Gå til innhold

NSA - Norsk Supporterallianse


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


Sitt ned og hold kjeft. Dette er å lese på forumet.

 

Mitt spml er da hvor i hælvete skal vi sitte når setene er skrudd ned?

Tar de ansvarlige ansvar og skrur opp setene igjen?

Eller er ønsket at vi skal sette rumpestumpen rett i betongen?

 

nei dette er vel ikke helt gjennomtenkt.

:ph34r:

 

Nå sitter en god del av oss på rumpestumpen vår hele pausen hver eneste kamp, dvs 15 minutter. Tror vi klarer 15 til ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Putter vi første 15 så må vi klappe pent og hviske rop for spilleren som gjorde jobben.

 

Og Daniel, hvor ser du at noen IKKE skal være med på aksjonen?

 

Her bl.a.. Men klanen ombestemte seg.

 

Var også en fra briskebybanden på tribunekultur.com som skrev: Briskebybanden stiller trolig opp med ett banner, men lite sannsynlig med noe annet. Vi hadde på en måte vår protest mot Godset den 19 mai.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra artikkelen til Blabladet:

Klanen hadde allerede planlagt å stille med bannere, men nå kommer de altså også til å stille seg helhjertet bak den mer aktive delen av aksjonen - og sitte ned og holde kjeft de første 15 minuttene av første omgang mot Lyn.

Hva en eller annen fjompenisse på tribunekultur.is skriver holder jeg sjelden for fakta. Representanten fra Banden på årsmøtet til NSA kom ikke med de meldingene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
12 125

NSA har visstnok opprettet en landslagsgruppe og vil ha 1 kontaktpersom fra hver supporterklubb. Hvem fra SS ble denne kontaktpersonen?

Ser at billettene til landskampene har kommet og vil gjerne kjøpe...

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjernen stiller ultimatum til NSA

 

Tøft og modig gjort av Kjernen.

 

Det er jo helt håpløst av NFF kan ilegge klubbene poengstraff ved blussing på tribunen. Uavhengig om man er for eller i mot blussing, burde alle (bortsett fra PH) være enig i at poengstraff er å gå altfor langt.

Litt rart å stille ultimatum når NSA tross alt har jobbet med dette i tre år allerede. Det har vært setefrie tribuner og pyroteknikk opp på tribunen som har vært nøkkelområdene.

(Med forbehold om at de har lagt dette arbeidet på hylla nå).

 

Kjernen har et poeng, og det treffer de når de slår fast at samtaler om tifo og utrykk fra tribunene burde gå mellom NFF og supporterne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kjernen stiller ultimatum til NSA

 

Tøft og modig gjort av Kjernen.

 

Det er jo helt håpløst av NFF kan ilegge klubbene poengstraff ved blussing på tribunen. Uavhengig om man er for eller i mot blussing, burde alle (bortsett fra PH) være enig i at poengstraff er å gå altfor langt.

Litt rart å stille ultimatum når NSA tross alt har jobbet med dette i tre år allerede. Det har vært setefrie tribuner og pyroteknikk opp på tribunen som har vært nøkkelområdene.

(Med forbehold om at de har lagt dette arbeidet på hylla nå).

 

Kjernen har et poeng, og det treffer de når de slår fast at samtaler om tifo og utrykk fra tribunene burde gå mellom NFF og supporterne.

 

Helt enig med Kjernen i sak, men synes det er håpløst å stille ulitmatum til NSA. Det de sier er jo i praksis at de i utgangspunktet tror NSA er enige i at poengstraff er ok.

 

Og denne saken er mer nyansert enn som så. I dag sier strafferegimet at nest sanskjonsfor nest etter bøter er poengstraff. Det prøvde ledelsen i NFF å gjøre noe med på fotballtinget i 2008. (De synes nemlig også at poengstaff er for drøyt). De foreslo derfor for tinget et knippe andre sanksjonsformer, så som spill for tomme tribuner etc. som skulle legges inn mellom "bot" og "poengtrekk". Dessverre ble det forslaget stemt ned av tinget. Tar vi så med at det ikke er NFF sin administrasjon som straffer, men Doms- og Sanksjonsutvalget, som er dirkete valgt på tinget, så er det lett å forstå at dette fort kan bli litt tuklete.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Følgende mail er sendt til Oddrane:

----- Original Message -----

From: Morten Kristoffersen

To: kontakt@oddrane.no

Sent: Saturday, August 08, 2009 9:03 PM

Subject: uønsket

 

Hei

 

Vi har hatt tlfmøte alle supporterklubbene i tippeligaen nå ikveld, mens dere spilte mot Brann og etter episoden hvor Kovacs scorte når Oppdahl ble skadet og falt. Etter å ha sett tvbildene og vurdert kriteriene for fair play, så har vi kommet til at dere er uønsket på samtlige arenaer denne sesongen, og sesongen 2010, slikt vil vi ikke være bekjent av.

