Gå til innhold

Turtråd CL kamp Juvisy-Stabæk, Paris 08.11.12 kl19.00


Buss1 Marius
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg mener denne kampen fortjener en egen turtråd. Så da blir det det, selv om noen sikkert helst ser at vi ikke skriver noe som helst om at vi skal, når vi skal og hvor vi skal, annet en å møte opp på stadion.

Tidspunkt er ikke avklart, men jeg tror det er riktig med 07.11 ca kl19.

 

Det er flere alternative reisemetoder, men jeg tar her utgangspunkt i fly og selskapene Norwegian(DY) SAS (SK) AirFrance (AF) og Ryanair(FR), Flyturen tar ca 2.20 timer

 

DY har fly fra Oslo kl17.25 og retur 20.30 hver dag. Prisene til Paris ligger nå på 619 på mandagen og 499,- på tirsdag

Retur ligger nå på 412,- på torsdag og fredag. DY flyr til Orly, sy for sentrum, som ikke kan være mer en 15min med Taxi fra stadion

 

SAS har en rekke avganger, både direkte og via CPH. Alle til CDG nord for Paris. Direkte er det kl 08.00 til 719,- og 17.05 til 901,- via CPH koster fra ca 1100 til ca1800 retur direkte kl 14.05 og 20.20 begge til 832,- tar 4-5 timer.

 

AF har avgang OSL kl 06.50 12.50 og 19.20 hver dag, pris er nå 86€(650kr) retur er relativt dyr, ca 150€ men på lørdag og søndag har de flighter til 99€ med på lørdag avgang 09.40 og 18.45

.

Ryanair flyr fra Rygge, har avgang kl06.50 noe som tilsier at man nesten må bruke bil til flyplassen og dermed vanskliggjør retur til andre flyplasser. De lander på Beauvais 80km nord for Paris og det er en busstur til 15€ inn til sentrum. Alternativt, dersom man er fler kan man leie minibuss med sjåfør dette koster 25€ for 5, 23, for 6, 21 for 7 og 18 for 8 og da går sikkert bilen direkte til hotellet også.

RF har avganger på mandag og onsdag kl06.50 og koster nå 109kr retur fredag kl14.50 og lørdag kl13.25 til kr109 søndag kl20.10 til 260kr antakelig kan jeg bruke min fars VW bus med plass til 9 og da kan jo dette være en god mulighet.

https://www.bookryanair.com/SkySales/booking.aspx?culture=nb-no&lc=no-no#Select

 

Her har jeg bare gått inn på fly. Det neste blir overnatting, jeg vil helst bo rimelig og i nærheten av sentrum så jeg slipper å bruke offentlig kommunikkasjon eller Taxi annet en til flyplassen og til kamp. Sist jeg var i Paris bodde jeg her: http://www.woodstock.fr/ til 28€ per natt inkl dårlig frokost på 6 mans rom. De hadde et kjøkken der man kunne lage egen middag, der møtte jeg 2 fra Australia, 2 fra Brasil og en fra Argentina som jeg dro på en lokal pub med. Det var en bbbbillig tur med flybiletter til 1kr per veg og 500 i overnatting. Nå vil sikkert de fleste ha noe bedre og antal hotell å velge i er jo ubegrenset.

 

Uansett hadde det vært interessant å vite hva folk tenker. Bruke kortest mulig tid fra avreise til hjemkomst? 2 overnattinger og å se litt av Paris når man er der? Eller f.eks onsdag til søndag og virkelig gjøre Paris. Disney World? Jeg var i Paris både i 2011 og 2010 og har vært 2 ganger på toppen av Eiffel tårnet så for meg er det Versailles som står øverst på ønskelisten. Jeg ser vel for meg 2 overnattinger, men med det rette reisefølget og aktiviteter på listen opp til 4 overnattinger. Uansett kom med deres ønsker og/eller planer. Å satse på at man tilfeldigvis møtes i en by som Paris er som å ha tiltro til politiet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mener denne kampen fortjener en egen turtråd. Så da blir det det, selv om noen sikkert helst ser at vi ikke skriver noe som helst om at vi skal, når vi skal og hvor vi skal, annet en å møte opp på stadion.

Tidspunkt er ikke avklart, men jeg tror det er riktig med 07.11 ca kl19.

 

Det er flere alternative reisemetoder, men jeg tar her utgangspunkt i fly og selskapene Norwegian(DY) SAS (SK) AirFrance (AF) og Ryanair(FR), Flyturen tar ca 2.20 timer

 

DY har fly fra Oslo kl17.25 og retur 20.30 hver dag. Prisene til Paris ligger nå på 619 på mandagen og 499,- på tirsdag

Retur ligger nå på 412,- på torsdag og fredag. DY flyr til Orly, sy for sentrum, som ikke kan være mer en 15min med Taxi fra stadion

 

SAS har en rekke avganger, både direkte og via CPH. Alle til CDG nord for Paris. Direkte er det kl 08.00 til 719,- og 17.05 til 901,- via CPH koster fra ca 1100 til ca1800 retur direkte kl 14.05 og 20.20 begge til 832,- tar 4-5 timer.

