Gå til innhold

Nicolai Næss


Anders C
 Del

Anbefalte innlegg


Bak betalingsmur.

 

Men da håper jeg Godset er villige til å betale godt.

Godset skal ha forhørt seg om Nicolai Næss. Midtstopperen sier han ikke har hørt noe, men er smigret.

 

- IKKE HØRT NOE:

Nicolai Næss (t.h.) synes Godset er en bra klubb, men vil ikke si mye om hvilke planer han har for karrieren fremover. Midtstopperens kontrakt med Stabæk går ut etter inneværende sesong.

 

DRAMMEN: Stabæk-profilen har startet samtlige seriekamper for bæringene så langt i år og var bankers på laget i fjor. Etter hva Drammens Tidende erfarer skal Godset ha Nicolai Næss på blokka. Før sesongen skal de ha forhørt seg om midtstopperen.

 

– Ikke som jeg vet om. Det er smigrende å høre hvis det stemmer, sier Næss til Drammens Tidende etter onsdagens cuptap mot Godset.

 

23-åringen gikk til Stabæk i 2013 etter å ha blitt vraket i Vålerenga. Tidligere i år avslo Stabæk et bud på midtstopperen fra nederlandske Heerenveen.

 

Kontrakt ut 2016

Nicolai Næss har kontrakt med Bærum-klubben ut inneværende sesong. I sommer står han fritt til å prate med andre klubber.

 

– Kan Godset være aktuelt?

 

– Jeg vet ikke. Nå har jeg fokus på å reise kjerringa i Stabæk. Godset er en bra klubb, men akkurat nå har jeg kun fokus på Stabæk, svarer han.

 

Stabæk ligger for tiden nest sist på tabellen, og det virker som det ulmer i Bærum-klubben om dagen. Det spekuleres blant annet i hvor lenge Billy McKinlay fortsetter som trener.

 

Sportssjefene tok en prat

Nicolai Næss sier han ikke har tenkt mye over hva som skal skje senere i karrieren. Han vil ikke røpe om han eventuelt kommer til å forlenge med Stabæk.

 

SIFs sportssjef Jostein Flo sier han foreløpig ikke kan svare på om SIF kommer til å hente en stopper når overgangsvinduet åpner.

 

I pressesonen etter kampen ville Stabæks sportsdirektør Inge André Olsen ha en prat med Jostein Flo. De to sportssjefene tok en tur ut på Gamle Gress. Kanskje de diskuterte mulige overganger i sommer?

 

Overgangsvinduet åpner 22. juli.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Greit nok at hans svake sider har blitt litt mer synlige (og blitt straffet hardere) i år enn i fjor, men flopp er vel ganske godt i overkant.

 

Flopp i min bok innebærer vel gjerne at du hvertfall har gjort det såpass dårlig at du blir benket, og der jo overhodet ikke Næss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye rart på dette såkalte flopplaget. Håkon Opdal kan jeg være enig i, Vikstøl, Riise, Børufsen, Hvilsom og Pedersen likeså. Arnarson på Aalesund har jeg ikke sett nok av til å bedømme. Men i tillegg til Næss (som har vært svak, men ikke noen flopp) har han med bl.a. Alex Davey. Greit nok at han har vært utrolig svak, men var det virkelig så store forventninger til stakkaren at man kan kalle ham en flopp?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med tanke på hva vi har prestert i år er det vel ganske naturlig at spillere fra oss kommer på flopplaget. Nå vet jeg ikke akkurat hvilke kriterier som er lagt til grunnlag, men Næss var jo veldig god ifjor, mens han iår har vært mye svakere.

 

Davey har vel strengt tatt fått til veldig lite positivt, og man må ha hatt veldig lave forventninger til han for ikke å kalle han en flopp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Overgangsvinduet åpner 21 Juli, noen som har troen på at Nico signerer ny kontrakt før den tid?

Hørte Jesper Mathisen sa under kampen at han elsket å spille under Toni da han har litt mer frie tøyler enn under Billy! Håper bare vi ikke mister han gratis etter sesongen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt enig!

 

Det virker som vi kan gå gjennom dette overgangsvinduet uten å få inn noen forsterkninger, i så fall er det bare enda viktigere å sørge for forlengelser av kontrakter med de, som Næss, som er på utgående. Kontinuitet!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror dessverre ikke dette betyr all verdens av kroner med tanke på at han har et halvt år igjen av kontrakten

Så med fasit i hand burde vi kanskje latt han gå før sesongen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selvsagt skulle han gått før sesongen. ingen etablerte spillere i STB skal gå inn i en sesong i sitt siste kontraktsår. Vil de ikke signere bør vi forsøke å få i stand et salg med mindre markedsprisen viser seg å være mindre enn nytte/kost av å la han gå ut sesongen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Tror dessverre ikke dette betyr all verdens av kroner med tanke på at han har et halvt år igjen av kontrakten

Så med fasit i hand burde vi kanskje latt han gå før sesongen?

Og det hadde selvsagt også skjedd om det hadde vært gode nok bud på ham.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Budet fra Herenveen var selvsagt helt ur, men RBK hadde bydd 6 mill bare noen måneder tidligere. Av og til burde man kanskje se bort ifra prinsippet om å ikke selge til konkurenter når vi er i den økonomiske situasjonen vi er i. Jeg snakker da selvsagt om etter sesongen og ikke da vi var helt oppe i toppen av tippedivven (forutsatt at RBK fortsatt var interesert)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Faen! Dette trengte vi ikke.

 

 

Du blir savnet, Nico.

 

 

Edit: leste denne tråden før tråden om erstatteren, men frykter likevel at vi ikke får en fullgod erstatter. Nico er f.eks. god med ball.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nicolai Næss
×
×
  • Opprett ny...