 

Norsk Supporterallianse

 

 

NSA har gått ut og tatt avstand fra moroklumpen som skrev det. Vi har visstnok hatt et møte i kveld, mens Odd spilte mot Brann og Kovacs scorte når "Oppdahl" ble skadet og falt. En liten tidsbrist der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hva har NSA gjort i det siste for uten billige billetter til landslaget?

 

Dette skal være en organisasjon som jobber for "stående og syngende supportere".

 

I det siste har NFF regelrett pisset på Klanen og Kjernen i forhold til lovlig pyro på tribunen. Hvor er NSA?

 

40 mann utestengt fra Åråsen. KFL vil ikke hjelpe fordi de ikke er organisert av KFL.

Det lukter gammeldags monopol. Hvem nevnte den siste Sovjet-stat?

 

Slik mitt inntrykk av NSA er pdd, burde vi ikke være medlem av en såpass passiv organisasjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva har NSA gjort i det siste for uten billige billetter til landslaget?

 

Dette skal være en organisasjon som jobber for "stående og syngende supportere".

 

I det siste har NFF regelrett pisset på Klanen og Kjernen i forhold til lovlig pyro på tribunen. Hvor er NSA?

 

40 mann utestengt fra Åråsen. KFL vil ikke hjelpe fordi de ikke er organisert av KFL.

Det lukter gammeldags monopol. Hvem nevnte den siste Sovjet-stat?

 

Slik mitt inntrykk av NSA er pdd, burde vi ikke være medlem av en såpass passiv organisasjon.

Klanen skriver vel selv endel om hva NSA har holdt på med.

 

Generellt så er jo NSA drevet gjennom frivillighet, som oss. Dermed er det utelukkende basert på hva folk orker/har tid til å gjøre. Selvsagt kunne man gjort mer, men det handler nok om ressurser.

 

NSA har jobbet mest med setefrie ståfelt de siste årene, delvis basert på Eurostand kampanjen i Europa. Det er NSA som har dratt dette inn til medlemsklubbene i Norge.

 

Når det gjelder NSA og konflikten i Lillestrøm er nok NSA litt låst. KFL er medlem, det er ikke UFC. Dermed ligger NSA sitt ansvar i å gi KFL råd eller hjelp. Derimot har NSA tidligere meglet mellom supporterklubber og fotballklubben når det har vært konflikt, og i denne oppgaven virker det som NSA har gjort en svært god jobb. Mine betraktninger er dog bare utenfra, så jeg vet ikke mer enn jeg ser på årsmøtene, fra epostlister og hjemmesiden.

 

Når det gjelder $$ sitt medlemskap. I min bok er det selvsagt at vi skal være medlem av den eneste supporteralliansen som samler samtlige eliteserieklubber og vikarligaen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takk for info B)

Mye her er kastet ut som frustrasjon og spørsmål på "ståa". Har i etterkant fått vite litt om NSA i forhold til UFC-saken.

 

Skal ikke gjøre noen større debatt ut av det, enn at det snart må bli en løsning mellom NFF,NSA og supporterklubbene angående blussing.

Når de (NFF) gang på gang lurer en større gjeng mennesker må de skjønne at noen til slutt tar loven i egne hender.

 

Punktum.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
  • 1 år senere...

http://www.fotballsupporter.no/

Kan de nyetsbrev NSA sender ut også legges i denne tråden??!!

 

Der det står hvem som er styremedlemmer, er den oversikten fra 2005 eller er det gjeldende styremedlemmer? Burde de ikke også skrevet hvem som innehar hvilken stilling?

Jeg må si at jeg merker ikke mye til dem. Får de egentlig utrettet noe som helst? Jeg tror de kunne trengt en PR kåt jævel til å fronte organisasjonen, for det er alt for stille fra deres side, spesielt når vi vet at våre høymoralske journalister i norge virker å publisere hva som helst om fotball, spesielt hvis det er en konflikt enten den er stor eller liten. De burde f.eks ha klart å kommet ut med noe som helst etter at vi har fått ødelagt begge muligheten til å se damelaget og herrelaget spille i samme by, samme helg/dag. NFF virker jo ikke å klare å tenke før media har påpekt feil og dumme besluttninger. Stille diplomati med NFF har jeg mistet all tro på...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Slo sammen to NSA-tråder.

Bra, Jeg prøvde å søke men søkefunksjonen på dette forumet er heller dårlig og etter som jeg ikke kunne huske sist det ble skrevet noe i noe NSA tråd så bare startet jeg en, Forrige post var jo 23 måneder gammel så jeg orket ikke gå igjennom side for side, det hadde tatt for lang tid.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

NSA - Norsk Supporterallianse
×
×
  • Opprett ny...