Gå til innhold

Nicolai Næss


Anders C
 Del

Anbefalte innlegg


Næss har blitt fantastisk hos oss, men samtidig har nok Reka rett. Enga hadde en så mye bredere stall at Nico ikke ville ha fått spilletid på A-laget, og dermed ikke fått den samme utviklingen. Derfor var det ett bytte som ble til fordel for alle tre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir litt historieløst å hovere over Rekdal her, vi har jo flere tilsvarende historier hvor vi "er Vålerenga". Ola Kamara, Håkon Skogseid og Jørgen Skjelvik hadde alle potensial til å bli førstelagsspillere, men slo igjennom andre steder. Ikke sikkert de hadde blitt like gode om de ble værende hos oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Reka er diplomatisk og ærlig på samme tid. Det er imponerende havet av intetsigende uttalelser fra fotballfolk. Vålerenga kunne ikke gi Nico det han trengte, og Nico var ikke det Vålerenga trengte. Rekdal virker oppriktig glad for at det går bra med Nico, og står samtidig for avgjørelsen ha tok den gangen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir litt historieløst å hovere over Rekdal her, vi har jo flere tilsvarende historier hvor vi "er Vålerenga". Ola Kamara, Håkon Skogseid og Jørgen Skjelvik hadde alle potensial til å bli førstelagsspillere, men slo igjennom andre steder. Ikke sikkert de hadde blitt like gode om de ble værende hos oss.

 

For ikke å snakke om Anders Trondsen!

 

:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra VG:"Kåre Ingebrigtsen mener at hadde «god vinkel» til situasjonen og klokkeklar på det motsatte:

 

Den var klar. Jonas Svensson går opp og får Næss i ryggen."

 

For en nisse. Næss står nesten stille og header vekk ballen mens Svensson treffer ham med brystet sitt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er noe utrolig smålig over Rosenborg, at de aldri kan si: vi var heldige, den var billig. Var vel noe Bradely reagrte på når det gjaldt straffen på Nadderud pgså..

Akkurat som et barn som får fordeler, og skjemmes bort av sine omgivelser/foreldre, så ser de heller ikke urettferdigheten like godt. De tror det skal være sånn, for sånn er deres erfaringsgrunnlag. Det er ikke barnas skyld, det er omgivelsene.

 

På samme måte blir RBK skjemt bort av dommerstanden, forbundet og media. De vet ikke bedre. Forskjellen er at dette er voksne mennesker.

 

En ting som skiller små barn og voksne er at man etterhvert lærer å se at en sak har flere sider, og på den måten kan man sette seg inn i andres situasjon. Empati, tror jeg det heter...

 

Edit: noe som ble borte...

Endret av boie
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor stod Kåre plassert siden han hadde så vannvittig god vinkel til situasjonen, på kortlinjen ved stolpen til Sayoba/ eller ved corner flagget??

Jeg husker han som en skikkelig trivelig og ydmyk kar som trente Bodøglimt, hva har skjedd med han? Er det skadelige muggsopp sporer i veggene på Brakka som gjør at alle som kommer til RBK transformeres til ufyselige typer...?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor stod Kåre plassert siden han hadde så vannvittig god vinkel til situasjonen, på kortlinjen ved stolpen til Sayoba/ eller ved corner flagget??

Jeg husker han som en skikkelig trivelig og ydmyk kar som trente Bodøglimt, hva har skjedd med han? Er det skadelige muggsopp sporer i veggene på Brakka som gjør at alle som kommer til RBK transformeres til ufyselige typer...?

Ja, også kalt klubbkultur, eller snarere ukultur.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Håper straffescoringen gjør at du blir fus på frispark i gunstige situasjoner (andrefus El G, tredjefus Birger, fjerdefus Keita)

Om jeg husker det riktig fra friminuttene så heter det "fus", "and" og "tred".

Håper da virkelig Bob har avgjort dette rettferdig ved å kjøre "Sistemann i tverra" helt til det sto igjen en vinner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Håper straffescoringen gjør at du blir fus på frispark i gunstige situasjoner (andrefus El G, tredjefus Birger, fjerdefus Keita)

 

Om jeg husker det riktig fra friminuttene så heter det "fus", "and" og "tred".

Sæff : ) At jeg kunne glemme det
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ser i Budstikka at Niko trolig rekker Startkampen og det er veldig gode nyheter. Vil veldig gjerne ha ham med i de to siste kampene. Vi SKAL vinne over Start søndag og det må tettes bak. Målforskjellen ser også ut til å bli uhyre viktig, så da trenger vi Niko på Banen for å tette bak og sette evt straffer. God bedring!

Endret av Wilmar
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Håper straffescoringen gjør at du blir fus på frispark i gunstige situasjoner (andrefus El G, tredjefus Birger, fjerdefus Keita)

Om jeg husker det riktig fra friminuttene så heter det "fus", "and" og "tred".

Sæff : ) At jeg kunne glemme det

 

Måkke glemme "fjær" heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Storspill igjen. Elsker å se vinnerviljen hans. Når Birger ikke er helt i slaget, er det desto viktigere å se andre ta grep og sette fart offensivt. For å si det litt flåsete: Godt noen har skjønt at ballen må framover om det skal scores mål.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Storspill igjen. Elsker å se vinnerviljen hans. Når Birger ikke er helt i slaget, er det desto viktigere å se andre ta grep og sette fart offensivt. For å si det litt flåsete: Godt noen har skjønt at ballen må framover om det skal scores mål.

Enig, synes Nico var en av våre beste i dag. Tok flere offensive løp. Digg å se.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror dessverre det blir vanskelig å beholde Næss på sikt. Årets lag i Aftenposten er fortjent og moro, og det er veldig bra for hans CV. Men så ung, teknisk god midtstopper med stor spilleforståelse og et åpenbart potensiale for ytterligere utvikling de neste årene: Han kan nå veldig langt, helt til en europeisk toppklubb.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En av mange som har tatt store steg under Bob. Kan fort bli vår neste utenlandseksport. Bare så himla glad at vi takket nei til RBKs 6 millioners skambud i sommer. Håper å se han i EM til sommeren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nicolai Næss
×
×
  • Opprett ny...