Gå til innhold

Kamptråd: HamKam - Stabæk


amuoest
 Del

Anbefalte innlegg


Herlig med scoring på overtid! Flott at vi klarte å få med oss et poeng.

 

Ekstra deilig er det når det kommer etter en fantastisk angrepsoppbygning i herlig Stabæk-stil, som gir meg frysninger og vekker minner.

Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jevn førsteomgang hvor vi starter klart best, mens HamKam tar helt over i en periode etter målet, og avslutningen av omgangen er ganske jevn. I andreomgang virker det som om vi blir veldig slitne. Det er en haug med personlige feil i form av dårlige pasninger og unødvendige balltap, spesielt i forsvarsrekken, som gjør at vi ikke klarer å etablere noe særlig spill. HamKam er klart best totalt sett i andreomgang. Positivt at vi fortsatt er frempå innimellom og skaper sjanser, og det er det som gjør at vi får med oss poeng, men vi bør fortsatt være mer effektive.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


All ære til $$. Fra der jeg satt var dere fantastiske. Hamarfolkene som satt rundt meg lurte på når dere skulle slutte å synge.

 

Over til selve kampen.

I en periode i andre omgang skapte vi alt som var av sjanser for Ham-Kam. Kollektiv konsentrasjonssvikt blant de defensive spillerne. Spesielt gikk det utover Haugsdal. De rundet gang på gang på gang på gang høyrebacken vår. Det er lov å gi bort innkast istedenfor å drible mot eget mål.....

Trondsen og Stengel som midtbaneduo er kanskje litt for veikt blant store karer som Iziz på kamma, syns i hvert fall ikke Stengel hadde dagen.

 

Merker godt at det er adecconivå på dommerne også. Fra min posisjon så det i alle fall ut som Boli med snytt for tidenes frispark i første omgang(og dermed også rødt på kammaspilleren).

Linjedommern i andre omgang deltok tydeligvis også i vår kollektive konsentrasjonssvikt periode.

 

 

Utover ca. 25-30 minutter i midten av andre omgang syns jeg vi var best. Uavgjort er sikkert et greit resultat med tanke på hvor mange sjanser vi gav bort en periode.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Umiddelbart etter 2-1 scoringen lurte jeg på om det kunne ha vært angrep på keeper. Noen som fikk med seg om Sayouba hadde den eller ikke?

 

Vanskelig å se for meg fra der jeg satt, men syns det var veldig påfallende at det ble dømt angrep på keeper på motsatt side ikke lenger før....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Umiddelbart etter 2-1 scoringen lurte jeg på om det kunne ha vært angrep på keeper. Noen som fikk med seg om Sayouba hadde den eller ikke?

 

Jeg så at Sayouba reagerte kraftig, men etter å ha sett reprisen så syntes jeg det så helt greit ut. Han er jo borti ballen flere ganger, men fomler mye og har aldri ordentlig kontroll på den.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Umiddelbart etter 2-1 scoringen lurte jeg på om det kunne ha vært angrep på keeper. Noen som fikk med seg om Sayouba hadde den eller ikke?

 

Jeg synes at det ser ut som om Idris drar med seg Sayouba ned. Tror ikke vi ville fått noe uansett, dommeren var veldig svak kampen igjennom, hamkam spillerene hadde jo permanent grep om trøya til Boli hele første omgang. Det var sikkert mye nyttig lærdom for våre unge spillere, Adeccoligaen er en fysisk liga og det nytter ikke å gi ved dørene.

 

Uansett, årets viktigst mål allerede i første runde?

 

Det føles nesten som en seier!

 

Uavgjort på Briskeby er godkjent.

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


I tippeligaen hadde det vært blåst frispark på det 2-1 målet garantert. Menmen, vi får sikkert noen sånne avgjørelser med oss i år også så det går vel greit.

 

Blir spennende å se hjemme om de klarer å hamle opp med Kristiansund nå! 4 poeng på de to første er jo en knallstart

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med Timmi inn på venstreback til neste kamp, så åpner spørsmålet om det er Haugsdal eller Hammer som skal bekle høyrebacken.
Strengt talt, så har jeg tilgode å se en god kamp spilt av Hammer. Mot HamKam i dag så gjør han mange feil, som vel har vært en trend siden han ble tatt opp på A-laget. Er det bare meg eller er det "null" progresjon hos denne karen?

Veldig hyggelig fyr forøvrig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Minner om første seriekamp hjemme i 2005. Og herlig å se den nye drakten!

 

Bryne? Husker godt jeg hørte den på radio, og var så skuffa over uavgjort. Men året endte veldig bra! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Hva er draktnummeret til Trondsen? Er det 81, som det står på Nettavisen?

81 var det han brukte i dag.

Takk :)

 

Har vi en avtale med 1881, siden vi måtte få en ny 81 når Kleiven dro?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med Timmi inn på venstreback til neste kamp, så åpner spørsmålet om det er Haugsdal eller Hammer som skal bekle høyrebacken.

Strengt talt, så har jeg tilgode å se en god kamp spilt av Hammer. Mot HamKam i dag så gjør han mange feil, som vel har vært en trend siden han ble tatt opp på A-laget. Er det bare meg eller er det "null" progresjon hos denne karen?

 

Veldig hyggelig fyr forøvrig.

 

Hammer hadde noen gode kamper på høsten i fjor, som høyreback. Men ja, jeg er enig i at han ikke akkurat har hatt noen eksplosjonsartet utvikling og ser vel egentlig ut som akkurat den samme spilleren som da han var sisteårsjunior. Synes det virker helt ulogisk å plassere en sånn spiller i en unaturlig posisjon som venstreback. Det er ikke akkurat godfotteori for en spiller som fra før trøbler litt med å ta steget og stabilisere seg.

 

Uavgjort på Hamar i seriepremieren er iallfall godkjent. Og det er uendelig mye bedre for mentalhelsen i troppen å vinne ett poeng på overtid enn å tape to slik som HamKam gjorde. Dette gir nok et bedre utgangspunkt før kampen mot Kristiansund enn om det hadde vært motsatt.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: HamKam - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...