Gå til innhold

NSA - Norsk Supporterallianse


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


Posse, jeg kjente deg ganske godt under tiden på Ringstabekk. Du har virkelig utviklet en fantastisk penn, spesielt det siste året.

 

Noen sjanse for at det havner i litt større medier som et svar på tiltale? Det ville fullendt denne Aabø's offentlige harakiri.

 

La pennen flyte fritt :)

Endret av testapen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Posse, jeg kjente deg ganske godt under tiden på Ringstabekk. Du har virkelig utviklet en fantastisk penn, spesielt det siste året.

 

Noen sjanse for at det havner i litt større medier som et svar på tiltale? Det ville fullendt denne Aabø's offentlige harakiri.

 

La pennen flyte fritt :)

Nå ble jeg dritnysgjerrig på hvem du er :)

 

Det skal sies at Dagbladet fikk denne kronikken i går rundt 19:30, som et svar til at de publiserte Aabøs innlegg. I dag kl 14:30 etterlyste vi tilbakemelding innen kl 17 på om de ville publisere vår kronikk eller ikke. Da vi ikke hørte noe etter dette heller, la vi den ut selv. Og egentlig liker jeg å publisere i egne kanaler, da har vi full kontroll på form og innhold.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

– NFF må erkjenne at de ikke er så jævla sexy og innse at det ikke er et premiumprodukt de tilbyr

 

http://www.vg.no/sport/fotball/landslaget/full-krig-mellom-supportere-og-nff-de-har-mistet-bakkekontakten/a/23646926/

 

 

- Landslaget er veldig resultatavhengig. Men når man står her med 7.000 solgte billetter på en arena som tar 20.000 flere, så har man priset seg ut og trodd at man er mer attraktiv enn man egentlig er.

 

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotball/landslaget/Supporteroppror-mot-landslaget---Tror-kanskje-de-er-mer-attraktive-enn-de-egentlig-er-717244_1.snd

Helt enig med NFF at det nå var på tide å heve prisene på landskamp. Spesielt med tanke på den flotte utviklingen landslaget har hatt under Høgmo, og ikke minst når det i tillegg er snakk om treningskamp mot selveste Finland.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest Nr14

Denne twitteren sier vel det meste hvorfor NFF må ta supporterne på alvor

 

Bård Tufte Johansen: «Greit at det har skjedd mye forferdelig i det siste men 45 minutters stillhet på Ullevål er litt lenge.»

Endret av Nr14
Lenke til innlegg
Del på andre sider


- Et sted på veien har folket og landslaget skilt veier. Det finnes flere årsaker til at denne kampen ikke var attraktiv. Jeg håper NFF nå ser varsellampene om at folket ikke er interessert. Da er det viktig at NFF ikke trøster seg med at det blir fullt hus mot Tyskland uansett.

 

Høgmo: – Blir fullt hus mot Tyskland
Landslagssjef Per-Mathias Høgmo tror det blir fullt hus igjen når Norge møter Tyskland på landskampsarenaen i høsten VM-kvalifisering.

– I treningskamper er publikumsoppmøtet uforutsigbart, det er mange ting som spiller inn. Jeg er glad for dem som kom. For oss gjelder det å vinne kamper og bygge oss opp til VM-kvalifiseringskampen mot Tyskland. Da vet vi at det blir fullt hus, sa landslagssjef Per-Mathias Høgmo etter 2-0-seieren mot Finland.

 

 

http://www.tv2.no/sport/8172758/

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det blir jo fullt hus mot Tyskland, men hvor mange kommer for å se Norge, og hvor mange kommer for å se Götze, Neuer, Müller, Schweinsteiger og de andre?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er sikkert en prinsipiell side i denne saken, og jeg synes ikke det ville vært dumt av NFF å tilby norske supporterklubber å sende "kvalifiserte" supportere til Ullevål gratis. Når det først koster penger så er jeg usikker på om jeg ser det forkastelige i at billetten nå koster en hel hundrelapp (som blir til 150 når NSA har tatt sin andel). 100 kroner er vel feks omtrent det samme som prisen pr kamp på Nadderud hvis du har sesongkort og hvis du bruker det på alle hjemmekamper. Det er ikke verdens mest sexy fotball som spilles på Nadderud for tiden heller.

 

Hva NFF skal gjøre for å gjøre landskamper attraktive igjen er ikke godt å si. Publikum er mer bortkjemt enn under Drillos. For å bruke deres egne meninger (rundt luksusen til spillerne): Publikum forventer PL-nivå på landslaget. Når de i tillegg klarer å få hele Norge mot seg på grunn av pengebruk og mangel på bakkekontakt i organisasjonen er det ikke lett.

 

Jeg vet ikke hvor mye en gjennomsnittsbillett kostet mot Finland, men om vi sier 200 hadde de under en million i billettinntekter. Det betyr altså at om Høgmo hadde hatt samme lønn som Erik Hamrén så kunne de gitt gratis inngang på et par treningskamper. For alle! Men hadde det vært nok? Med det som presteres nå om dagen gidder jo selv ikke fotballinteresserte å se den på TV. Det som teller er å vinne. Jeg savner Drillo, jeg...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Føler dette er rette tråden:
Er det noen gang sett mot Danmark i hvordan vi i framtiden skal klare å fylle stadioner i Norge?
Kan f.eks ta ett eksempel fra dagens OB - AAB match hvor det koster 80 dkk for en billett, 50 DKK om du har på OB (hjemmelagets) effekter.
Det var ølsalg fra seter, det var pyro, flagg og røykbomber.

