Gå til innhold

Kamptråd: Sandefjord - Stabæk 20.03.13 14:00


Luguber
 Del

Anbefalte innlegg


De 200 000 som SS har spyttet inn i Trondsen kan meget vel vise seg å gi avkastning dersom han utvikler seg videre. Han var dritbra på midten i dag. Pluss også til Bjarte!

 

Gode nyheter! Ting begynner jo å se bedre og bedre ut nå!

Jeg tenker at 3-3 mot sandefjord egentlig ikke er ett dårlig resultat, alt tatt i betrakting.

Jeg satt med en dårlig magefølelse før jul og starten av nyåret av at 2013 kunne bli ett ekstremt tungt år, at vi tilogmed kanskje rykket ned igjen. Men slik ting ser ut nå, så minsker den frykten kraftig.

 

Er det noen flere som har noen så kampen som bemerket seg noe annet spennende?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Petter Belsvik: – Keeperduellen er ikke avgjort

 

I fjor startet Mande Sayouba (19) som andrevalg bak mer rutinerte Jan Kjell Larsen, men etter hvert tok ivorianeren over som Petter Belsviks førstevalg mellom stengene.

 

Nå, drøye to uker før sesongstart, vedgår Petter Belsvik at han ennå ikke har bestemt seg for om Sayouba får fornyet tillit, eller om jobben mellom stengene i serieåpningen mot HamKam lørdag 6. april går til Jonathan Rasheed (21).

 

– Konkurranse hele veien

– De har vært veldig jevne gjennom hele vinteren, og etter det de har levert i treningskampene, er det vanskelig å skille dem. Det har vært konkurranse hele veien, sier Petter Belsvik.

Han røper at han neppe bestemmer seg for hvem som står mot HamKam før noen dager i forkant av serieåpningen.

– De kommer til å stå én omgang hver både mot Fredrikstad på søndag, og mot Strømmen søndagen etter, sier Belsvik.

Vanskelig å skille

Og gårsdagens kamp mot Sandefjord gjorde det ikke enklere for Belsvik å skille dem. Sayouba, som sto i 1. omgang, hadde et par fine redninger og opptrådte ellers solid. Baklengsmålet kunne han ikke lastes for.

Rasheed kunne heller ikke lastes for de to han slapp inn, og han hadde også flere meget solide inngripener, spesielt på skudd fra distanse.

– Begge gjorde jobben sin. De er veldig like som keepere. Meget god fysikk, som igjen fører til god rekkevidde. Dessuten er de gode på streken, skryter Belsvik.

Ikke stemt offensivt

– I motsetning til hvordan det var før i tiden, er det ikke slik at når man har valgt en keeper, så holder man på han uansett. Jeg kommer til å vurdere form og prestasjoner hos begge to foran hvert laguttak, sier Stabæk-treneren.

 

Men mot Sandefjord var det ikke først og fremst keeperspillet som gledet. For etter en del kamper hvor lite har stemt offensivt, så det plutselig ut til å løsne for Stabæk.

– Et lite stykke ut i 2. omgang begynte vi å spille slik jeg ønsker. Da var avstanden mellom leddene korte, og det var trykk og tæl i guttene. Det er ikke til å legge skjul på at vi har slitt i det offensive spillet vårt, men nå både skapte vi sjanser – og vi utnyttet dem, så dette var gledelig, påpeker Belsvik.

Andresen skadet

Det som ikke var like gledelig var at Martin Andresen kastet inn håndkleet allerede under oppvarmingen, men ifølge Belsvik var det ikke alvorlig.

– Det har nappet litt i den ene leggen hans etter fotballtreningene på mandag og tirsdag, så da han kjente det på oppvarmingen, fant vi det fornuftig at han sto over, sier Belsvik.

– Det er ikke alvorlig, og jeg regner med han kan spille mot Fredrikstad på søndag, avslutter Belsvik.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Få stokkelien helt på topp mener nå jeg, han klarer jo å skyte ballen mot mål! Boli kan finne seg en benk og varme den snart.. Heller stokkelien helt øverst med sortevik som oppspillspunkt!

 

Enig i at Stokkelien/Sortevik ser ut som den beste kombinasjonen på topp, men jeg vil heller se Boli på venstrekanten enn på benken - eller snarere som en slags offensiv indreløper som gir rom for Lange til å komme på utsiden og bruke innleggsfoten. Tror også det hadde vært bedre å bruke Boli og som et mulig oppspillspunkt enn Brustad, som i stedet kan spares til avslutningen av angrepene. Boli har mange gode egenskaper som jeg tror kunne vært utnyttet bedre i en smal, offensiv rolle på venstresiden.

 

Hadde gjerne sett at vi hadde spilt inn denne back- og kantkombinasjonen gjennom oppkjøringen:

 

abEsNfeahF.jpg

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Sandefjord - Stabæk 20.03.13 14:00
×
×
  • Opprett ny...