Gå til innhold

Kamptråd: HamKam - Stabæk


amuoest
 Del

Anbefalte innlegg


Hepp,

 

Hvis man stopper reprisen så ser man tydelig at Idris tar grep i armgropa til Sayouba og drar han med seg ned. Det målet skulle vært anullert for angrep på keeper, ingen tvil! Fryktelig irriterende. Nivåene på dommerene i Adecco er under enhver kritikk.

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når man må stoppe reprisen for å se hva som skjer, er det kanskje ikke så rart at dommeren ikke fikk det med seg. Dommerne i Adecco er på nivå med lagene som spiller der. Akkurat denne situasjonen har imidlertid lite med dommerkvalitet å gjøre; den var vanskelig å se ordentlig.

 

Det eneste man kan gjøre for å sikre seg mot sånne avgjørelser er å jobbe med egne ferdigheter i eget felt. Det er altfor mange baller som vinnes av HamKam-spillere i den situasjonen, mens våre står og ser på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke enig, har man litt forståelse så skjønner man at en keeper ikke faller av seg selv i den situasjonen og blåser uten nødvendigvis å ha sett situasjonen helt. Jeg var rimlig overbevist om at noe var muffens uten å ha sett reprisen, reprisen bekrefter kun mistanken.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dommere kan jo ikke dømme uten å ha sett situasjonen. Det er en luksus vi som tilskuere har. Synes uansett den ser tvilsom ut selv i reprise. Det er eventuelt ikke første gang Sayouba faller av seg selv. Så sånn er nok det. Men men.

 

Nå skal jeg se andremålet vårt i reprise i stedet, noen titalls ganger. Lekkert! Å bruke det som eksempel på hvorfor vi bør bygge opp angrepene gjennom andre enn Brustad og spare han til avslutningen er kanskje litt overilt, men det frister.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er tydeligvis jevnt i Adecco, siden Brustads mål sendte oss fra siste til delt første plass.

 

Har alltid hørt at Kamma spiller gampefotball, men hvis en gamp hadde lagt seg på samme måte som den kjekspakken av et lag vi møtte i dag, hadde den blitt skutt på flekken.

 

Uansett vanvittig digg å være i gang igjen. Denne sesongen kan bli veldig bra, så lenge forventningene ikke er skrudd altfor høyt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Flere av dagens Ham-Kam sjanser kom fordi Sayouba ikke prater og styrer forsvarsrekka. Om han lærer seg å kommunisere, styre og skrike kan han på sikt bli en komplett keeper. Pr. nå åpner han knapt kjeften.

 

Forsvaret er preget av at det er nykomponert. Forhåpentligvis kan ting bli bedre om vi får inn en back med venstrefot (Timmo). På midtbanen får Trondsen og Brustad godkjent. Stengel senker for ofte tempo, slår pasninger på tvers i steden for å se etter åpninger og spill i lengderetning. Haidar bidrar hverken med hurtighet eller innsats. Ser virkelig ikke hva han bidrar med av "positiv energi" i dagens lag.

 

På topp må Boli og Stokkelien gjøre seg spillbare og møtende. I dag har midtbane og forsvar dårlig alternativer, da spissene ikke gjør seg spillbare i mellomrommet. Resultatet er at vi ender med å slå langt. Ironisk nok var det vi som slo lange høye baller i dag, mens Ham Kam sto for balltrillingen og kortpasningene. Et rollebytte i så måte. Unntaket er den herlige 2-2 scoringen, der vi triller ball langt bakken i god gammeldags Stabækånd. Frysninger der!

 

I dag var venstresiden vår svakeste punkt (Haidar-Hammer). Neste match håper jeg vi kan få Haugsdal på venstre midt, og Hammer over på høyreback. Timmo inn som venstreback og Haidar ut.

 

Når det er sagt. I dag VANT vi et poeng. Seriepremiere har aldri vært enkelt.

Endret av Solobrus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


I dag var venstresiden vår svakeste punkt (Haidar-Hammer). Neste match håper jeg vi kan få Haugsdal på venstre midt, og Hammer over på høyreback. Timmo inn som venstreback og Haidar ut.

 

Hvordan klarer du mene det når de gang på gang rundet oss på høyre? I andre omgang var Haugsdal en vandrende katastrofe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Det siste målet er lekkert. jeg vil særlig trekke frem Stokkelien - jeg vet jeg har vært veldig kritisk til ham, men her gjør han veldig mye riktig. Jeg håper virkelig han gjør alle mine negative kommentarer om ham til skamme i år!

 

Ellers irriterer 2-1 målet meg, hver gang jeg ser det så blir det mer åpenbart hvor slett dømming det er. Sayouba blir jo faen meg dratt helt rundt i fallet. Møkkadommer!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan så hendelsen med Boli (i første omgang, da han ble stoppet av bakerste kammaspiller) ut på tv? Fra hvor jeg satt så det ut som soleklart frispark(og da rødt kort).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Min første Stabækkamp - og mitt livs største opplevelse, uten tvil!

 

http://www.budstikka.no/sport/fansen-ble-tungen-pa-vektskalen-1.7835872

Nye medlemmer i Ultras 1912?

 

Ultras 1912 er alltid åpne for nye medlemmer, kom bort og slå av en prat da vel!

 

Men jeg visste ikke at vi hadde folk med sixpence i våre rekker. Han er sikkert kommunist.

 

 

Forøvrig synes jeg vi gjør en til tider god kamp. Jeg fikk ikke noe særlig overblikk over spillet, men inntrykket jeg sitter igjen med er at vi får perioder hvor samtlige spillere får strøm i beina og misser på den enkleste pasning og taper dueller mot folk med hestehale(ikke sånn macho drapsmannshestehale, men en liten hamarhipster-løsning). Vi blir i mine øyne pissa på av hamkam i 45 minutter, fordi vi slurver. Det er perioder med lite bevegelse foran ballfører og dermed få alternativer, som gjør at vi spiller oss i trangere og trangere situasjoner, til vi til slutt klarerer panisk eller forsøker å dra av motstanderen.

 

Første målet kommer slik jeg ser det av at Næss(?) bommer på ballen på venstresiden og dermed selger seg totalt, noe som medfører at hele forsvarsrekken må skyve mot venstre, slik at han kølla med sveisen blir stående alene på vå høyreside. Mande ser ut til å gå inn med bena først, noe utradisjonelt for en målvakt...

 

2-1- målet ser veldig ut som angrep på keeper. Vi er som vanlig dårlig på defensiv dødball, MYE ballwatching! Samme på sjansen hamkam før noe senere der en av dem får gå opp alene og heade men udugelig nok setter ballen i fanget på Mande.

 

2-2 gir meg gåsehud. Flott mål, men ikke minst viktig mål! Det målet kan avgjøre hele sesongen vår.

 

På tribunen var vi bra, moro med så mange på tur, la oss fortsette den trenden!

Endret av msp
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har sett mønsterangrepet som førte til Brustad-scoringen 19 ganger nå, og skal se det minst 19 ganger til. Det er noe av det råeste jeg har sett av gutta på mange år. Man kan si hva man vil om resten av kampen, men dersom de klarer å gjenskape flere slike øyeblikk resten av sesongen vil Nadderud fylles, kamp etter kamp.

Endret av Sincus
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: HamKam - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...