 

AF har avgang OSL kl 06.50 12.50 og 19.20 hver dag, pris er nå 86€(650kr) retur er relativt dyr, ca 150€ men på lørdag og søndag har de flighter til 99€ med på lørdag avgang 09.40 og 18.45

.

Ryanair flyr fra Rygge, har avgang kl06.50 noe som tilsier at man nesten må bruke bil til flyplassen og dermed vanskliggjør retur til andre flyplasser. De lander på Beauvais 80km nord for Paris og det er en busstur til 15€ inn til sentrum. Alternativt, dersom man er fler kan man leie minibuss med sjåfør dette koster 25€ for 5, 23, for 6, 21 for 7 og 18 for 8 og da går sikkert bilen direkte til hotellet også.

RF har avganger på mandag og onsdag kl06.50 og koster nå 109kr retur fredag kl14.50 og lørdag kl13.25 til kr109 søndag kl20.10 til 260kr antakelig kan jeg bruke min fars VW bus med plass til 9 og da kan jo dette være en god mulighet.

https://www.bookryan...lc=no-no#Select

 

Her har jeg bare gått inn på fly. Det neste blir overnatting, jeg vil helst bo rimelig og i nærheten av sentrum så jeg slipper å bruke offentlig kommunikkasjon eller Taxi annet en til flyplassen og til kamp. Sist jeg var i Paris bodde jeg her: http://www.woodstock.fr/ til 28€ per natt inkl dårlig frokost på 6 mans rom. De hadde et kjøkken der man kunne lage egen middag, der møtte jeg 2 fra Australia, 2 fra Brasil og en fra Argentina som jeg dro på en lokal pub med. Det var en bbbbillig tur med flybiletter til 1kr per veg og 500 i overnatting. Nå vil sikkert de fleste ha noe bedre og antal hotell å velge i er jo ubegrenset.

 

Uansett hadde det vært interessant å vite hva folk tenker. Bruke kortest mulig tid fra avreise til hjemkomst? 2 overnattinger og å se litt av Paris når man er der? Eller f.eks onsdag til søndag og virkelig gjøre Paris. Disney World? Jeg var i Paris både i 2011 og 2010 og har vært 2 ganger på toppen av Eiffel tårnet så for meg er det Versailles som står øverst på ønskelisten. Jeg ser vel for meg 2 overnattinger, men med det rette reisefølget og aktiviteter på listen opp til 4 overnattinger. Uansett kom med deres ønsker og/eller planer. Å satse på at man tilfeldigvis møtes i en by som Paris er som å ha tiltro til politiet.

 

Jeg tar gjerne et par ekstra dager i Paris. Begynner å bli noen år siden jeg var der sist. Hadde vært moro å sett igjen EuroDisney som det het dengang jeg bodde der i 2 måneder i 1993 :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har planer om å reise ned tirsdag med retur fredag. Lørdag er det jo håp om medaljeutdeling hjemme så da må man være der. Dog venter noen dager til slik at kampdato forhåpentligvis er bekreftet. Hoteller kunne jo være greit å finne ut av med over tusen å velge i. Selv er jeg ikke så lysten på sovesal, og bad og wc på rommet vil også være å foretrekke. TV også, men det er intet absolutt krav.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mener denne kampen fortjener en egen turtråd. Så da blir det det, selv om noen sikkert helst ser at vi ikke skriver noe som helst om at vi skal, når vi skal og hvor vi skal, annet en å møte opp på stadion.

 

Du må slappe av litt Busken.

 

Men til saken; ser ut som stadion er langt utenfor byen. Da bør vi bestemme oss om vi skal bo inne i byen eller i denne forstaden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mener denne kampen fortjener en egen turtråd. Så da blir det det, selv om noen sikkert helst ser at vi ikke skriver noe som helst om at vi skal, når vi skal og hvor vi skal, annet en å møte opp på stadion.

 

Du må slappe av litt Busken.

 

Men til saken; ser ut som stadion er langt utenfor byen. Da bør vi bestemme oss om vi skal bo inne i byen eller i denne forstaden.

Dersom jeg skal være 4 dager i en storby, hvorav 3-4 timer på en stadion så foretrekker jeg å bo sentralt i byen og ikke langt utenfor sentrum. Jeg foretrekker et sted mellom Seinen og Montmartre på Nordsiden.

 

Ellers har prisen med DY på tirsdagen gått opp til 599,- og envegsbilett med AF koster 355€

Endret av Buss1 Marius
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tar gjerne turen ned for å være med på å lage nok en hjemmebane i utlandet, men må dessverre stille kravet at kampen må gå på onsdag, og såpass tidlig at jeg kommer med hjem samme dag. Hører dere, Juvisy!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tar gjerne turen ned for å være med på å lage nok en hjemmebane i utlandet, men må dessverre stille kravet at kampen må gå på onsdag, og såpass tidlig at jeg kommer med hjem samme dag. Hører dere, Juvisy!

