Gå til innhold

Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Da var det årets siste hjemmekamp, og siste hjemmekamp i TL på minst halvannet år. Neste år klinger ikke motstanderlagene like godt. Ull/Kisa, Tromsdalen og Mjøndalen klinker ikke like godt som Brann, RBK og Molde. Men, det skal vel mye til om det ikke blir morsommere å se gutta neste år enn hva det har vært i år. Kanskje kan vi få en forsmak på hva neste år vil bringe, med seier mot nedrykkstruede Sogndal?

 

Innbrydes oppgjør i Tippeligaen

Hjemme: 5-0-2, 19-6

Borte: 3-1-4, 16-9

Totalt: 8-1-6, 35-15

 

Bortekampen mot Sogndal: 1-3 (Stokkelien)

Største seier: 9-0 (Fosshaugane stadion -98)

Største tap: 0-2 (Fosshaugane stadion -02) og 1-3 (Fosshaugane Campus -12)

 

Tabellene

Tabellen

13. Sogndal 7-10-11, 26-35, 31p

16. Stabæk 4-2-22, 22-65, 14p

 

Hjemmetabell

16. Stabæk 2-1-11, 8-27, 7p

 

Bortetabell

12. Sogndal 2-5-7, 13-21, 11p

 

Formtabell

1. Viking 4-2-0, 9-5, 14p

2. Molde 3-3-0, 11-7, 12p

4. Godset 3-2-1, 11-8, 11p

5. Sogndal 3-2-1, 5-3, 11p

16. Stabæk 0-1-5, 3-13, 1p

 

Vi er håpløst fortapt på sisteplass. Sogndal kjemper for fortsatt Tippeligaspill, og anser nok oss som en lettere motstander enn Brann på hjemmebane i siste kamp. De trenger en seier for å sikre plassen på egen hånd (minst kvallik), mens de kan sikre plassen også om FFK taper borte mot RBK. Vi skulle helst hatt minst 3 poeng til for ikke å bli nest dårligste lag i TL (16 lag), Sandefjord rykket ned på 12 poeng i -10, Lyn med 16 poeng i -09. Neste på lista er KIL med 20p i -10.

 

Mål og sjanser

Målsjanser

14. Sogndal, snitt 3,86

16. Stabæk, snitt 3,64

 

Målsjanser mot

10. Sogndal, snitt 5,18

16. Stabæk, snitt 6,68

 

Sjanseutnyttelse

15. Sogndal 24,1%

16. Stabæk 21,6%

 

Avverging av målsjanser

2. Sogndal 75,9%

13. Stabæk 65,2%

 

Kort oppsummert blir sesongen slik: Vi skaper færrest sjanser, er minst effektive foran mål og scorer selvfølgelig også minst. Vi slipper motstanderene til flest sjanser, det er noen som avverger flere målsjanser mot, men vil slipper inn flest mål. Fortjent nedrykk, men Sandefjord var enda dårligere i -10.

 

Spørsmålet er nå om gutta klare å vise hva som bor i de. I følge Drillo er det gode sjanser for å ta poeng i denne kampen (gitt slakten på Lillestrøm). Nedrykket er et faktum, alle høye skuldre burde være borte. Mulig at gutta hadde lyst å avslutte sesongen allerede for noen uker siden, men med tanke på neste år hadde det vært utrolig viktig med underholdende spill og en seier for å ta med seg i hvertfall en god opplevelse inn i vintersesongen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sogndal er et lag jeg gjerne slipper å møte i 2013. I så måte vil det være dumt å hjelpe dem ned. Jeg vil heller at vi spiller mot Fredikstad.

 

Men vi får legge slike betraktninger til side. Kankje har vi håp om en hederlig uavgjort på hjemmebane etter forrige rundes ydmykelse?

