Gå til innhold

Stabæks viktigste spiller i 2012


geirti
 Del

Anbefalte innlegg


Hammer. Han er den som har kommet bort til oss oftest, også utenfor kampsammenheng, og skrytt av supporternes innsats. Og han fortsetter med det, selv når han har sittet på benken hele kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var enkelt for meg, Hammer helt klart. Som alle andre skriver, han bryr seg virkelig om oss, han syter ikke når han sitter på benken, og når han først spiller så gir han 100 %.

 

Men skulle også gjerne stemt på Gromstad, men skjønner ledelsen sitt valg og er helt enig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uten å røpe hvem jeg selv har valgt på så må jeg si at det er tre soleklare kandidater for min del:

 

Veigar

Mande

Fredrik

 

Rett bak kommer Hammer ene og alene fordi han er en spillertype som virkelig bryr seg om oss supportere.

 

Deler ditt syn. Min stemme gikk også til en av de tre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes kanskje at Christer Kleiven har fortjent kassa for innsatsen han har gjort som spillernes talsmann gjennom sesongen. Han er en ung gutt som har måttet stå foran medie-Norge hver gang vi har tapt en kamp, hver gang det er snakk om overgangsskandaler og nedrykk - og han er den av spillerne som måtte stå oppreist og svare på spørsmål og formidle hele spillergruppas følelser da Tor Marius gikk bort!

 

Om Kleiven ikke alltid klarte å lyse av optimisme, så står det en enorm respekt av jobben han har gjort i svært vanskelige tider!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes kanskje at Christer Kleiven har fortjent kassa for innsatsen han har gjort som spillernes talsmann gjennom sesongen. Han er en ung gutt som har måttet stå foran medie-Norge hver gang vi har tapt en kamp, hver gang det er snakk om overgangsskandaler og nedrykk - og han er den av spillerne som måtte stå oppreist og svare på spørsmål og formidle hele spillergruppas følelser da Tor Marius gikk bort!

 

Om Kleiven ikke alltid klarte å lyse av optimisme, så står det en enorm respekt av jobben han har gjort i svært vanskelige tider!

 

Må ikke glemme at han holdt nullen mot RBK!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hammer. Han er den som har kommet bort til oss oftest, også utenfor kampsammenheng, og skrytt av supporternes innsats. Og han fortsetter med det, selv når han har sittet på benken hele kampen.

 

Enig i at Hammer er en gjennomført sympatisk kar og tilfører laget mye sosialt. Det blir imidlertid feil å gi en spiller æresbevisningen årets viktigste spiller med bakgrunn i at han er kjempeflink til å takke, skryte av og å prate med supporterne.

 

Årets sesong gjør en slik avstemming svært vanskelig. Prestasjonene har vært gjennomgående svake, laget er så godt som helt nytt og ferskt (som i seg selv er diskvalifiserende). Slum poengterte at han stemte blankt og det er en debatt som bør tas, om vi muligens skal hoppe over denne prisen i år, simpelthen fordi det blir veldig lett helt galt.E´n halvgod sesong i Stabæk er ikke nok til å få kassa. Ingen i dagens tropp har mer enn én halvgod sesong i Stabæk, med unntak av Bjarni som har vært god i tidligere år og svak i år, Hammer, som har vært inn og ut av en svak forsvarsfirerog Veigar som ikke har overbevist i år, men som kom tilbake til klubben som han elsker og som takket være en del akrobatikk på overgangsmarkedet fra klubbens side har fått navnet sitt til å være synonymt med skandale - fullstendig uforskyldt.

 

Vi kan gi årets talentpris til Sayoba, Brustad, Boli, Haugsdal, Haidar eller Stengel. Jeg kan ikke se at de kvalifiserer til kassa.

 

Jeg foreslår at vi lar kassa gå til jackpot og heller deler ut to kasser neste sesong. Så unngår vi pinligheter både ved utdelinga og i etterkant. Vi aner jo knapt hvem som blir med videre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg foreslår at vi lar kassa gå til jackpot og heller deler ut to kasser neste sesong. Så unngår vi pinligheter både ved utdelinga og i etterkant. Vi aner jo knapt hvem som blir med videre.

 

Beste forslaget til nå. Bortsett fra at det holder nok med én kasse til neste år. Kassa kan vel bare omdøpes til trøstepils for i år og deles ut til hele laget bare som en takk for forsøket uten at det må ligge noen utmerkelse til enkeltpersoner i det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er veldig skeptisk til å ikke skulle dele ut kassa. Vi klarte å dele ut bare en kasse i 2008, selv om vi da flommet over av viktige spillere. Da burde vi klare å dele ut en i år også, selv om vanskelighetene med å velge nå skape av at det er få gode kandidater. Vanskelig å finne riktig spiller betyr ikke at man skal gi opp. Dersom vi i år velger å ikke dele den ut, så synes jeg vi innfører et skummelt prinsipp - det betyr at i framtida skal man (styret?) alltid først vurdere om sesongen har vært bra nok før man setter igang avstemningen.

 

Angående krav til sportslige prestasjoner, innsats, stå-på-vilje, klubblojalitet osv. Det har vel aldri vært et vanskeligere år å skinne enn i år. Tonnevis av motgang, et lag som verken har vært samspilt eller fungert deler av sesongen. Og så videre.

 

Nå kjører vi avstemningen videre, og så får vedkommende som vinner ta det som en god-i-motgang-utmerkelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom vi i år velger å ikke dele den ut, så synes jeg vi innfører et skummelt prinsipp - det betyr at i framtida skal man (styret?) alltid først vurdere om sesongen har vært bra nok før man setter igang avstemningen.