Den går på onsdag, men du rekker nok bar 1 omgang og ev litt av 2 omgang, spørs hvor mye du tør å gamble på.

Med ca 15min taxitur fra stadion til flyplassen så hadde du rukket flyet hjem dersom kampstart hadde vært kl18 :(

AF er i oslo kl 12.05 neste dag og det er første mulighet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har ikke Eurosport pleid å vise en del WCL-kamper?

 

Jo, begge kampene til Wolfsburg og Lyon ble vist sist runde. I tillegg har det vært vist en del kamper på de lokale delene av Eurosport (tysk og fransk, men de er ikke alminnelig tilgjengelig her hjemme).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Torsdag altså?

 

Hva er kilden din, jeg fant det verken på uefa.com eller stabak.no?

Jeg har fått melding av det samme, og kilde er sportslig leder i SFK.

Du må være inn med de rette folka vet du Gerti!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spiller egentlig ingen rolle for meg, har bestilt ned med Ryanair på mandag kl 06.50 og retur på fredag ca 14.30. Inkludert gebyrer kom det på 328kr T/R Vi har ledig plasser i bil både til og fra Rygge, spesielt returen kan kanskje være interesant for mange. Avreisen fra Rygge er jo ukristelig tidlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da har jeg bestilt med Ryanair onsdag 06:50 med retur fredag 14:50.

 

Mulig min mor tar samme reiserute, mens min far kommer fra Alicante mest sannsynlig tirsdag, og reiser med Ryanir hjem fredag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så noen flere tanker på hvor man skal bo? Som nevnt annet sted her er vel Montmartre det mest aktuelle. Er fortsatt over 100 hoteller innen en avstand på 1km. Prismessig vil jeg foretrekke at det er under 1000kr natten i dobbeltrom (500 pr. pers). Faren min er svak for Ibis, og da har man Ibis Styles Paris Pigalle Montmartre til 800kr pr. natt, og Ibis Paris Montmartre 18ème til omtrent samme pris, men sistnevnte uten frokost inkl. Er dog mange andre hoteller å velge mellom, men var flere jeg sjekket som ikke virket like bra også. Er det noen som finner noe som ser veldig bra ut, evt. kjenner til noe fra før kan man jo si ifra her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hanne Marit og jeg har bestilt På hotell Audran http://www.hotel-audran-paris.com/ mandag til fredag 2 personer kostet 72€ per natt dvs 2123nkr totalt. Vi bestilte gjennom Hotels.com og jeg tror det var siste rommet, for nå er det fullt i henhold til begge hjemmesider. Dette ligger 3-400m rett opp bak Mulin Rouge. Frokost er ikke inkludert, men fransk frokost er baguette, dårlig syltetøy og tynn juice, altså dårlige greier, så jeg tror vi er bedre tjent med å gå ut å kjøpe frokosten.

Begynner å bli dyrt dette, nå er vi oppe i nesten 1400,- per pers. bare for flyreise og hotell i 4 dager :D

 

Neste post er å finne på noe å gjøre. Kanskje EuroDisney på mandagen. Ser ut til at det blir Versailles på tirsdag i alle fall. Vurderer også en tur til flymuseet på Le Bourget flyplassen på onsdagen? Det er som Versailles stengt på mandager. På onsdagen på kvelden er vi etter hvert såpas mange at vi kanskje kan finne på noe sammen, og utpå kvelden finne en restaurant for felles middag. Sightseeing på torsdag og felles middag/sen lunch med alle som vill i nærheten av stadion før kamp og en kneipe/bar etter kamp? Fredagen er hjemreisedag så da får vi ikke tid til så mye. Flyet går 14.50

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veldig viktig!

Er det noen som er dyktige i fransk, Stabæk (kvinner) trenger en som kan fungere som tolk når vi møter Juvisy hjemme (en som kan henge med i de ulike sammenhengene den dagen,

alt fra kampmøte til off.mottakelse til evt mediakontakt.) krever noen år på baken? Ta kontakt med Kari Styren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For de som er i Paris alt på tirsdag spilles det en kamp i CL for herrer denne dagen. Om det er mulig å få tak i billetter utenom internetsvartebørs vet jeg ikke.

 

Det er ledige billetter koster Fra : 665 til 1462 kr

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag er det solskinn og fint i Paris, I går var det, til tross for at YR meldte solskinn og fint, kunn et par glimt av sol og litt regn i luften hele dagen. Ut på ettermiddagen kom det mer regn men bare litt. Det ble derfor en våt og kald dag i EuroDisney, temperaturen var ikke over 5grader og det ver nesten stillongs forhold. De som kommer ned etter hvert bør derfor forberede seg på en temperatur som ikke er så forskjellig fra Oslo.

Ellers får dere alle ha en fin dag, nå skal vi i Versailles. :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Turtråd CL kamp Juvisy-Stabæk, Paris 08.11.12 kl19.00
×
×
  • Opprett ny...