 

Sogndal spiller solid defensivt etter drillomodellen og med tøft og høyt press, med raske og direkte angrep. De nærmest valset over et teknisk mye bedre Vålerenga med krigerinstinkt og vinnervilje. Det blir en meget tøff kamp, ettersom Sogndal virkelig har noe å spille for.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sogndal er et lag jeg gjerne slipper å møte i 2013. I så måte vil det være dumt å hjelpe dem ned. Jeg vil heller at vi spiller mot Fredikstad.

 

Men vi får legge slike betraktninger til side. Kankje har vi håp om en hederlig uavgjort på hjemmebane etter forrige rundes ydmykelse?

 

Sogndal spiller solid defensivt etter drillomodellen og med tøft og høyt press, med raske og direkte angrep. De nærmest valset over et teknisk mye bedre Vålerenga med krigerinstinkt og vinnervilje. Det blir en meget tøff kamp, ettersom Sogndal virkelig har noe å spille for.

Hvis du ikke ønsker Sogndal ned sammen med oss kan du jo bare tipse Hallen om at flere av spillerne våre ikke har lisens eller at Petter ikke har Trenerkursene sine i orden.

 

Helst bør dette gå gjennom Tv2 ettersom de som regel har best troverdighet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sogndal er et lag jeg gjerne slipper å møte i 2013. I så måte vil det være dumt å hjelpe dem ned. Jeg vil heller at vi spiller mot Fredikstad.

Slapp av, FFK har RBK borte og Molde hjemme i sine siste 2, så de blir med ned og sørger for båttur til Fredrikstad også neste år :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes folgende burde starte paa sondag:

 

Mande

Hammer-ville-Kim-bjarni

Brustad-Stengel- Haidar -Kleiven

Stokkelien - boli

 

Evt sette hammer inn som stopper, Bjarte på hoyre back og Kim paa benk.

 

Haidar er jo ingen fenomenal ballfordeler, men han er sterk og taper sjelden en duell - med han og Stengel i midt, har vi en ballfordeler og en pitbull, kunne blitt bra mot Sogndal tror jeg.

 

Edit: ae oo aa

Endret av marbor
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så lenge man ikke tør utforske Brustads potensiale som back bør definitivt Hammer få den plassen med mindre han er indisponibel. Synes han har gjort det bra som back mens Haugsdal bare blir en puslete rundingsbøye som åpenbart ikke er bekvem med rollen og aldri kommer seg fremover og får brukt de ferdighetene han har. Synes også det er litt meningsløst med Kleiven på kant. Hensikten er sikkert at høyresiden skal være offensiv og venstresiden mer defensiv, men jeg mener denne løsningen med Haugsdal og Kleiven i roller de åpenbart ikke trives i bare medfører at begge sider blir passive, forutsigbare og enkle å spille mot. Kleiven må i så fall trekkes lenger inn i banen og spille som en slags defensiv indreløper med Bjarni i en offensiv rolle som kan sørge for bredde på utsiden av Kleiven.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Deilig med seier idag. Som forventet spilte vi mye bedre idag enn forrige søndag.

 

Belsvik sa vi skal prøve å beholde Bjarni og Veigar, tror at vi kan klare rykke direkte opp hvis vi klarer å hente noen rutinere "kvalitetsspillere" pluss at vi beholder våre to islending.

Men vi må virkelig skjerpe oss i 2. omgangene, det har skjedd i så og si hver kamp at vi detter ned i 2. omgang. Virker som vi er for dårlig trent, dette må være noe av det letteste å rette på til neste sesong.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet Veigar at vi har juniorsupport til høyre for oss? Han var den eneste som gikk rett tilbake til garderoben etter hyllesten i går. Alle andre gikk bort til barna. Virka som om han helst ville bli ferdig med hele greia så fort som mulig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Klart Klanen og Kanarifansen overgår SS i størrelse. Synes likevel at tifoen til SS var vel så god fordi det ser ut til å ligge mer tanke og et budskap bak. Men bevares, honnør til Klanen og Kanarifansen også, som prøver å skape litt ordentlig stemning og en spesiell ramme rundt et stort derby uten å få annet enn kjeft i pressen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-Sogndal
×
×
  • Opprett ny...