 

Det behøver ikke bety at styret skal bestemme når det skal kåres en "årets spiller", det kan følge enkle prinsipper som f.eks. at dersom det kommer inn flere blanke stemmer enn stemmer på den spilleren som får flest, er det et tydelig tegn på at det er lite vits i å dele ut noen pris til en bestemt spiller, så kan heller hele laget få dele kassa som en hyggelig takk for sesongen fra supporterne uten at det må innebære en utmerkelse eller hederspris. Ser ikke hva som er så skummelt med det.

 

Man kan selvsagt dele ut en pris for årets spiller basert på hvem som har snakket mest med pressen eller hvem som tvinges til en retur fordi de ikke fungerer sosialt eller sportslig utenfor komfortsonen sin. Eller man kan kalle en spade for en spade og være ærlig på at ingen av spillerne har vært gode nok, men vi setter pris på laget likevel.

 

Nå kjører vi avstemningen videre, og så får vedkommende som vinner ta det som en god-i-motgang-utmerkelse.

Det er jo det som er problemet: Ingen har vært gode i motgang. Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


De få gangene vi har vunnet, så har jeg sett at Hammer er forsanger på den tradisjonelle "Stabækgutt HEI". Han er en ledertype i laget. Lagets viktigste spiller.

 

Nok en illustrasjon på hvor desperate vi er på å finne argumenter for å plukke ut en spiller.

 

Ølkassa mister sin verdi om den blir vilkårlig delt ut i hytt og gevær. På samme måte som en del av oss mener at hall of fame har mista litt av sin verdi på grunn av enkelte forhastede utnevnelser.

 

Ingen kommer til å "savne" kasseutdelinga om vi står over i år. Og i likhet med kanskje de fleste her kan jeg heller ikke si at det er noen som virkelig utmerker seg positivt i år. Ølkassa skal gå til en som virkelig har utmerket seg.

 

Årets problem er jo ikke å velge en kandidat, men å finne en verdig kandidat. Da får vi ta konsekvensen av det - uten å gjøre noe som helst nummer av det.

 

For å utdype hva jeg mente med jackpot: Det må da være bedre å la være å dele ut etter årets grisetragiske sesong og så heller ha friheten til eventuelt å dele ut til 2 spillere om det skulle være en aktualitet en senere sesong. Det er ikke meningen at "årets mest verdifulle spiller 2013" skal få 2 kasser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sayoba har jo utmerket seg positivt, med mange redninger på høyt nivå. Hadde det ikke vært for han hadde vi blitt ydmyket enda mer i enda flere kamper. Tabber har han også gjort, men det må man forvente av en keeper i den alderen. Selv David de Gea, et av de største keepertalentene i verden, har tabber i samme kategori som Mande har gjort i år. Så han mener jeg er en som fortjent kan vinne prisen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ølkassa mister sin verdi om den blir vilkårlig delt ut i hytt og gevær. På samme måte som en del av oss mener at hall of fame har mista litt av sin verdi på grunn av enkelte forhastede utnevnelser.

To helt forskjellige kåringer / utmerkelser. Vi kårer årets viktigste spiller. Det stilles noen føringer for hvordan medlemmene skal vurdere kandidater (spillerens betydning, motivasjon og arbeidsvilje osv), men det stilles ingen krav til hvor viktig spilleren må ha vært. Avstemningen er i gang, og vi deler ut to kasser på søndag.

 

Men jeg ser poenget med at man gjerne ønsker seg en spiller som virkelig har utmerket seg, så man får flest mulig Stabækhelter på oversikten over tidligere vinnere. Tror likevel det er mye å lære av årets vinner, og jeg tror definitivt ølkassen ikke mister noe verdi av å bli delt ut hvert eneste år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I mine øyne er jeg helt klar på at Brustad bør vinne kassa i år. Har hatt en god fremgang fra i fjor! Og selv om han (som alle andre) har vært dårlig i de fleste av årets kamper, så har han scoret 5 mål og nærmest vært vår eneste trussel som motstanderne må ta hensyn til. Og når han i tillegg signerer ny to-års kontrakt og virker å tro på at vi rykker direkte opp igjen, holder det i massevis for min del

Lenke til innlegg
Del på andre sider


"...kriterier som bør vektlegges er spillerens betydning, motivasjon og arbeidsvilje, og om spilleren har vært et forbilde for andre og representert klubben på en god måte."

Dette åpner for en nokså bred tolkning, og det er selvfølgelig opp til en selv hva man vektlegger. Personlig synes jeg det er viktig å dele ut kassa uansett hvordan sesongen har vært.

 

Det første som slo meg når jeg begynte å tenke på hvem som skulle få kassa er at ingen har fortjent den, gutta har jo (stort sett) vært en fiasko fra start til nå, til og med noe svakere enn forventningene var ved sesongstart etter en positiv pre-season. Ved nærmere ettertanke og litt lesing i tråden her, landet jeg på at det er vel så viktig å dele ut kassa i dårlige tider, nettopp fordi det krever litt mer tankevirksomhet for å legge inn sin stemme i år - og enkle utveier (som jeg mener å droppe kassa er) vokser man mindre på. Det har ikke vært noe enkelt valg - og jeg har selv vært usikker på om det var riktig stemt etter avlagt stemme, men jeg landet til slutt på Hammer. Jeg har oppfattet han som en type de andre spillerne bør se opp til, blant annet fordi jeg oppfatter at han har hatt en solid instilling selv i motgang - ved at han har vist profesjonalitet i deltidsjobben som midtstopper, samtidig som han har vist respekt, medlidenhet og takknemlighet ovenfor oss supportere. Jeg ser noe av oss supportere i Hammer - vi, og han er der - alltid, uansett. Derfor får han min stemme, som et forbilde og motivator med rak rygg i motvind. Sees på søndag!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæks viktigste spiller i 2012
×
×
  • Opprett ny...