en gud mot Sandnes Ulf og gjorde ikke noen spesielle tabber mot Haugesund, så han står nok. Bare sunt om de to konkurrerer om plassen syns jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - Rosenborg
×
×
  • Opprett ny...