Det var fulle tribuner og sinnsykt trøkk.

Spørsmålet mitt er, om det går i Danmark, hvorfor skal vi være så bakstreberske i Norge, hvorfor ikke sette ned prisen isteden for å ha glissende tribuner som det er idag, Hvorfor ikke sette ned prisen for de med effekter så stadioen blir farget i lagets farger.

Er så mye som kan gjøre Norsk fotball så mye bedre fra tribuneplass, dette mener jeg er stedet å starte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Føler dette er rette tråden:

Er det noen gang sett mot Danmark i hvordan vi i framtiden skal klare å fylle stadioner i Norge?

Kan f.eks ta ett eksempel fra dagens OB - AAB match hvor det koster 80 dkk for en billett, 50 DKK om du har på OB (hjemmelagets) effekter.

Det var ølsalg fra seter, det var pyro, flagg og røykbomber.

 

Det var fulle tribuner og sinnsykt trøkk.

 

Spørsmålet mitt er, om det går i Danmark, hvorfor skal vi være så bakstreberske i Norge, hvorfor ikke sette ned prisen isteden for å ha glissende tribuner som det er idag, Hvorfor ikke sette ned prisen for de med effekter så stadioen blir farget i lagets farger.

 

Er så mye som kan gjøre Norsk fotball så mye bedre fra tribuneplass, dette mener jeg er stedet å starte.

Er alltid så deilig å høre at det går an
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noe av det samme ble gjort i Lyngby ifbm. kampen om opprykk.

 

De siste tre hjemmekampene kostet billettene 50kr., det var øltelt og pølsesalg før kamp.

 

På siste kampen (opprykket var klart) var det stor feiring med øl- og pølsesalg fra 3,5 timer før kamp. Ølen kostet 35 kroner og svært god stemning.

 

Jeg har definitivt funnet klubben min i Danmark. At de spiller i blått og mørkeblått gjør ikke noe. Heller ikke at Lars Bohinen spilte der.

 

"SU, SU, SUPERLIGA!"

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noe av det samme ble gjort i Lyngby ifbm. kampen om opprykk.

 

De siste tre hjemmekampene kostet billettene 50kr., det var øltelt og pølsesalg før kamp.

 

På siste kampen (opprykket var klart) var det stor feiring med øl- og pølsesalg fra 3,5 timer før kamp. Ølen kostet 35 kroner og svært god stemning.

 

Jeg har definitivt funnet klubben min i Danmark. At de spiller i blått og mørkeblått gjør ikke noe. Heller ikke at Lars Bohinen spilte der.

 

"SU, SU, SUPERLIGA!"

Stabæk hadde vel også et slags samarbeid med Lyngby for noen år tilbake, og deltok vel årlig med sine G16- og G19-lag i Lyngby Cup.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

http://fotballsupporter.no/index.php/nyheter/139-hvorfor-kommer-ikke-supporterne-til-vm-kvaliken

 

norgetyskland.jpg

Hvorfor kommer ikke supporterne?

 

Norge - Tyskland

4. september 20:45

150,-

585 plasser har vi fått på Ullevaal. Et Ullevaal som har vært utsolgt til denne kampen i lang tid. Men ikke hos oss. Under halvparten av billettene som er satt av til de stående, syngende supporterne er holdt av, og nå står vi i fare for å måtte sende resten tilbake til NFF. Det kommer til å bli jævlig flaut for oss.

Det er 2 grunner til at vi har plasser til stående supportere på Ullevaal. Den første er at vi, som kulturbærere for supportermiljøet, kan gi landet vårt den støtten de trenger for å kanskje endelig kvalifisere seg til et mesterskap. Den andre er at det også er en viktig inntektskilde for NSA, for at organisasjonen skal kunne stå opp for grupper og enkeltpersoner slik at dere blir behandlet med respekt når dere reiser rundt for klubbene deres.

Vi har sagt at stående, syngende supportere fortjener en synlig, god plass på stadion når landslaget spiller. De siste kampene har vi vært så få at vi har måttet flytte ut i et hjørne. Nå er vi så langt bak med billettsalget at vi kanskje må erkjenne at vi ikke kan kreve en dritt.

250 av 585 er solgt. Sånn er det nå. Om noen dager sender vi resten av billettene tilbake til NFF der en haug med folk står i kø for å kjøpe dem. Hvorfor er det slik? Har dere glemt kampen? Har dere ikke fått beskjed om at vi har billetter til dere? Eller bare bryr ikke folk seg lenger?

Vi kan velge å dra på stadion for å vise at norsk supporterkultur er mer enn sittende medgangssupportere med sponsorklappere og popcornbeger, eller vi kan drite i landskamper og bli hjemme mens landet vårt blir sunget ut av 20, 50, 100 drita fulle bortesupportere. Men jeg må si, med hånda på hjertet, at det er jævlig overraskende at vi med over 20 000 medlemmer ikke klarer å selge ut mer enn 250 billetter til 150 spenn når vi møter regjerende verdensmester til VM-kvalik på Ullevaal.

Så vær så snille å ikke la det bli slik. Ta kontakt med kontaktpersonen i din supporterklubb, så stapper vi feltet fullt og lager trøkk på Ullevaal 4. september.

Nå haster det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er mulig du heller bør sende en melding til Simen. SS-styret har ikke gitt NSA noen ny kontaktperson i år, det er derfor Morten fortsatt står der. Sånn er det nok en del andre steder også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

NSA - Norsk Supporterallianse
×
×
  • Opprett ny...