Gå til innhold

Leder i Bærum Sportsklubb stopper lånegaranti fra Bærum Kommune


Alzheimer
 Del

Anbefalte innlegg


Faen dette er jo helt utrolig. Samme sleipe faen har nettopp tiltusket seg 10 mill i støtte rett fra kommunekassa til Bærum Sportsklubb, som er viden kjent for å motarbeide klubben vår. I tillegg betaler kommunen lønna hans som "daglig leder av Bærum Ishall" der han gjør sånt som i alle andre ishaller i Norge gjøres på dugnad. (fordele istid).

 

Dag Egil Strømme er inhabil så det griner etter, og hans "råd" brukes som påskudd av vår vaklevorne ordfører for å avvise å hjelpe klubben vi elsker.

 

Ingen stemme til Høyre fra meg etter dette.

 

http://www.budstikka.no/sport/sier-nei-til-stabeks-soknad-om-a-lane-millioner-1.7528742

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan hende dere har rett angående motiver og skjulte agendaer. Argumentene til Strømme og Krog kjøper jeg likevel. Det finnes rett nok et par andre kommuner i landet som til stadighet bruker innbyggernes skattepenger på å drifte toppfotballklubber som ikke klarer å drive fornuftig selv. Dette handler igrunn mer om politikk enn Stabæk, så det er nok naturlig at vi har diverse forskjellige meninger angående dette. Jeg mener, som Krog sier, at det heller må finnes andre måter for Bærum kommune å hjelpe Stabæk på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Først, litt overrasket over at du stemmer eller har stemt Høyre, trodde det lå lengre vil venstre, men nok om det.

 

Det er mulig denne fyren er inhabil, men jeg trodde uansett ikke kommunen hadde mulighet til å finansiere driften av Stabæk Fotball (eller iverksette tiltak som støttet sådan).

Denne situasjonen skyldes jo en ting. Utgiftene er større enn inntektene. Man har brukt 10 kroner pr 8 kroner tjent. Eller at man regnet med å omsette for 10 kroner for hver 10 kroner brukt, og ikke 8. Resultatet er uansett det samme.

 

Jeg leste "Alltid Uansett"-boka på nytt i helgen forresten, og jeg må si, kanskje mot bedre viten, at jeg stiller meg selv et par spørsmål. Nå har det vært mange slag i trynet de siste par årene, men lever kreativiteten like godt som før i klubbens ledelse? Evnen og viljen til å lage gull av gråstein? Hva er visjonen i dag? Jeg får en liten usikkerhet (jeg håper selvsagt ikke det er tilfelle) rundt disse tingene. Jeg skjønner veldig godt at det sannsynligvis er et helvete å jobbe i Stabæk Fotball om dagen, og at alle virkelig virkelig gjør så godt de kan, men er det nå så presset at blikket ikke kan løftes like lett? Finnes det sponsorprodukter som ikke er prøvd ut enda? Som mindre bedrifter kan kjøpe? Fungerer nettverket så godt som det ble beskrevet i boken?

 

Oppi dette er det jo litt uheldig med en ordfører som kanskje ikke har samme selvtillit og beslutningsevne som hennes forløper. Jeg trodde uansett kanskje at dette lånet ble vanskelig, så sånn sett er jeg ikke overrasket, men finnes det andre steiner å snu? Tross alt er jo inntekter betydelig bedre enn å øke gjelden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mtp at det iht artikkelen ble avslått fordi det er forbudt å gi lån/garantier til driften av klubber, så synes jeg idrettsrådet gjorde en grei jobb.

 

Er mer skeptisk til en klubbledelse som baserer sin finansieringsløsning på noe som ikke er lov.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Leder i Bærum Sportsklubb stopper lånegaranti fra Bærum Kommune
×
×
  • Opprett ny...